Tomberonul cu HO.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am scris eu pe aici de curand ca am facut o precomanda pentru un model CFR si am anulat-o din dubii legate de calitate, dar ma asteptam sa ma insel, cu ocazia aparitiei unor noi modele pe piata. Se pare insa ca viata bate filmul, din pacate. Nu mi se pare admisibil sa dau aprox. 200 EUR (nici macar 20 EUR) pe o locomotiva noua din magazin care sa aiba probleme de genul asta - nici macar locomotivelor Piko Hobby din start set nu le zdrangane componentele interne la curbe si nici nu danseaza pe sine, cu toata constructia lor simplificata...
Se pare ca nici una din firmele care au produs modele CFR (AF, MTB, Albert Modell) nu are vreun interes sa ofere produse de calitate, deci au reusit sa ma piarda de client din start.
Referitor la clip-ul de mai sus - da, sunt cazuri si la marii producatori, dar acolo chiar sunt "accidente" , care se rezolva foarte rapid si fara comentarii prin inlocuirea produsului defect (sunt cazuri in care magazinele online pun la dispozitia clientului formular de retur gratuit) - explicatia e foarte simpla: clientul trebuie sa ramana al lor si sa mai cumpere si in viitor. Nu stiu de ce, dar am sentimentul ca daca locomotiva dansatoare de mai sus va fi trimisa pe motiv de garantie inapoi la producator, va veni un raspuns destul de categoric ca nu exista nici o problema si ca produsul este conform.
Mai jos este un link catre un clip(oarecare) cu modele care costa aprox cat locomotiva in cauza, dar care functioneaza asa cum trebuie.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: sesamcave
Pacat de model in sine, este o parte din istorie. Dar, in situatia in discutie, e cea mai buna solutie.
 
Dupa cum se vede in filmarea de mai jos si BR 18 201 are un pic de balans pe tester . Am vazut ca ai si tu unul .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=DTE1DBq1QWw]View: https://www.youtube.com/watch?v=DTE1DBq1QWw[/img]
 
Pe sine locmotiva mea Allbert nu are balans pe sine, si imi place si mie sa le urmaresc la firul covorului.
Ma bucur ca se va rezolva in final situatia!
 
Cu sau fara joc la rotile Borsig-ului si/sau la BR 85 de la MäTrix, imi mentin parerea despre calitatea MTB, AF sau Albert Modell - mai au destul de lucru pana sa justifice preturile apropiate de Roco sau chiar Trix. Incepand de la motoare si pana la roti. Chiar si un detaliu aparent banal, cum ar fi montarea unui accesoriu face o diferenta vizibila.
A-propos, Borsig-ul e chiar spectaculos! Felicitari! (sper sa am si eu unul in colectie, la un moment dat)
 
Ultima editare:
Si modelul meu are tot asa un mic balans pe roller tester, banuiesc ca este din cauza ca osia trei motoare le trage din biele pe celelalte unu si doi si de aici apare balansul , pe sine am urmarit-o si nu se vede nimic, mai ales ca mie imi place sa le urmaresc de la firul ierbii tocmai ca sa vad detaliile, daca sesizam ceva ce nu imi placea iti dai seama ca luam masuri , mai ales ca este preferata mea din toata colectia.
Am facut o filmare si cu BR 64 Roco se vad rolele care sprijina rotile motoare unu si doi cum nu mai fac contact atunci cand biela trage si apoi impinge in roata ca sa o invarta.Pe sina normal fenomenul nu mai este asa vizibil pentru ca toate rotile incep sa se rostogoleasca
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Aici observă perfect DE CE simpatica locomotivă cu abur BR64 Roco din colecția mea avea problemele de contact electric despre care (cred că) am mai povestit. Practic, singura osie care stă bine pe șine este a treia, dar nu putem conta pe ea pentru contact electric fiindcă este dotată cu celebrele cauciucuri de fricțiune. Osia a doua trebuia să aibă un joc vertical mai mare, iar așezarea mai bună pe șine putea fi rezolvată fie prin conceperea bielei de cuplare din două bucăți (ca în realitate, de altfel), fie printr-o formă extinsă pe verticală a găurii corespunzătoare acestei osii din biela de cuplare existentă. La exemplarul din colecția mea NU am remarcat aceste soluții, iar frecventele contacte imperfecte dpdv mecanic se transformau în contacte imperfecte dpdv electric, deci biata mea locomotivă nu putea circula decât cu viteze relativ mari, astfel încât inerția volantului să poată ajuta la depășirea momentelor (prea dese) de pierdere a alimentării. Evident, despre viteze mici nici nu putea fi vorba în aceste condiții. După un schimb de replici destul de consistent cu firma Roco din acest punct de vedere
4.gif
... am ajuns la concluzia că singura soluție este montarea unui decodor tOm înzestrat de Gyuri însuși cu powerpack-ul adecvat, ceea ce am și făcut. Comportamentul locomotivei s-a îmbunătățit considerabil, fiind acum posibile și vitezele mici, iar clipirile frecvente ale farurilor îmi arată foarte clar momentele în care powerpack-ul intră în acțiune. Dacă ar fi după mine, aș elimina total cauciucurile de fricțiune sau aș oferi posibilitatea potențialilor clienți să aleagă montarea unor osii identice cu sau fără aceste accesorii. Din păcate, nu am observat să fie disponibile versiuni fără cauciucuri ale osiei a treia, deci... rămân la decodorul cu powerpack...
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: cosmin78 și SSL
La exemplarul meu am verificat & răs-verificat & curățat contactele, periile, conexiunile, șinele etc. și totul era OK până la revenirea pe calea ferată, când toate manifestările respective reapăreau ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat. Probabil se "sincronizau" perfect între primele două osii motoare secvențele uite-contactul-nu-i-contactul
21.gif
iar alergătoarea și purtătoarea se lăsau una pe cealaltă să (mai) încerce să capteze ceva curent
10.gif

Eh, nobody's perfect, ar zice unii
4.gif
 
Super sa-l stapanesti sanatos .
Al meu tocmai a luat-o razna , cred ca din cauza unui scurt circuit la sina de programare .
Acum citeste aiurea CV , trebuie sa- dau comanda de doua trei ori pana il citeste CV 1 . decodorul fiind setat pe adresa 3 , prima data imi arata adresa 0 pe urma a doua sau a treia oara imi arata 3 .
Dupa asta cand intru in Drivers' cab si in dau comanda GO (pe butonul verde ) sta aprins 3 secunde si se stinge , si tot asa nu mai vrea sa stea aprins .
Nu stiu ce sa-i fac , s-o fi ars ceva in el ?.
 
Salutare,
Uite o idee in caz ca te plictisesti :).


Numai bine.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Ca veni vorba de BR 18 201 am observant ca pe tenderul verde additional nu scrie nici o inscriptionare de metri cubi apa , tone carbuni , ...etc , si numarul pe el nu este 201 de ce ?
 
Este din primele locomotive cu sunet , are decodor ESU Loksound versiunea 2.0 cu 2MB ram , ca sa-l citesti cu lokprogrammer trebuie sa instalezi o versiune mai veche de soft 2.78 , si nici atunci nu citeste tot .Oricum are un sunet frumos.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Eu am vazut (in poze) doar decodoare Plux22 cu mufa, cred ca daca producatorii pun mufa de Plux22 atunci se asigura si ca exista spatiu suficient.
Doar cele cu 6 sau 8 pini vin cateodata fara mufa, doar cu fire, fiind pentru locomotive mai vechi cu functii mai putine.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Multumesc de raspuns .M-am gandit sa incalzesc piesa care tine pinii cu un pistol cu are cald si apoi cate putin s-o scot cum ai zis tu .
Dar acum am alta belea cu un decodor Loksound V2 nu am folosit locomotive mult timp si cand am pus-o pe sina a intrat centrala in scurt si nu mai merg luminile intron sens , am verificat becurile , sunt bune , am pus decodorul pe tester si nimic , l-am resetat degeaba .
O fi prea batran :D