Amenajarea muzeul Depoului de locomotive Dej

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florin-Dej

Well-Known Member
7 Mai 2011
390
3
Dej
LOCATION
Dej
Avand in vedere faza inaintata in care ne aflam cu restaurarea vagonului -muzeu rugam pe toti cei care pot si vor sa doneze materiale, piese, obiecte sau orice altceva legat de activitatea unui depou sa ne contacteze fie in acest topic sau la tel 0741207112 - Florin , adresa de e-mail: [email protected].
 
O donatie din partea sectiei L7 Dej: doua tricicluri dintre care unul functional.
http://s825.beta.photobucket.com/user/florin-dej/media/P1270208_zps7c9661e6.jpg.html
 
Dragi prieteni, am avansat foarte mult cu lucrarile la vagon. Speram ca pana pe 18.05 cand va fi noaptea muzeelor sa finalizam muzeul. In prezent am terminat de vopsit vagonul interior-exterior, instalatia electrica este complet montata si functionala. In prezent lucram la construirea unei sectiuni printr-un motor diesel 12 LDA 28 iar dupa montarea acestuia in vagon vom incepe montarea parchetului laminat si a restului exponatelor. Deasemenea baietii care se ocup cu intretinerea liniilor din depou ne-au pregatit un tronson de sina + traversele aferente pentru instalarea triciclului. O sa va prezint in cateva imagini cum stam cu lucrarile. Orice sugestie/propunere din partea voastra este binevenita.
 
Domnule Florin,

avem ceva sanse sa va clonam cumva ? Eventual sa punem o clona a dvs. in pozitii care sa va ofere cat mai multe sanse sa salvati patrimoniul istoric al CFR ?

Felicitari din suflet pentru ce faceti !

Idei ? eu nu as pune parchet laminat ci o podea de lemn obisnuita, din scandura ca in casele vechi si musai mirosind a petrol :). Inteleg ca acest vagon va fi un fel de vagon scoala, unde cei care viziteaza sa vada o reproducere dupa un motor de DA ?
 
Apropo de DE 241

In 1938 in St. Gallen
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6332485

Si in 16 Sept 1940
300291_444381735636876_1242241470_n.jpg

foto facebook
 
Florin, vagoanele reconditionate de voi sunt apte de circulatie ? Ar fi sanse ca pe viitor sa vedem o garnitura cu ele pe caile ferate ?
 
Buna,

@Florin-Dej, subscriu la ce a scris catalin mai sus. Ar fi de dorit ca aspectul interior sa fie si el cat mai apropiat de cel din perioada de exploatare a vagonului: peretii acoperiti cu placaj cu hartie decorativa stratificata, fixata cu baghete de lemn natur si parti integral din sipci de lemn, la fel si plafonul. In privinta podelei, aceasta era cu siguranta cu un strat de sipci de lemn, insa cred ca era - cel putin in exploatare - acoperita fie cu un strat de pluta fie deja de linoleum (care in anii 1920 era deja destul de curent).

Pentru marcajele de pe cutia vagonului restaurat, aici ca si in alt caz, discutam pe privat. Sa stii ca nu te-am uitat :lol:
Cu cel terminat acum la exterior e chiar mai simplu pentru ca documentatia exista aproape complet.
 
In privinta podelei s-a mai pus problema si in depou. montarea uneia noi pune probleme mai mari pe care nu doresc sa le comentez (eventual pe pm) si de aceea s-a optat pentru parchetul laminat. In privina peretilor si a plafonului pastram ceea ce a fost original. Avem in compartimentul pentru posta chiar si doua corpuri de iluminat originale. Restul 4 buc sunt niste plafoniere semirotunde simple. Motorul pe care il montam se vrea a fi o sectiune prin care sa se poata vedea functionarea superbului motor Sulzer, simplitatea dar si robustetea acestuia. Vom mai avea expuse tot felul de placi de inmatriculare/fabricatie de la locomotive /vagoane, documente, fotografii, carti de locomotive cu abur, diesel, a automotorului 938 (originala), lampi, felinare, vitezometre, statii radio, dispozitive, scule etc, deci cam tot ce este legat de activitatea de exploatare si reparatii.
Referitor la LDE-4400 el are montate ambele motoare - cel de-al doilea l-am montat in cutie in anul 1996 si l-am recuperat de la Depoul Buzau unde zacea abandonat pe un vagon. Motorul a fost adus pe acelasi vagon la Depoul Bucuresti-Triaj si a fost montat cu ajutorul macaralei de 120 t. Impreuna cu conducerea depoului ne-am dori tare mult sa putem sa-l revopsim anul acesta.
 
Sectiunea prin ansamblul chiuloasa- cilindru- piston

Cablajul servoregulatorului de camp va fi montat pe peretele din spatele ansamblului iar regulatorul mecanic va avea capacul demontat. Speram sa putem aduce si un regulator mecanic Woodward de la Depoul Iasi.
 
Am o veste buna referitor la locomotiva diesel-electrica de 4400 CP. Azi au sosit vopseaua si materialele pentru revopsirea locomotivei, astfel ca in momentul in care vremea ne va permite vom incepe actiunea de curatare si revopsire.
Intre timp am terminat de montat parchetul si motorul diesel sectionat in vagon.

 
Intrebare legata de lde 4400 cp: cat timp a fost in trafic, nu a deraiat niciodata? Pare sa aiba o suspensie foarte rigida, care necesita rulaj pe o linie foarte bine intretinuta...
 
Nu stiu daca a deraiat. Noi cand am adus-o de la Bucuresti la Ploiesti am venit intr-un tren local de marfa si am manevrat cu ea pe tot felul de linii inclusiv pe industriale fara nici un fel de probleme. Osiile de mijloc au buza bandajului de 19 mm.
 
manlif2_0 a spus:
Intrebare legata de lde 4400 cp: cat timp a fost in trafic, nu a deraiat niciodata? Pare sa aiba o suspensie foarte rigida, care necesita rulaj pe o linie foarte bine intretinuta...

Nu am gasit inregistrat nici un incident de acest tip. Din marturiile celor care au prins masina, aceasta a avut un comportament excelent in circulatie.
Ia in calcul si starea infrastructurii care la acel moment era una mult mai buna decat cea de astazi.
 
Arata minunat, felicitari pentru initiativa si realizare intregului colectiv de la Dej. Nu poti decat admira rezultatele efortului depus. Respect
 
Se poate vorbi despre vagoanele construite la Arad incepand cu 1964 la timpul trecut, nu mai exista 20-57 in circulatie. La Iasi nu am mai vazut 19-57 circuland de cateva luni bune. In tara nu stiu exact care e situatia.

Nu se poate face ceva ca sa ajunga la Dej un 19-57 si un 20-57? Acuma cat inca mai sunt si se pot alege. O sa ne trezim in 2-3 ani ca nu o sa mai fie niciun vagon UVA.

Visez la o garnitura formata din 3 vagoane, 19-40, 20-40 si 39-40 verzi cu roata inaripata tractate de DA.
 
Pă’i, fiind aproape gata restaurarea, amenajarea vagonului, plus alte noută’ţi propun s㒠ne strângem şi s㒠dă’m o tur㒠pe la Dej.

Hai sa zicem ca in data de 20.07.2013 sâmbă’tă’.

Propuneri, comentarii?

Mai jos.