Actionare Macaz

Sprinterv6

Member
3 Aprilie 2011
44
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna seara , in acest tip de actionare macaz poate sta curent permanent sau doar impuls de curent?


http://www.trennet.ro/produs/3705
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.483
209
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
"Fara decuplare la cap de cursa" inseamna ca mecanismul macazului nu intrerupe automat alimentarea bobinelor atunci cand acele au ajuns in pozitia corecta, deci actionarea se face numai cu impuls de curent.
Totusi... contactele suplimentare de pe mecanism (care nu se vad in poza), destinate actionarii unui eventual semafor, ar putea fi utilizate pentru intreruperea automata la capat de cursa :D
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.483
209
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa cate cred eu ca stiu, si semafoarele mecanice sunt actionate tot de bobine, care pot avea mecanisme de auto-decuplare la capat de cursa sau... nu, iar aceasta caracteristica se gaseste in instructiunile respectivelor semafoare.
In ceea ce priveste actionarea de macaz de mai sus, ea are un contact "comun" la capatul ascutit (un singur pin), iar pe partea opusa caii ferate (nu se vede in imagine) se afla doua contacte din tabla metalica. Mecanismul macazului pune in legatura electrica pinul comun cu unul din aceste doua contacte metalice, in functie de pozitia acelor macazului. Astfel, un semafor luminos poate fi actionat de aceste contacte destul de simplu: un pol al tensiunii de 14V alternativ se aduce la pinul comun, "varfurile" de cositor ale becurilor semaforului se conecteaza la contactele metalice sus-mentionate, iar duliile se conecteaza impreuna la celalalt pol al tensiunii de 14V alternativ. Cu aceasta schema foarte simpla, becul luminos indica directia selectata, iar becul stins indica directia ne-selectata; cu putina atentie, in aceasta schema ar putea fi incluse si bobinele macazului, realizandu-se astfel si auto-decuplarea la capat de cursa.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
recomandarea mea, chiar daca un motor electromagnet de schimbare macaz are decuplare electrica la capat de cursa, este sa se utilizeze push-butoane pentru actionarea lor. Asa ai siguranta ca nu se ard in caz ca se blocheaza mecanic. Evident se pierde posibilitatea unei indicatii a pozitiei macazului. Insa se poate rezolva cu ceva montaje electronice, relee de tip latch si asa mai departe.