17 mai 2008 -=- Plimbare FeRoviaRa Fă’lticeni – Pascani

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
17 mai 2008 -=- Plimbare FeRoviaR㒠Fă’lticeni – Dolhasca - Paşcani</COLOR><i></i>

Primă’vara m㒠îmbră’cam în tricou şi fugeam cât de repede puteam spre Gara Fă’lticeni să’-mi iau bilet la trenul de 06:30. Mi-l luam fie dimineaţa şi mergeam cu trenul pân㒠la Iaşi, Bacă’u sau Dorohoi sau mi-l luam după’-amiaza şi mergeam pân㒠la Paşcani, Suceava sau Dolhasca. De obicei, ajungeam cu fix 4-5 minute înainte ca trenul s㒠plece, deci casiera avea timp s㒠îmi dea şi rest pentru biletul cumpă’rat.

Nu a trecut mult de când am stat prin preajma trenurilor , c㒠dorul pentru aceste bestii cu suflet de om m-a nă’pă’dit şi m-a fă’cut s㒠intru pe 17 mai în casieria de bilete a Gă’rii Fă’lticeni. Pentru 3,2 lei am că’lă’torit 47 de kilometri (Fă’lticeni – Dolhasca - Paşcani) într-un timp de 71 de minute (~40 km/h), trecând prin multe staţii şi vă’zând multe locuri, FeRoviaRi şi material rulant pentru calea ferată’.
<i></i>

EA1 708, în vitez㒠spre Paşcani<i></i>



Ziua de 17 mai 2008 s-a dovedit a fi una superbă’, cu soare cald şi nori numai buni de pozat. înc㒠de dimineaţ㒠am trecut prin Gara Fă’lticeni şi am ză’rit automotorul Siemens Desiro nr. 2081.

Personalul de Dolhasca, în Gara Fă’lticeni


Liniile Gă’rii Fă’lticeni



15:00<i></i>

Dup㒠vreo 5 ore cât am avut treab㒠la terenul de lâng㒠iaz, m-am pregă’tit de plecare spre Paşcani. Că’lă’toria aveam s-o parcurg în 47 de minute de mers cu trenul, trecând prin STAÅ¢IILE/haltele: FĂLTICENI, Preuteşti (în Mersul Trenurilor veţi gă’si Preoteşti), Arghira, Dolheşti, Vă’meni, DOLHASCA, Probota, Lespezi, Lunca Siretului şi, în cele din urmă’, PAÅžCANI. Am circulat cu Trenul Personal 5538 de la Fă’lticeni la Dolhasca, urmând ca de la Dolhasca s㒠că’lă’toresc cu Trenul Personal 5602, Putna – Iaşi.

Spre Dolhasca


Gara Fă’lticeni



15:20<i></i>

în drum spre Dolhasca, v㒠invit s㒠admiraţi câteva peisaje care aparţin de Valea Åžomuzului, râu care se vars㒠în râul Siret la 5 km sud de Dolhasca.

Trecând de Halta Preoteşti


Dealurile Vă’ii Åžomuz


Lâng㒠Halta Arghira se nasc case din lemn



15:30<i></i>

Dup㒠ce am staţionat în Halta Arghira , am întâlnit o limitare de vitez㒠la 45 km/h din cauza unui pasaj probabil neîngrijit. Aceasta va fi anulat㒠printr-o plă’cuţ㒠plasat㒠pe un stâlp de telegraf cu inscripţia VS (Vitez㒠Stabilită’) situat dup㒠pasajul cu pricina.

O limitare de vitez㒠pentru o trecere la nivel cu… drumul comunal


Vitez㒠stabilită’, vitez㒠normală’...



Dup㒠alte 5 minute în care Să’geata Albastr㒠ajungea s㒠ating㒠60 km/h, în Halta Dolheşti trenul este aşteptat de vreo 20 de oameni. Ca fapt divers, în vremurile din trecut, trenul cu locomotiv㒠şi cu mai mult de 2 vagoane se înclina datorit㒠poziţionă’rii în curb㒠a acestei halte de cale ferată’.

Halta Dolheşti



15:40<i></i>

Mecanicul a şuierat din claxon şi câteva scârţâituri de roţi metalice s-au auzit la plecarea trenului automotor din Halta Dolheşti. Situate de-a lungul Drumului Judeţean 208, aceste localită’ţi (Huşi, Preuteşti, Arghira, Dolheştii Mici, Dolheştii Mari, Vă’meni şi nu în cele din urmă’, Dolhasca) trimit şi primesc pasageri spre şi dinspre Fă’lticeni. îns㒠majoritatea persoanelor opteaz㒠s㒠circule cu ocazia (Ia-mă’, nene!) sau microbuzul, dat fiind rapiditatea şi confortul oferit de mijloacele de transport pe calea ferată’.

Din pă’cate lipseşte implicarea specialiştilor CFR în stabilirea unui orar mai bun de circulaţie care s㒠avantajeze elevii sau persoanele care fac naveta pentru serviciu în municipiul Fă’lticeni. îi aşteptă’m s㒠studieze zona! Spun asta deoarece firmele de maxi-taxi sau taximetriştii pirat au ajuns într-un an-doi să’-şi cumpere autocare de cinci stele, respectiv limuzine cu 5 locuri.<i></i>

Trecere la nivel cu… drumul judeţean 208E


Halta Vă’meni



15:50<i></i>

Dup㒠ce în Vă’meni trenul lă’sa câţiva că’lă’tori, trenul se mai înscrie în câteva curbe la stânga şi la dreapta şi urmeaz㒠ca la 15:50 s㒠se întâlneasc㒠cu… „energia”, cum spunea într-un superb clip de-al să’u.

Intersecţia că’ii ferate cu DJ208


Energia Magistralei 500



Trenul Personal Fă’lticeni – Dolhasca opreşte în Gara Dolhasca la 15:53. Celă’lalt tren cu care urma s㒠că’lă’toresc pân㒠la Putna va fi fost sosit în staţie la 16:30, deci am avut timp peste jumă’tate de or㒠la dispoziţie pentru a fotografia Gara Dolhasca.

Centrul de dirijare al traficului Dolhasca


Dolhasca


Aspect frontal al Gă’rii din Dolhasca



Vremea se menţinea foarte frumoasă’, cu câţiva nori albaştri pe cer care parc㒠voiau s㒠se ia la întrecere cu verdele primă’verii care stă’pânea pă’mântul. Am realizat câteva cadre preluate de la mijlocul liniei 2 spre direcţiile Bucureşti, respectiv Suceava. La fel ca mine, pasagerii de pe peronul dintre linia 3 şi 4 îşi aşteptau trenul spre direcţia Paşcani.

Magistrala 500, vedere spre Bucureşti


Magistrala 500, vedere spre Suceava


Trenul Personal de Fă’lticeni îşi aşteapt㒠că’lă’torii în Gara Dolhasca



16:00<i></i>

în aşteptarea Trenului Accelerat 1932, Cluj-Napoca – Iaşi, am surprins în lentilele aparatului de fotografiat castanii înfloriţi. Lumână’rile albe care se ridicau spre direcţia vă’zduhului creau un miros specific pentru că’lă’torii zilei primă’vă’ratice de 17 mai 2008.

Castanii înfloriţi înmiresmeaz㒠zona peronului Gă’rii Dolhasca


Flori înflorite de castan



La 16:05 Trenul Accelerat soseşte în Gara Dolhasca şi îşi duce pasagerii pân㒠la Iaşi. Transcarpaticul era tras de locomotiva EA 442, ea fiind dotat㒠cu perdeluţe strânse cu şnur tricolor, proiectoare, stema CFR-ului în partea frontal㒠a caroseriei, precum şi de pleoape şi steaguri tricolor deasupra colţarilor şi a farurilor centrale. O minună’ţie pe care v㒠invit s-o admiraţi mai jos. De asemenea, momentele sosirii şi plecă’rii Trenului din Gar㒠le puteţi urmă’ri în .

EA 442 duce trenul de Cluj-Napoca spre Iaşi


EA 442 porneşte din Dolhasca spre Iaşi


La revedere, Acceleratule!



16:10<i></i>

Dup㒠trecerea Acceleratului, am folosit pasarela drept prilej pentru realizarea câtorva fotografii panoramice cu împrejurimile Gă’rii Dolhasca.

Pasarela Gă’rii Dolhasca


Gara Dolhasca, vă’zut㒠de pe pasarelă’


Vedere spre Suceava de-a lungul magistralei 500


Vedere spre Bucureşti de-a lungul Magistralei 500


Să’geata de Fă’lticeni, sub grija frunzelor de castan



16:20<i></i>

în aşteptarea Trenului Personal care urma s㒠m㒠duc㒠spre Paşcani, am mai surprins câteva momente de arhitectur㒠şi infrastructur㒠FeRoviaRă’.

Detaliu la clă’direa Gă’rii Dolhasca


Schimbă’torul de cale nr. 42


Automotorul, gara şi pasagerii



La 16:27, Trenul Accelerat 1765, Iaşi – Timişoara Nord, poposeşte în staţie la ora stabilită’. Trenul era tras de o locomotiv㒠modernizată’, dar al că’rei numă’r nu l-am memorat/înregistrat pe nică’ieri. Ceea ce este de observat este c㒠atât eu, cât şi alţi camarazi FeRoviaRi au observat c㒠acest Tren Accelerat face cruce cu Trenul Personal 5602, Putna – Iaşi, trenul cu care trebuia s㒠circul pân㒠în Paşcani. M-am suit într-unul dintre cele 4 vagoane ale sale (2 x 20-47, 1 x 20-57 şi 1 x 19-57). Aşa cum puteţi urmă’ri şi în clipul dedicat acestei plimbă’ri FeRoviaRe, acest tren a fost tras de locomotiva electric㒠EA1-708.

Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara


Trenul Personal Putna - Iaşi


Lumea urca în trenul ce-o va duce spre Paşcani, spre Iaşi



16:30<i></i>

O dat㒠plecat din Gara Dolhasca, locomotiva electric㒠îşi face auzite motoarele de tracţiune. Mecanicul ei şuier㒠calm la fiecare trecere la nivel sau eventual obstacol, în timp ce peisajele Podişului Moldovei mi se perind㒠prin faţa ochilor. între Dolhasca şi Probota exist㒠o zon㒠neutră’, semnalizat㒠şi amplasat㒠corespunză’tor.

Atenţie, indicatorul de deconectare al disjunctorului este la 300 de metri!


Zon㒠neutr㒠între Gara Dolhasca şi Halta Probota


Sfârşitul zonei neutre dintre Gara Dolhasca şi Halta Probota


Spre Halta Probota


Instantaneu între Gara Dolhasca şi Halta Probota



Dup㒠numai 4 km de Gara Dolhasca, baliza avertizoare de form㒠pă’trat㒠dă’dea indicaţia c㒠urmeaz㒠punct de oprire în linia curent㒠la 1.000 metri. Aceast㒠halt㒠este situat㒠la 403 de kilometri distanţ㒠faţ㒠de Bucureşti Nord, fiind caracterizat㒠de o clă’dire îngustă’, dar puţin mai lungă’, cu câteva geamuri vopsite în maro. Un alt punct de atracţie ar fi fântâna care pă’rea a fi funcţionabilă’

Halta Probota


Pentru doritori, CFR-ul ofer㒠ap㒠pentru că’lă’tori


Terasament îmbună’tă’ţit în apropierea Haltei Lespezi



16:40<i></i>

Dup㒠Halta Probota, la o distanţ㒠de 6 kilometri, urmeaz㒠Lespezi, localitate situat㒠în judeţul Iaşi şi la o distanţ㒠de 397 kilometri de Bucureşti Nord pe cale feroviară’. Aceste staţii plasate de-a lungul Vă’ii Siretului adun㒠că’lă’tori care fie sunt elevi/studenţi care învaţ㒠în Paşcani, fie sunt muncitori la companiile din Paşcani care înc㒠nu şi-au întrerupt activitatea. Fie… sunt că’lă’tori pur-simplu, aşa cum am fost şi eu în acea frumoas㒠zi de 17 mai 2008.

în apropierea staţiei Lespezi


Praf... FeRoviaR


Staţia Lespezi şi că’lă’torii Trenului Personal Putna-Iaşi



De menţionat ar mai fi c㒠halta de mişcare este compus㒠din 5 linii, cea de-a cincia fiind neelectrificată’. La câteva sute de metri de peronul haltei în direcţia Paşcani, exist㒠un spaţiu înconjurat cu un gard care semă’na a gard CFR, având în interiorul să’u componente de pod FeRoviaR. Mi-ar plă’cea ca unii dintre voi care citesc aceste rânduri să’-mi spun㒠ce a fost aici.

Peronul Haltei Lespezi, vedere spre Suceava


Un spaţiu îngră’dit unde sunt depozitate componente de infrastructura FeRoviaRă’



La înc㒠5 kilometri depă’rtare de ultima staţie, Lespezi, urmeaz㒠Halta Lunca Siretului. Acest nume de staţie se potriveşte de minune cu poziţionarea ei, îns㒠numă’rul că’lă’torilor care locuiesc în aceast㒠frumoas㒠zon㒠au fost mai puţini decât degetele unui om de la mâinile sale. Pă’cat! O astfel de plimbare cu un fond muzical furnizat de locomotiv㒠şi contactul roată’-şin㒠creeaz㒠o stare de binedispoziţie.

Peisajul primă’vă’ratic aferent Vă’ii Siretului


Fluieră’, domnule mecanic!


Peronul Haltei Lunca Siretului



Dup㒠alţi 5 kilometri faţ㒠de Halta Lunca Siretului, Trenul Personal, Putna – Iaşi, face un popas de câteva minute în Gara Paşcani. Pân㒠a ajunge în Paşcani, de remarcat ar fi semnalarea unei noi zone neutre între Paşcani şi Halta Lunca Siretului. Distanţa faţ㒠de ultima zon㒠neutr㒠este de 15 km. Åžtiam c㒠distanţa optim㒠dintre dou㒠zone neutre este de 40-50 de km, îns㒠exemplul de faţ㒠îmi contrazice informaţia memorată’. Sau este doar o excepţie? V㒠invit s㒠comentaţi scriindu-mi fie un e-mail ([email protected]), fie completând formularul de comentariu din josul paginii.

Locomotiva zburd㒠gră’bit spre Paşcani


Atenţie, urmeaz㒠zon㒠neutr㒠peste 240 de metri!


Atenţie, urmeaz㒠indicatorul de deconectare a disjunctorului peste 100 de metri


Gata, domnule mecanic, e timpul s㒠deconectezi disjunctorul


Iar acum, ai ghicit! Conectarea disjunctorului locomotivei îţi va face posibil㒠sosirea în staţia Paşcani la timp


Liber cu vitez㒠stabilită’



16:50<i></i>

Motoarele locomotivei electrice EA1-708 cântau plă’cut, îns㒠zgomotul scrâşnetului saboţilor de frân㒠pe roţile vagoanelor vestesc apropierea Gă’rii Paşcani. Aici, la intrarea în staţie, mecanicul de locomotiv㒠al Trenul Personal, Paşcani – Târgu Neamţ, salut㒠respectuos pe mecanicul Trenului Personal, Putna – Iaşi.

Codrii plantaţi de-a lungul că’ii ferate


Linia ferat㒠517 spre Târgu Neamţ


Trenul Personal Paşcani - Târgu Neamţ



Ajuns cu câteva minute mai devreme, cele patru vagoane ale Trenului de Iaşi se odihnesc sub cei câţiva nori care au poposit peste Gara Paşcani. Plecarea Trenului spre Iaşi era programat㒠la 16:59. De îndat㒠ce ceasul Gă’rii Paşcani a ară’tat aceast㒠oră’, locomotiva şuier㒠semnalul de plecare, mecanicul adaptând viteza de plecare pentru semnalul luminos ce indica verde-galben: liber cu vitez㒠redus㒠spre direcţia Iaşi.

Verde-galben pentru Trenul Personal, Putna-Iaşi


EA1-708 la cupla Trenului Personal, Putna-Iaşi<COLOR color="red">



Că’lă’toria de 47 de kilometri parcurs㒠în aproape 2 ore (cu tot cu oprirea de peste 30 de minute de la Dolhasca) s-a terminat aici, urmând s㒠v㒠invit la urmă’toarea povestire FeRoviaRă’. întrucât vreau ca reportajul despre activitatea FeRoviaR㒠din Gara Paşcani s㒠fie separat㒠de că’lă’toria FeRoviaR㒠Fă’lticeni – Dolhasca – Paşcani, am realizat un reportaj numit „2 ore şi un Rapid de Bucureşti în Gara Paşcani”. Nu-mi ră’mâne decât s㒠v㒠mulţumesc pentru atenţia acordat㒠şi s㒠v㒠doresc că’lă’torii cât mai plă’cute pe calea ferată’!

http://www.youtube.com/watch?v=n:confused:JckmMI1Q