Intr-un final a ajuns si la mine locomotiva muuult asteptata BR 02 314 DR , Trix 25027.
Nu pot sa spun decat ca este o bijuterie si pe langa pozele seci cred ca este cazul sa fac si o prezentare fara copy/paste a locomotivei reale care cred eu ca merita acest lucru.
Ei bine locomotiva reala a fost construita in anul 1919 pe atunci clasificata ca si clasa Baden IV h 1003 poreclita "pas mare" (High Stepper ),apoi din anul 1924 a fost inmatriculata de catre DRB ca 18 314.
Dupa razboi locomotiva a ramas in zona de ocupatie administrata de britanici unde fusese propusa pentru retragere din serviciu. In anul 1948 a fost data la schimb cu o locomotiva S3/6 ,mai precis BR 18 434 care se afla in Germania Democrada(DDR).
Ajunsa in DDR a facut service pana in anul 1960 cand a intrat in reparatie capitala la uzina din Zwickau, a primit un boiler cu camera de ardere nou , model 39E care era deasemenea folosit si la BR 22 dar aici putin scurtat, tender 2'2'T34. astfel viteza maxina a locomotivei a crescut la 150 km/h, a fost vopsita in culoarea verde cu dungi albe.
In anul 1967 a fost convertita la ardere pe pacura la uzina RAW Meiningen ,fapt ca a dus la cresterea si mai mult a puterii.
A facut serviciu cu trenuri expres intre Berlin si Saalfeld, dar a fost folosita si la trenuri pentru teste.
In anul 1970 a fost reinmatriculata cu numarul 02 314-1.
Din pacate pe data de 01.08.1972 a suferit o avarie la unul din cilindri, fapt pentru care a fost retrasa din serviciu definitiv.
La 27.01. 1984 a fost trimisa la Muzeul cailor ferate din Frankfurt ,pana in anul 1986 cand a fost iar mutata , de data aceasta la Muzeul Tehnic din Sinsheim, unde poate fi vazuta si in ziua de astazi.
Daca cumva ajungeti pe acolo
neaparat sa aveti o moneda de 1Euro care introdusa in acel automat din fata locomotivei va porni un mecanism care actioneaza imensele roti de 2100mm in diametru si tot mecanismul biela manivela.
Cam aceasta este scurta istorisire a unei locomotive care a facut istorie ,a trecut la viata ei prin multe transformari ,iar la final si-a gasit un binemeritat loc intr-un muzeu unde sa poata fi admirata.
Ca surse de inspiratie am spicuit din:
www.dampflokomotivarchiv.de
en.wikipedia.org
German State Railroad (DR/GDR) of East Germany express train steam locomotive, road number 02 0314-1, with oil main firing and an oil tender. Converted ver
www.trix.de