Tomberonul cu HO.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ceva pe acolo, sau BR 23 .1 DR, nu am retinut exact, oricum toate sunt la fel.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Corect ,la vremea cand au fost produse era U.R.S.S , in contextul actual fabrica sau ce o mai fi ramas din ea este pe teritoriul Ucrainei (Luhansk)
 
Ultima editare:
Consolidez flancul estic, culmea ironiei cu o locomotiva produsa in Ucraina :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vad ca ai varianta cu goarne decente, "normle", o rulezi in voie...La a mea este goarna de vapor, de sperii vecinele.
 
Pentru ca v-ati riscat sa ridicati capacul la tomberon , am placerea sa va arat o locomotiva Marklin 37040 adica BR 50 DB cu cazan Franco-Crosti.
Cei doi Atilio Franco si Piero Crosti au conceput un cazan la care gazele fierbinti nu mai sunt evacuate pe cosul din fata camerei de fum , sunt folosite impreuna cu aburul evacuat pentru a preincalzi apa ce urmeaza sa alimenteze cazanul , practic era un schimbator de caldura ce incalzea mai eficient apa care alimenta cazanul lucru care ducea la un randament mai bun si o scadere a consumului de carbuni.
In Germania de vest au fost proiectate doua tipuri de astfel de locomotive modificate din seria BR 52, dar au fost clasificate BR 50.40 si BR 42.90.
Locomotivele au avut dupa cum spuneam un randament foarte bun dar din pacate au fost mari probleme cu coroziunea la nivelul preincazitorului din cauza fumului care continea acid sulfuric si se condensa in acesta. Astfel pana in 1967 au fost toate retrase si casate , nu a ramas nici un exemplar .
Modelul Marklin are motor coreless cu volanta in cazan , decodorul cu sunet si difuzorul sunt in tender, din pacate nu ma ajuta decodorul pentru ca stie doar MFX, nu si DCC.
Dupa cum spuneam , o sa urmeze o alta operatiune de pierdere de timp pentru a o converti din AC in DC, dar asta o sa fie in alt topic unde va invit sa urmariti cum mi-am irosit timpul :D.
Pana atunci cateva poze.20220218_151436.jpg20220218_150555.jpg20220218_150542.jpg20220218_151311.jpg20220218_151317.jpg20220218_151330.jpg20220218_151339.jpg20220218_151356.jpg20220218_151403.jpg20220218_151413.jpg20220218_151425.jpg20220218_151436.jpg20220218_151452.jpg20220218_151459.jpg
 
Ultima editare:
Marklin 39160 sau BR42.9000 cu cazan Franco-Crosti.
O sa urmeze "ritualul de exorcixare" din sistemul AC in cel DC, dar mai intai sa ajunga si kitul HLA Marklin 60941 care este inca pe drum. , trebuie inlocuit si motorul C-sinus cu care este momentan echipata.
Stie careva cu ce culoare RAL este vopsita?, o sa trebuiasca retusat pe la osii unde o sa intervin.
20220314_130515.jpg

20220314_130505.jpg

20220314_130447.jpg

20220314_130437.jpg

20220314_130524.jpg

20220314_130551.jpg

20220314_130558.jpg

20220314_130639.jpg

20220314_130647.jpg

20220314_130657.jpg

20220314_130703.jpg

20220314_131048.jpg

20220314_131031.jpg

20220314_131019.jpg

20220314_131038.jpg
 
Ultima editare:
Misto bestia. Eu as baga un pic de negru si ceva prafuri pe colo-colo. A prea uniform colorata. Chiar si un pic de negru e de ajuns pe la imbinari, sa-i scoata in relief detaliile. Nici scoasa din fabrica azi si nu e asa curata. Dar asa sant eu, daca iti place curat, no coment. Nu rugina, doar un wash negru-maro sau aproape de praf, sa rupa monotonia. Toate detaliile injectate de pe cazan, dupa un wash negru simplu, ies in relief, apar ca piese separate. Am vazut sistemul asta cu 3 sine si la Lionel, mie imi pare o imbecilitate sa continue cu el si acum, in era digital. Ce a fost candva ar trebui sa ramana in urma, toate evolueaza dupa un timp. Nu vad nimic realist in ceva cu 3 linii. Daca era cremaliera, poate, mai exista. Ei stiu de ce se cramponeaza de un sistem invechit.
 
Nemtii sunt si o sa ramana cramponati mult si bine in acest sistem, Marklin a aparut in 1859 , pentru ei este o bucata de istorie pe langa trenulete au fabricat si alte jucarii faine, si asa daca o sa ajung pe acolo si ar stii ca le convertesc modelele din AC in DC, as risca sa fiu ars pe rug in fata fabricii.
 
Da in afara ca e sistem de 150 ani, asta era electricitatea la vremea aia, au alt motiv sa persiste cu sistemul asta? Ce avantaje sant pt modelist, daca o fi vreunul? Amperaj mai mare, cuplu mecanic mai bun? Oricum, nu sant singuri. Si la N toti se cramponeaza si tin cu dintii de profilul de roata model antic, nu vor nici in ruptul capului sa treaca pe RP25. Ar fi simplu dupa mine, rotile le fac toti pe CNC, schimbi parametri in prigram, faci din pizza cutter RP25. Faci si economie de material. Macar modelul tau are motor in masina, nu in tender. Locomotiva trage, nu este impinsa ca alte modele.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Este de admirat totusi ca au rafinat muuult modelele de ceva timp . au scapat de coroanele dintate de pe interiorul rotilor, au trecut la motoare coreless cu transmisii silentioase si mult mai multe detalii aplicate decat basorelief,
 
Gamitzule, trebuie sa te arati ceva mai tolerant in gandire. Nu toti practica modelismul feroviar in acelasi mod, nu toti inteleg acelasi lucru din el si de aceea exista diferite standarde: ca sa se bucure toti de hobby.

Filozofia Märklin a fost dintotdeauna una de "joaca cu trenurile", cat mai multe, asa cum ii place clientului. Toate modelele actuale pot rula inca pe sine tip M din anii 1940, care se gasesc cu 1€ prin magazine. Si exista oameni care simt placerea in hobby sa fuga cu transformatorul pe gradatia "250 km/h" cu un ICE 4 prin curbe de raza 1, fara sa deraieze. Si asta n-o poti face decat cu un asemenea sistem.

Gandeste-te ca dioramele din garile germane, care functioneaza cand arunci 1€ inauntru, dateaza din anii 1960 si inca merg perfect, cu sistem Trix Express cu 3 sine (ca la MTH Rail King) iar mai toate dioramele mari de expozitii (inclusiv Miwula de la Hamburg) au ales Märklin AC. De ce? Pentru ca e fiabil, pentru ca nu exista deraieri, pentru ca poti circula luni in sir fara sa fie nevoie sa cureti sinele si materialul rulant.

Eu vad hobby-ul intr-un mod, tu in altul, colegul GFN in un al treilea si asa mai departe. Insa nici unul din noi nu cauta sa impuna modul sau de gandire altora. Asa ca te rog renunta la cuvinte precum "imbecibilitate" pe viitor si invata sa intelegi diferenta altora. Nu e nici o data prea tarziu. ;)
 
Si inca un exemplu: stiti ca imi castig painea in parte din hobby-ul asta si mi-au trecut prin mana sau am pe raft mii de locomotive, automotoare si vagoane. "Imbecilitati" gasesti si in standardele NEM, insa si la NMRA din belsug. Am suficiente "americane" acasa ca sa-mi pot permite sa dau cu piatra si dupa ele. :)

La ce-mi foloseste sub aspectul realismului un sistem roata/sina dupa norma RP25, mai realist decat NEM 310, fara urma de indoiala, atunci cand la 99% din modelele americane de locomotive si vagoane am cuple Kadee oarecum realiste insa fara nici un sistem de cuplare apropiata si intre doua vagoane de calatori cu burduf ramane un centimetru? La cele europeene am buza bandajului de 0,8 mm in loc de 0,4 mm, e drept, insa vagoanele de calatori in garnitura merg burduf la burduf in linie dreapta fara sa deraieze. Discutia ar putea continua asa la nesfarsit insa nu duce nicaieri.

Alte tari, alte obiceiuri. Nu exista un sistem ideal, nu exista unul "mai bun" decat altul, doar practici transpuse mai departe din motive istorice si moduri de a practica hobby-ul diferite. Asta e tot.
 
Nu era neaparat vorba de imbecilitate ci de schimbare. La ce spui tu, ai perfecta dreptate. Daca vrei sa mearga si pe pavele sau electrod de sudura alegi varianta aia. Eu am spus doar ca in cazul meu, modelele germane nu se pupa cu generatia noua de sine cod 55 din cauza rotilor supra dimensionate. Asta fiind si motivul migrarii de la TT la N-ul american. In rest, ca am colorat discutia un pic sau am mai cusut cu atza verde, e firesc, natura umana. Niciodata nu o sa fim multumiti, o sa gasim cate ceva de cotcodacit. Referitor la cea de-a 3 sina si curentul AC, toata lumea stie istoria curentului electric la inceputul ei. Ala cred ca e motivul. La 1859 cum zicea colegul, noi aveam opait, candela cu seu sau prin conace candelambre de Murano cu lumanari. Nemtii cu bani aveau trenulete pe masa. As fi curios sa vad asa ceva, cred ca e valoarea in aur. Un Marklin de la inceput, inca functional.
Referitor la cuple, ai perfecta dreptate. Eu injur Rapido ca arata ca din alta galaxie, nu seamana cu nimic. Daca la toate vagoanele si loco le-am aruncat din start, la setul Orient Express de la Kato, le-am lasat, am pus cupla Rapido la locomotiva. Merg perfect sub pasarela dintre vagoane, ramane un mm intre burdufuri, nu se vad. Toti americanii pretentiosi scot deja cuplele microtrains sau alt model N si le inlocuiesc cu cele la Z, pt realism. Veb Berliner TT erau dupa standardul actual niste bazaconii. Dar m-am bucurat de ele la vremea lor, le-am ingrijit, au plecat la alt modelist, inca merg perfect dupa +45+ ani. Am admirat insa intotdeauna vointa lor de a face ceva. Mai bun sau mai putin bun, alea sant standardele timpului.
 
Ultima editare:
Interesant tancul pe sine - eu tot caut unul de la Trix, dar, asa cum ai mentionat, sunt rare si foarte scumpe. Pacat ca nu prea ai cu ce sa controlezi motorul C-Sinus in DCC, ca nu era rau deloc. Poate cu vreun Zimo, model ceva mai vechi? Din ce am citit aici, este posibil sa functioneze.
LE - Discutia de mai sus mi-a aparut dupa ce am postat. @GFN - la cate conversii ai facut, deja se strang vreascuri pentru rug, se fac pariuri, etc :) :). Cum am si eu in planurile viitoare cateva conversii (ER20 OBB nu se pune, a fost prea usoara), probabil ca ma vor praji undeva in apropiere :) - pentru cei care nu participat de la inceput
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu