Nu era neaparat vorba de imbecilitate ci de schimbare. La ce spui tu, ai perfecta dreptate. Daca vrei sa mearga si pe pavele sau electrod de sudura alegi varianta aia. Eu am spus doar ca in cazul meu, modelele germane nu se pupa cu generatia noua de sine cod 55 din cauza rotilor supra dimensionate. Asta fiind si motivul migrarii de la TT la N-ul american. In rest, ca am colorat discutia un pic sau am mai cusut cu atza verde, e firesc, natura umana. Niciodata nu o sa fim multumiti, o sa gasim cate ceva de cotcodacit. Referitor la cea de-a 3 sina si curentul AC, toata lumea stie istoria curentului electric la inceputul ei. Ala cred ca e motivul. La 1859 cum zicea colegul, noi aveam opait, candela cu seu sau prin conace candelambre de Murano cu lumanari. Nemtii cu bani aveau trenulete pe masa. As fi curios sa vad asa ceva, cred ca e valoarea in aur. Un Marklin de la inceput, inca functional.
Referitor la cuple, ai perfecta dreptate. Eu injur Rapido ca arata ca din alta galaxie, nu seamana cu nimic. Daca la toate vagoanele si loco le-am aruncat din start, la setul Orient Express de la Kato, le-am lasat, am pus cupla Rapido la locomotiva. Merg perfect sub pasarela dintre vagoane, ramane un mm intre burdufuri, nu se vad. Toti americanii pretentiosi scot deja cuplele microtrains sau alt model N si le inlocuiesc cu cele la Z, pt realism. Veb Berliner TT erau dupa standardul actual niste bazaconii. Dar m-am bucurat de ele la vremea lor, le-am ingrijit, au plecat la alt modelist, inca merg perfect dupa +45+ ani. Am admirat insa intotdeauna vointa lor de a face ceva. Mai bun sau mai putin bun, alea sant standardele timpului.