Adunate la HO.

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Oferte ca asta sunt cam unice si foarte rare.
Am mai facut filmulete cu BR 85 Trix si BR 53 Borsig pe roller tester.Borsig nu prea stiu ce firma sa ii zic ca este din cauza conversiei :rolleyes:
La BR 53 dupa cum stiti am buscsat toate rotile pe partea dreapta si mi-au iesit mai bine ca rotile DA-ului:p, al doilea cadru cu setul de patru osii este cel care propulseaza locomotiva.Osiile 1 si 4 au gume de aderenta si sunt cele care practic stau pe sina iar osiile 2 si 3 nu prea ating sina .Este prima oara cand am pus Borsgul pe tester si am vazut ca din cauza greutatii il indoaie asa ca am pus un buretel la mijloc ca sa tina tijele standului drepte.


 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Feb 2016
123
8
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cu sau fara joc la rotile Borsig-ului si/sau la BR 85 de la MäTrix, imi mentin parerea despre calitatea MTB, AF sau Albert Modell - mai au destul de lucru pana sa justifice preturile apropiate de Roco sau chiar Trix. Incepand de la motoare si pana la roti. Chiar si un detaliu aparent banal, cum ar fi montarea unui accesoriu face o diferenta vizibila.
A-propos, Borsig-ul e chiar spectaculos! Felicitari! (sper sa am si eu unul in colectie, la un moment dat)
 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.390
79
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Si modelul meu are tot asa un mic balans pe roller tester, banuiesc ca este din cauza ca osia trei motoare le trage din biele pe celelalte unu si doi si de aici apare balansul , pe sine am urmarit-o si nu se vede nimic, mai ales ca mie imi place sa le urmaresc de la firul ierbii tocmai ca sa vad detaliile, daca sesizam ceva ce nu imi placea iti dai seama ca luam masuri , mai ales ca este preferata mea din toata colectia.
Am facut o filmare si cu BR 64 Roco se vad rolele care sprijina rotile motoare unu si doi cum nu mai fac contact atunci cand biela trage si apoi impinge in roata ca sa o invarta.Pe sina normal fenomenul nu mai este asa vizibil pentru ca toate rotile incep sa se rostogoleasca
Aici observă perfect DE CE simpatica locomotivă cu abur BR64 Roco din colecția mea avea problemele de contact electric despre care (cred că) am mai povestit. Practic, singura osie care stă bine pe șine este a treia, dar nu putem conta pe ea pentru contact electric fiindcă este dotată cu celebrele cauciucuri de fricțiune. Osia a doua trebuia să aibă un joc vertical mai mare, iar așezarea mai bună pe șine putea fi rezolvată fie prin conceperea bielei de cuplare din două bucăți (ca în realitate, de altfel), fie printr-o formă extinsă pe verticală a găurii corespunzătoare acestei osii din biela de cuplare existentă. La exemplarul din colecția mea NU am remarcat aceste soluții, iar frecventele contacte imperfecte dpdv mecanic se transformau în contacte imperfecte dpdv electric, deci biata mea locomotivă nu putea circula decât cu viteze relativ mari, astfel încât inerția volantului să poată ajuta la depășirea momentelor (prea dese) de pierdere a alimentării. Evident, despre viteze mici nici nu putea fi vorba în aceste condiții. După un schimb de replici destul de consistent cu firma Roco din acest punct de vedere
... am ajuns la concluzia că singura soluție este montarea unui decodor tOm înzestrat de Gyuri însuși cu powerpack-ul adecvat, ceea ce am și făcut. Comportamentul locomotivei s-a îmbunătățit considerabil, fiind acum posibile și vitezele mici, iar clipirile frecvente ale farurilor îmi arată foarte clar momentele în care powerpack-ul intră în acțiune. Dacă ar fi după mine, aș elimina total cauciucurile de fricțiune sau aș oferi posibilitatea potențialilor clienți să aleagă montarea unor osii identice cu sau fără aceste accesorii. Din păcate, nu am observat să fie disponibile versiuni fără cauciucuri ale osiei a treia, deci... rămân la decodorul cu powerpack...
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: cosmin78 și SSL

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
La locomotiva ta Mircea cred ca este o problema de contacte
Locomotiva pe care o am eu are decodor TOM ,fara powerpack sau ceva , dar nu mi-a facut nici o data vre-o figura .
Am vazut ca si alergatoarea si purtătoarea culeg curent , verifica la exemplarul tau sa nu fie vreo problema undeva .
Am facut acum ceva timp un filmulet cu ea si se poate observa ca ruleaza ireprosabil.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.390
79
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
La exemplarul meu am verificat & răs-verificat & curățat contactele, periile, conexiunile, șinele etc. și totul era OK până la revenirea pe calea ferată, când toate manifestările respective reapăreau ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat. Probabil se "sincronizau" perfect între primele două osii motoare secvențele uite-contactul-nu-i-contactul
iar alergătoarea și purtătoarea se lăsau una pe cealaltă să (mai) încerce să capteze ceva curent

Eh, nobody's perfect, ar zice unii
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Dupa ce mi-au fost returnati banii pe locomotiva DA am zis sa cheltui o parte din ei pe ceva mai bun, asa ca mi-am cumparat un programator ESU 53451 , pretul a fost unul excelent (330 lei).
Am descarcat si instalat toate softurile de pe site-ul esu , acum urmeaza sa ma invat cu interfata si setarile.
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Feb 2008
458
9
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Super sa-l stapanesti sanatos .
Al meu tocmai a luat-o razna , cred ca din cauza unui scurt circuit la sina de programare .
Acum citeste aiurea CV , trebuie sa- dau comanda de doua trei ori pana il citeste CV 1 . decodorul fiind setat pe adresa 3 , prima data imi arata adresa 0 pe urma a doua sau a treia oara imi arata 3 .
Dupa asta cand intru in Drivers' cab si in dau comanda GO (pe butonul verde ) sta aprins 3 secunde si se stinge , si tot asa nu mai vrea sa stea aprins .
Nu stiu ce sa-i fac , s-o fi ars ceva in el ?.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Mai mult ca sigur este ceva in el care nu mai functioneaza in parametri normali
 

lokomoto

Active Member
Trenulist
2 Mai 2008
96
1
Arad
YAHOO
lokomotodcc
LOCATION
Arad
Salutare,
Uite o idee in caz ca te plictisesti :).


Numai bine.
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Salut.
Multumesc pentru pont, dar programatorul l-am cumparat cu acest cablu USB 2 FTDI, am gasit si pe Aliexpress alt model , ma gandeam sa il schimb , pentru ca a trebuit sa desfac piulitele de pe conectorul DB 9 de pe programator , acest tip de cablu are altele prinse si altfel nu se cuplau conectorii.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Primele lucrari serioase pe anul acesta asa ca sa imi intru in mana
Au venit pentru digitalizare doua locomotive Roco frumoase , un BR 44 UK si un BR 01 ambele DRG
Acel UK nu vine de la " United Kingdom" cum poate se crede, ci de la "Übergangskriegslokomotiven "
Aseara am frezat la greu cele doua tendere iar azi am finalizat digitalizarea locomotivei de razboi , frontul are nevoie cat mai repede de provizii asa ca am livrat repede ca sa nu fiu tras la raspundere :p, BR 01 va urma zilele urmatoare.






 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Cele doua lamele de pe cupla cu traseele de la sine au ramas ,in plus am mai tras un cablu pentru lumina fata.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
De multumit sunt multumit dar nu este o centrala de joaca cum este Roco z21.
DR 5000 este foarte versatila dar este facuta sa o instalezi la diorama si sa ramana acolo , nu sa o montezi/ demontezi.
Trebuie sa mai cumpar modulul de feedback DR5088RC ca sa poata Wlanmaus Roco sa afiseze valorile citite de la decodoare.
Singura optiune netestata este portul infraroșu care este compatibil cu telecomanda de la Piko.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Ei bine dupa ce in Decembrie m-am umplut de nervi cu achizitia acelui diesel DA acum incep sa fiu zen iar , cu BR -urile mele. Am mai pus ceva peste banii returnati si am achizitionat o superba locomotiva BR 54 DRG Fleischmann 414476 cu sunet (Zimo) din fabrica.
Cu aceasta locomotiva am completat toata suita de la BR 50 la BR 59:rolleyes:
Mai multe comentarii nu am de facut , va las sa vizualizati pozele.
Am facut si o filmare scurta cum pufaie dupa ce am mai ajustat cateva CV-uri pe ici pe colo
[






 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
La Legende Vit....:cool:
O daa este Craciunul pentru mine, abia acum.
Locomotiva este noua , din cate mi s-a spus a fost doar probata si atat, este dotata cu decodor digital cu sunet care surpriza functioneaza si in sistem DCC locomotiva fiind pentru Marklin, are codul 69203, punguta cu accesorii sigilata, am si insigna :cool:
O sa urmeze conversia din AC in DC ca sa poata rula pe oval cat mai repede, deja de zilele trecute a fost comandata timoneria de frana care lipseste din cauza patinei.













 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Feb 2008
458
9
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Ca veni vorba de BR 18 201 am observant ca pe tenderul verde additional nu scrie nici o inscriptionare de metri cubi apa , tone carbuni , ...etc , si numarul pe el nu este 201 de ce ?
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
693
383
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Sincer habar n-am poate nu scrie pentru ca are aceleasi volume ca si tenderul locomotivei.
Am avut mare mancarime la degete si am si convertit-o in DC :D
Simplu ca: Buna ziua!
La cazan am intrerupt lamelele culegatoare care erau in scurt stanga cu dreapta si am refacut un traseu intrerupt de la culegatoarele de pe dreapta.
La tender aproximativ la fel dupa care m-am apucat si am remontat locomotiva, decodorul este un Loksound ESU V 2 de la care nu trebuie sa ai prea multe pretentii.






 
Ultima editare: