Adunate la HO.

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Am vazut vagoanele dar , in viziunea mea trenul macara este galben:D,si mai practic , o platforma pentru cale si sufe, plus un vagon pentru personal.
Cei de la Roco dau trei vagoane inchise in care nu poti sa mai bagi restul acareturilor cu care vine macaraua, sau mai bine zis acareturile de care are nevoie pentru o interventie. M-am uitat la mai multe filmulete pe Youtube si am vazut ca macaralele feroviare sunt insotite de mai multe vagoane platforma decat cele pentru personal, unele nu aau deloc vagon pentru personal




 
Ultima editare:

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
559
50
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
DA este frumos pe galben in realitate este diferita compunerea depinzand de la caz la caz si situatie, foarte mult unde si la ce distanta se efectueaza interventia .
La tine macar sunt aceeasi culoare .Eu la OBB merg pe setul rosu Roco 76050 plus Roco 76763 este verde si mai schimba un pic rosul total .
La DB am sa merg tot pe galben cu Roco 46212 , Roco 54294 si sa vad ce vagon platforma am sa pun pentru acareturi.
Cat despre locomotive vor varia .
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Multumesc pentru pont, interesant vagonul cu containerele .
Pana o sa vina decodor am rulat in DC la viteza mica locomotiva BR 34 DRG proaspat convertita.
Sunt interesante contramanivele alea cum se invart fara sa se vada si roata, dupa mai multe treceri, iti fac ochii o_Oo_Oo_Oo_Oo_O
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.381
1.415
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Ca sa revin la trenul macara: vagoane pentru personal nu prea mai exista in Germania. Oamenii vin la locul faptei cu autovehicule si innopteaza acasa cu sotia, nu mai dorm intr-un vagon vai de mama lui plin cu toate insectele posibile.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Azi au ajuns de la chinezi suruburile cu manete pentru strung, Ma scotea din satite sa tot stau cu imbusurile pe langa mine, asa am scapat de doua , mai ramane doar imbusul pentru suruburile care prind cutitul.
Pe langa ele a mai venit comanda cu suportul pentru freza, ocazie cu care am facut o operatie delicata la universal.
De nou am observat ca exista o mica bataie a pieselor dar la 2mm sau 2,5mm cat au axele, pentru mine era de ajuns cat sa aiba rotile bataie, asa ca am frezat cu o piatra cilindrica din corindon bacurile universalului, acum mai are 001-002mm masurat cu ceasul comparator.Am vazut operatia asta la un rusnac pe Youtube si am zis sa incerc si eu.



20201118_145741.jpg

20201118_145627.jpg

20201118_145635.jpg

20201118_145943.jpg

20201118_145929.jpg
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
BR 34 a primit un decodor tOm care initial a fost Plux16 dar i-au fost lipite cabluri cu cupla cu 8 pini.
Din pacate telefonul filmeaza cu putine frame-uri :mad:si pe filmare pare ca locomotiva sacadeaza, dar va asigur ca locomotiva ruleaza impecabil , am descoperit ca are motor coreless:cool:.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Dintr-o bucata de sina, terminale de piese electronice si atza teflonata am facut o traversa cu legaturi pentru repus pe sine vagoane si locomotive deraiate.
Mai trebuie vopsita si este gata de pus la treaba.
20201123_145233.jpg

20201123_145027.jpg

20201123_144908.jpg

20201123_144116.jpg

20201123_144137.jpg

20201123_144233.jpg

20201123_144839.jpg

20201123_144847.jpg
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Pentru ca afara nu prea este vreme de plimbare am zis sa ma ocup de digitalizarea locomotivei BR 038 cu wannentender.
Pentru inceput a fost demontata toata locomotiva tender si cazan.
In tender nu este loc pentru decodor si interfata asa ca s-a gasit loc in cazan in focar.
A fost intrerupt circuitul de la becul din fata si au fost lipite alte cabluri mai subtiri de la Esu la culegatoarele de tensine. Am confectionat o interfata NEM 652 din bara de pini si placa de test. interfata cu cablurile care vor trece in tender a fost lipita pe sasiu dupa care am trecut la tender.
Vechile trasee electrice din tender au fost refacute pentru digital ,alimentarile motorului si becul spate au fost izolate , snopul de cabluri de la cazan a fost trecut printr-un tub contractant pentru a le tine pe pozitie.
Mai intai am inchis tenderul apoi am trecut la cazan unde a fost montat decodorul (tOm ) in interfata si cu mare grija au fost aranjate cablurile sa se inchida perfect sasiul si cazanul.
A urmat o scurta proba a locomotivei in DCC ,dar nu am stat sa fac reglaje ale parametrilor , dar le voi face cu prima ocazie.
20201208_163526.jpg

20201208_163840.jpg

20201208_172102.jpg

20201208_172130.jpg

20201208_173037.jpg

20201208_173226.jpg

20201208_173350.jpg

20201208_173840.jpg

20201208_174252.jpg

20201208_175924.jpg

20201208_181826.jpg

20201208_181831.jpg

20201208_182406.jpg

20201208_182808.jpg

20201208_182829.jpg

20201208_182848.jpg
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Este loc .doar ca in acel spatiu ,pe mijloc este un tub in care intra surubul de prindere de sub sasiu, si trebuie jonglat cu decodorul si cablurile pe langa si imprejurul lui ca sa se imbine totul perfect.
Nu este totul din metal, doar sasiul si un lest din interiorul cazanului.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
847
146
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut ,
@GFN ,
Ai lucrat frumos , ca de obicei.
Tu te "incapatanezi" sa pui priza de 8 pini :) ...eu as fi montat acel decoder mini de la T0M sau un Digitrax DZ123 sau DZ 146 sau orice alt minidecoder in tender ( decoderul ar fi stat fix in fata melcului, lipit de suportul becului ), dar facand legaturile pe direct.
...sau m-as fi incapatanat sa montez o mufa cu 6 pini pe langa melc, daca as fi brut totusi mufa de decoder...dar no, asta e doar opinia mea.
Eu la loko vechi am cautat mereu minimum de efort folosind decodoare mici.
Marius.
PS: O placere sa iti urmaresc lucrarile de digitalizare si nu numai...
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Multumesc Marius.
Nu este nici o incapatanare, doar ca am prin casa sir de pini din care tai cate 4 , am cablaj de test, si asa am facut repede interfata, decodoarele cu 8 pini sunt cele mai accesibile la pret.
Ce rost are sa arunc cu banii daca se poate rezolva asa.
Ma gandesc serios la o remotorizare pentru ca motorul Fleischmann pe langa ca este zgomotos ,face locomotiva sa ruleze cu mici zmucituri la viteze mici, motoare am ,doar sa vad ce se potriveste mai bine in locul celui original.
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
559
50
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Am desfacut si eu acum ceva timp locomotiva mea si cand am vazut ca nu este spatiu in tender m-am lasat apgubas, nu am mers mai departe sa vad cat loc este in cazan.
Adevarul este ca am vrut sa pun decodor cu sunet si chiar am facut ceva teste dar are dreptate Fabian motorul este foarte zgomotos si chiar merita inlocuit .
Cred din ce vad in pozele tale ca este loc si de difuzor in cazan daca nu il pun in tender .
Cred ca despre surubul 713516 este vorba cu jonglatul si eu am sa pun mufa cu 8 pini e convenabil asa .
 
  • Like
Reacții: mpursu

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
257
238
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Felicitari!

Frumusetea asta ar merita un motor Faulhaber, daca imi este permisa o parere. Aici sunt cateva modele care s-ar potrivi in locul respectiv (nu stiu exact dimensiunile motorului existent, dar in mod sigur se gaseste ceva pe masura). E drept, preturile lor nu sunt chiar mici, dar pe mine m-a convins motorul pe care l-am gasit in BR042 Phoenix (la vremea respectiva)
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Un motor ca ala face cat toata locomotiva.
Cel mai probabil o sa primeasca un Mabuchi exact cum au primit si cele doua BR 56 Fleischmann care functioneaza excelent cu acest tip de motor.
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
847
146
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut @GFN ,
Doamne fere, eu spusesem asa in gluma... :)
No, cat despre motor , e dupa noroc: unele dintre loko au motoarele bune , altele ...nu.
Acelasi tip de motor Buhler este si pe BR 56 de la Fleischmann, depinde cum le prinzi.
Cei de la Buhler faceau motoarele un pic mai ...rustic, ca sa zic asa :D...
Exista remotorizare Faulhaber dedicata de la SB Modellbau , dar te mai duce cel putin inca 120 E, cu tot cu transport.
Cel mai ok, daca gasesti , poti adapta un motor Roco de dimensiuni mai mici.
Marius.
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Stai linistit ca nu m-am suparat cu nimic,
Acum ceva timp am avut la trecut in digital una la fel si am montat decodorul in acelasi loc dar fara interfata, nu prea mi-a placut cum a iesit pentru ca o luau cablurile in toate directiile si a fost un chin sa inchid cazanul cu sasiul , asa cu interfata este mai ordonat si nu iti da dureri de cap.
Eu am avut "norocul " ca sa zic asa ca toate sa fie cu motoarele zornaicioase, cum spuneam pe cele doua 56 le-am redus la tacere(vezi fim), acum o sa ii vina randul si asteia.
Stiu site-ul SB Modellbau , salivez intens cand intru pe acolo si vad, dar au niste scoruri mai mari ca pretul dat pe locomotiva.
M-am uitat prin cutia cu motoare, cele de la Roco sunt mai mari si nu incap, oricum o sa revin cu pareri si poze cand ma apuc de remotorizare.
Am facut o poza pentru comparatie, motorul original este cel din dreptul markerului.Pana la urma tot Mabuchi-ul FK-130SH se apropie de ce am nevoie.
 

Atașamente

  • 20201209_191222.jpg
    20201209_191222.jpg
    172,6 KB · Vizualizări: 17
Ultima editare: