AMANDINA E 69 Brawa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
1
cluj
LOCATION
cluj
Nenea HGDan a fost insarcinat sa aduca de la Deutschland aceasta prajitura ambalata intr-o masa de budinca:

.

Modelul in cauza mi-l doream de mult, in tinerete avand prieteni care-l detineau, bineinteles varianta Piko. Si nenea Prognosis are un E 69 pe care a botezat-o micuta Mo', dar ca sa le facem surori a mea se va numi Amandina. Rolul locomotivei de manevra pe viitoarea diorama va fi acela de a forma garnituri de cisterne sau silozuri.Propulsia este asigurata de un motor cu o volanta, rotor in 5 poli, iar miezul de tole este inclinat.La viteze extrem de mici merge fara intrerupere, iar sunetul transmisiei prin pinioane de metal iti incanta timpanul.
 
Mai multe detalii, legate de pret, istorie, tehnica, puteti gasi aici:www.hgd.ro/B0224.html ;-)
 
Si acum sa o vedem la treaba:



am improvizat un decor cu ce am avut pe acasa: o plantatie de iarba de la Nenea Florinn, stanca de stanca naturala, catenara de-an pixu' si pietris pt aruncat in boluri de decor.Sper sa va placa.
 
SUPER!!! Sa o rulezi sanatos! :aplauze::aplauze::aplauze:
Acum abia astept poze cu farurile aprinse si cu detalii ale interiorului (motor :D, transmisie, cablaj, lumini etc)
Tot la capitolul "poze", roaga-i din partea mea pe Sandy, pe GabiFleischmann si pe alti posesori de E69 sa te ajute sa faci o sesiune foto comparativa 8)
 
Multu' MPU! Vor urma si alte poze, dar pentru aspecte cu maruntaie trebuie sa o demontez. Voi vorbi cu colegii de la club sa vedem ce iese. O sugestie cu schepsis...Toate bune! ;-)
 
GRI! :D :D :D Da, parca era unul cu fixuri gri, trebuie sa-l intreb, Alin...Dar nu o sa mai arate ca o prajitura. :!: :x
 
Si acum disectia. Aspecte cu carcasa

.

La locomotiva asta trebuie umblat cu scule fine, deoarece e ca un ceasornic elvetian. :!:
 
Si masina electrica ,se vad clar tolele rotorului.O caracteristica speciala a motorului consta in faptul ca incepe sa functioneze la tensiune foarte redusa



Alta particularitate , desi este un model ce depaseste cu putin 8 cm lungime are totusi loc in partea opusa motorului pentru decodor.Ma gandesc sa-i pun si led-uri smd rosu ,deoarece are numai lumini albe. Tampoanele sunt functionale,cursa fiind apreciabila.Pantograful nu este de decor,acesta poate fi folosit pentru culegerea curentului de pe catenara. :D
 
Curat ceasornic elvetian! :aplauze:
De curiozitate, ce dimensiuni are motorul? :D
LED-urile SMD rosii trebuie astfel orientate incat lumina lor sa nu bata spre ghidurile farurilor centrale. Fazele cu plusul comun, rezistentele de balast si conexiunile "inainte" si "inapoi" sunt deja cunoscute (cred :fluierat:), asa ca iti doresc mult succes! 8)
 
Ca o remarca la titlul subiectului tau. In realitate, E69 (169)-03 se numea "Hermine". Dar la atractia pe care o ai catre fantezist, merge si "Amandina"...
 
Motorul are 19x16x5mm.5mm este diametrul axului melcat.Cred ca e prea mic pt ce vrei la Guetzold, Herr MPU.Multu' si pt indicatii legate de smd-uri. Daca ar avea biele, sigur ar fi corecte... :D :D ;-) Salutari la toti!
 
...ca sa obtinem inca un kitsch specific si de prost gust!

de ce va tot incapatanati sa modificati locomotive corecte in pseudo-modele care n-au circulat niciodata??? :(
 
Poate ca, in calitate de posesori, ne place sa aducem unele modificari mini-bijuteriilor noastre dragi, astfel incat sa ne placa si mai mult 8)
Mie unul parca nu-mi vine sa cred ca Amandina / Hermina E6903 reala nu ar fi avut chiar niciodata beculetze rosii langa cele albe din faruri, sau cel mult filtre rosii care se puteau monta peste geamurile farurilor cu becuri albe. Este drept ca, in ceea ce o priveste pe E6903, n-am vazut (inca :D) poze ale locomotivei reale cu faruri rosii, dar la E6905 si la aburoasa 64-nu-mai-stiu-cat, DA, am vazut.
 
MPU a scris:
aburoasa 64-nu-mai-stiu-cat

Hehe... aici, Mircea, n-ai nimerit-o!

Sistemul de clasificare al locomotivelor germane dateaza din vremea infiintarii DRG, adica Deutsche Reichsban Gesselschaft, firma de transport feroviar unificata pe tot teritoriul Germaniei de dupa primul razboi mondial.

Sistemul de clasificare introdus de DRG cuprinde multe locomotive din vremea landurilor, unde e important ca dupa primele doua cifre sa introduci si seriile respective. Spre exemplu, seria BR 18 cuprinde o gramada de "Pacific-uri" din diverse landuri germane, fiecare cu particularitatile sale.

Spre deosebire de acestea, BR 64 face parte dintre acele locomotive noi comandate de DRG pentru a face fata cererii crescande de locomotive pentru nevoile sale.

Deci aici este CORECT sa spui "BR 64" fiind vorba despre O SINGURA serie unificata pe toata Germania.

In nemteste seriei BR 64 i se spune FOAARTE simplu: "Einheits-Personenzugtenderlokomotive" ceea ce inseamna "locomotiva tender pentru trenuri de persoane [din seria] unificata!

Dar daca vrei, pentru prieteni merge si "Bubikopf"... si te gandesti la Bubico al nemuritorului nostru Caragiale! :D