Alte module functionale H0 partea II

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
se continua aici povestea celor 4 module functionale despre care am discutat in topicul cu acelasi nume, deschis anterior. Motivul este evitarea aglomerarii imaginilor si incarcarea mai rapida a paginilor.

Asa cum am aratat, am demarat o serie de 4 module functionale, scara H0, interconectate, formand un oval.
Cel de-al doilea descris continea o remiza si o placa turnanta in paragina, in plin proces de defrisare a componentelor pentru fier vechi. Cumva, acest modus este o continuare, si nu prea. Este o continuare, deoarece bucatica de sosea se continua, pentru a face loc unei platforme care contine o parte din sinele defrisate de pe modulul anterior, macaraua gasindu-se dupa cum s-a aratat pe cel de-al doilea modul. Tematica este insa una diferita, modulul continand de fapt un depozit de materiale de constructii.

Exista o diferenta de nivel, pentru care am optat in incercarea de a scapa de monotonia unor suprafete complet plane, si evitand relief accidentat de tip munte pe aceasta serie demodule. Astfel, pe cele 4 module s-a folosit polistiren extrudat de 2 cm si de 3 cm, cu trecere usoara de la un nivel la altul care sa asigura o usoara forma de relief. In imaginea de mai jos se arata tocmai trecerea de la o cota de nivel la alta.



Modulul are deci o componenta centrala, a depozitului de materiale de constructii, incadrat de un gard din placi de beton. Gardul este home made, din forex. Evident am optat pentru usoare nealinieri, precum si diferite zone de acumulare a pietrisului. Platformele sun de tip betonat, cu fisurile si murdarirea de rigoare, fara a se exagera. Incinta este una inchisa, cu acces auto dintr-o parte, respectiv acce pietonal in partea opusa.

In zona in care exista accesul pietonal, avem o mica parcare auto, de unde se poate tree peste linie in depozitul respectiv. Este o situatie putin intalnita in realitate, de regula evitandu-se astfel de modalitati de acces din considerente de securitate a traficului, insa aici am avut nevoie de a modifica compozitia, incat privitorul sa se poata agata si de alte aspecte in afara zonei centrale. De altfel daca plecam de la premisa ca linia feratacare traverseaza modulul este una cu trafic mic, nefiind prezenta nici o gara dealtfel pe aceste module, aspectul descris se poate trece cu vederea.

Iata modul de constructie al incintei, precum si parcarea despre care am povestit.





In partea opusa, cumva pe diagonala, pentru a echilibra compozitia se gaseste accesul auto, pe bucatica de drum comuna celor doua module. Am plasat o bucata de sina curba care face legatura cu una din intrarile devenite nefunctionale pe placa turnanta, precum si doua platforme de transport. Cea albastra este mobila, la fel ca si macaraua de pe modulul cu turnanta, putand fi cumva customizata ca pozitie de catre utilizator, in timp ce platforma cu bucatile de sina este lipita pe modul.






Pe modul am figurine de doua categorii, clienti ai depozitului de materiale, precum si angajati, care au toti salopete de acceasi culoare. Am incercat sa-i postez in diferite ipostaze, fie relaxandu-se pe banculele din interior in buna traditie a pauzelor lungi si dese, fie in securizarea sau manipularea incarcaturilor de pe trailerele cu sine si traverse sau angajati in operatiunea de revopsire a acoperisului depozitului de materiale de constructii.

Depozitul in sine are doua zone de tip sopron, acoperite cu tabla ondulata. Constructia se bazeaza pe grinzi lemnoase din balsa, si carton ondulat de modelism, cu un pic de wathering. In interior fara a exagera, am postat diferite marfuri, cele de sub sopron, considerandu-se a fi necesar a se proteja de actiunea factorilor de mediu sunt dispuse pe placi din tabla striata, in timp ce butoaiele sunt dispuse direct in afara acoperisului. Avem cherestea, butoaie metalice, diferite bidoane de tip recipient pentru transporturi speciale de substante chimice. Primele imagini descriu modul de confectionare al depozitului si platformelor cu incarcatura, iar celelalte imagini diferite marfuri.
















In interiorul depozitului avem cladirea administrativa care deserveste clientii si angajatii.



In rest, modulul s-a completat cu niscaiva vegetatie, fara iarba aplicata electrostatic, aceasta neavandu-si locul aici, doar cu ceva foliaj, cativa pomisori care asigura umbra, pietris si pietre de diferite culori si marimi, vegetatie salbatica. S-au montat lampi de iluminat. Deasemene, tot din criterii de compozitie, pentru a nu fi excesiv de curat acest modul, din loc in loc se gasesc gramezi de gunoaie "tehnologice", adica tot felul de resturi de fier vechi si componente care nu-si mai au rostul.






Pentru completarea imaginii acestui modul iata si cateva poze de ansamblu.








 

piti

Active Member
13 Aprilie 2011
103
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut ,
Daca la lucrarea cu silozul am reprosat ( in gand doar ) lipsa acestor gunoaie "tehnologice" vad ca aici si-au gasit locul . Cam putine dupa gustul meu .
Lucrarea imi place , stii ca sunt fanul tau . De aceea indraznesc si un pic de critica . Copacii nu sunt prea reusiti dar am vazut si la firmele asa zis mari , destule tipuri care nu prea aduc cu realitatea . O bucata de sina curba in dreptul butoaielor imi pare nealiniata . In depozit , capetele lemnelor sunt neconforme cu realitatea .
Abia astept continuarea si intregul modul functional ( pe viu sper ) .
Spooor !
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut,
puteam pune mai multe deseuri, insa m-am gandit sa nu exagerez, avand in vedere ca pe al doilea modul e multa rugina, am zis ca ce e prea mult strica.

Copacii sunt cam urati, i-am lasat insa asa, se mai gasesc si din astia. Cu ei este o epopee intreaga, daca ar fi fost o padure sau zona de natura ii aruncam :D . Treaba sta asa: am folosit structura din plastic de la woodland, dar am zis sa experimentez in locul materialului lor de umplutura, un material home made, realizat din burete tocat cu masina electrica de cafea. Plus niscaiva foliaj busch. Nu prea a iesit, si asta din motivul adezivului folosit. Adica in loc de adezivul spray pe care il folosesc eu de regula, cu aplicatii in modelism, am utilizat aracet (de calitate) dar nu a contat, iar pentru fixarea foliajului, fixativ. Din pacate cele doua materiale sunt "un pic" incompatibile, in sensul in care fixativul la apa cedeaza (apa cu care am dresat un pic aracetul). Asa ca de acum inainte voi folosi exclusiv spray adeziv, iar pentru frunzis, totusi as mai face niscaiva experimente home made. Am incercat si cu rumegus, dar rezultatul nu a fost ok. AM incercat si cu partea dura a buretilor abrazivi de vase, insa la tocarea acestora datorita incalzirii se produce o scamosare. Am gasit insa niste materiale interesante, care promit, si pe care le voi testa cu proxima ocazie.

Sina arata un pic nerealist in acea zona, este sina flexi, geometria modului nu mi-a permis sa merg cu sina fixa per total, deoarece din lipsa de spatiu, a trebuit sa apuc modulul din ambele parti, adica sa-l cuplez si pe lungime si pe latime cu celelalte module, pentru a asigura continuitatea, ceea ce mi-a impus ca la mijloc sa fac un artificiu. Totusi functioneaza, am facut inainte de a depozita modulul la un prieten la sat un mic test de rulaj, si merge si la viteza mare si la viteza mica, voi pune si un filmulet demo.

In rest, criticile ma bucura, daca nu sunt, inseamna ca nimeni nu se uita la ce postez, asa ca este ok.

Evident ca vei vedea ansamblul integral, live, voi demara modulul 4, dupa care le aduc pe toate de la al meu amic care are bunavointa de a le stoca (asta e conditiile de bloc nu-mi permit desfraul modelistic de rigoare) si facem rularile de rigoare.
Acest modul 4 are o iesire "dreapta", care sa permita conectarea la alte module, avand in plan niscaiva turnuri de racire, care insa necesita o dezvoltare liniara. Turnurile de genul acela au dimensiuni mari si nu am putut sa le inghesui pe zonele de oval, pentru ca ar fi aratat de-a dreptul manelistic.
Tematica modulului 4 va fi evident tot din domeniul industrial.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Iata si micul test de rulare,
arata anost, am postat camera foto intr-o pozitie in care sa nu fie pacalita de reflectoarele folosite, nu am urmarit un unghi de vizualizare , scopul fiind acela de a vedea ca modelul ruleaza fara probleme la viteza mare si la viteza mica in ambele sensuri, adica se nu fie probleme de deraiere sau de curatare a sinei (dupa ruginirea acesteia).

Dupa terminarea ultimului modul, si cuplarea modulelor, vom face filme civilizare si evident si poze de ansamblu.

http://www.youtube.com/watch?v=zjULrpdaDMc
 

leon-gr

Well-Known Member
Trenulist
27 August 2009
699
0
athens (braila, timisoara)
YAHOO
[email protected]
LOCATION
athens (braila, timisoara)
salut!!! din cite am vazut eu pe filmul tau, pe calea ferata ai diferente de nivel... si daca, hai sa spunem, in plan orizontal (dreapta-stinga) diferentele se pot accepta, fara doar si poate in anumite conditii, pe plan vertical (sus-jos) nu isi au rolul.
incearca sa dai mai multa atentie pasilor de preformare. o baza sanatoasa a dioramei te va scuti in viitor de probleme! aliniamentul face parte din problemele viitoare, ce se pot ivi sau nu!
atit deocamdata! spor la treaba si mai ales atentie la fiecare stadiu de constructie, nu numai la finisare!
 

leon-gr

Well-Known Member
Trenulist
27 August 2009
699
0
athens (braila, timisoara)
YAHOO
[email protected]
LOCATION
athens (braila, timisoara)
aaa...vezi ca pe acoperis, acolo unde ti se odihnesc muncitorii, ceva nu este in regula.dupa mine, nu as folosi pistol de lipit la cald (daca nu ma insala privirea). ci as folosi un revell glue sau orice altceva din aceeasi gama!
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut,
am folosit cianocrilat, lipirea facandu-se pe materiale cu compozitie diferita imi da emotii, de aceea folosesc superglue. Problema apare din cantitatea prea mare pe care o utilizez, dar aici am mers intotdeauna pe principiul mai mult e mai bine, detest ca sa mi se dezlipeasca figurinele la transport, mai ales daca ulterior nu mai am acces la fel de facil sa le remontez. De asemenea, daca se pierd din figurine, este necesara revopsirea altora cu problemele inerente. Baza de lipire este mica, si suprafata de baza nu imi permite sa folosesc lipici pentru machete (de exemplu revell) pentru ca acesta nu are cum sa dizolve local materiale care nu sunt de tip abs sau stiren, deci nu produc lipirea. pe acoperis ca si pe baza, suprafata fiind deja vopsita, adezivul nu s-a mai impregnat in substrat ci a format o gogoloasa.

Adevarul e ca la fotografia in regim macro, sau oricum de aproape, se vad multe detalii care la privirea de la distanta normala nu mai sunt sesizabile, asa ca incerc sa fac un compromis acceptabil intre cele doua deziderate.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
dupa o perioada de lucru si de expeditii fiind vara, am definitivat ultimul tronson al acestei serii de module, denumite module functionale H0 partea II.
Am ales ca tematica un ansamblu de balastiera si statie de betoane. Solutia este una destul de inghesuita, deoarece pe un singur modul a trebuit sa inserez mai multe componente si anume: balastierea cu instalatia (macaraua) de sortare si incarcare a balastului de diferite dimensiuni, concasorul de piatra, statia de betoane cu sistemul de incarcare. Am optat pentru o constructie aproape integrala home made, cu exceptia macaralei de incarcare a balastului, din diferite materiale si subansabluri gasite prin cutiile cu componente dar si repere cumparate de-a gata, cum ar fi semifabricatele de stiren de la evergreen de care am avut nevoie pentru a confectiona structura de rezistenta a statiei de betoane.

Am studiat nitica documentatie, pentru a vedea cateva raviante constructive reale, urmand a face un mix al acestora dar si unele mici compromisuri legate de dimensiuni si incadrarea pe macheta.
Macaraua, asa cum am spus este una customizata, de productie ebglezeasca, kit de asamblat care s-a transformat in macara cu cupa pentru balast.

[/URL]
[/URL]

Am confectionat suportul macaralei de balast si structura cu separatoare care sa contina piatra de diferie dimensiuni. La baza se gaseste polistirenul, pentru a nu obtine un modul prea greu.

[/URL]
[/URL]

Concasorul de piatra este o combinatie din doua masini la scara H0, o structura de grinzi cu zabrele care sa sustina banda transportoare de piatra, structura cumparata de la englezi la scara ca si kit de montaj, in timp ce banda transportoare si postamentul sunt home made. A urmat grunduirea, vopsirea, weatheringul cu un ultim strat de praf specific zonelor de santier aplicat la final pe intregl modul.

[/URL]
[/URL]

Statia de betoane este construita din doua zone de lucru , impreuna cu o banda transportoare de piatra. Iata banda transportoare, ca subansamblu ulterior integrat in structura.

[/URL]
[/URL]

Primul modul al statiei si cel de-al doilea.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
A urmat weatheringul si pozitionarea pe modul.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]

Dupa pozitionarea celor 4 module, din lipsa de spatiu acestea fiind stocate separat, am constatat ca lemnul a lucrat putin si existau mici nepotriviri ale sinelor, desi am respectat metodele clasice de montaj. Astfel, la 1 din 3 incercari garnitura deraia la un sens, ceea ce m-a determinat ca sa inserez doua module mici de trecere de 50x50 cm pe lungime, care sa corecteze aceste probleme. Acestea sunt destul de simple, un modul de vile si unl cu sine defrisate care vine in continuarea tematica a machetei.

[/URL]
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
In imaginile urmatoare am surprins intreaga constructie, cu toate cele 4 module sprincipale si 2 de legatura. Cele doua macarale pentru sine si camionul cu defrisari, precum si cele doua betoniere nu sunt lipite pe structura, putand fi repozitionate.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Partea a II a.

[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Macazul modului balastiera este functional pentru a permite extensia constructiei, a machetei.
Am optat pentru un motor conrad, insa cu unele adaptari. Asa dupa cum am aratat, modulele sunt construite pe o baza din polistiren de 2 sau de 3 cm, cu ranforsari. Deci nu exista o placa solida, care sa permita montarea standard a motorului de macaz. Din acest motiv am folosit un coltar metalic, o adaptare.

O alta problema a fost utilizarea altei actionari metalice, cea din kitul motorului fiind prea scurta. Cu toate ca rigiditatea acestei actionari este destul de mare, nu intotdeauna macazul cupleaza ferm, axul fiind elastic (este de fapt o sarma mai lunga). Din acest motiv am lipit o alta sarma, care sa permita si actionarea manuala a acestui macaz, o alta solutie nagasind in acest moment. Este posibil ca folosind un ax mai gros, elasticitatea acestuia sa devina nesemnificativa in raport cu lungimea sa, insa am considerat ciudat sa trec peste un diametru de 2 mm, nestiind nici care este limita mecanica a bobinei de actionare.

[/URL]

Oricum solutia manuala isi face pe deplin treaba.

Urmeaza filmele de rulare a garniturii pe macheta.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Iata si filmuletele.

http://www.youtube.com/watch?v=qmfWFF7sTz8

http://www.youtube.com/watch?v=4XwIbm0m9Uk

http://www.youtube.com/watch?v=YiiRi07p9eU

http://www.youtube.com/watch?v=RIwQhdIIZ6k