A aparut scara T 1:450 3mm !!!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti


Japonezii fac ce fac si sar in fata in domeniul miniaturizarii!
Daca nu ati auzit niciodata de scara T (Three), cea mai minuscula scara comerciala din lume, nu va mirati. Tocmai a aparut! Priviti aici:

De la stanga la dreapta: scarile T (1:450), Z (1:220) si N (1:160)


Photo courtesy of Chris Schmuck

http://www.youtube.com/watch?v=moSG7o0NHd0
http://www.youtube.com/watch?v=J0-Na_yDOyY

Povestea scarii T a inceput in 2005 cand Hirotsugu Hirai, reprezentantul companiei japoneze KK Eishindo, a dorit sa construiasca un layout care sa incapa pe capacul laptopului sau. Dupa ce a schitat planul unui oval simplu, a ajuns la concluzia ca cel mai potrivit ar fi un ecartament de..3mm!

Dupa doi ani de dezvoltare, proiectul a culminat cu o prima demonstratie practica, a ceea ce Hirai a numit "the zero generation" la Tokyo Toy Fair din 2006. Trenul se putea deplasa doar pe sine drepte, dar a fost de ajuns ca sa inceapa balul!

La sfarsitul lui 2007, sub o obligatie contractuala, a fost livrata o cantitate limitata de modele catre o companie de vanzari prin posta, dar Hirai nu a fost multumit pe deplin de calitatea acestora (au existat deasemenea intarzieri datorate producatorului chinez al modelelor). Asa ca adevarata lansare pe piata a fost amanata pana in vara lui 2008, timp in care s-au adus multiple imbunatatiri acestor produse.

Al doilea set, Hankyu 9000, a fost programat pentru toamna anului 2008, dar si acesta a suferit amanari multiple in special datorita problemelor ridicate de mecanismul motorasului (dupa cum veti vedea in video pe YouTube modelele T nu prea "stiu" sa ruleze la viteze mici).

Se pare ca exista deja un val de simpatie starnit de aceste "modele" in randul modelistilor din intreaga lume, iar Hirotsugu Hirai declara ca mai multe articole foarte interesante la scara T se afla in faza de proiectare.

Iata mai jos cam ceea ce este disponibil pentru vanzare la ora actuala:

http://www.t-gauge.net/available.htm

Dealtfel pe site-ul http://www.t-gauge.net veti gasi o multitudine de informatii referitoare la aceasta scara (are chiar si forum!).

Bineinteles genul acesta de modelism trebuie privit cu alti ochi decat sunem obisnuiti. Cred ca este mai mult o provocare si o competitie cu tine insuti pentru a face fata acestei provocari. Pe forumul mentionat deja a aparut material rulant facut de mana, probabil sub lupa sau cu ajutorul unor robotei... (japonezi bineinteles :).

http://www.t-gauge.net/forum3/viewtopic.php?f=3&t=63

Voi ce parere aveti?
 
Daca N mi se parea un pic cam micutz (desi e inca acceptabil), la T nus ce sa mai zic ... .in curand o sa ne uitam la trenuletze la microscop (vezi francezii aia cu macheta de port).
Foarte interesant site-ul, pacat ca sunt doar trenuri de alea japoneze si nashpa, ca in rest la copacei, catenare si alte chestii vad ca au inceput deja sa-i dea bataie.
 
Este absolut EVIDENT ca ma gandisem si la acest aspect :D:D:D
Totusi, dat fiind faptul ca la scara N realizarea bielelor este dificila, iar la scara Z chiar imposibila, voi binevoi sa trec cu vederea aceasta "chichitza" :D. De altfel, ceva imi spune mie ca aburoase T nu vom vedea prea repede :fluierat:
 
Eu zic despre scara T , o chestie interesanta si o provocare, am facut o macheta statica pe Z
http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2700&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
si imi parea un maxim de chin al detaliilor si al manipularii pieselor, :D dara-mi-te la ceva mai mic.Ceea ce consider pozitiv este cum se vede o diorama la scara T pe o planseta pregatita pentru Ho spre exemplu, ce boierie sa zic...
 
Din pacate in lipsa macazelor (care nu prea exista deocamdata pentru T) o diorama extinsa nu prea isi are rostul... chiar daca se vad bine dealuri si munti si ce-or mai fi pe acolo nu pot sa-mi imaginez doar linii care se supratraverseaza si gari fara triaje. Parerea mea este ca T se preteaza mai mult pentru display-uri mici, ultra-portabile pentru incantarea proprie sau a celor apropiati ;-)
 
Am vazut la trenulete.ro parca o diorama care intra fix intr-un diplomat. Ce-i drept era cam tembela fara un macaz ceva acolo sa fie cat de cat interactivitate, dar totusi era de laudat ca intr-un spatiu foarte restrans avea si poduri si un decor de o complexitate destul de mare avand in vedere dimensiunile. Nu mai stiu la ce scara era, cred ca la N (daca nu cumva chiar la Z). Oricum mi-a placut ideea, zice lumea ca te duci cu laptopu la servici si tu de fapt ai trenulete in valiza :D
 
Astea pe T sunt diorame de mapa :D .Zice lumea ca ai intrat in birou sa verifici contractele si, cand colo, tu scoti din biblioraft ditamai diorama cu trenulete! Cu ceea ce exista acum pe o suprafata cat un A4 se poate face un peisaj urban cu muuulte blocuri si 2 statii!
 
:D Bine zis, cristi_m, cu apropierea unei :cafea: !
Eu sunt "crescator" de N (desi nu am foarte multe).
Ma-ntreb oare cum ar "iesi" cladirile la scara T (ar avea inaltimea unui etaj de cca. 6-7mm). Deci, ar incapea si Burj Dubai pe macheta! :D
 
Daca tinem cont ca 1cm = 4,5 m la scara T ne putem imagina si Casa Poporului pe o diorama de 1 metru! Si eu sunt N-ist si e pentru prima data cand locomotivele si vagoanele de pe N mi se par cu adevarat MARI :D Suntem acum la fel ca cei de pe H0 care aveau inca 2 scari sub ei!