11 mai 2008 -=- Trenul regal staÅ£ioneaz㒠în Gara Suceava

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
11 mai 2008 -=- Trenul regal în Gara Suceava Burdujeni<i></i>

Dragi cititori, v㒠invit s㒠citiţi un reportaj FeRoviaR despre “Scriitori pe calea regală’”. Reportajul mai mult sau mai puţin neFeRoviaR îl puteţi citi . îmi amintesc cum visam în dimineaţa zilei de 11 mai 2008 despre un tren de lux şi o locomotiv㒠ai că’rei nori de abur se vă’d de departe...</I><i></i>

http://www.youtube.com/watch?v=tWCyByktUYM

Dup㒠cum bine aţi observat, clipul anterior NU a fost filmat în Suceava, deci Trenul cu scriitori nu a sosit cu o locomotiv㒠cu aburi, aşa cum ne-am dorit cu toţii.


13:30<i></i>

Ajuns în Gara Suceava Burdujeni ală’turi de fratele meu, am ză’rit pe linia 1S un convoi ce aparţinea de CFR Infrastructură’. Locomotiva diesel-electrică’, 60-0085-5, era legat㒠la cablurile de 10A la dou㒠vagoane faacs încă’rcate cu piatră’. Celelalte vagoane şi macarale care probabil au efectuat sau aveau s㒠efectueze lucră’ri de întreţinere la reţeaua feroviar㒠se întindeau pân㒠aproape de gară’. Erau vagoane de tip UWA 97-03 (096-8 şi 095-0), 97-01 075-4 - SIMC Socola, UWU 97-71 (532-9, a că’rui staţie de domiciliu era Oradea), UWDB 97-20 (040-5, a că’rui staţie de domiciliu de Paşcani), UWDP 97-20 (041-3 - Paşcani) şi WUM 53-97 (903-7 – Paşcani). Ar fi interesant dac㒠aş primi un ră’spuns cu modelul macaralelor fotografiate, întrucât nu mi-a venit în minte s㒠le pozez în detaliu seria şi tipul utilajului.

Convoiul CFR Infrastructură’<i></i>


DA 60-0085-5<i></i>


UWA 97-03 096-8<i></i>


Macara albastră’… de nerecunoscut<i></i>


UWA 97-03 095-0<i></i>


UWU 97-71 532-9<i></i>


UWDB 97-20 040-5<i></i>


Burduf dintre vagoanele UWDP şi UWDB<i></i>


UWDP 97-20 041-3<i></i>


UWA 97-01 075-4<i></i>


O macara... la fel albastră’... la fel de necunoscută’<i></i>


WUM 53-97 903-7<i></i>



13:40<i></i>

Deşi sosirea Trenului regal în Gara Burdujeni se preconiza la 12:27, iat㒠c㒠trecuse mai mult de o or㒠şi fumul locomotivei cu aburi se lă’sa aşteptat. Numai bine ce am pă’ră’sit garnitura care deservea bunei funcţionă’ri a infrastructurii, trenul personal de Nisipitu era gata s㒠plece spre destinaţie. Cele şase vagoane prin care am trecut şi erau trase de locomotivele 80-0383-2 şi 80… nu-i pot afla numă’rul, dar asta mai puţin contează’. Ceea ce este important este c㒠în luna mai 2008 înc㒠se circula cu 2 LDH-uri pe secţia Suceava – Dorneşti – Gura Putnei – Nisipitu / Putna.

Ne îndreptă’m spre peronul Gă’rii Burdujeni<i></i>


O garnitur㒠cu vagoane de marf㒠avea s㒠aştepte, şi ea, Trenul regal<i></i>


Trenul de pe linia 1 se pregă’teşte s㒠plece spre Nisipitu, respectiv Gura Putnei<i></i>


La revedere, trenule! <i></i>



13:50<i></i>

Dup㒠ce P5633, Suceava – Nisipitu/Putna a lă’sat linia 1 liberă’, la megafoanele gă’rii Suceava Burdujeni, pe care le-am auzit pentru prima dat㒠(în general, afişajul electronic cu sosirile şi plecă’rile trenurilor se ocup㒠cu informarea că’lă’torilor), s-a anunţat c㒠trenul cu scriitori va sosi în 15 minute. Totodată’, şi-a fă’cut apariţia pe covorul roşu ministrul de finanţe, Varujan Vosganian şi Primarul Sucevei, Ion Lungu.

Covorul roşu este aşezat pe peronul Gă’rii Burdujeni<i></i>


Ultimele pregă’tiri înaintea venirii trenului regal<i></i>


Hai, trenule, vino! <i></i>



14:00<i></i>

La câteva minute peste ora 14, ecoul unui şuier de locomotiv㒠prevestea sosirea unui tren pe care îl aşteptau cetă’ţeni ai judeţului Suceava şi nu numai: jurnalişti, copii, pasionaţi de lectur㒠şi nu în ultimul rând, că’lă’torii celebrei staţii Burdujeni. Locomotiva ce avea s㒠apar㒠în toate buletinele de ştiri, în ziarele centrale şi locale a fost Siemens 45-0311-6.


Numă’rul camerelor de filmat care focusau pe trenul regal erau într-un numă’r mai mare decât liniile ferate din Gara Burdujeni. Regretul pentru locomotiva cu aburi pe care o aşteptam s-a risipit odat㒠cu intrarea garniturii cu scriitori în Gară’. Mecanicul locomotivei 311 a intrat pe linia 1 cu mă’iestrie, acţionând goarna la intervale scurte de timp, dar într-un mod în care s㒠nu sperie spectatorii. A fost una dintre cele mai frumoase intră’ri ale unui tren într-o gar㒠pe care le-am vă’zut.

Gara Burdujeni, loc de cultur㒠şi sensibilitate pentru urmă’toarele 2 ore<i></i>


EA 311 îşi face intrarea în Gara Burdujeni<i></i>


Trenul regal al scriitorilor în Bucovina<i></i>



14:10<i></i>

între 14:10 şi 15:00 a avut loc prezentarea poeziilor, discursurilor şi poveştilor personalită’ţilor prezente la evenimentul cu pricina. Dar, aşa cum am spus şi în , doresc ca acum, în partea a II-a, s㒠m㒠ocup strict de aspectele FeRoviaRe ale trenului regal.

Agitaţie pe peronul Gă’rii Burdujeni<i></i>


V㒠invită’m în vagoane! <i></i>


Personalită’ţi care au cuvântat la eveniment<i></i>


Sala de aşteptare Åžtefan cel Mare a Gă’rii Suceava Burdujeni<i></i>


Detaliu cu Sala de aşteptare a Gă’rii Burdujeni<i></i>



15:00<i></i>

în continuare, am fotografiat cele 5 vagoane ale trenului regal. în timp ce pe linia 5 s-au perindat locomotivele electrice CFR Că’lă’tori EA1-926 şi CFR Marf㒠EA-585, primarul şi viceprimarul municipiului Suceava, precum şi alţi oameni de seam㒠din Nordul Moldovei, vizitau vagoanele trenului regal.

De menţionat ar fi c㒠în componenţa trenului intr㒠un vagon salon cu 8 locuri, un vagon salon principal cu 5 locuri, salon sufragerie cu 12+24 de locuri şi alte dou㒠vagoane dormitor, primul de clasa I cu 6 locuri, iar cel de-al doilea de clasa a II-a cu 16 locuri. Un articol deosebit puteţi citi pe pagina oficial㒠a trenului regal: http://www.turismferoviar.ro/ro/tren1.php .

Boghiul unui vagon 89-10 din componenţa trenului regal<i></i>


Vagonul 89-10 001-4<i></i>


Curioşii profit㒠de prezenţa trenului regal şi îl încadreaz㒠în fotografii<i></i>


în spatele trenului de marfă’, staţiona EA1-926<i></i>


Vagonul 89-10 001-4<i></i>




O vizit㒠regal㒠într-o gar㒠regală’<i></i>


Vagonul regal 89-10 015-4<i></i>


Vagonul regal 89-10 010-5<i></i>


Burdujeniul, onorat de prezenţa acestui tren de excepţie<i></i>


Vagonul Bord Restaurant al Trenului scriitorilor 88-96 009-3<i></i>





Vagonul de dormit<i></i>


EA 585 trece asemeni unei fantome<i></i>



15:10<i></i>

Locomotiva Trenului cu scriitori, care a parcurs peste 1.500 de km (Bucureşti Nord – Iaşi – Suceava – Vatra Dornei – Alba Iulia – Mediaş – Sibiu – Bucureşti Nord), a fost 45-0311-6. Din punct de vedere al aspectului, locomotiva ară’ta excelent şi pă’rea c㒠este abia ieşit㒠din hala de modernizare. Bandajele erau aproape noi şi vopsite într-un alb care nu a fost murdă’rit de vremea ploioas㒠specific㒠de primă’vară’.

Siemens nr. 311, locomotiva Trenului cu scriitori<i></i>



15:20<i></i>

Dup㒠ce oficialită’ţile au luat la cunoştinţ㒠aspectele interioare ale vagoanelor trenului regal, EA Siemens 311 a schimbat poziţia trenului astfel încât că’lă’torii s㒠aib㒠acces la trenurile care tranzitau Gara Burdujeni. Biblioteca donat㒠de scriitorii veniţi pe calea regal㒠a putut fi consultat㒠gratuit.

Biblioteca donat㒠de Asociaţia Scriitorilor din România Gă’rii Suceava Burdujeni<i></i>


Trenul pentru scriitori se retrage din calea pasagerilor din Gara Burdujeni<i></i>



15:30<i></i>

Locomotiva electric㒠Bo-Bo modernizat㒠de Softronic 113 a intrat în Gara Burdujeni pe linia 3 cu o garnitur㒠de trei vagoane Express cu că’lă’tori. Nu ştiu ce tren era, deoarece nu figura nici un tren care s㒠vin㒠dinspre Bucureşti la aceast㒠oră’, deşi locomotiva 113 obişnuia s㒠trag㒠Intercity Mihai Eminescu, Suceava Nord – Bucureşti Nord şi retur.

Trenul Personal 5602 intra în Gara Burdujeni cu locomotiva diesel-hidraulic㒠89-0068-0. Aceasta avea s㒠se retrag㒠la depoul de locomotive Suceava Nord, urmând ca EA1-926, pe care am vă’zut-o cu puţin timp în urmă’, s㒠duc㒠Trenul Personal, Putna – Iaşi, pân㒠la destinaţia finală’.

Unele lucruri în viaţ㒠se întâmpl㒠pentru prima dat㒠şi atunci când se întâmpl㒠ră’mân bine imprimate în memorie. Din cauz㒠c㒠linia 1 era dedicat㒠Trenului cu scriitori, linia 2 urma s㒠fie ocupat㒠de dou㒠trenuri diferite, fapt pe care nu l-am întâlnit pân㒠atunci. Primul – P5602, Putna - Iaşi în partea stâng㒠a staţiei şi P5735, Suceava – Cacica – în partea dreapt㒠a staţiei. Personalul ce urma s㒠plece spre Cacica la 15:35 era format dintr-o ram㒠electric㒠Z6100, 58-1006-4.

Câţiva că’lă’tori din Suceava au urcat în Acceleratul 1932, Cluj-Napoca – Galaţi, care garase în Gara Burdujeni cu câteva minute dup㒠ora 15:30. Trenul avea în frunte pe locomotiva EA 442.

Bobica 113 pleca spre Suceava Nord cu 3 vagoane Express<i></i>


Locomotiva 89-0068-0 aduce Trenul de Putna în Gara Burdujeni<i></i>


Trenul portocaliu de Cacica<i></i>


Trenul Accelerat 1932, Cluj-Napoca - Galaţi<i></i>



15:40<i></i>

EA1-926 va fi plecat spre Iaşi la 15:46 cu patru vagoane albastre, trei de clasa a II-a şi unul de clasa I. în timp ce trenurile de Iaşi şi de Galaţi aşteptau s㒠plece spre direcţia Paşcani, m-am deplasat lâng㒠vagoanele Trenului regal, pentru a mai admira din unicitatea şi mă’iestria de care dau dovadă’. Deşi construite în 1928 şi deşi boghiurile acestora suport㒠o vitez㒠maxim㒠de 70 de km/h, aspectul şi confortul oferit este ireproşabil.

Locomotiva electric㒠clasic㒠EA1-926<i></i>


Detaliu EA1-926<i></i>



16:00<i></i>

în timp ce ploaia care s-a iscat în urm㒠cu dou㒠ore nu se mai oprea, m-am adă’postit la peronul liniilor 1S şi 2S ală’turi de fratele meu. De aici am surprins locomotiva electric㒠CFR Marf㒠585 cu trenul de containere ce avea s㒠plece spre Paşcani. Trenul Personal 5570, Suceava Nord – Botoşani, iese din Gara Burdujeni şi se îndreapt㒠spre Vereşti – Leorda – Botoşani cu trei vagoane.

EA CFR Marf㒠585<i></i>


Marfarul de pe linia 4 şi Trenul Regal<i></i>


Trenul Personal de Botoşani iese din Gara Burdujeni<i></i>


Spre Vereşti<i></i>



16:20<i></i>

Am pă’ră’sit Trenul regal şi am decis s㒠facem o plimbare pân㒠la Depoul de locomotive Suceava Nord. Fiind obişnuit cu acest drum de aproape 3 km, am mers pân㒠în Gara Iţcani, aproape clandestin sau, mai bine zis, asemenea unui lucră’tor FeRoviaR, de-a lungul că’ii ferate.

Gara Burdujeni, vă’zut㒠de departe<i></i>


Macazuri, o cocoaşă’ de triere şi multe vagoane Dimitrov<i></i>



16:40<i></i>

Acceleratul 1555, Botoşani – Timişoara Nord, tras de locomotiva diesel-electric㒠DA 1318 se îndreapt㒠spre Gara Iţcani pentru a cupla cele trei vagoane trenului Accelerat 1765, Iaşi – Timişoara Nord. Despre acest tren care are în compunere vagoane de la Botoşani am discutat şi în , respectiv .

Trenul cu vagoane de Botoşani pentru Timişoara Nord se îndrepta spre Suceava Nord<i></i>


Peisaj FeRoviaR de primă’var㒠suceveană’<i></i>



17:00<i></i>

Dup㒠aproape 30 de minute de mers în care am suflat în pă’pă’dii, am urmă’rit infrastructura FeRoviaR㒠şi i-am mai explicat fratelui meu câte una, câte alte despre trenuri, iat㒠c㒠ne-am apropiat de Gara Suceava Nord – Iţcani. Cu cinci vagoane în spate şi cu o locomotiv㒠electric㒠roş-alb㒠în frunte, Trenul Personal 5506, Suceava Nord – Paşcani, se îndrepta spre Suceava Burdujeni şi mai departe spre Paşcani.

Trenul Personal de amiaza Suceava Nord – Pascani<i></i>



Dup㒠numai un minut apare locomotiva 40-0139-2, care are dunga central㒠vopsit㒠în tricolor numai în partea din faţ㒠a carcasei, pe laterale fiind vopsit㒠în culoare roşie. Dup㒠ce am trecut pe sub podul rutier al drumului E85, am ză’rit locomotiva diesel-electric㒠62-0831-8. Cum acest blog are data creaţiei – 24 ianuarie 2010, se poate spune despre acest DA c㒠a ars în apropierea staţiei Dă’rmă’neşti. Un clip despre acest tragic eveniment îl puteţi urmă’ri .

Locomotiva electric㒠EA 86, proaspă’t modernizată’, ieşea din depou şi se pregă’tea s㒠mearg㒠la cupla trenului Iaşi – Timişoara.


Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord se îndrepta spre Iţcani<i></i>


DA 831 este hotă’rât㒠s㒠că’lă’toreasc㒠spre Suceava Burdujeni<i></i>


EA 86 urma s㒠fie locomotiva ce va fi tras Acceleratul 1735, Iaşi-Timişoara<i></i>


Locomotiva electric㒠la macazurile de intrare în Gara Suceava Nord<i></i>


O alt㒠locomotiv㒠electrică’, EA 799, ieşea din depoul de locomotive<i></i>


Trenul Accelerat, Iaşi - Timişoara Nord, gata de plecare spre direcţia Vatra Dornei<i></i>



17:30<i></i>

în imaginile de mai jos se pot observa locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice, electrice şi rame electrice Z6100. Toate aceste vehicule FeRoviaRe aparţin Depoului de locomotive Suceava Nord. Desigur, este posibil ca una sau mai multe locomotive s㒠fie venite în Suceava şi s㒠plece spre sear㒠sau a doua zi spre destinaţii ca: Bucureşti, Vatra-Dornei, Braşov, Iaşi sau Constanţa.

Imagini de ansamblu cu Depoul de locomotive Suceava Nord<i></i>




Locomotiva diesel-electrica 60-1032-6<i></i>


Locomotiva electric㒠41-0170-5<i></i>


Locomotiva electric㒠40-0894-2<i></i>


Imagine de ansamblu a Depoului de locomotive Suceava Nord<i></i>



17:40<i></i>

Tot mergând de-a lungul magistralei 500 în direcţia Dorneşti, am trecut de înc㒠dou㒠locomotive: DA 1378 şi CFR Marf㒠EA 909 şi am ajuns pân㒠aproape de locomotiva cu aburi 150.1120. Sau… mai bine zis, ce-a mai ră’mas din ea. Dar înainte de aburoas㒠am mai depistat o relicv㒠a unei LDH. Fotografiile cu pricina le observaţi mai jos.

Mecanicul de pe locomotiva 1378 cu amortizoare din cauciuc îşi îngrijea maşina<i></i>


CFR Marf㒠EA 909<i></i>


O LDH uitat㒠de timp<i></i>




Osia montat㒠şi roata dinţat㒠cu dinţi cilindrici<i></i>


Cutia de osie, devastată’<i></i>


Locomotiva cu aburi 150.1120<i></i>




Tenderul locomotivei 150.1120<i></i>



17:50<i></i>

Dup㒠ce am pă’ră’sit relicvele locomotivei cu aburi, ne-am gră’bit spre Suceava Burdujeni pentru a prinde plecarea Trenului cu scriitori spre Vatra-Dornei.

Un cal alb era agitat prin preajma că’ii ferate<i></i>


Spre Vicşani, M500<i></i>


Spre Suceava Nord, M500<i></i>



18:00<i></i>

în drumul spre întoarcere, ne-am întâlnit cu rama electric㒠Z6100. Destinaţia acesteia era fie Cacica, fie Suceava Nord, îns㒠conform Mersului trenurilor din acea perioadă’, 58-1001-5 se întorcea de la Cacica, reprezentând Trenul Personal 5736.

Trenul Personal Cacica – Suceava<i></i>



18:10<i></i>

Dup㒠ce am trecut de Gara Suceava Iţcani, ne-am întâlnit cu Trenul Personal 5623, Suceava – Putna. Acesta avea ca locomotiv㒠pe 89-0068-0.

Trenul Personal Suceava – Putna<i></i>



18:30<i></i>

Dup㒠20 de minute de mers între Iţcani şi Burdujeni, am ajuns în Grupa tehnic㒠de revizie a vagoanelor Suceava. Aici sunt mai multe linii destinate trierii vagoanelor trenurilor venite din ţară’: Bucureşti, Braşov, Constanţa şi multe alte destinaţii din judeţ: Nisipitu, Botoşani, Putna.

Revizia de Vagoane Suceava, statia de spalare a vagoanelor<i></i>



18:40<i></i>

La ora menţionat㒠anterior, Trenul cu scriitori pleca din Suceava Burdujeni spre Transilvania via Vatra-Dornei. Locomotiva Siemens 311 urma s㒠mai parcurg㒠înc㒠1.000 de km şi multe staţii din România în care s㒠ră’spândeasc㒠curentul literar contemporan.

Trenul cu scriitori pleac㒠spre Transilvania<i></i>



18:50<i></i>

înainte de plecarea spre casă’, am surprins locomotivele DA 1346 de la CFR Marf㒠şi EA1-655 de la CFR Că’lă’tori.

DA 1346 CFR Marfă’, cu treab㒠prin Suceava Burdujeni<i></i>


Locomotiva Trenului Personal Suceava Nord - Iaşi, EA1-655<i></i>



<I> Iat㒠c㒠povestirea FeRoviaR㒠despre Trenul cu scriitori ce a ajuns în Suceava Burdujeni se încheie aici. V㒠mulţumesc pentru atenţia acordat㒠şi v㒠invit şi alt㒠dat㒠s㒠v㒠perindaţi prin lumea FeRoviaR㒠a României, fie ea mai diesel, fie ea mai electrică’, fie ea… mai culturală’.<i></i>

Peronul Gă’rii Suceava Burdujeni se odihneşte dup㒠o zi plina<i></i>
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
frumoasa gara, nu credeam ca la Suceava poate iegzista asa ceva, sincer, placut surprins. Reportaj de sama, toate bune!
 

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
obiwan a spus:
frumoasa gara, nu credeam ca la Suceava poate iegzista asa ceva, sincer, placut surprins. Reportaj de sama, toate bune!
Mulţumesc pentru apreciere, obiwan! Suceava are multe locuri frumoase, şi nu numai jud. Suceava... ci şi jud. Botoşani, jud. Iaşi şi multe altele din Moldova.