Alte module functionale H0

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
am inceput constructia unor module functionale asemenatoare cu cele descrise in topicul ce poarta numele de "Module functionale H0". Am luat decizia sa creez un nou topic, din doua considerente: primul de natura functionala, si anume acela de a nu incarca excesiv paginile topicului anterior, deoarece am observat ca acesta se incarca uneori destul de greu, datorita numarului de imagini, iar un al doilea considerent se bazeaza pe conceptia acestei serii de module, care este putin diferita. In acest caz am optat pentru un grup de 4 elemente care sa formeze un circuit mic, sau mai bine spus un circuit minimal pe care se poate roti o garnitura, urmand ca pe langa cele 4 elemente sa poata fi atasate alte componente la extreme, circuitul fiind prevazut cu doua macaze care sa permita inserarea unor prelungiri. Este ceva asemanator cu ceea ce se face la machetele preformate, care se gasesc de vanzare, care beneficiaza de asa numitele extensii. Astfel, toate modulele care vor completa acest set se vor regasi pe viitor in acest topic, in timp ce restul de module pe care le voi construi, se vor regasi in primul topic deschis.

Voi denumi aceste module A, B, C, D. Evident exista anumite limitari, care se practica in toate machetele feroviare. Astfel, din considerente de exercitiu si evitare a fenomenului de monotonie, toate componentele vor avea tematica diversa, desi pe dimensiunile de 1X0.5 m nu se poate descrie intotdeauna complet un subiect.

Constructia modulelor este cea standard respectiv cea pe care am practicat-o in ultima vreme: un cadru din lemn peste care se fixeaza cu adeziv si cu suruburi o foaie de polistiren extrudat. Structura din lemn este evident rigidizata cu sipci pentru a evita deformarea de tip paralelogram, care in acelasi timp asigura si o masa redusa.

Peste polistiren se lipeste cu aracet un strat de servetele sau carton, dupa caz. Pentru a se asigura fixarea ulterioara corespunzatoare, modulele sunt prinse doua cate doua si se trec suruburi de cuplare cu piulita fluture. In colturi pe elementele de rigidizare se monteaza suruburi care sa permita ulterior montarea picioarelor.

In imaginile care urmeaza se vade modul de realizare a structurilor acelasi mod pentru toate, precum si debutul modulelor A si B. Modulul A, in acest moment definitivat este unul de tip rural, cu vile mici si niscaiva teren agricol pe langa.








Pentru a da baza modulul A, s-au asezat straturi de servete din hartie cu un amestec de apa si aracet, iar in unul din colturi, cel exterior evident, s-a creeat o colina.

Cele trei vile sau casute se monteaza pe baze din polistiren extrudat, dintr-o motivatie pe care am mai descris-o si anume aceea de a asigura mobilitatea lor. Casutele sunt iluminate, prin intermediul unor stalpi din plastic prin care trec firele de alimentare si pe care se lipesc cu plastic la cald ledurile. Daca se va dori interventia ulterioara la aceste leduri, casutele se pot ridica de pe soclurile din polistiren. Elementele de decor suplimentare, care au fost adaugate kiturilor Piko, constau in gardulete si figurine.





In spatele vilelor se gaseste cate o bucata de teren de tip gradina, teren separat de calea ferata prin gard. Pentru a creea aceste terenuri am folosi hartie gofrata, care simuleaza suprafetele arate, care se completeaza ulterior cu nisip de granulatie corespunzatoare, care a beneficiat de vopsire in mai multe nuante de maro gri si negru, si adaugarea de vegetatie.
Accesul la vile se face printr-un drum asfaltat, ingust, cu bordura. Acesta a beneficiat la randul sau de niscaiva weathering.
Dupa montarea sinei si a terasamentului, acestea se trateaza similar prin aerografie, pentru efectul de rugina a sinelor si colorarea pietrisului.
Astfel, mobilarea modului a avut aceasta secventa de realizare: realizarea de teren cu servetele si aracet, realizarea colinei cu polistiren, bucati de ziar, si din nou servetele si aracet plus pensularea cu solutie de ipsos unde a fost cazul, realizarea pantei din polistiren si aplicarea sinelor, aplicarea terasamentului de cale ferata urmat de testele de rulare pe module. Initial, evident modulele A si B erau unite, apoi a urmat aplicarea de pietris si debitarea in zona de separatie, respectiv completarea cu pietris.
S-au montat casele, urmate de terenul agricol si vegetatie care consta in iarba aplicata electrostatic, tufisuri, copacei constriti cu un kit woodland scenic. S-au montat si doi stalpi de iluminat.




 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Asa cum am spus, prima componenta a circuitului este deja gata, iata si cateva poze.























 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut,
toate cele 4, precum si urmatoarele extensii care vor da o lungime mai mare de rulare, au 1 X 0.5 m.
 

piti

Active Member
13 Aprilie 2011
103
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Frumos !
Poti sa ne dezvalui temele modulelor B , C si D ? Sau inca nu te-ai decis ?
La ce aparat foto ai , cum de a iesit asa slab poza de noapte ?
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Cu poza aia urata e simplu, am facut pozele rapid, cea de noapte din mana, urmeaza sa fac poze mai detaliate ulterior, cand asamblez toate modulele. Nu m-am chinuit acum deoarece alimentarea caselor si a lampilor am facut-o pe rand, cu o sursa improvizata, pe care am tot mutat-o intre alimentarea caselor, a becurilor sradale, a sinelor, insa in momentul in care voi folosi o sursa complexa care sa alimenteze tot ceea ce tine de iluminat, precum si alimentarea sinelor, voi folosi un trepied, care sa-mi permita imagini corespunzatoare. Imaginile de noapte au fost facute mai mult ca sa vad daca totul a ramas in regula ca iluminare dupa restul de manevre asupra modulului, deci sunt imagini cu caracter de test.

Modulul C este in lucru, la fel ca si B si reprezinta dupa cum urmeaza: C este o zona cu o remiza parasita si derapanata, unde deja societatile de prelucrare a firerului vechi au inceput demontarea sinelor, se regaseste tot pe acesta si o placa turnanta intepenita, drumul de acces din A continuand practic in lungime si in aceasta zona, iar B: un modul cu cladiri cu terenuri (curti) cu materiale de constructii. Pentru D stau inca in cumpana, nu m-am decis inca ce va fi. Oscilez in zona statiilor de betoane, peisaj industrial, zona de containere.

Am in plan realizarea unor module de rezervoare de combustibil cu tevaraie si niscaiva turnuri de racire, dar acolo trebuie sa gandesc cum rezolv cu gabaritul.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut,
revin cu poze de noapte, facute tot pe viteza, fara prea multe reglaje, darceva mai spalate pentru ca le-am facut de pe trepied. Inca se mai vad reflexii de la filtru si alte componente nedorite de la iluminatul ambiental de pe strada. Cand tot ansamblul va fi gata, repet, voi face mai multe poze, pentru ca in partea industriala am de gand sa fie o bogatie de lumini :D .



 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
revin cu detalii referitoare la constructia celui de-al doilea modul din serie, sa-i zicem modulul C.

Tamatica acestui modul consta intr-o remiza cu placa turnanta dezafectata, care este defrisata pentru fier vechi, activitate cotidiana a structurilor ceferistice de astazi. Evident, placa turnanta ar fi justificat o remiza circulara, insa din considerente de spatiu s-a optat pentru o remiza simpla. De asemenea, din considerente de gabarit, una dintre iesiri se considera blocata, iar o alta iesire se continua pe un modul alaturat. Structural, modulul este organizat din remiza in una din parti, impreuna cu acareturile adiacente, adica mormane de fier vechi, defrisari diverse, table si subansamble care au fost adunate de-a lungul timpuui, zona centrala a placii turnante, respectiv din considerente de umplere a spatiului, o platforma mai mica cu materiale. Accesul auto la remiza continua de pe modulul A, fiind accesul auto cu care se ajunge la zona de case, si ca continua pe modulul adiacent D, strada fiind curba. La fata locului avem o macara cu brat telescopic ce incarca deja bucati de sina, platformele de incarcare, tot din considerente de spatiu, se vor gasi pe modulul adiacent, si anume D. Macaraua este amovibila, face parte din modul, dar se transporta separat, fiind mai mare am considerat necesar sa dau libertate de pozitionare celui care pune in scena elementele respective.

Constructia modulului este similara celorlalte, descrisxa anterior. Se foloseste un cadru din lemn, pe care se monteaza prin lipire si rigidizare ulterioara cu suruburi o foaie de polistiren extrudat. Piese suplimentare asigura rigiditatea constructiei, care se pastreaza de asemenea usoara. Deoarece este un peisaj industrial se evita folosirea servetelelor cu aracet si in acest caz se opteaza pentru carton de diferite duritati si grosimi, lipit pe suprafata.

Deoarece trebuie sa existe o anumita cota demontaj a turnantei, care este fixa, fiind un kit static, se decupeaza un disc care se coboara si se rigidizeaza ulterior prin lipire cu adeziv pentru polistiren, la cota respectiva.

Se pozitioneaza fundatia remizei. Remiza este un kit Piko. Se asambleaza dupa regulile cunoscute, inainte de montaj se reliefeaza prin tehnica ce a mai fost prezentata mortarul caramizilor.

















Pe interior remiza se vopseste in albastru, culoare care alaturi de gri cred ca s-a intalnit in majoritatea nuantelor de acoperire a peretilor cu vopsea in ulei. Nu am considerat necesar sa fac remiza amovibila, ea nu este iluminata, in schimb am montat la interior un sistem electronic cu LEDURI de culoare albastra, care functionand intermitent sugereaza cumva, in lipsa unui montaj dedicat care se gaseste de vanzare pe piata, activitatea de defrisare a sudorilor care recupereaza fierul vechi.

Asa cum am spus, turnanta este de asemenea un kit, imbunatatit pe alocuri. Dupa asamblare, preocuparea majora este aceea de a-i conferi un grad mare de uzura, care sa confere aspectul pe care il cautam, alaturi de buruienile din zona. Pentru aceasta s-a folosit tehnica fixativului, pe care am mai descris-o, folosita de altfel si la usile remizei, ca si nuanta de baza fiind un verde, pe langa care am folosit insa nuante de rugina metalizata vallejo, rugina mata revell, dry brushing si air brushing cu nuante de negru, maro, gri, fum de la revell si vallejo. Balustradele din sarma precum si podina mancata de vreme din lemn sunt completari home made ale kitului.








Dupa realizarea celor doua subansamble de baza, acestea au fost montate pe modul. Am confectonat platforma din beton de la marginea acestuia si zonele de depozitare adiacente remizei.
Gardul din beton este home made, realizat din forex. Piesele de fier vechi s-au lipit bucata cu bucata si s-au vosit individual respectiv in grup, urmand a omogeniza structurile astfel obtinute cu constructia. Mai pe romaneste, in loc sa lipesc cateva zeci sau sute de repere direct pe modul, am folosit niste bucatele de carton de suport, pe care am montat mormanele respective, apoi grupurile astfel realizate au fost lipite pe modul si omogenizate cu acesta.





 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
A urmat montarea stalpilor de iluminat, care sa confere o atmosfera mai interesanta pe timp de noapte, chiar daca in starea in care s-ar gasi o astfel de locatie, probabil ca acestia nu ar mai fi functionat de ceva vreme. Am adaugat si niscaiva lucratori, in pozitie de repaus, dupa o jumate de zi de munca.
Ceea ce a iesit per ansamblu iata in imaginile de mai jos.




















 

misha

Well-Known Member
16 Decembrie 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
:aplauze: :aplauze: :aplauze:
Bravo pentru remiză’. Mi se pare un scenariu credibil si foarte bine realizat. Stalpii de iluminat sunt cam noi :D poate faci unul din ei sa fileze....
Felicitari si spor in continuare.