Astazi am urmarit un documentar despre trenurile americane pe Viasat History,in care era ca subiect principal viziunea futurista a americanilor din anii '50,cand explozia traficului rutier era in plin avant,iar americanii isi orientau drumetiile pe sosele in detrimentul trenurilor.
In anul 1052 un consortiu de companii feroviare care isi vedeau afacerile in pericol au hotarat sa scoata pe sine un tren revolutionar,care sa inglobeze ideile inginerilor auto intr-o garnitura de tren si in 1955 apare Aerotrenul GM-TI,cu modificari radicale fata de ceea ce circula in acel timp:
Aceasta garnitura din start era sortita esecului de a revigora traficul feroviar din cauza suspensiilor locomotivei si vagoanelor,imprumutate din proiectele auto,suspensii pe perne de aer.
La acea vreme sinele americane erau fabricate din tronsoane de 12m imbinate clasic,ceea ce in momentul trecerii osiilor peste acele imbinari se nastea efectul de trambulina,lucru sanctionat imediat de catre calatori prin evitarea calatoriilor cu trenul.
S-au construit doar doua asemenea garnituri a caror locomotive dezvoltau 1200CP,la o viteza de 150Km/h,o garnitura a ajuns la fier vechi(erau din aluminiu),iar cealalta la muzeul cailor ferate americane.
In anul 1052 un consortiu de companii feroviare care isi vedeau afacerile in pericol au hotarat sa scoata pe sine un tren revolutionar,care sa inglobeze ideile inginerilor auto intr-o garnitura de tren si in 1955 apare Aerotrenul GM-TI,cu modificari radicale fata de ceea ce circula in acel timp:
Aceasta garnitura din start era sortita esecului de a revigora traficul feroviar din cauza suspensiilor locomotivei si vagoanelor,imprumutate din proiectele auto,suspensii pe perne de aer.
La acea vreme sinele americane erau fabricate din tronsoane de 12m imbinate clasic,ceea ce in momentul trecerii osiilor peste acele imbinari se nastea efectul de trambulina,lucru sanctionat imediat de catre calatori prin evitarea calatoriilor cu trenul.
S-au construit doar doua asemenea garnituri a caror locomotive dezvoltau 1200CP,la o viteza de 150Km/h,o garnitura a ajuns la fier vechi(erau din aluminiu),iar cealalta la muzeul cailor ferate americane.