- 13 Mai 2008
- 668
- 7
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
1 iunie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă SuĂÂeava ââŹâ Dorohoi ââŹâ Iaşi ââŹâ Paşcani<i></i>
Vara a început atunci în spiritul călătoriei... Am petrecut Ziua Internaţională a Copilului sub semnul soarelui-răsare şi în tumultul contactului roată-şină într-o călătorie pe o distanţă de aproximativ 350 de kilometri.
Am vizitat localităţi ca Suceava, Dorohoi, Iaşi şi Paşcani, trecând prin alte 30 de halte în care călătorii aşteptau trenul sub umbra copacilor. Am călătorit cu 6 trenuri, dintre care un accelerat şi 5 personale, cheltuind prea puţin pentru prea multul simţit.
Mai exact, excursia FeRoviaRă pe care am efectuat-o pe 1 iunie 2008 a vizat plimbarea pe magistrala 500 şi pe submagistralele 511, Vereşti ââŹâ Leorda, 512, Leorda ââŹâ Dorohoi, 608, Dorohoi ââŹâ Iaşi şi 606, Iaşi ââŹâ Paşcani. Plimbarea a durat de la ora 8 până la ora 21.<i></i>
Spre Iaşi în prima zi de vară din 2008<i></i>
07:40<i></i>
Petrecut de părinţi până la poartă şi urându-mi-se ââŹĹžDrum bun!ââŹÂ, având două perechi de acumulatori neuitaţi acasă (aşa cum am păţit la Moldoviţa), am pornit pe la 7:15 spre Gara Suceava Burdujeni. Ca de obicei, până a ajunge acolo trebuia să călătoresc pe Drumul European 85 cu o maşină de ocazie (Dacia Nova) preţ de 20 de minute şi 25 de kilometri.
Clădirea cu geamuri oglindă de la intrarea în Suceava<i></i>
07:50<i></i>
Fiind contra-cronometru, deoarece trenul meu spre Vereşti pleca la 8.11, am coborât în centru din ocazie şi am mers cu autobuzul de pe linia nr. 2 spre Gara Burdujeni. Râul Suceava îmi făcea cu ochiul şi i-am răsplătit atenţia cu... câteva fotografii din partea mea.
Din centrul Sucevei coborâm spre cartierul Burdujeni<i></i>
Râul Suceava, vedere din autobuzul TPL Suceava<i></i>
Un gard protector ce ascunde în spatele lui... FeRoviaRe<i></i>
O veche cale ferată care asigura alimentarea cu combustibil o benzinărie<i></i>
Strada Jean Bart, în capătul căreia se află Gara Burdujeni<i></i>
08:00<i></i>
Iată că ceasul meu deja indicase ora 8, iar autobuzul cu care călătoream, spre fericirea mea, se încadra deja pe strada Jean Bart şi accelera spre capătul de linie ââŹâ Gara Suceava Burdujeni. Cele 3 minute de dinainte de plecarea trenului meu (atunci când NU se mai eliberează legitimaţii de călătorie) se apropiau şi inima începea să bată tot mai tare. Nu pierdusem niciun tren niciodată... şi nici nu aveam de gând să-mi încep vara cu un eşec. Aşa că i-am întins doamnei de la casierie lista cu cele 4 trenuri pe care aveam să le schimb până la Iaşi, mi-a eliberat rapid bilet şi am pornit accelerat spre peronul 1 unde era garat un tren... personal.
EA1-655, la cârma Trenului Personal, Iaşi - Putna<i></i>
Un domn impiegat de mişcare, echipat aşa cum scrie la carte, cu costum, caschetă şi discul verde, avea să-i fi dat plecarea Trenului Personal dinspre Iaşi spre Putna. EA1-655 va fi fost schimbată la Suceava Nord pentru un LDH care va duce Trenul până la Putna. Dar noi suntem în Burdujeni şi mai suntem şi cu linia 1 eliberată. ââŹĹžTrenul meuââŹÂ era garat pe linia 3 şi era deservit de locomotiva electrică EA1-255. Venit tocmai de la Timişoara Nord, pasagerii trenului aveau să mai parcurgă ultimii 136 de kilometri (Suceava - Iaşi) până la destinaţia finală. Eu aveam să călătoresc doar 15 kilometri (până la Vereşti), astfel că m-am urcat în ultimul vagon.
EA1-255, la cupla Trenului Accelerat, Timisoara Nord - Iaşi<i></i>
Locomotiva electrică EA1-255<i></i>
08:10<i></i>
Nici bine nu a ajuns Trenul Accelerat, Iaşi ââŹâ Timişoara Nord, pe linia 2 a Gării Burdujeni, că perechea sa în care mă aflam şi eu se pregătea să fugă spre Sud.
Trenul Accelerat, Iaşi - Timişoara Nord, soseşte în Gara Burdujeni<i></i>
Romanţă de vară... între două trenuri<i></i>
Să plecăm spre Vereşti, domnule mecanic! <i></i>
După părăsirea Gării Suceava Burdujeni, zăresc în direcţia cocoaşei Triajului Suceava rama electrică Z6100, 58-1006-4. Aceasta reprezenta Trenul Personal 5721, Suceava ââŹâ Câmpulung Moldovenesc, care aştepta plecarea Acceleratului cu care călătoream pentru a putea gara în Burdujeni pe linia 3.
Trenul Personal, Suceava - Câmpulung Moldovenesc<i></i>
Tot atunci am admirat mişcările de trupe din cadrul Triajului. Acolo era un Sulzer clasic care manevra o garnitură de vagoane frigorifice cu destinaţia Floreni. Momentul poate fi urmărit în videoclipul dedicat Excursiei FeRoviaRe, Suceava ââŹâ Vereşti ââŹâ Leorda. Aproape de Halta Văratec, am surprins prezenţa unei locomotive diesel-hidraulice de culoare roşie cu aspect atrăgător.
Stingheră, LDH125-356, aştepta să manevreze vagoane la CET Suceava<i></i>
Intrare în Halta Văratec<i></i>
08:20<i></i>
înainte de a trece la aspectele dinamice ale excursiei FeRoviaRe care avea să se desfăşoare în faţa simţurilor mele, merită să amintesc că linia Suceava Burdujeni ââŹâ Roman a fost dată în folosinţă la 15 decembrie 1869, în timp ce primul tren care a circulat pe ruta Vereşti ââŹâ Botoşani a fost înregistrat pe 1 noiembrie 1871. Deci în 2010 se vor împlini 139 de ani de la primul şuier care a creat emoţii în rândul FeRoviaRilor pe ruta de 44 de kilometri dintre Vereşti ââŹâ Botoşani.<i></i>
După 11 minute de la plecarea din Suceava, Trenul Accelerat, Timişoara Nord ââŹâ Iaşi, soseşte în Gara Vereşti. Trenul pleacă repede, astfel că în Vereşti avea să rămână doar un tren cu trei vagoane şi o locomotivă diesel-electrică. Adică cel de-al doilea tren cu care aveam să călătoresc în acea zi, şi anume Trenul Personal 5563, Vereşti ââŹâ Botoşani, de-a lungul secţiei 511. Ă Ĺži ca să îmi iau ââŹĹžLa revedere!ââŹÂ într-un mod respectuos de la Trenul Accelerat, închei relatarea despre acesta cu un lucru frumos: distanţa de 15 km a fost parcursă cu o viteză medie de 80 km/h.
Gara Vereşti, încălzită de un soare curajos de vară<i></i>
Vedere din Vereşti spre Suceava<i></i>
Gara din Vereşti<i></i>
Locomotiva diesel-electrică, DA 589, avea să transporte pasagerii Trenului Personal 5563 spre Leorda, respectiv Botoşani. Deşi în Mersul Trenurilor, 5563 ar fi trebuit să plece la 8:30, vom vedea că ora de plecare avea să se amâne. Motivul a fost întârzierea Trenului Accelerat, Constanţa ââŹâ Suceava. Deci este bine să ţinem minte că un tren de rang inferior aşteaptă trenul de rang superior pentru a-i prelua pasagerii. însă am auzit cazuri când nu se întâmpla asta.
DA 589, locomotiva trenului Vereşti - Botoşani<i></i>
08:30<i></i>
în aşteptarea Trenului Accelerat 1851, Constanţa ââŹâ Suceava, mecanicul de locomotivă al Trenului Personal 5563, Vereşti ââŹâ Botoşani, în care mă aflam, îşi pornea maşina DA 589 pentru a fi pregătită pentru plecarea spre celălalt capăt al liniei 511 - Botoşani.
Gara Vereşti, vazută din vagonul Trenului Personal de Botoşani<i></i>
08:40<i></i>
Cu o întârziere de 40 de minute soseşte şi trenul aşteptat, având în frunte pe locomotiva electrică EA-663. După încă două minute, vagoanele albastre care au străbătut 558 de kilometri până la Vereşti pleacă spre destinaţia finală, Suceava Nord.
EA 663 vine din Constanţa<i></i>
Trenul de Constanţa pleacă spre Suceava Nord<i></i>
După niciun minut, timp în care călătorii veniţi din Dobrogea au urcat în trenul de Botoşani, mecanicul şuiera îndelung şi punea în mişcare trenul pentru direcţia Botoşani. Aşa cum se va vedea şi în fotografii, pe racordul liniei 511 la magistrala feroviară 500 se impune o restricţie de 30 de km/h.
Trenul se înscrie corect în prima curbă de pe linia 511<i></i>
La revedere, Vereşti! Ne revedem... diseară <i></i>
08:50<i></i>
Trenul accelerează constant şi atinge 50-60 km/h pe o linie dreaptă cât vezi cu ochii... Dar după 10 minute de mers, mecanicul frânează trenul pentru a opri în Halta Bursuceni. Aici dăm de o clădire părăsită, cu tencuiala căzută în unele locuri, care totuşi aşteaptă trenul zi de zi... Această haltă oferă acces la tren pentru cei care sunt din comuna Dumbrăveni. Din păcate, se pare că această clădire a fost lăsată în uitare, iar consecinţele se văd în imaginea de mai jos. Mai merită să menţionăm că de aici intrăm pe raza judeţului Botoşani.
Spre prima haltă de pe linia 511, Bursuceni<i></i>
Bursuceni, o haltă părăsită<i></i>
Pornim, agale, pe ritmul unui cer senin şi-al unui vânt timid de vară<i></i>
09:00<i></i>
Sunt sigur că dacă aţi călătorit pe drumul rutier DN 29 (Suceava - Botoşani) este imposibil să nu fi oprit la fântâna ââŹĹžînzestratăââŹÂ cu o barză. Iat-o în imaginea de mai jos! îmi aduc aminte că atunci când am călătorit spre râul Prut cu părinţii mei am făcut un mic popas la această fântână. Barza mi se părea uriaşă pe acele timpuri... ceva de neatins, sus şi aproape de cer. Acum nu mai înseamnă decât un mecanism de tip pârghie care ajută omul să obţină apă din subteran. Noroc de amintiri...
Barza de pe lângă drumul rutier spre Botoşani<i></i>
Pescari hoinari, în drum spre Siret<i></i>
Tot înainte, spre Dorohoi<i></i>
După câţiva kilometri de mers pe linie dreaptă, calea ferată ia curba spre dreapta şi se întâlneşte cu Siretul. Un pod nu prea lung, (cca. 50 de metri) permite trenurilor să-şi continue drumul spre Botoşani, Leorda sau Dorohoi.
Trenul se înscrie în curba de dinainte de podul peste Siret<i></i>
Trecem Siretul! <i></i>
Gata! Am lăsat în urmă Siretul cu pescarii săi<i></i>
Tot mergând, traversăm fie viaducte peste mici prăpăstii, fie poduri peste mlaştini sau lacuri de mici dimensiuni. Stâlpii de telegraf sunt fideli căii ferate şi şerpuiesc la fel cum şerpuieşte linia.
în continuare ne pregătim să trecem peste poduri şi viaducte<i></i>
Ce vă spuneam? <i></i>
ââŹĹžM-aşteaptă copiii în Botoşani...ââŹÂ <i></i>
La 19 kilometri de Vereşti, se află Halta Bucecea, situată în judeţul Botoşani. Oraşul cu acelaşi nume, atestat încă din secolul al XVI-lea, are acum în jur de 5.000 de locuitori şi un punct de oprire. Aici a existat o fabrică de zahăr, însă acum nu au rămas decât ruine.
Mai merită să amintesc aici câteva aspecte care mi-au atras atenţia cu privire la această haltă. Se va observa în imaginile de mai jos un semnal mecanic pentru manevră, precum şi câteva vagoane de marfă, al căror aspect exterior dovedesc lipsa de câţiva ani a unui trafic de marfă în această staţie.
Ne apropiem de Bucecea<i></i>
Liber la intrare pentru Trenul Personal, Vereşti ââŹâ Botoşani<i></i>
Un semnal mecanic şi vagoane de marfă părăsite<i></i>
Liniile cândva folosite ale Haltei Bucecea<i></i>
Cel de-al doilea punct care mi-a plăcut la această staţie a fost plasarea bornei kilometrice, care indică exact 19, la câţiva paşi de sediul impiegatului de mişcare. Interesant, nu?
Clădirea gării din Bucecea<i></i>
Vârstnici şi copii deopotriva aleg să călătorească cu trenul<i></i>
09:10<i></i>
Cu câţiva călători în plus, trenul părăseşte Bucecea. Locomotiva trenului accelerează la comanda mecanicului de locomotivă. Totuşi, nu înainte de a lăsa în urmă această staţie, merită să amintim prezenţa unor arbori înalţi de conifere care dădeau o impresie exotică asupra gării. De asemenea, printre pavelele de pe peronul gării s-au găsit pătrate înconjurate cu o dungă de var de-a lungul perimetrului. în centrul acestor spaţii se găseau copaci care ofereau, gratuit şi cu drag, oxigen.
Semafor mecanic de intrare în Bucecea dinspre direcţia Leorda<i></i>
Falnici arbori au grijă de Bucecea<i></i>
Flori albe care înveselesc natura şi albinele dornice de polen<i></i>
Iarba proaspăt cosită reda un miros specific superb<i></i>
în continuare, călătorim spre următorul punct de oprire ââŹâ Ramificaţia Belcea ââŹâ situat la 25 de kilometri depărtare de Vereşti. Din câte am observat atunci, aproape de gară se vedea un racord la o unitate militară din apropiere. Prin presă s-a scris că Belcea are un număr mult prea mic de locuitori (în jur de 10 familii) pentru ca acest sat să merite să aibe o gară unde să oprească trenuri.
Spre ramificaţia Belcea<i></i>
în caz că aţi uitat cum arăta Trenul Personal, Vereşti ââŹâ Botoşani, iată o imagine cu el<i></i>
Să limităm viteza, domnule mecanic! <i></i>
Am mers cât am mers pe linie dreaptă, dar acuââŹâ˘ mai şi urcăm<i></i>
Peisaj a la Podişul Moldovei<i></i>
Spre ramificaţia Belcea<i></i>
înainte de a intra în ââŹĹžRamificaţia BelceaââŹÂ, aşa cum este trecut acest punct de oprire în Mersul Trenurilor, întâlnim un semnal luminos prevestitor pentru semaforul de intrare. însă nu în cele din urmă, mai întâlnim şi o gară ascunsă de nişte copaci mici de înălţime, dar pe atât de încărcaţi cu aer curat.
Deşi am cam întârziat cu trenul, suntem totuşi primiţi în Belcea<i></i>
Cotim la dreapta<i></i>
... şi dăm de o căprioară<i></i>
Semafor mecanic de intrare, pe liber, pe directă<i></i>
Iată ce lăsăm în urmă... eu m-aş fi întors să rămân pe-acolo<i></i>
Altă limitare de viteză de 40 km/h<i></i>
09:20<i></i>
Trenul staţionează câteva secunde, după care şuieră îndelung şi-şi pune în mişcare roţile dornice de zeci de kilometri. Din păcate, la momentul scrierii articolului (23 martie 2010), acest punct de oprire nu mai este trecut în Mersul Trenurilor.
Halta Belcea<i></i>
Trenul bun şi... stâlpul drept<i></i>
Cine a fost întâi - calea ferată sau asfaltul??? <i></i>
După ce am plecat din staţia ââŹĹžRamificaţia BelceaââŹÂ situată la kilometrul 25, am pornit mai departe spre Leorda, locul unde aveam să schimb şi trenul. Până la Leorda nu am făcut altceva decât să admir peisajul. Ă Ĺži vi-l prezint, în continuare, şi vouă.
Trecere la nivel cu calea ferată<i></i>
O barză harnică îşi căuta de lucru pe acasă<i></i>
Sosit cu o întârziere de 18 minute (cauzată de întârzierea Acceleratului de Constanţa), Trenul Personal 5563, Vereşti ââŹâ Leorda, ajunge în Leorda la 9:28. Aveam emoţii şi nu ştiam dacă Trenul Personal 5583, Leorda ââŹâ Dorohoi, va aştepta sosirea Trenului 5563. însă pe linia 3 am observat un vagon şi o locomotivă care nu era alt tren decât acela în care aveam să mă urc: Leorda ââŹâ Dorohoi. înainte de a mă da jos din trenul cu care am venit din Vereşti până la Leorda aş vrea să precizez că pe distanţa de 29 km am călătorit cu o viteză medie de 43 km/h.
Ceva ne spune că ne apropiem de Leorda<i></i>
Semnal luminos prevestitor la semnalul de intrare<i></i>
Suntem aşteptaţi în Leorda<i></i>
Peugeot-ul rămâne pe loc, Sulzer-ul trece pe drum cu prioritate<i></i>
Semafor repetitor în Leorda, o raritate în România<i></i>
Despre Gara Leorda se pot spune multe. în primul rând, trebuie să ştiţi că în fotografia de mai jos, baraca aceea albastră reprezenta şi încă reprezintă şi acum ââŹĹžCasa de bileteââŹÂ din Leorda. Din cauza costului ridicat al întreţinerii clădirii gării, s-a decis strămutarea biroului de mişcare şi al casieriei în acea coşmelie din faţa gării. Cine este de vină pentru această... devalorizare? Lipsa de călători? Sau inexistenţa unui management pentru atragerea călătorilor? Totuşi, în clădirea Gării Leorda locuiesc oameni nevoiaşi, iar un articol care tratează acest sens îl puteţi urmări aici.
Gara Leorda<i></i>
Trenul Personal de Botoşani pleca din Leorda<i></i>
09:30<i></i>
Am mai zăbovit câteva minute pe peronul Gării din Leorda, timp în care Trenul spre Botoşani a trecut de semaforul mecanic de ieşire din Gara Leorda. Bucuros că Trenul spre Dorohoi a aşteptat legătura venită din Vereşti, mă urc în unicul vagon al acestuia, 20-57 760-2. Din câte am văzut pe forumurile de profil, ruta 512, Leorda ââŹâ Dorohoi, era uneori deservită de un automotor Malaxa. De data aceasta, vagonul 20-57 era tras de locomotiva diesel-hidraulică 89-0068-0.
Vedere din Gara Leorda spre Vereşti<i></i>
Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Leorda<i></i>
Pornim? <i></i>
Linia spre Dorohoi este orientată spre stânga (Nord), în timp ce spre Botoşani, calea ferată este îndreptată spre dreapta (Est).
Ieşim din Gara Leorda<i></i>
Trecere la nivel cu drumul judeţean Botoşani ââŹâ Dorohoi<i></i>
Linia 511, Leorda ââŹâ Botoşani<i></i>
Curbă la stânga, pe lângă semnalul de intrare în Leorda dinspre Dorohoi<i></i>
Linia 512, privită pe o hartă fizică detaliată, prezintă multe curbe, suişuri şi coborâşuri. Trenul urcă până aproape de Halta Brăieşti, în timp ce după Halta Văculeşti, locomotiva se relaxează, trenul mişcându-se până în Dorohoi pe baza inerţiei.
Ă Ĺžerpuind, la stânga, spre Dorohoi<i></i>
Ă Ĺžerpuind, la dreapta, spre Dorohoi<i></i>
09:40<i></i>
în drumul de 22 de kilometri spre Dorohoi, se poate observa talentul şi priceperea inginerilor şi a muncitorilor care au proiectat şi au construit această cale ferată. Debleurile, rambleurile, curbele strânse şi viaductele prezente de-a lungul liniei dovedesc afirmaţia de mai sus. Dacă nu mă credeţi, vă invit într-o excursie, vara, pe submagistrala 512 să observaţi cum scârţâie roţile care încalecă şinele şi să mai observaţi fumul expulzat prin galeria de evacuare a motorului Sulzer 6LDA 28B cu putere de 1.250 la 750 rot/min.
Trenul trece printr-un debleu mărginit de Dealurile Siretului<i></i>
Tot înaintând, dăm peste o baltă foarte frumoasă<i></i>
Un lac de podiş, un ecosistem acvatic incitant<i></i>
Loc de petrecut duminica<i></i>
Drumul FeRoviaR şi peisajele aferente secţiunii dintre acel lac şi Halta Brăieşti poate fi urmărit în acest videoclip. Pot spune că variaţia de relief şi amplasarea stânilor, a pădurilor şi a mlaştinilor sau a lacurilor au însemnat momente de relaxare şi de clătire a ochilor mei cu acel ââŹĹžcolţ de RaiââŹÂ prezent în Balada Mioriţa, prezent în această Românie. Natură înverzită alături de trecerea lină a trenului care leagă satele judeţului Botoşani au creat un peisaj tipic de viaţă rurală românească.
http://www.youtube.com/watch?v=nrQqNBJI75M
Ajungem în Brăieşti, localitate unde se află o biserică foarte frumoasă din lemn, precum şi 4 lacuri pline cu peşte proaspăt. La fel ca în Leorda, Bursuceni sau Bucecea, în Halta Brăieşti o specie înaltă de conifere veghează asupra călătorilor care urcă sau coboară din Trenul Personal 5583, Leorda ââŹâ Dorohoi. Mai jos am postat şi o imagine cu ambianţa interioară a vagonului cu care am călătorit. Pot spune că am întâlnit unul dintre cele mai frumoase şi îngrijite vagoane de personal cu care am călătorit vreodată.
Halta Brăieşti<i></i>
Interiorul vagonului Trenului Personal<i></i>
09:50<i></i>
La 12 kilometri de Leorda trecem prin Halta Văculeşti. Această localitate are şi o echipă de fotbal, despre a cărei activitate puteţi citi aici. în gara acestui sat, cu o populaţie mică şi care se ocupă cu agricultura, un bătrânel aştepta trenul pentru a ajunge la Dorohoi. Stătea la umbra copacilor din haltă alături de sacoşa de cumpărături şi bastonul de care se folosea să meargă. Este ajutat de nepotul său să urce în vagon, după care mecanicul şuieră şi pune în mişcare trenul.
Spre Văculeşti<i></i>
O baltă cu multe berze<i></i>
Ne apropiem de Văculeşti<i></i>
Halta Văculeşti<i></i>
10:00<i></i>
Ne apropiem de Dorohoi, acolo unde linia 512, Leorda ââŹâ Dorohoi, face casă bună cu linia 608, Dorohoi ââŹâ Iaşi. Drumul parcurs între Văculeşti şi Dorohoi poate fi vizionat în ultimele minute ale videoclipului dedicat acestei excursii FeRoviaRe.
Dorohoiul, văzut ââŹĹžde susââŹÂ <i></i>
Multe curbe, însă de această dată coborâm<i></i>
Locomotiva coboară pe 512 cu vagonu-i plin de calatori<i></i>
Iată şi un viaduct încă neblestemat cu vreo restricţie sau limitare de viteză<i></i>
Dintotdeauna mi-a plăcut să văd un oraş, nişte munţi sau o apă din perspectiva ââŹĹžbirdââŹâ˘s eyeââŹÂ sau, mai pe româneşte, ââŹĹžde susââŹÂ, ââŹĹždin avionââŹÂ. Locul unde am copilărit, precum şi zona de relief a oraşului meu natal mi-a permis să admir oridecâteori am dorit străzile, şcolile sau bisericile pe unde m-au plimbat paşii vieţii. La fel şi atunci, pe 1 iunie 2008, am văzut Dorohoiul ca o panoramă. în prim plan, se poate observa o fabrică racordată la calea ferată. Din cercetările efectuate pe Internet, nu am găsit numele sau destinaţia economică a acestei uzine. Poate mă ajutaţi voi...
între timp, pasionatul minime mi-a precizat că acea uzină se numea IMUG (întrerprinderea de Maşini Unelte Grele), care a fost închisă după 1989. Mulţumesc!
Tot mai aproape de destinaţie<i></i>
Aici, cândva, lucrau sute de oameni<i></i>
10:10<i></i>
Intrarea în Gara Dorohoi dinspre Leorda a fost filmată în întregime, aşa că vă invit să o urmăriţi în cele ce urmează în videoclipul dedicat. Trenul circula încet din cauza limitărilor de viteze de 15 km/h.
Racordul cu linia industrială<i></i>
Intrare în Gara Dorohoi<i></i>
10:20<i></i>
Trenul Personal cu o locomotivă şi un vagon soseşte în Gara Dorohoi cu o întârziere de doar 10 minute. O întârziere cauzată, repet, de Acceleratul 1851, Constanţa ââŹâ Suceava. Trenul 5583 garează pe linia 1. înainte de a încheia, vreau să precizez că viteza medie pe care trenul cu un vagon a parcurs 22 de kilometri a fost de 28 km/h.
Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Dorohoi<i></i>
Gara Dorohoi<i></i>
Aici se termină prima parte din reportajul dedicat zilei de 1 iunie 2008, când am călătorit pe ruta Suceava ââŹâ Dorohoi ââŹâ Iaşi ââŹâ Paşcani ââŹâ Suceava. Vă invit, în continuare, să parcurgeţi episodul II: Excursie FeRoviaRă pe ruta 608, Dorohoi ââŹâ Iaşi. Vă mulţumesc pentru atenţie şi vă doresc experienţe cât mai plăcute în urma călătoriilor pe care le efectuaţi cu trenul!<i></i>
Vara a început atunci în spiritul călătoriei... Am petrecut Ziua Internaţională a Copilului sub semnul soarelui-răsare şi în tumultul contactului roată-şină într-o călătorie pe o distanţă de aproximativ 350 de kilometri.
Am vizitat localităţi ca Suceava, Dorohoi, Iaşi şi Paşcani, trecând prin alte 30 de halte în care călătorii aşteptau trenul sub umbra copacilor. Am călătorit cu 6 trenuri, dintre care un accelerat şi 5 personale, cheltuind prea puţin pentru prea multul simţit.
Mai exact, excursia FeRoviaRă pe care am efectuat-o pe 1 iunie 2008 a vizat plimbarea pe magistrala 500 şi pe submagistralele 511, Vereşti ââŹâ Leorda, 512, Leorda ââŹâ Dorohoi, 608, Dorohoi ââŹâ Iaşi şi 606, Iaşi ââŹâ Paşcani. Plimbarea a durat de la ora 8 până la ora 21.<i></i>
Spre Iaşi în prima zi de vară din 2008<i></i>

07:40<i></i>
Petrecut de părinţi până la poartă şi urându-mi-se ââŹĹžDrum bun!ââŹÂ, având două perechi de acumulatori neuitaţi acasă (aşa cum am păţit la Moldoviţa), am pornit pe la 7:15 spre Gara Suceava Burdujeni. Ca de obicei, până a ajunge acolo trebuia să călătoresc pe Drumul European 85 cu o maşină de ocazie (Dacia Nova) preţ de 20 de minute şi 25 de kilometri.
Clădirea cu geamuri oglindă de la intrarea în Suceava<i></i>

07:50<i></i>
Fiind contra-cronometru, deoarece trenul meu spre Vereşti pleca la 8.11, am coborât în centru din ocazie şi am mers cu autobuzul de pe linia nr. 2 spre Gara Burdujeni. Râul Suceava îmi făcea cu ochiul şi i-am răsplătit atenţia cu... câteva fotografii din partea mea.
Din centrul Sucevei coborâm spre cartierul Burdujeni<i></i>

Râul Suceava, vedere din autobuzul TPL Suceava<i></i>

Un gard protector ce ascunde în spatele lui... FeRoviaRe<i></i>

O veche cale ferată care asigura alimentarea cu combustibil o benzinărie<i></i>

Strada Jean Bart, în capătul căreia se află Gara Burdujeni<i></i>

08:00<i></i>
Iată că ceasul meu deja indicase ora 8, iar autobuzul cu care călătoream, spre fericirea mea, se încadra deja pe strada Jean Bart şi accelera spre capătul de linie ââŹâ Gara Suceava Burdujeni. Cele 3 minute de dinainte de plecarea trenului meu (atunci când NU se mai eliberează legitimaţii de călătorie) se apropiau şi inima începea să bată tot mai tare. Nu pierdusem niciun tren niciodată... şi nici nu aveam de gând să-mi încep vara cu un eşec. Aşa că i-am întins doamnei de la casierie lista cu cele 4 trenuri pe care aveam să le schimb până la Iaşi, mi-a eliberat rapid bilet şi am pornit accelerat spre peronul 1 unde era garat un tren... personal.
EA1-655, la cârma Trenului Personal, Iaşi - Putna<i></i>


Un domn impiegat de mişcare, echipat aşa cum scrie la carte, cu costum, caschetă şi discul verde, avea să-i fi dat plecarea Trenului Personal dinspre Iaşi spre Putna. EA1-655 va fi fost schimbată la Suceava Nord pentru un LDH care va duce Trenul până la Putna. Dar noi suntem în Burdujeni şi mai suntem şi cu linia 1 eliberată. ââŹĹžTrenul meuââŹÂ era garat pe linia 3 şi era deservit de locomotiva electrică EA1-255. Venit tocmai de la Timişoara Nord, pasagerii trenului aveau să mai parcurgă ultimii 136 de kilometri (Suceava - Iaşi) până la destinaţia finală. Eu aveam să călătoresc doar 15 kilometri (până la Vereşti), astfel că m-am urcat în ultimul vagon.
EA1-255, la cupla Trenului Accelerat, Timisoara Nord - Iaşi<i></i>

Locomotiva electrică EA1-255<i></i>

08:10<i></i>
Nici bine nu a ajuns Trenul Accelerat, Iaşi ââŹâ Timişoara Nord, pe linia 2 a Gării Burdujeni, că perechea sa în care mă aflam şi eu se pregătea să fugă spre Sud.
Trenul Accelerat, Iaşi - Timişoara Nord, soseşte în Gara Burdujeni<i></i>

Romanţă de vară... între două trenuri<i></i>

Să plecăm spre Vereşti, domnule mecanic! <i></i>

După părăsirea Gării Suceava Burdujeni, zăresc în direcţia cocoaşei Triajului Suceava rama electrică Z6100, 58-1006-4. Aceasta reprezenta Trenul Personal 5721, Suceava ââŹâ Câmpulung Moldovenesc, care aştepta plecarea Acceleratului cu care călătoream pentru a putea gara în Burdujeni pe linia 3.
Trenul Personal, Suceava - Câmpulung Moldovenesc<i></i>

Tot atunci am admirat mişcările de trupe din cadrul Triajului. Acolo era un Sulzer clasic care manevra o garnitură de vagoane frigorifice cu destinaţia Floreni. Momentul poate fi urmărit în videoclipul dedicat Excursiei FeRoviaRe, Suceava ââŹâ Vereşti ââŹâ Leorda. Aproape de Halta Văratec, am surprins prezenţa unei locomotive diesel-hidraulice de culoare roşie cu aspect atrăgător.
Stingheră, LDH125-356, aştepta să manevreze vagoane la CET Suceava<i></i>

Intrare în Halta Văratec<i></i>

08:20<i></i>
înainte de a trece la aspectele dinamice ale excursiei FeRoviaRe care avea să se desfăşoare în faţa simţurilor mele, merită să amintesc că linia Suceava Burdujeni ââŹâ Roman a fost dată în folosinţă la 15 decembrie 1869, în timp ce primul tren care a circulat pe ruta Vereşti ââŹâ Botoşani a fost înregistrat pe 1 noiembrie 1871. Deci în 2010 se vor împlini 139 de ani de la primul şuier care a creat emoţii în rândul FeRoviaRilor pe ruta de 44 de kilometri dintre Vereşti ââŹâ Botoşani.<i></i>
După 11 minute de la plecarea din Suceava, Trenul Accelerat, Timişoara Nord ââŹâ Iaşi, soseşte în Gara Vereşti. Trenul pleacă repede, astfel că în Vereşti avea să rămână doar un tren cu trei vagoane şi o locomotivă diesel-electrică. Adică cel de-al doilea tren cu care aveam să călătoresc în acea zi, şi anume Trenul Personal 5563, Vereşti ââŹâ Botoşani, de-a lungul secţiei 511. Ă Ĺži ca să îmi iau ââŹĹžLa revedere!ââŹÂ într-un mod respectuos de la Trenul Accelerat, închei relatarea despre acesta cu un lucru frumos: distanţa de 15 km a fost parcursă cu o viteză medie de 80 km/h.
Gara Vereşti, încălzită de un soare curajos de vară<i></i>

Vedere din Vereşti spre Suceava<i></i>

Gara din Vereşti<i></i>

Locomotiva diesel-electrică, DA 589, avea să transporte pasagerii Trenului Personal 5563 spre Leorda, respectiv Botoşani. Deşi în Mersul Trenurilor, 5563 ar fi trebuit să plece la 8:30, vom vedea că ora de plecare avea să se amâne. Motivul a fost întârzierea Trenului Accelerat, Constanţa ââŹâ Suceava. Deci este bine să ţinem minte că un tren de rang inferior aşteaptă trenul de rang superior pentru a-i prelua pasagerii. însă am auzit cazuri când nu se întâmpla asta.
DA 589, locomotiva trenului Vereşti - Botoşani<i></i>

08:30<i></i>
în aşteptarea Trenului Accelerat 1851, Constanţa ââŹâ Suceava, mecanicul de locomotivă al Trenului Personal 5563, Vereşti ââŹâ Botoşani, în care mă aflam, îşi pornea maşina DA 589 pentru a fi pregătită pentru plecarea spre celălalt capăt al liniei 511 - Botoşani.
Gara Vereşti, vazută din vagonul Trenului Personal de Botoşani<i></i>

08:40<i></i>
Cu o întârziere de 40 de minute soseşte şi trenul aşteptat, având în frunte pe locomotiva electrică EA-663. După încă două minute, vagoanele albastre care au străbătut 558 de kilometri până la Vereşti pleacă spre destinaţia finală, Suceava Nord.
EA 663 vine din Constanţa<i></i>

Trenul de Constanţa pleacă spre Suceava Nord<i></i>

După niciun minut, timp în care călătorii veniţi din Dobrogea au urcat în trenul de Botoşani, mecanicul şuiera îndelung şi punea în mişcare trenul pentru direcţia Botoşani. Aşa cum se va vedea şi în fotografii, pe racordul liniei 511 la magistrala feroviară 500 se impune o restricţie de 30 de km/h.
Trenul se înscrie corect în prima curbă de pe linia 511<i></i>

La revedere, Vereşti! Ne revedem... diseară <i></i>

08:50<i></i>
Trenul accelerează constant şi atinge 50-60 km/h pe o linie dreaptă cât vezi cu ochii... Dar după 10 minute de mers, mecanicul frânează trenul pentru a opri în Halta Bursuceni. Aici dăm de o clădire părăsită, cu tencuiala căzută în unele locuri, care totuşi aşteaptă trenul zi de zi... Această haltă oferă acces la tren pentru cei care sunt din comuna Dumbrăveni. Din păcate, se pare că această clădire a fost lăsată în uitare, iar consecinţele se văd în imaginea de mai jos. Mai merită să menţionăm că de aici intrăm pe raza judeţului Botoşani.
Spre prima haltă de pe linia 511, Bursuceni<i></i>

Bursuceni, o haltă părăsită<i></i>

Pornim, agale, pe ritmul unui cer senin şi-al unui vânt timid de vară<i></i>

09:00<i></i>
Sunt sigur că dacă aţi călătorit pe drumul rutier DN 29 (Suceava - Botoşani) este imposibil să nu fi oprit la fântâna ââŹĹžînzestratăââŹÂ cu o barză. Iat-o în imaginea de mai jos! îmi aduc aminte că atunci când am călătorit spre râul Prut cu părinţii mei am făcut un mic popas la această fântână. Barza mi se părea uriaşă pe acele timpuri... ceva de neatins, sus şi aproape de cer. Acum nu mai înseamnă decât un mecanism de tip pârghie care ajută omul să obţină apă din subteran. Noroc de amintiri...
Barza de pe lângă drumul rutier spre Botoşani<i></i>

Pescari hoinari, în drum spre Siret<i></i>

Tot înainte, spre Dorohoi<i></i>

După câţiva kilometri de mers pe linie dreaptă, calea ferată ia curba spre dreapta şi se întâlneşte cu Siretul. Un pod nu prea lung, (cca. 50 de metri) permite trenurilor să-şi continue drumul spre Botoşani, Leorda sau Dorohoi.
Trenul se înscrie în curba de dinainte de podul peste Siret<i></i>

Trecem Siretul! <i></i>

Gata! Am lăsat în urmă Siretul cu pescarii săi<i></i>

Tot mergând, traversăm fie viaducte peste mici prăpăstii, fie poduri peste mlaştini sau lacuri de mici dimensiuni. Stâlpii de telegraf sunt fideli căii ferate şi şerpuiesc la fel cum şerpuieşte linia.
în continuare ne pregătim să trecem peste poduri şi viaducte<i></i>

Ce vă spuneam? <i></i>

ââŹĹžM-aşteaptă copiii în Botoşani...ââŹÂ <i></i>

La 19 kilometri de Vereşti, se află Halta Bucecea, situată în judeţul Botoşani. Oraşul cu acelaşi nume, atestat încă din secolul al XVI-lea, are acum în jur de 5.000 de locuitori şi un punct de oprire. Aici a existat o fabrică de zahăr, însă acum nu au rămas decât ruine.
Mai merită să amintesc aici câteva aspecte care mi-au atras atenţia cu privire la această haltă. Se va observa în imaginile de mai jos un semnal mecanic pentru manevră, precum şi câteva vagoane de marfă, al căror aspect exterior dovedesc lipsa de câţiva ani a unui trafic de marfă în această staţie.
Ne apropiem de Bucecea<i></i>

Liber la intrare pentru Trenul Personal, Vereşti ââŹâ Botoşani<i></i>

Un semnal mecanic şi vagoane de marfă părăsite<i></i>

Liniile cândva folosite ale Haltei Bucecea<i></i>

Cel de-al doilea punct care mi-a plăcut la această staţie a fost plasarea bornei kilometrice, care indică exact 19, la câţiva paşi de sediul impiegatului de mişcare. Interesant, nu?
Clădirea gării din Bucecea<i></i>

Vârstnici şi copii deopotriva aleg să călătorească cu trenul<i></i>

09:10<i></i>
Cu câţiva călători în plus, trenul părăseşte Bucecea. Locomotiva trenului accelerează la comanda mecanicului de locomotivă. Totuşi, nu înainte de a lăsa în urmă această staţie, merită să amintim prezenţa unor arbori înalţi de conifere care dădeau o impresie exotică asupra gării. De asemenea, printre pavelele de pe peronul gării s-au găsit pătrate înconjurate cu o dungă de var de-a lungul perimetrului. în centrul acestor spaţii se găseau copaci care ofereau, gratuit şi cu drag, oxigen.
Semafor mecanic de intrare în Bucecea dinspre direcţia Leorda<i></i>

Falnici arbori au grijă de Bucecea<i></i>

Flori albe care înveselesc natura şi albinele dornice de polen<i></i>

Iarba proaspăt cosită reda un miros specific superb<i></i>

în continuare, călătorim spre următorul punct de oprire ââŹâ Ramificaţia Belcea ââŹâ situat la 25 de kilometri depărtare de Vereşti. Din câte am observat atunci, aproape de gară se vedea un racord la o unitate militară din apropiere. Prin presă s-a scris că Belcea are un număr mult prea mic de locuitori (în jur de 10 familii) pentru ca acest sat să merite să aibe o gară unde să oprească trenuri.
Spre ramificaţia Belcea<i></i>

în caz că aţi uitat cum arăta Trenul Personal, Vereşti ââŹâ Botoşani, iată o imagine cu el<i></i>

Să limităm viteza, domnule mecanic! <i></i>

Am mers cât am mers pe linie dreaptă, dar acuââŹâ˘ mai şi urcăm<i></i>

Peisaj a la Podişul Moldovei<i></i>

Spre ramificaţia Belcea<i></i>

înainte de a intra în ââŹĹžRamificaţia BelceaââŹÂ, aşa cum este trecut acest punct de oprire în Mersul Trenurilor, întâlnim un semnal luminos prevestitor pentru semaforul de intrare. însă nu în cele din urmă, mai întâlnim şi o gară ascunsă de nişte copaci mici de înălţime, dar pe atât de încărcaţi cu aer curat.
Deşi am cam întârziat cu trenul, suntem totuşi primiţi în Belcea<i></i>

Cotim la dreapta<i></i>

... şi dăm de o căprioară<i></i>

Semafor mecanic de intrare, pe liber, pe directă<i></i>

Iată ce lăsăm în urmă... eu m-aş fi întors să rămân pe-acolo<i></i>

Altă limitare de viteză de 40 km/h<i></i>

09:20<i></i>
Trenul staţionează câteva secunde, după care şuieră îndelung şi-şi pune în mişcare roţile dornice de zeci de kilometri. Din păcate, la momentul scrierii articolului (23 martie 2010), acest punct de oprire nu mai este trecut în Mersul Trenurilor.
Halta Belcea<i></i>

Trenul bun şi... stâlpul drept<i></i>

Cine a fost întâi - calea ferată sau asfaltul??? <i></i>

După ce am plecat din staţia ââŹĹžRamificaţia BelceaââŹÂ situată la kilometrul 25, am pornit mai departe spre Leorda, locul unde aveam să schimb şi trenul. Până la Leorda nu am făcut altceva decât să admir peisajul. Ă Ĺži vi-l prezint, în continuare, şi vouă.
Trecere la nivel cu calea ferată<i></i>

O barză harnică îşi căuta de lucru pe acasă<i></i>

Sosit cu o întârziere de 18 minute (cauzată de întârzierea Acceleratului de Constanţa), Trenul Personal 5563, Vereşti ââŹâ Leorda, ajunge în Leorda la 9:28. Aveam emoţii şi nu ştiam dacă Trenul Personal 5583, Leorda ââŹâ Dorohoi, va aştepta sosirea Trenului 5563. însă pe linia 3 am observat un vagon şi o locomotivă care nu era alt tren decât acela în care aveam să mă urc: Leorda ââŹâ Dorohoi. înainte de a mă da jos din trenul cu care am venit din Vereşti până la Leorda aş vrea să precizez că pe distanţa de 29 km am călătorit cu o viteză medie de 43 km/h.
Ceva ne spune că ne apropiem de Leorda<i></i>

Semnal luminos prevestitor la semnalul de intrare<i></i>

Suntem aşteptaţi în Leorda<i></i>

Peugeot-ul rămâne pe loc, Sulzer-ul trece pe drum cu prioritate<i></i>

Semafor repetitor în Leorda, o raritate în România<i></i>

Despre Gara Leorda se pot spune multe. în primul rând, trebuie să ştiţi că în fotografia de mai jos, baraca aceea albastră reprezenta şi încă reprezintă şi acum ââŹĹžCasa de bileteââŹÂ din Leorda. Din cauza costului ridicat al întreţinerii clădirii gării, s-a decis strămutarea biroului de mişcare şi al casieriei în acea coşmelie din faţa gării. Cine este de vină pentru această... devalorizare? Lipsa de călători? Sau inexistenţa unui management pentru atragerea călătorilor? Totuşi, în clădirea Gării Leorda locuiesc oameni nevoiaşi, iar un articol care tratează acest sens îl puteţi urmări aici.
Gara Leorda<i></i>

Trenul Personal de Botoşani pleca din Leorda<i></i>

09:30<i></i>
Am mai zăbovit câteva minute pe peronul Gării din Leorda, timp în care Trenul spre Botoşani a trecut de semaforul mecanic de ieşire din Gara Leorda. Bucuros că Trenul spre Dorohoi a aşteptat legătura venită din Vereşti, mă urc în unicul vagon al acestuia, 20-57 760-2. Din câte am văzut pe forumurile de profil, ruta 512, Leorda ââŹâ Dorohoi, era uneori deservită de un automotor Malaxa. De data aceasta, vagonul 20-57 era tras de locomotiva diesel-hidraulică 89-0068-0.
Vedere din Gara Leorda spre Vereşti<i></i>

Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Leorda<i></i>

Pornim? <i></i>

Linia spre Dorohoi este orientată spre stânga (Nord), în timp ce spre Botoşani, calea ferată este îndreptată spre dreapta (Est).
Ieşim din Gara Leorda<i></i>

Trecere la nivel cu drumul judeţean Botoşani ââŹâ Dorohoi<i></i>

Linia 511, Leorda ââŹâ Botoşani<i></i>

Curbă la stânga, pe lângă semnalul de intrare în Leorda dinspre Dorohoi<i></i>

Linia 512, privită pe o hartă fizică detaliată, prezintă multe curbe, suişuri şi coborâşuri. Trenul urcă până aproape de Halta Brăieşti, în timp ce după Halta Văculeşti, locomotiva se relaxează, trenul mişcându-se până în Dorohoi pe baza inerţiei.
Ă Ĺžerpuind, la stânga, spre Dorohoi<i></i>

Ă Ĺžerpuind, la dreapta, spre Dorohoi<i></i>

09:40<i></i>
în drumul de 22 de kilometri spre Dorohoi, se poate observa talentul şi priceperea inginerilor şi a muncitorilor care au proiectat şi au construit această cale ferată. Debleurile, rambleurile, curbele strânse şi viaductele prezente de-a lungul liniei dovedesc afirmaţia de mai sus. Dacă nu mă credeţi, vă invit într-o excursie, vara, pe submagistrala 512 să observaţi cum scârţâie roţile care încalecă şinele şi să mai observaţi fumul expulzat prin galeria de evacuare a motorului Sulzer 6LDA 28B cu putere de 1.250 la 750 rot/min.
Trenul trece printr-un debleu mărginit de Dealurile Siretului<i></i>

Tot înaintând, dăm peste o baltă foarte frumoasă<i></i>

Un lac de podiş, un ecosistem acvatic incitant<i></i>

Loc de petrecut duminica<i></i>

Drumul FeRoviaR şi peisajele aferente secţiunii dintre acel lac şi Halta Brăieşti poate fi urmărit în acest videoclip. Pot spune că variaţia de relief şi amplasarea stânilor, a pădurilor şi a mlaştinilor sau a lacurilor au însemnat momente de relaxare şi de clătire a ochilor mei cu acel ââŹĹžcolţ de RaiââŹÂ prezent în Balada Mioriţa, prezent în această Românie. Natură înverzită alături de trecerea lină a trenului care leagă satele judeţului Botoşani au creat un peisaj tipic de viaţă rurală românească.
http://www.youtube.com/watch?v=nrQqNBJI75M
Ajungem în Brăieşti, localitate unde se află o biserică foarte frumoasă din lemn, precum şi 4 lacuri pline cu peşte proaspăt. La fel ca în Leorda, Bursuceni sau Bucecea, în Halta Brăieşti o specie înaltă de conifere veghează asupra călătorilor care urcă sau coboară din Trenul Personal 5583, Leorda ââŹâ Dorohoi. Mai jos am postat şi o imagine cu ambianţa interioară a vagonului cu care am călătorit. Pot spune că am întâlnit unul dintre cele mai frumoase şi îngrijite vagoane de personal cu care am călătorit vreodată.
Halta Brăieşti<i></i>

Interiorul vagonului Trenului Personal<i></i>

09:50<i></i>
La 12 kilometri de Leorda trecem prin Halta Văculeşti. Această localitate are şi o echipă de fotbal, despre a cărei activitate puteţi citi aici. în gara acestui sat, cu o populaţie mică şi care se ocupă cu agricultura, un bătrânel aştepta trenul pentru a ajunge la Dorohoi. Stătea la umbra copacilor din haltă alături de sacoşa de cumpărături şi bastonul de care se folosea să meargă. Este ajutat de nepotul său să urce în vagon, după care mecanicul şuieră şi pune în mişcare trenul.
Spre Văculeşti<i></i>

O baltă cu multe berze<i></i>

Ne apropiem de Văculeşti<i></i>

Halta Văculeşti<i></i>

10:00<i></i>
Ne apropiem de Dorohoi, acolo unde linia 512, Leorda ââŹâ Dorohoi, face casă bună cu linia 608, Dorohoi ââŹâ Iaşi. Drumul parcurs între Văculeşti şi Dorohoi poate fi vizionat în ultimele minute ale videoclipului dedicat acestei excursii FeRoviaRe.
Dorohoiul, văzut ââŹĹžde susââŹÂ <i></i>

Multe curbe, însă de această dată coborâm<i></i>

Locomotiva coboară pe 512 cu vagonu-i plin de calatori<i></i>

Iată şi un viaduct încă neblestemat cu vreo restricţie sau limitare de viteză<i></i>

Dintotdeauna mi-a plăcut să văd un oraş, nişte munţi sau o apă din perspectiva ââŹĹžbirdââŹâ˘s eyeââŹÂ sau, mai pe româneşte, ââŹĹžde susââŹÂ, ââŹĹždin avionââŹÂ. Locul unde am copilărit, precum şi zona de relief a oraşului meu natal mi-a permis să admir oridecâteori am dorit străzile, şcolile sau bisericile pe unde m-au plimbat paşii vieţii. La fel şi atunci, pe 1 iunie 2008, am văzut Dorohoiul ca o panoramă. în prim plan, se poate observa o fabrică racordată la calea ferată. Din cercetările efectuate pe Internet, nu am găsit numele sau destinaţia economică a acestei uzine. Poate mă ajutaţi voi...
între timp, pasionatul minime mi-a precizat că acea uzină se numea IMUG (întrerprinderea de Maşini Unelte Grele), care a fost închisă după 1989. Mulţumesc!
Tot mai aproape de destinaţie<i></i>

Aici, cândva, lucrau sute de oameni<i></i>

10:10<i></i>
Intrarea în Gara Dorohoi dinspre Leorda a fost filmată în întregime, aşa că vă invit să o urmăriţi în cele ce urmează în videoclipul dedicat. Trenul circula încet din cauza limitărilor de viteze de 15 km/h.
Racordul cu linia industrială<i></i>

Intrare în Gara Dorohoi<i></i>

10:20<i></i>
Trenul Personal cu o locomotivă şi un vagon soseşte în Gara Dorohoi cu o întârziere de doar 10 minute. O întârziere cauzată, repet, de Acceleratul 1851, Constanţa ââŹâ Suceava. Trenul 5583 garează pe linia 1. înainte de a încheia, vreau să precizez că viteza medie pe care trenul cu un vagon a parcurs 22 de kilometri a fost de 28 km/h.
Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Dorohoi<i></i>

Gara Dorohoi<i></i>

Aici se termină prima parte din reportajul dedicat zilei de 1 iunie 2008, când am călătorit pe ruta Suceava ââŹâ Dorohoi ââŹâ Iaşi ââŹâ Paşcani ââŹâ Suceava. Vă invit, în continuare, să parcurgeţi episodul II: Excursie FeRoviaRă pe ruta 608, Dorohoi ââŹâ Iaşi. Vă mulţumesc pentru atenţie şi vă doresc experienţe cât mai plăcute în urma călătoriilor pe care le efectuaţi cu trenul!<i></i>