Atelierul si compania feroviara a lu' Pisti - CFP H0

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

pisti91

Active Member
Trenulist
26 Decembrie 2007
178
0
32
Oradea
www.vehicule.uv.ro
WEBSITE
http://www.vehicule.uv.ro
YAHOO
pisti91
LOCATION
Oradea
Salutari!

Am decis sa deschid acest topic pentru a va prezenta modelele mele. Desi nu am pana acum doar decat doua vagoane, se pare ca modelismul feroviar va avea un viitor frumos la CFP.

O mica istorie...

CFP a fost infiintat inca in anul 1996, cand am primit de la un vecin un set de start Lugoj, cu o locomotiva hidraulica si doua vagoane de marfa. Din pacate, din cauza ca am fost prea mic si nu am inteles cat de valoros a fost acel set, l-am distrus, urmand ca sa ramana doar carcasa locomotivei si a vagonului de marfa acoperit.



In 2006 m-am hotarat sa le vand, dar pana la urma m-am razgandit.

In 2007 exista o tentativa pentru redeschiderea CFP-ului: am vrut sa cumpar un start-set Mehano, dar din pacate parintii mei nu m-au lasat. Apoi cand am vazut ca Zoli "vinde compania CFZ" m-am gandit sa cumpar de la el tot ce e Lugoj. Dar nici acesta nu am reusit din cauza problemelor economice.

Prin septembrie 2008 am observat ca Zoli are de vanzare un sasiu pentru un vagon de marfa acoperit tip Lugoj si inca un vagon de marfa; am si reusit sa le cumpar. Iata:

Vagon de marfa acoperit Lugoj:


Sasiu pentru carcasa mea galbena:


Vagon de marfa Piko:


Pana cand nu gasesc un sasiu pentru locomotiva, am sa folosesc sasiul vagonului Piko pentru LDH. Ii sta cam ciudat....


Si iata tot trenul:


Asta era inceputul.

Va urma.
 
Poate ati observat ca tampoanele lipseau de pe vagoane, asa ca m-am gandit sa folosesc metoda veche, de-a folosi cuie:



Originalele:


Cele improvizate:



Dar normal, le-am vopsit in negru, dar nu le-am mai pozat.


Aceste vagoane au stat pe dulap pana-n ianuarie, apoi le-am vandut pentru Razvi :D
 
Pe data de 17 ianuarie am dus vagoanele la Arad, pentru Srazvi, iar de la scorpion am primit niste carcase de vagoane. Iata una dintre ele:



Dupa o zi i-am si facut un sasiu. Am gasit o mare bucata de plastic, l-am taiat in forma necesara.



Am cerut de la un prieten un vagon Roco OBB Bmz, pentru a ma inspira :D



Urmatorul lucru pe care am facut era burduful. M-am gandit mult ce sa folosesc, dar pana la urma am ales banda adeziva pentru izolatie. L-am taiat pe marimea dotirta, si apoi am folosit superglue pentru a lipi pe vagon.



Pe data de 24 februarie au sosit boghiurile comandate de la Rally :D



Deja seara erau pe vagon:

 
Din cauza ca sasiul are o grosime de 2 mm, nu am putut pune boghiurile in sasiu, asa ca a trebuit sa gasesc ceva in care sa pun boghiurile. Cam greu, dar am gasit bucati de plastic, gaurite, in care intrau linistit boghiurile si se miscau fara a fi undeva blocat.



Am taiat acoperisului unui vagon din plastic (nu era H0) din care a urmat sa improvizez partea de jos a vagonului.



Dupa acesta au urmat cuplele si tampoanele. Tampoanele sunt facute ca de obiceo, din cuie, lipite in bucati de plastic.



Prinderea cuplelor sunt facute la fel din bucati mici de plastic, taiate la un capat in care intra cupla. Multumesc lui MPU pentru cuple 8)





Pe 1 februarie, am apelat la ajutorul lui Zoli, l-am cerut sa aduca un circuit oval pe care sa testam vagonul SBB. Acesta a trecut testul fara probleme 8)



Aici se termina reportajul. Cand voi face o achizitie noua, o s-o postez aici.

Numai bine :wink:
 
Salut,
Ceea ce-mi place mai mult este locomotiva cea din spate(in primele poze ) .Este un FT Baltimore&Ohio de la Bachmann ?? :D
 
Da ,ai dreptate .Cum se vedea asa prin ceata ,am crezut ca este locomotiva Bachmann in culorile B&O.Dar se pare ca dupa aceast model au luat forma .Carcasa ar putea fi motorizata .......parca am ceva sasiu pentru asa ceva .Iata ale mele :
 
pisti91,

laudabila actul tau caritabil de a inzestra vagonul cu un sasiu si a-l "incalta" cu boghiuri :D ...dar daca tot te prinsesi in hora,de ce nu ii aplici
si niste short-coupling pentru vagoane pe boghiuri ....tot de la roco :wink: ?
 
si daca ai cumpara un set de tampoane de la Liliput,(care sunt functionale...dreptunghiulare sau rotunde),atunci ai face fericit vagonul ala 8)
 
Bravo Pisti !

Asa am inceput toti, desi unii nu mai tin minte (recunosc).

La mai multe

In timp o sa ajungi Eros Pisti
 
eu am inceput cu startset similar, doar ca la TT (BTTB), in anul de gratie 1980 - moaaammaaaa si ce mandru eram de el; din fericire il am si acum, perfect functional; oricum, la HO, tot cu Piko am inceput.