Salut tuturor,
Sunt posesorul unui 060-DA Tillig - asa zisa serie 0 (zero), varianta CFR si sunt foarte fericit.
Stiu ca locomotiva este departe de a fi perfecta, insa e un punct de plecare.
Asadar, dupa o perioada de timp cat a stat partial demontata pe biroul meu, mi-am facut curaj sa "intru in ea".
In acest post va voi prezenta toate imbunatatirile si modificarile pe care le voi face pentru a aduce aceasta locomotiva superba cat mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie. Voi urmari doua aspecte:
1. Aspectul
2. Functionarea
Si am inceput cu problematicile dungi laterale negre. Am tot citit pe forumuri despre diversele modalitati de abordare (in numar de doua): vopsire sau decaluri.
Ambele variante au avantaje si dezavantaje.
In afara de faptul ca niciunul din rezultatele obtinute nu m-a multumit si dorind sa nu apelez la lac, am decis sa va propun a treia varianta: dungile trase cu markerul.
Am fost incurajat sa folosesc aceasta varianta de tov. PDI, care mi-a dat si solutia: "fixezi markerul intr-un suport fix si treci cu locomotiva prin dreptul lui".
Tot la recomandarea lui PDI, am folosit un marker Faber Castell "Multimark 1523 permanent". Deosebirea dintre acesta si alte markere testate este ca nu are un luciu excesiv si ca este intr-adevar negru (nu stiu cat de bine se va vedea asta din poze).
Ceea ce am si facut; am fixat markerul in menghina, am pus pe birou un blat drept si greu (in cazul meu o cutie de parhet laminat) si i-am dat bice.
Si ca sa nu va plictisesc cu vorbaria, iata ce a iesit:
masa de lucru:

rezultatul:





Stiu ca in pozele macro se vede ca nu e perfect; sunt constient de aceasta, insa va pot asigura ca la o privire cu ochiul liber abia se cunoaste.
In ceea ce priveste rezistenta vopsirii, va pot spune ca am facut urmatorul test: am vopsit putin pe burta locomotivei si am incercat sa sterg cu degetul ud - nu s-a sters; nu a iesit dupa ce am frecat undelung cu spirt si vata (chiar m-am speriat ca nu voi putea sterge si va ramane patat.
Este cred cea mai simpla si mai ieftina modalitate de a face aceste dungi.
Voi reveni cu noutati pe masura ce avansez cu lucrarile.
Multumesc
Sunt posesorul unui 060-DA Tillig - asa zisa serie 0 (zero), varianta CFR si sunt foarte fericit.
Stiu ca locomotiva este departe de a fi perfecta, insa e un punct de plecare.
Asadar, dupa o perioada de timp cat a stat partial demontata pe biroul meu, mi-am facut curaj sa "intru in ea".
In acest post va voi prezenta toate imbunatatirile si modificarile pe care le voi face pentru a aduce aceasta locomotiva superba cat mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie. Voi urmari doua aspecte:
1. Aspectul
2. Functionarea
Si am inceput cu problematicile dungi laterale negre. Am tot citit pe forumuri despre diversele modalitati de abordare (in numar de doua): vopsire sau decaluri.
Ambele variante au avantaje si dezavantaje.
In afara de faptul ca niciunul din rezultatele obtinute nu m-a multumit si dorind sa nu apelez la lac, am decis sa va propun a treia varianta: dungile trase cu markerul.
Am fost incurajat sa folosesc aceasta varianta de tov. PDI, care mi-a dat si solutia: "fixezi markerul intr-un suport fix si treci cu locomotiva prin dreptul lui".
Tot la recomandarea lui PDI, am folosit un marker Faber Castell "Multimark 1523 permanent". Deosebirea dintre acesta si alte markere testate este ca nu are un luciu excesiv si ca este intr-adevar negru (nu stiu cat de bine se va vedea asta din poze).
Ceea ce am si facut; am fixat markerul in menghina, am pus pe birou un blat drept si greu (in cazul meu o cutie de parhet laminat) si i-am dat bice.
Si ca sa nu va plictisesc cu vorbaria, iata ce a iesit:
masa de lucru:

rezultatul:





Stiu ca in pozele macro se vede ca nu e perfect; sunt constient de aceasta, insa va pot asigura ca la o privire cu ochiul liber abia se cunoaste.
In ceea ce priveste rezistenta vopsirii, va pot spune ca am facut urmatorul test: am vopsit putin pe burta locomotivei si am incercat sa sterg cu degetul ud - nu s-a sters; nu a iesit dupa ce am frecat undelung cu spirt si vata (chiar m-am speriat ca nu voi putea sterge si va ramane patat.
Este cred cea mai simpla si mai ieftina modalitate de a face aceste dungi.
Voi reveni cu noutati pe masura ce avansez cu lucrarile.
Multumesc