142 072

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cand am fost in Resita cea mai impresionanta locomotiva expusa acolo mi s-a parut 142 072.


sunt foarte curios daca acest model este disponibil pe piata modelelor feroviare.Am observat ca seamana mult cu BR01 ,doar ca aceea are 3 osii mari spre deosebire de aceasta care are 4. Ce parere aveti ?
 
Aceasta este exact BR12, de origine austriaca. Liliput a produs versiunea H0 a acestei splendide locomotive, iar nu-mai-stiu-care-firma a reusit sa o revopseasca in culori CFR. Intr-o emisiune de acum cativa ani, locomotiva CFR H0 a aparut pentru cateva clipe.
 
Super.Multumesc foarte mult.Modelul de la Cluj este intradevar frumos,doar ca nu are culorile romanesti si tenderul se pare ca e cam diferit.Insa e bine ca exista. Eu sunt N-ist si as vrea sa gasesc asa ceva la aceasta scara,nu sunt sigur ca s-a produs insa am sa caut .
 
Sogard_2003:

de la BR12 la 142 CFR sunt ceva diferente. E departe de a fi "exact". Uzinele romanesti au cumparat licenta modelului si au adus multe modificari, cele mai vizibile sunt ecranele de fum si tenderul complet diferit, inchiderea marchizei, asezarea accesoriilor pe cazan.

Schitele unui 142 CFR le-am postat eu la rubrica "planuri" pe acest forum.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3160
Pe forumul railwayfan a existat candva o discutie destul de argumentata despre 142, din pacate insa nu o mai gasesc.

Pe N din cate stiu nu se produce aceasta masina.

PS: vezi ca ultima poza e un cazan de 150.000, nu are legatura cu 142.
 
Oricum, este clar ca 142.072, locomotiva de la Resita se gaseste intr-o stare mult mai buna decat sora ei, 142.008 de la Sibiu.

Desi, ca prezenta, este la fel de impresionanta:

b1nguuzk91fazna46.jpg


Din pacate Catalin, nu exista un asemenea model, macar aproximativ, pe N ca sa ne poata ajuta la o conversie ulterioara!
 
buna baieti,

am avut de curand o discutie cu un coleg impatimit de N Finescale, Alexander WĂźlz din Viena (9mm.at) care ar fi interesat eventual de o productie in Kleinststerie (20 buc.) a unei BBO 214 / DRB 12 / OBB 12 / CFR 142...

ar fi vorba de un model de mare precizie; costurile de productie ar fi echivalente cu pretul unui automobil de clasa mare de productie germana NOU si pretul modelelor finite la vanzare ar fi cam jumatate din pretul unei Dacii noi... ce ziceti, ati finanta?

pentru cei care cred ca e o gluma, discutia este la modul cel mai serios!
 
Horia_Radulescu a spus:
buna baieti,

am avut de curand o discutie cu un coleg impatimit de N Finescale, Alexander WĂźlz din Viena (9mm.at) care ar fi interesat eventual de o productie in Kleinststerie (20 buc.) a unei BBO 214 / DRB 12 / OBB 12 / CFR 142...

ar fi vorba de un model de mare precizie; costurile de productie ar fi echivalente cu pretul unui automobil de clasa mare de productie germana NOU si pretul modelelor finite la vanzare ar fi cam jumatate din pretul unei Dacii noi... ce ziceti, ati finanta?

pentru cei care cred ca e o gluma, discutia este la modul cel mai serios!

Horia ,nu am crezut nici o secunda ca este gluma....Cred ca isi da seama fiecare din ce cauza pleaca toate firmele spre China....
Este clar si de ce un producator de serie mica lasa sa se monteze modelele in Asia.....Daca platesti unui german ,sa zicem 12-18euro la ora ,cate ore trebuie sa lucreze pana monteaza o locomotiva de aburi (in messing -brass ).Nu mai vorbim de costurile constructiei .....
 
Rudi, hai sa ne uitam la productia actuala de la 9mm.at...

o Rh 2062 pe N (model de 4cm lugime) costa analog cam 500 de Euro, DCC si cu lumini cam 700... noua Rh 2043 va costa intre 800 si 1000, un Spantenwagen cam 190-250...

ca sa mearga o asemenea firma (care plateste taxe) o ora de munca efectiva este pe la 45 de Euro in Austria... si asta da biiiiiiine de gandit!
 
Horia ,vorbeam de 12-18 euro cat ramane la un muncitor in mana (dupa ce s-au platit toate taxele ,impozite si alte chestii unde te jupoaie statul :-x )
 
Trebuie sa fac si eu o mica completare. Locomotiva e de fapt o "Reihe 214 BBO".Br 12 a devenit cind intreg parcul de material rulant austriac a trecut la DRB in 1938 dupa Anschluss(alipirea Austriei la Reih-ul German)
Si uite si un model care se vrea CFR la o scara mai mare(la I) dar care are un tender deosebit si ma indoiesc ca e culoarea corecta


Modelul e firma Bockholt http://www.bockholt-lokomotiven.de//index.php
 
ÖBB a fost creeata dupa independenta Austriei, in 1955; intre 1920 si 1938 se cheama BBÖ, apoi este integrata in DRB, din 1945 se cheama ÖStB si din 1955 ÖBB ca azi!
 
Asa ca idee.... :roll:
Se poate folosi un sasiu de Northern ? (loco americana 4-8-4 ,la Bachmann sunt foarte ieftine).Se poate motfica in fata doar pe o singura osie ,iar superstructura facuta din styrene etc....
 
are roti mari, Rudi, al naibii de mari!

depinde foarte mult ce model se cauta: un compromis cu piese din serie mare sau Kleinserie sau KleinSTserie si aici e altceva...
 
Sunt mai potrivite de la un Mikado ? (Kato...) Eventual atunci modificate in spate pe 2 osii.....
pai ,imi dau si eu cu parerea ....cu gura este foarte usor ,dar poate se apuca cineva de treaba :grin:
 
nu e nici un bai, DRG, ca doar nimeni nu e perfect ;)

chiar ma intreb cati oameni fac diferenta intre DRG (1924-1937 sau 1920-1937) ca societate pe actiuni, DRB (1937-1945 si de facto 1937-1949) ca societate de stat si DR (Ost) (1949-1994) ca societate de stat, cand multi le numesc pe toate "DR", chiar si in Germania!

adevarul e ca NEM-urile 800 ajuta, insa nu sunt perfecte!