!! Atentie pt. cine poseda modele de la Klein Modellbahn !!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Clouseau

Active Member
27 Februarie 2008
237
0
Austria
LOCATION
Austria
Inainte cu citiva ani am crezut ca a fost doar un caz exceptional. Azi cind am inpachetet citeva modele din vitrina am vazut, ca mai multe modele produse de Klein Modellbahn s-au deformat. Locomotiva ÖBB 2143 incepe sa sa deformeze, pe rama din plastic se vedeau deja crapaturi. Imediat am desfacut locomotiva ca am avut o presimtire proasta: zinkpest (nu stiu cum se zice pe romaneste). Da, zinkpest. Sasiul din zinc este poroasa, pline de crapaturi, care nu mai avea loc in rama si incepuse sa distruga aceasta.
Mai departe: doua EAOS-uri, tot de la ei nu mai sint de salvat: nu ma exista o portiune dreapta pe vagon.

Deci, cine poseda asemenea modele, sa le controleze cit mai des la fisuri, crapaturi, deformari, etc. Sint modele unice si frumoase, dar, din pacate dupa ani intregi, pline cu probleme. Despre vagoanele EAOS incerc mai tirziu sa introduc poze. [/b]

Prima locomotiva la care am observat acest lucru, a fost cit de cit reparata de firma. In prezent firma nu mai exista.

:( :( :(
 
Buna Mick,

Sa vezi tu cum arata azi unele Arnold sau Kleinbahn din anii 1960! :(

Urata treaba cu "ciuma fierului" asta...
 
Eventual s-ar putea traduce "ciuma zincului". Am gasit aici un articol pe aceasta tema.
Parafrazand o zicere dintr-un desen animat, "this shouldn't happen to a dog" ("asta n-ar trebui sa i se intample unui caine"), cred ca sunt in asentimentul tuturor daca spun "this shouldn't happen to a model-train" ("asta n-ar trebui sa i se intample unui trenulet") :(
 
Pot avertiza din proprie experienta ca de zinkpest sufera si o serie mai veche de BR78 de la Fleischmann (HO).
 
Salutare oameni buni! Posed si eu modelele romanesti de vagoane Klein pe care le-am achizitionat din Austria, via ebay. Ale mele cu toate ca sunt second, se afla in stare excelenta, unde mai pun ca le-am tinut vreun an intr-o vitrina expuse la lumina solara. Nici urma de deformare. Le-am rulat si pe diorama unui prieten de nenumarate ori. Ce spuneti voi este pur si simplu INCREDIBIL :x Nu cumva ati experimentat ceva pe ele si de asta s-au deformat??? :D
 
DBTrainfan a spus:
Nu cumva ati experimentat ceva pe ele si de asta s-au deformat???

Sa tii un model in cutia lui original, in dulap, este experiment? Asa am patit cu cele 2 EAOSuri, respectiv de cam 2 ani cu locomotiva electrica ÖBB 1046. 2143 a stat in vitrina, neatinsa, ferita se soare.
 
Clouseau a spus:
Sa tii un model in cutia lui original, in dulap, este experiment? Asa am patit cu cele 2 EAOSuri, respectiv de cam 2 ani cu locomotiva electrica ÖBB 1046. 2143 a stat in vitrina, neatinsa, ferita se soare.

Nu stiu ce s-a intimplat cu ale tale. Si ale mele cred ca tot vreo 2 ani au si le-am tinut in vitrina, expuse razelor solare tim de un an si ceva. Deci? E ciudat ceea ce ai patit....
 
Din pacate nu sint singurul, de problema a stiut si firma, deoarece cind am aflat ce sa intiplat cu locomotiva 1046, m-am dus la magazinul lor, unde m-i sa spus ca stiu de problema. Fara nici o vorba, in afara garantiei au reparat locomotiva. Cit de cit, deoarece carcasa nu mai exista, asa ca a fost doar lipita.
 
Asa cum mai spuneam, e o "boala" cunoscuta, de ea sufera piesele metalice din multe produse Fleischmann, KMB, Kleinbahn, Trix, etc...

Problema se datoreaza turnarii cu presiune insuficienta in matrita si apare dupa 3-4 ani sau si mai mult... Nu are nimic de-a face cu modul de conservare al modelelor.

La KMB se cunosc pe langa Eaos si cazuri de Res (platforme cu 4 osii), 2x43, 1046, etc.

Mick, de ce nu iei contact direct cu Mag.Oskar Klein? Scrie la adresa magazinului ramas in Viena, chiar daca firma nu mai exista un amic a obtinut asa piese de 2143 si 1046 direct de la el... ;)
 
zincpest-ul este originat de densitatea insuficienta...acest "defect de fabricatie" a ajuns in mana colactionarilor din cauza controluli tehnic inefiecient si a nereglarii parametrilor la masinile de injectie....si pe aici am auzit vorbe rele despre Klein din cauza coroziunii...

DBTrainfan, faptul ca vagoanele tale nu s-au deteriorat inseamna ca ai noroc sa fie facute din aliajul potrivit...sau nu le-a ajuns inca boala.exista loturi diferite,perioade de fabricare diferite etc, ce pot contine sau nu aliaj defectuos.
 
DBTrainfan a spus:
Deci, sunt un norocos! ;-)

sper sa si ramii! Si eu am crezut ca soarta locomotivei 1046 a fost unica, dar m-am inselat.
Mai am cam 10-12 alte vagoane de la ei, pina acum fara probleme. Dar cine stie, ce aduce viitorul!
 
Horia_Radulescu a spus:
Mick, de ce nu iei contact direct cu Mag.Oskar Klein? Scrie la adresa magazinului ramas in Viena, chiar daca firma nu mai exista un amic a obtinut asa piese de 2143 si 1046 direct de la el... ;)

Horia,

am sunat la magazin, dar nu mai au piese. Insa am primit o alta adresa, cine face rame de schimb din aluminiu (gefräst), costa 29EUR. Am si comandat una. THX pentu idee!
 
Mulţumesc Clouseau pentru atenţionare.

De la Klein nu am decât 2 vagoane OBB de vreo 6 ani.
în weekend le scot din cutii pentru studiu, şi le şi pozez. :)

Vagoanele recente de la Klein, CFR, nu cred c㒠trebuie verificate încă’, îs prea proaspete. :)