al meu 060-DA CFR - seria zero - Tillig, cod 72095

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor,

Sunt posesorul unui 060-DA Tillig - asa zisa serie 0 (zero), varianta CFR si sunt foarte fericit.

Stiu ca locomotiva este departe de a fi perfecta, insa e un punct de plecare.

Asadar, dupa o perioada de timp cat a stat partial demontata pe biroul meu, mi-am facut curaj sa "intru in ea".

In acest post va voi prezenta toate imbunatatirile si modificarile pe care le voi face pentru a aduce aceasta locomotiva superba cat mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie. Voi urmari doua aspecte:
1. Aspectul
2. Functionarea

Si am inceput cu problematicile dungi laterale negre. Am tot citit pe forumuri despre diversele modalitati de abordare (in numar de doua): vopsire sau decaluri.

Ambele variante au avantaje si dezavantaje.

In afara de faptul ca niciunul din rezultatele obtinute nu m-a multumit si dorind sa nu apelez la lac, am decis sa va propun a treia varianta: dungile trase cu markerul.

Am fost incurajat sa folosesc aceasta varianta de tov. PDI, care mi-a dat si solutia: "fixezi markerul intr-un suport fix si treci cu locomotiva prin dreptul lui".

Tot la recomandarea lui PDI, am folosit un marker Faber Castell "Multimark 1523 permanent". Deosebirea dintre acesta si alte markere testate este ca nu are un luciu excesiv si ca este intr-adevar negru (nu stiu cat de bine se va vedea asta din poze).

Ceea ce am si facut; am fixat markerul in menghina, am pus pe birou un blat drept si greu (in cazul meu o cutie de parhet laminat) si i-am dat bice.

Si ca sa nu va plictisesc cu vorbaria, iata ce a iesit:

masa de lucru:


rezultatul:










Stiu ca in pozele macro se vede ca nu e perfect; sunt constient de aceasta, insa va pot asigura ca la o privire cu ochiul liber abia se cunoaste.

In ceea ce priveste rezistenta vopsirii, va pot spune ca am facut urmatorul test: am vopsit putin pe burta locomotivei si am incercat sa sterg cu degetul ud - nu s-a sters; nu a iesit dupa ce am frecat undelung cu spirt si vata (chiar m-am speriat ca nu voi putea sterge si va ramane patat.

Este cred cea mai simpla si mai ieftina modalitate de a face aceste dungi.

Voi reveni cu noutati pe masura ce avansez cu lucrarile.

Multumesc
 

silviu20061

Well-Known Member
Trenulist
27 August 2016
1.266
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Super tare inovatia de a face acele dungi"buclucase", eu zic si stiind ca esti un modelist cu mare rabdare sa mai treci inca o data cu markerul si o sa iasa super beton, ca la fabrica cum se spune, spor mai departe, suntem cu ochiul pe tine, cel de sticla evident :D
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
multumesc, silviu; am vazut; cu siguranta o sa mai trec cu markerul pe botul locomotivei. trebuie sa imi fac timp sa ma duc sa comand vopsea pentru travrsa, pentru tampoane si pentru boghiuri. voi folosi vopsea auto! am vazut cum se comporta si cum NU ataca plasticul; si nici nu e nevoie de lac aplicat dupa.

evident ca adevaratul test al markerului se va face in timp. o sa va anunt cum se comporta.
 

BR01DB

Active Member
3 Martie 2009
70
0
Corbeanca/Bucuresti
LOCATION
Corbeanca/Bucuresti
pai gaseste ca sa aflu si eu, ca am citeva locomotive care au placute metalice de identificare care trebuiesc lipite pe carcasa, si nu stiu cum sa le lipesc, ca sa nu las urme de lipici pe carcasa de-jur-imprejurul placutei metalice.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
andreiul a spus:
Salut tuturor,


In ceea ce priveste rezistenta vopsirii, va pot spune ca am facut urmatorul test: am vopsit putin pe burta locomotivei si am incercat sa sterg cu degetul ud - nu s-a sters; nu a iesit dupa ce am frecat undelung cu spirt si vata (chiar m-am speriat ca nu voi putea sterge si va ramane patat.


Multumesc
Ai incercat cu smirghel?

:D
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
pai la placute e mult mai simplu; suprafata este mult mai mare; ca atare, o picatura infima de revell sau piko (nu cianoacrilat) este suficienta. o pui in mijlocul placutei cu un varf de ac si apoi o intinzi usor, astfel incat sa fie ca o dunga paralela cu latura cea mai mare; apoi pui o hartie ca sa absoarba ce este de prisos si apoi pui placuta pe pozitie si apoi o poti orienta ca sa stea drept, fara sa iti fie teama ca va "iesi" adezivul de sub placute; eu asa am facut la BR 50 Roco; insa in cazul de fata, e mai complicat, ca sa nu spun muuult mai complicat
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Pai, intra pe sarma sa nu ma mai bag pe transfer si alte alea.

Modificari?
Simple:

-modificare acoperisului deasupra posturilor de conducere;
-repozitionarea rezervorului de combustibil;
-nervuri pe la boghiuri;
-refacerea cutiei ventilatorului vertical;
-daca o faci GFR mai trebuie revopsita, placute noi, alte lumini pe acoperis si ... ce mai vrea GFR-ul

Mai sunt oarece dar mai vedem pe parcurs :D

:cafea:
 

f33

Active Member
15 Ianuarie 2008
231
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
andreiul a spus:
o sa ajung si acolo, insa inca nu am gasit o solutie; o sa le pun numai daca o sa gasesc o solutie sa le montez fara sa se vada urat; daca nu gasesc, nu le lipesc
Poate zic o prostie da' cred ca merita incercat - silicon sanitar (acrilic) transparent.Nu stiu daca "tine" lipitura dar se poate curata usor.
 

f33

Active Member
15 Ianuarie 2008
231
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La asta m-am gandit si eu...chiar daca mai da pe langa , se poate curata usor cu o scobitoare bine ascutita, fara sa lase urme.
 

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Aprilie 2016
1.131
0
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Salut,
Eu zic ca se poate lipi foarte bine cu lac acrilic(indiferent daca e mat sau lucios).La final,dupa ce ai mai trecut o data peste dungile negre cu markerul,aplica peste tot un lac semimat.
Ideea e ca lacul uniformizeaza si sigileaza totul,inclusiv literele CFR.
Parerea mea este ca lacuirea e una dintre cele mai importante operatiuni,protejimd modelul ,inclusiv de smirghelul lui LDH :D
sandy
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
una peste alta, iata un schimb de opinii constructiv, tovarasi!

ideea lui f33 mi se pare de luat in considerare; macar se poate face un test, fara urmari ireversibile.

chiar o sa incerc varanta cu silicon.

deasemenea, daca vad ca liniile trase cu markerul nu tin, cred ca o sa lacuiesc... nu am incotro.

sandy: lacul nu "ataca" dungile trase cu markerul?? deasemenea, cred ca trebuie dat un strat extrem de subtire.

LDH: in ceea ce priveste ND2-ul, e o lucrare de amploare si sincer nu am cunostintele necesare pentru o asemenea lucrare... doar daca primesc ajutoare... asa m-as apuca.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
2
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Andreiul, ce marker ai folosit? Pe piata exista si marker cu vopsea, eu am asa ceva.

OT: LDH de ce o tot ti cu rezervorul la ND2? In poze eu il vad pozitionat intr-o parte atat la nd2-ul real cat si la DA-ul real. De ce trebuuie sa il centram daca in realitate el nu este centrat?