Ajutor realizare semafor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
Salutare am facut ieri un semafor cu leduri(3 culori) si am o problema cu aprinderea ledurilor e din cauza firului care l am folosti de fapt lita am zis ca e mai finut si imi intra mai multe pe piciorul stalpului . Ca sa nu am multe fire am legat + rile la LED uri pe un singur fir si - surile le am legat separat si cred ca s a luat lacul de pe una din lite , cand dau sa aprind verde se aprinde si rosu si invers pun si o poza cu semaforul fara picior , piciorul l am deszlipit ma gandesc sa nu fie de la lipiciul cu care am lipit piciorul de partea partea de sus a semaforului sa nu fii atacat lacul de pe lita

Astept niste sfatrui cum sa fac partea electrica
 
In mod normal,- se leaga comun si mergi la fiecare anod de LED cu cate un fir separat...In cazul tau,foloseste cate un fir pt minus cu capatul dezizolat cat mai mic .Atentie la inchiderea semnalului(s-ar putea ca un fir sa atingi piciorul LEDului vecin si sa se aprinda incorect).
Nu e o treaba complicata,trebuie avut grija mare ;)
 
Chestia asta am facut o inainte sa fac poza da problema era ca undeva pe picioru semaforului se intampla ceva
 
Nu stiu cum ai procedat pana acum, insa iti sugerez sa folosesti tubul metalic al piciorului pe post de masa-catod comun, asa economisesti un fir si mai trebuie sa "strecori" prin gaura doar inca alte trei. Intrucat semaforul se infige intr-un blat din lemn, nu e nici o problema sa-l izolezi pe urma de restul.

De asemenea, iti sugerez ca inainte de a continua lucrul, sa studiezi in prealabil instructiunile de semnalizare ale zonei in care vrei sa "fie" semnalul respectiv (cauta inclusiv aici pe forum) pentru ca spre deosebire de semafoarele rutiere, multe semafoare CF au doar DOUA lumini, lipseste culoarea "de avertizare" galben, care este superflua in conditiile cailor ferate.

Spor!
 
Cu capacul scos, asa cum e in poza, led-urile se aprind corect?
Firul de masa, poate fi un picior de led ceva mai lung care face contact pe tubul de metal al stalpului. Undeva la baza acestuia, un alt fir preia tensiunea mesei si astfel economiseasti un fir de trecut prin tub...
 
Salut,
in principiu intotdeauna se leaga la comun masele unui montaj (sau mai bine zis minusurile la masa comuna, daca nu este vorba despre alimentare diferentiala, deci si in acest caz) urmand a trimite separat plusurile catre consumatori. Este bine sa refaci montajul, si sa renunti la ideea cu plusul comun pentru ca nu este bun.
Acuma, la scara specifica modelismului feroviar, tubul pe care vrei sa il folosesti ca suport al semaforului are in general o grosime foarte mica, pentru a permite ca prea multe fire sa treaca prin el, de aceea se prefera ca sa se constituie in masa montajului in situatia in care este metalic.
Trebuie sa cauti fire cat mai subtiri, izolate, si in rest totul trebuie sa functioneze.

Problema alimentarii LEDurilor oricum este cea mai simpla, mult mai complicat este sa integrezi totul intr-un sistem de semnalizare bazat pe blocuri. oarte multe informatii utile in acest sens gasesti intr-o lucrare numita Model Railroad E-Book - Electricity_Wiring, disponibila pe internet, unde se prezinta de la a la z constructia unei machete feroviare cu tot ceea ce tine de alimentare, automatizare, conexiuni electrice privind lucrul cu blocuri, macaze, placi turnante si semaforizare. Cartea in format electronic iti va fi utila si pentru ca ea contine toate informatiile de baza din electronica, de la care pleaca orice doreste sa invete.
 
Ca si principiu de constructie, in acea carte dar si in lucrarile altor modelisti am vazut doua curente:
1. se torsioneaza firele care alimenteaza LEDurile semaforului, dupa care se scufunda in rasina pentru a creea stalpul, metoda nu mi se pare foarte buna, si este si destul de scumpa deoarece se adauga pretul rasinii
2. se foloseste tub din alama (pentru semafoarele pe stalp), la un pret relativ acceptabil, disponibil in praktiker sau alte magazine chiar si online, pentru partea ovala a semaforului iti recomand plastic (ABS sau polistiren) care se poate prelucra bine, iar pentru aparatorile LEDurilor se poate folosi cu succes tablita de la dischete sau orice alta foaie de tabla care se decupeaza cu preduceaua, dupa care discurile obtinute se taie in doua pe diametru si se ruleaza pe o sarma pentru a obtine forma specifica a aparatorilor parasolare

Dificultatea consta in lipirea pieselor care au dimensiuni destul de mici, dar cu exercitiu se poate face.
Ca truc, iti recomand sa lucrezi la pachet, pentru partea suportilor ovali ai semaforului, adica sa decupezi (cu un firez de traforaj de exemplu) plasticul, dai gaurile de LEDuri, fizexi mai multe placi astfel obtinute cu suruburi si le pilesti simultan pentru a munci mai putin si pentru a obtine reproductibilitatea dimensionala.
 
Culoarea galbena este foarte importanta la cf, ea semnifica "depasire permisa, urmatorul semnal comanda oprirea" si mai sunt cazuri cand un al doilea foc galben indica "deplasarea se face in abatere cu viteza scazuta".
La cf nu exista semnal cu doua focuri verde si rosu, poate prevestitor cu verde si galben sau la gara infundata cu galben si rosu, dar niciodata verde si rosu, pentru ca astfel nu se poate transmite starea urmatorului semnal, lucru foarte important la cf din cauza distantei lungi de franare.
Poate la masini galbenu sa fie tot un fel de verde, deci aproape inutil, mai ales pe la noi...
 
Shoppy,

Merci de precizari, iti marturisesc ca eu unul nu am studiat niciodata in amanunt culorile pentru semnalizarea actuala CFR asa ca imi marturisesc ignoranta absoluta.

Habar nu am ce culori ar trebui sa aiba si de altfel nici nu am cum sa vad vreodata doua culori aprinse simultan, pentru ca pur si simplu nu exista asa ceva (decat daca cumva semaforul este stricat).

Tot ce voiam sa spun este ca am observat ca de regula semafoarele de pe calea ferata au DOUA lumini si nu trei, sau chiar baterii de cate doua lumini puse in paralel.

Am vazut semafoare aprinse ROSU si chiar semafoare aprinse ALBASTRU (astea chiar nu stiu ce semnificatie au!) Nu am vazut (in calitate de calator aflat undeva in tren, deci probabil ca se schimba automat odata cu trecerea locomotivei) semnale aprinse galben, insa inteleg de la tine ca exista. Ce voiam sa-i sugerez lui Stefan era doar ca, inainte de a avansa cu lucrarea lui, sa studieze toate aceste lucruri in amanunt, ca sa nu lucreze degeaba. Desi, in ideea unui experiment in care sa-si testeze limitele modelistice, poate sa fie bine oricum.

Spor la treaba, Stefan!
 
http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=20

clik pe fiecare semnal in parte pentru a vedea ce reprezinta
 
Suuuper! Merci mult, Florin, stiam ca exista pe undeva chestia asta, dar nu mai stiam pe unde! Deci, contrar celor afirmate de mine mai sus, exista totusi semafoare cu trei lumini una peste alta, numai ca sunt altfel asezata decat la semafoarele rutiere, respectiv de sus in jos galben-verde-rosu.

Stefan, de fapt tot nu ne-ai spus daca vrei sa faci un semafor CFR sau unul rutier. Daca vrei unul CFR, ai in link-ul pus de Florin mai sus toate detaliile!
 
Vreau sa fac feroviar asa ca am inteles cam cum sta treaba cu , culorile
 
Exista si semafoare cu 5 lumini (sau chiar 6 daca luam in considerare si culoarea de 'nu functioneaza').
La prima vedere, fara sa zic prea multe ar fi asa:
- de intrare: 2+2+(1)
- de iesire: 2+2+(1) sau 3+2+(1)
- la fel pentru cel de ramificatie
- de trecere (BLA): 3+(1)
si ar mai fi:
- prevestitor non-BLA: 2 (verde-galben)
- de manevra: 2 (alb-albastru)
- de avarie: 1 (rosu)

Daca vrei mai multe detalii intreaba. La cat am citit eu in ultimile luni despre semnalizare (si pana la urma chiar am inceput sa inteleg cea mai mare parte), pot sa dau si lectii :p.
 
Gata am terminat schita e facuta in graba asa ca nu am avut timp s ao fac perfecta
 
Pai nu prea e bine, in primul rand ca la trenuri sunt semnale, semafoare sunt la masini.
Apoi, tot pe rfr, pe paginile de Semnalizare mecanica si Semnalizare electrica, gasiti in josul paginii link-uri spre niste scheme de plasare a semnalelor intr-o gara.
(iata link-ul pentru gara de linie dubla cu semnalizare electrica http://www.railwayfan.ro/semnalizare/statie-cale-dubla.gif )