Tomberonul cu HO.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@GFN
Scuze de off topic, am incercat sa iti trimit un p.m. si nu am reusit. Imi place covorul/mocheta de sub sine, si as vrea sa cumpar si eu.
Imi poti sugera o denumire, sau un magazin?
Multumesc mult!
 
As vrea sa clarific si eu un lucru.

Discutia cu "plictiseala" a pornit atunci cand un membru vechi al acestui forum si-a luat jucariile si a plecat pentru a X-a oara. Probabil ca va reveni intr-o zi, asa cum a facut-o de mai multe ori, sau poate ca nu. Este o discutie care pentru mine nu isi are sensul. Asa cum am mai zis, cand scrii aici nu o faci pentru tine ci pentru comunitate.

A isi prezenta propria colectie nu inseamna a plictisi pe cineva. Inseamna pur si simplu a impartasi propriul mod de a practica hobbyul cu ceilalti si acesta este scopul primar al unui forum. Asa cum spuneam mai devreme in alt context, cand iti prezinti propria colectie nu te lauzi cu ce ai agonisit si nici nu ii plictisesti pe altii. Fiecare alege ce citeste pe un forum, isi alege temele care il intereseaza si le ignora pe celelalte. Cand iti arati colectia arati o parte din tine si in acelasi timp ii inspiri pe altii, cel putin in acceptia mea.

Ma bucur cand cineva isi da osteneala de a prezenta nu numai modelele pe care le-a strans ci si prototipurile lor reale. :)
 
Ma plictisesc atat de tare, ca am trecut codul de produs in lista de achizitii viitoare :D:D:D Pe deasupra i-am pus si un marcaj rosu, adica e in categoria "MUSAI" (cu toata intentia mea de a aduce in colectie modele recente, sectiunea DRG isi are locul ei bine stabilit)
Felicitari, e fix ce trebuie (cu micile "defecte" cu tot).
 
Ultima editare:
cu toata intentia mea de a aduce in colectie modele recente, sectiunea DRG si are locul ei bine stabilit

In cazul de fata e vorba de DR (Ost), adica Deutsche Reichsbahn de dupa 1945 in zona de ocupatie sovietica si ulterior in Republica Democrata Germana. DRG a fost Deutsche Reichsbahn intre 1920 si 1937. A urmat DRB intre 1937 si 1945, pentru unii autori chiar 1949.
 
As vrea sa clarific si eu un lucru.

Discutia cu "plictiseala" a pornit atunci cand un membru vechi al acestui forum si-a luat jucariile si a plecat pentru a X-a oara. Probabil ca va reveni intr-o zi, asa cum a facut-o de mai multe ori, sau poate ca nu. Este o discutie care pentru mine nu isi are sensul. Asa cum am mai zis, cand scrii aici nu o faci pentru tine ci pentru comunitate.

A isi prezenta propria colectie nu inseamna a plictisi pe cineva. Inseamna pur si simplu a impartasi propriul mod de a practica hobbyul cu ceilalti si acesta este scopul primar al unui forum. Asa cum spuneam mai devreme in alt context, cand iti prezinti propria colectie nu te lauzi cu ce ai agonisit si nici nu ii plictisesti pe altii. Fiecare alege ce citeste pe un forum, isi alege temele care il intereseaza si le ignora pe celelalte. Cand iti arati colectia arati o parte din tine si in acelasi timp ii inspiri pe altii, cel putin in acceptia mea.

Ma bucur cand cineva isi da osteneala de a prezenta nu numai modelele pe care le-a strans ci si prototipurile lor reale. :)


Va bateti iar capul cu prostii, viata e destul de scurta sa o pierdeti cu ele. Daca varianta cu stransul carpelor si fugit sau lasat la fund era cea mai buna pt Vali, e optiunea lui. Si a altora. Desi nu sant fan HO, mie imi plac, ma uit la ele cu placere. De fapt,fan N sau nu, m-am procopsit cu 2 ND2 si un DA Albert Models care chiar daca e mult sub gustul meu, e totusi un DA. Eu nu m-am suparat cand a luat-o pe aratura acum ceva vreme, colectia daca am postat-o am facut-o pt altii. Una e o poza generica pe un site, atat cat sa te atate sa o cumperi si alta o discutie intre persoane interesate de modelism, cu poze macro din diverse unghiuri, care sa arate calitatile modelului sau hibele lui. Daca postam poze nu inseamna ca ne laudam. daca nu era forumul acesta, era altul. Cand m-am apucat prima oara de modelit locomotive, masini, nave, submarine si alte tampenii ce le-am facut cand eram mic, nu era net, nu era fatzabuc, whats-aap. Camere foto avea unul din 10. Si tot am modelit, nu m-am lasat pagubas. Nu aveai cui sa te lauzi decat la colegi sau cui stia ce faci. Revista Modelism aparea odata pe luna datorita stimatului domn Craciunoiu. In rest cam nimic. Acum avem ocazia sa comunicam unul cu altul, sa ne impartasim experienta si ideiile si in loc de asta unii prefera circ ieftin si carcoteala ieftina.
 
Iar eu cand prezint colectia zice lumea ca ma laud aiure
 
Locomotiva arata fenomenal doar ca cei de la Roco au inceput sa cam aiba probleme la matrite, dupa ce i-am montat decodor ca sa o pot rula in digital , la teste pe trei cupoane de sina am observat ca schiopata de biele .Locomotiva este nou nouta ,deci nu se pune problema ca sa se fi umblat in ea.Dupa o privire mai atenta la mecanism , am observat ca tijele din piston atingeau de tepii de la cilindrii care aveu bavuri .Am eliminat acele bavuri din capul tepilor care intra in cilindri si acum locomotiva ruleaza perfect
Mie imi place orice are biele si piese mici. Cu bavurile, ai dreptate, exista, dar numai la unii producatori care vor numai sa castige si nu sa investeasca. La HO, pretentiile mele ar fi mai mari, tinand cont de marimea modelelor. Ai luat in calcul o patina usoara peste rosul tipator? Ar scoate de 10 ori mai mult in evidenta colturi, rosturi, detalii sau imbinarile pieselor. Peste negru, doar un lac mat sa stergi luciul de plastic injectat. Nu dau cu pietre, dar asta face diferenta intre un model cu o mecanica folosita si unul scos din cutie. Am postat undeva cu ce m-am adaptat eu la asa ceva si am fost multumit de efecte. Plus ca nu ataca nici vopseaua, nici printurile, nu iti place, speli cu pensula si diluant acrilic pana ramane curat. In realitate, loco e plina de unsoare, praf, carbune, funingine. Stiu ca e pare greu sa murdaresti un model pe care dai bani buni, ca face sau nu banii aia nu discutam. Toti avem un prag, inalt sau nu , pe care il depasim cand credem de cuviinta. In stationari, mecanicii stergeau cu o carpa locomotivele, pe unde puteau, cat ajungeau. In imbinari tot ramanea ceva.
 
Treaba cu murdaritul pe la DR este un pic mai complicata. Evident, au existat masini "murdare". Si, evident de asemenea, nici cea mai "curata" nu poate fi perfect curata, din motivele explicate de Gamitu mai sus.

Iata o fotografie pe care am publicat-o de curand in NBM:

21_Post_ddr.jpg

Foto de Joachim Bügel, (c) Eisenbahnstiftung, toate drepturile rezervate

Suntem in anii 1980 si trenul nu este unul de pasionati, ci unul normal - e drept, din vremea cu "Plandampf". Iar locomotiva (o 01 Altbaukessel) este doar in ingrijirea personalului.
 
Treaba cu murdaritul pe la DR este un pic mai complicata. Evident, au existat masini "murdare". Si, evident de asemenea, nici cea mai "curata" nu poate fi perfect curata, din motivele explicate de Garnitu mai sus.

Optic vorbind, mizeria poate fi multa sau putina, e optiunea modelistului. Dupa mine, o spalare cu un pic de negru diluat pe spitele rotilor , suspensia cu arcuri la tender sau un pic in spatele rotilor, cat sa faca contrast bun si sa scoata detaliile in relief, este de ajuns. Pe modele eu nu folosesc rugina decat pe sabotii de frana. Caut poze inainte cu modelul real, uneori imi pare prea mult si nu insist sa iasa ca in poza.
@ GFN, o intrebare? Deflectoarele de fum sant lipite definitiv, sau se pot scoate?
 
Si la N sant la fel. Se pot scoate daca nu au turnat adeziv. Am loco la N cu deflectoare si se pot scoate. Locomotiva reala a avut sau nu deflectoare de fum in functie de operatorul ei. Nu am nici o locomotiva europeana cu rotile si sasiul rosu, sa ma dau la ea un pic cu niste pigmenti si spalaturi. Am in calcul daca gasesc ceva la N, dcc&sound pentru garnitura Orient Express. Poate MiniTrix.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Cum banuiam. La N, toate Kato le au asa, se pot scoate in caz ca nu erau dorite. Eu am doua loco identice, doar am scos deflectoarele la una din ele, conform inmatricularii. Le-am pastrat in cutie, sa fie.
 
  • Like
Reacții: mpursu
tenderul cu kotetz( sincer nu stiu care era rolul acelui Kabinet cum zic nemtii

Kabinentender a fost ceva folosit in Germania Federala si Austria in anii 1950-70 la trenuri de marfa si un mod de a castiga 2 osii in garnitura. Pur si simplu in tender a fost creeata o cabina pentru seful de tren. Astfel nu mai era nevoie sa se puna in garnitura un vagon pentru acesta, Pwg sau Pwgs. Cum conceptul nu a functionat, nu au fost foarte multe locomotive modificate astfel.