Tomberonul cu HO.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Balustradele aveau un rol precis.

Aceasta este una din locomotivele cu "personal unic". Adica mecanicul era si fochist. Pentru ca seful de tren sa poata veni sa-l ajute in caz de nevoie, era necesar ca acesta sa poate parcurge tenderul (de unde si usa din acesta) si pervazul locomotivei.
 
Am vazut in pozele de mai sus ca are balustrada doar pe stanga. E incredibil de detaliata, oricum. Daca imi permiti o sugestie, locul ei este in vitrina, nu in cutie, la cum arata.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Glumeam.
Am avut si eu vise umede cu niscaiva strunguri Unimat, insa m-am cam vindecat, prea multe detalii si complicatii si prea putin timp.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Salut,
Am lucrat ceva vreme , cand eram in Timisoara, pe strung, pe platforma Incontro, la Rossini.
Acolo am invatat practic sa lucru pe strung, iar experienta e minima ( am strunjit materiale moi ), am cam cca 2 ani de lucru pe strung, dar...pot sa adaug cate ceva, pe baza asta:
--foloseste mereu ochelari de protectie !!!
--NU fa rabat la calitatea cutitelor, cumpara de la producatori consacrati. Conteaza ffff mult calitatea surubului care prinde pastila Vidia cu care vei strunji.
--pastilele Vidia cumpara-le de la productori consacrati. Se "sparg" / uzeaza mai des daca nu stii cum sa le folosesti la inceput, iar daca iei "no-name-uri "....e si mai rau.
--cumpara-ti niste micrometre de calitate, important sa le iei gata calibrate, cu certificat de calibrare. ( daca nu, exista destule firme care ti le pot calibra, dar vei plati pentru treaba asta ). Asa, vei sti ca treaba iese fest, si ca ce lucrezi este corect. Eu as alege tot micrometre clasice analog ( pe care le "citesti ") , in dauna celor digitale.
Cele digitale, cele bune si care conteaza , sunt ff scumpe...
--nu te grabi cu lucrul. fa-o pe indelete...si mai ales, NU lucra daca esti nervos sau in dispozitie proasta :).
Cheers,
Marius.
 
Aaa, am uitat ca am citit si Hamo, mi-au ramas in cap hartiile care o insoteau si care au coduri de Marklin pur-sange pe ele.
Scuze!
 
  • Like
Reacții: mpursu
E cam loterie cu coletele din Germania, mai nou. Am colete venite in intervale diferite, trimise din acelasi oras si in aceeasi zi, cu DHL. Unul a facut 5 zile, unul aproape 2 saptamani. Acum am colet plecat din Germania cu posta normala pe 20 octombrie si despre care nu mai stiu nimic.
 
Acum trebuie sa faci rost de chestii de ridicat... :) :) :)
Felicitari ! E faina, faina! Spoturile din varf m-au lasat fara cuvinte.
 
DA este frumos pe galben in realitate este diferita compunerea depinzand de la caz la caz si situatie, foarte mult unde si la ce distanta se efectueaza interventia .
La tine macar sunt aceeasi culoare .Eu la OBB merg pe setul rosu Roco 76050 plus Roco 76763 este verde si mai schimba un pic rosul total .
La DB am sa merg tot pe galben cu Roco 46212 , Roco 54294 si sa vad ce vagon platforma am sa pun pentru acareturi.
Cat despre locomotive vor varia .
 
Ca sa revin la trenul macara: vagoane pentru personal nu prea mai exista in Germania. Oamenii vin la locul faptei cu autovehicule si innopteaza acasa cu sotia, nu mai dorm intr-un vagon vai de mama lui plin cu toate insectele posibile.
 
Salut ,
@GFN ,
Ai lucrat frumos , ca de obicei.
Tu te "incapatanezi" sa pui priza de 8 pini :) ...eu as fi montat acel decoder mini de la T0M sau un Digitrax DZ123 sau DZ 146 sau orice alt minidecoder in tender ( decoderul ar fi stat fix in fata melcului, lipit de suportul becului ), dar facand legaturile pe direct.
...sau m-as fi incapatanat sa montez o mufa cu 6 pini pe langa melc, daca as fi brut totusi mufa de decoder...dar no, asta e doar opinia mea.
Eu la loko vechi am cautat mereu minimum de efort folosind decodoare mici.
Marius.
PS: O placere sa iti urmaresc lucrarile de digitalizare si nu numai...
 
Am desfacut si eu acum ceva timp locomotiva mea si cand am vazut ca nu este spatiu in tender m-am lasat apgubas, nu am mers mai departe sa vad cat loc este in cazan.
Adevarul este ca am vrut sa pun decodor cu sunet si chiar am facut ceva teste dar are dreptate Fabian motorul este foarte zgomotos si chiar merita inlocuit .
Cred din ce vad in pozele tale ca este loc si de difuzor in cazan daca nu il pun in tender .
Cred ca despre surubul 713516 este vorba cu jonglatul si eu am sa pun mufa cu 8 pini e convenabil asa .
 
  • Like
Reacții: mpursu
Felicitari!

Frumusetea asta ar merita un motor Faulhaber, daca imi este permisa o parere. Aici sunt cateva modele care s-ar potrivi in locul respectiv (nu stiu exact dimensiunile motorului existent, dar in mod sigur se gaseste ceva pe masura). E drept, preturile lor nu sunt chiar mici, dar pe mine m-a convins motorul pe care l-am gasit in BR042 Phoenix (la vremea respectiva)
 
  • Like
Reacții: mpursu
Salut @GFN ,
Doamne fere, eu spusesem asa in gluma... :)
No, cat despre motor , e dupa noroc: unele dintre loko au motoarele bune , altele ...nu.
Acelasi tip de motor Buhler este si pe BR 56 de la Fleischmann, depinde cum le prinzi.
Cei de la Buhler faceau motoarele un pic mai ...rustic, ca sa zic asa :D...
Exista remotorizare Faulhaber dedicata de la SB Modellbau , dar te mai duce cel putin inca 120 E, cu tot cu transport.
Cel mai ok, daca gasesti , poti adapta un motor Roco de dimensiuni mai mici.
Marius.
 
  • Like
Reacții: mpursu