Desi nu isi gaseste intocmai locul la istorie si literatura feroviara, consider ca o mica calatorie prin vechiul Arad ar fi utila pentru a intelege mai bine istoria feroviara a acestui oras, mai ales acum cand s-au implinit 150 de ani de la intrarea primului tren in Arad, acum 2 ani s-au implinit 100 de ani de la inaugurarea CFAP("Sageata Verde") iar reteaua de tramvaie dateaza inca din 1869, cand au fost puse in exploatare 3 rute de tramvai, tractiunea fiind asigurata de tramvaie trase de cai.
Calatoria va incepe la sfarsitul sec. XIX, inceputul sec XX, mai exact cu constructia primei linii de tramvai...

...pe strada Atzel Peter.

Tramvaiele erau trase de cai.

Ajungem in spatele teatrului in actuala "piata Avram Iancu" unde acum peste 100 de ani era unul dintre cele mai mari targuri din zona,fiind si punctul terminus al liniei de tramvai.

Se vad taranii care vin din podgoriile Aradului pentru a-si vinde marfa...

...si intalnim si un autobuz duble-deck.

Ajungem in fata teatrului...

...admiram arhitectura superba...

...si uite ca vine si iarna.

Ne continuam drumul pe bulevardul principal...

...si ajungem in fata primariei...

...unde intalnim alt autobuz duble-deck...

...si inca cateva autobuze care vor fi rechizitionate de armata austroungara in 1914.

Mai incolo putin intalnim punctul terminus al "sagetii verzi" - gara electrica...

...si palatul CFR...

Astfel ajungem la gara din Arad.

Ne apropiem de zilele noastre.

Si din pacate aici se incheie mica noastra calatorie in timp prin orasul Arad. Voi reveni cu poze din Aradul de azi, pentru a putea compara ce a fost cu ce este
Un weekend placut tuturor!
Calatoria va incepe la sfarsitul sec. XIX, inceputul sec XX, mai exact cu constructia primei linii de tramvai...

...pe strada Atzel Peter.



Tramvaiele erau trase de cai.


Ajungem in spatele teatrului in actuala "piata Avram Iancu" unde acum peste 100 de ani era unul dintre cele mai mari targuri din zona,fiind si punctul terminus al liniei de tramvai.

Se vad taranii care vin din podgoriile Aradului pentru a-si vinde marfa...

...si intalnim si un autobuz duble-deck.

Ajungem in fata teatrului...

...admiram arhitectura superba...

...si uite ca vine si iarna.

Ne continuam drumul pe bulevardul principal...

...si ajungem in fata primariei...

...unde intalnim alt autobuz duble-deck...

...si inca cateva autobuze care vor fi rechizitionate de armata austroungara in 1914.


Mai incolo putin intalnim punctul terminus al "sagetii verzi" - gara electrica...

...si palatul CFR...

Astfel ajungem la gara din Arad.



Ne apropiem de zilele noastre.

Si din pacate aici se incheie mica noastra calatorie in timp prin orasul Arad. Voi reveni cu poze din Aradul de azi, pentru a putea compara ce a fost cu ce este
Un weekend placut tuturor!