060 - EA - NMJ

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
4
46
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
Surfuind azi netul in cautare de material trenulistic am gasit urmatorul produs de mai jos:

trenulete.ro/index.php?ml=4&srchc=ITEMS&sfcn=10&sf2=2&sf3=21&sf1=&sr=9a,3a&stoc=-1&pg=4&lrc=10&vc=0

Se lauda a fi un model EA (serie 40), mai bine dau citatul
40-0006-3 Locomotiva aparţine CFR Marf㒠şi este pă’rstrat㒠în forma originală’. A asigurat din 1965 şi pân㒠astă’zi tracţiunea trenurilor prin Pasul Predeal. Modelul la scara 1:87 este realizat în colaborare cu Norsk Modelljernbane Norvegia şi reprezint㒠versiunea de epoca III a locomotivei, cu pantograf simetric, şanturi laterale de scurgere a apei şi cu priza de multitracţiune anulată’.

E prima data cand aud de asa ceva, eu unul asteptam sa apara cel de la Amintiri Feroviare (desi sincer nu cred ca o sa avem un asa cadou anul asta, poate la anul). Cei mai experti in materie cum comenteaza ce am scris mai inainte ?
 
Re: EA la trenulete.ro

<r><QUOTE author="macleod"><s>
macleod a spus:
</s>...<br/>
<br/>
E prima data cand aud de asa ceva, eu unul asteptam sa apara cel de la Amintiri Feroviare (desi sincer nu cred ca o sa avem un asa cadou anul asta, poate la anul). Cei mai experti in materie cum comenteaza ce am scris mai inainte ?<e>
</e></QUOTE>

<br/>
Totusi o sa avem modelul sub brad anul acesta. Si cred ca ce a facut A.F. pana acum pentru noi este o dovada ca asa o sa fie. <br/>
<br/>
Ce scrie gros si cu albastru? <br/>
<br/>
<URL url="http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6317"><LINK_TEXT text="http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... pic&t=6317">http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6317</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Cat despre 40-0006-3 de la NMJ...... toti cunoastem povestea cu DA-ul.</r>
 
aici

trenulete.ro/index.php?ml=4&srchc=ITEMS&sfcn=10&sf2=2&sf3=21&sf1=&sr=9a,3a&stoc=-1&pg=3&lrc=10&vc=0

se vede un 2010 firav...

pentru cine se intreba care e povestea DA-ului, e data aici, din punctul de vedere al d-lui Craciun:
trenulete.ro/index.php?ml=51&art=2

din punctul de vedere al clientilor (sunt unul dintre ei), asteptarea a fost naspa, si toata "consolarea" cu certificatul de serie 0 oarecum inutile.
 
Salut,

ca sa nu continuam off-topic, discutile irelevante au fost mutate, si asa se va intampla si cu urmatoarele care sunt pe langa subiect.

@Macleod, ce este 99.9% sigur, este ca vom avea sub brad EA produs de Amintiri Feroviare (anul acesta!), cand va aparea modelul NMJ? daca va aparea?, nu se stie, eu unul nu cred nimic pana nu vad.

@manlif2_0 corect este sa vedem si parerea pasionatilor:
aici si aici

Repet, daca este de discutat despre DA-ul tillig, va rog sa o faceti la subiectele deja deschise pe aceasta tema.
 
In general modele arata foarte atent lucrate.
iata un exemplu.

http://shop.nmj.no/popup_image.php?pID=3112&invis=1&osCsid=2cb69a43835b5f7b6e6d4e183ce8eacd

Din pacate eu am fost putin dezamagit de sora ea-ului, ma asteptam la mai multe detalii la o loco de 700 euro, sunt foarte curios cum va arata modelul CFR mai ales ca pretul anuntat este mult mai mic decat acesta (deocamdata)
 
trenulete.ro/index.php?ml=51&art=3

la sfarsitul istoriei, spune si ceva de datele prognozate:
Mostra capului de serie va fi prezent㒠în magazinul nostru începând cu primă’vara lui 2010, iar primele modele vor fi livrate în iunie 2010

tinand cont de istorie, probabil astea sunt estimari... speram sa avem AFM sa ruleze sub brad :lol:

cum vreau neaparat schema de culoare traditionala, o sa fie baraj intre cele doua modele (amandoua se anunta a fi pe piata in jumatatea a doua a anului viitor). e semn bun, avem de unde alege. in ritmul asta, probabil anul viitor o sa avem si un LDH de rulat sub brad...... sper

dupa cum zicea altcineva, incep sa resimt nevoia de vagoane. m-am apucat cam tarziu de modelism feroviar si tot ce am putut gasi pe piata au fost vagoane cuseta sau de dormit, si doar ava200 (oarecum nereprezentativ pentru parcul cfr calatori) respectiv supraetajatul in schema veche de culori, ca vagoane de calatori.
 
Mie sora EA-ului mi se pare chiar super realizata, mai ales ca are si weathering dat de fabrica, conferindu-i mai multa originalitate. La detalii nu stiu ce sa zic. Sunt foarte exigent la modele, insa la acest model chiar n-am ce sa-i reprosez. N-am vazut sa lipseasca vreun detaliu, desi au fost unele la care ma asteptam.
 
Salutare,

Eu vad asa marea problema, care de fapt nu e o problema, din contra, un avantaj pentru noi toti. Inmatricularea la modelul Amintiri Feroviare este diferit de cel al NMJ-Trenulete.ro. Asa ca, vom avea doua modele, aceiasi situatie si pentru celelalte versiuni. Eu ma rog la sfinti si zei , bani sa am, sa cumpar si una si alta, sper eu, pe toate de la ambele firme, asta in cazul in care vor fi profi, ceea ce nu ma indoiesc. Astept intai modelul de la Amintiri Feroviare sub brad. Asa ca hai sa ne bucuram ca ne invadeaza modelele CFR, sa nu ne certam intre noi tinand partea unuia sau altuia dintre producatori, sa le multumim acestor firme si tuturor celor implicati in dezvoltarea modelismului romanesc. Eu va doresc si imi doresc bani sa le pot, puteti cumpara pe toate.

Numai bine,
Bogdan
 
Asa arata o locomotiva de 700 euro de la NMJ:




Concurenta este buna pentru noi. Daca pana anul acesta plangeam ca nu avem locomotive uite ca din vara/toamna viitoare o sa putem face o comparatie la un model facut de 2 firme.
 
Arata de rupe (ca stiu ca aici am vazut un model de EA, ce-i drept de la mama lor din Suedia), pe la vreo mie de coco. Dar pentru un model la vreo 200 de euro, sincer nu cred ca o sa arate asa de bine si cu asa de multe detalii, ca vorba aia, ei sunt in business, nu fac acte de caritate.
 
Salutare,
Eu propun sa nu ne mai dam cu presupusul asupra unui model pe care inca nu l-am vazut.
Adica,de ce sa avem mentalitatea prin care consideram ca ceva de 200 euro e mai prost decit ceva de 1000?

Personal cred ca va fi un model frumos si reusit pentru ca norvegienii,spre deosebire de est-europeni(ma refer aici si la Tillig) nu au fost,nu sint si nu vor fi niciodata comunisti,deci sint oameni seriosi,cu alte cuvinte.

Si cum spunea Gam3,concurenta e benefica pentru noi,modelistii.
E o concurenta pe niste bugete fixe care sint la noi si diferentierile vor fi la inmatriculari.Adica de banii pe care ii am,decid ce inmatriculare pot sa iau.

Concurenta nu e in nici un caz la calitate/pret pentru ca atit AF Models cit si NMJ au demonstrat ca joaca in Liga I.
Totul e sa nu cadem in patima si in prostul obicei(asa cum am vazut ca s-au apucat unii care isi tot schimba nick-urile) de a gasi defecte imaginare acestor modele si sa ne bucuram ca vor veni.
 
Sandy a scris:
Eu propun sa nu ne mai dam cu presupusul asupra unui model pe care inca nu l-am vazut

Fratilor!!!! Eu vad lucrurile asa: se pleaca din start cu o premiza gresita facand comparatie intre un model aproape gata de livrare si o fotografie a unei locomotive adevarate langa care s-a pus pretul de 215 euro, lucru promovat de o firma care a "contribuit" si la alte proiecte care au durat timpi destul de lungi cu calitati discutabile.

Este corect ca producatorul aici anuntat, NMJ lucreaza destul de bine dar s-a uitat careva la ei pe site sa vada ca nu au anuntat nimic oficial?

Voi credeti cu adevarat ca doua locomotive la fel ca versiune dar cu numere diferite ar fi un lucru benefic pentru noi. Poate doar pentru cei cu dare de mana.

Ce sens a avut aceasta anuntare dupa trei luni de la anuntarea modelului AF?

Dece nu s-a facut atunci imediat daca intetiile erau acestea?
Suntem o piata atat de dezvoltata incat sa acceptam si sa suportam o dublura ca in pietele din vest?

Dupa doi ani de proiectari cum este scris in articol sau pe site-ul trenulete.ro(timp in care probabil se poate proiecta o masina adevarata :?: :!: ) nu ar fi fost cazul ca macar un rendering al proiectului in 3D sa arate avand in vedere ca concurenta este cu muuuuult inainte?

Daca mine vine si ROCO si anunta aceeasi locomotiva, ce trebue sa facem sa asteptam si locomotiva de la ei inca un an si dupa asta sa decidem ce sa cumparam?

Pentru mine lucrurile stau destul de simplu. Praf in ochi.

Sunt cateva intrebari care mi le-am pus de unul singur si asta este raspunsul care mi l-am dat tot singur.

Ginditi si reflecrati va rog caci miza este destul de mare de aceasta data.
 
Nu e rau nici modelul NMJ. Ma rog, cel din poza.
O diferenta care mi se pare ca apare din fotografie ar fi in ceea ce priveste suspensia cutiei, care la AF e turnata cu cutia si la NMJ pare aplicata pe boghiu. Cred ca un plus il dau aici catre AF. Dar overall si NMJ arata bine. Comparatiile pana la urma nu le putem face dacat cu modelele in fata. Avem deocamdata un anunt privind un proiect, ambitios zic eu, si o locomotiva pe care eu am pus-o deja la "SOSIRI" pe Decembrie. Personal urasc schema alb cu capete rosii, dar o voi sustine. Sper doar sa putem sa fim cat mai multi.
 
tfa2003

Scuze dar faci comparatii intre doua modele total diferite ca constructie si realizare:

- EL15 NMJ prezentat de Gam3 este din metal si costa 700 euro

-060EA AF este din plastic si pretul recomandat de producator este de 195 euro dar stim cu totii ca se va vinde la preturi mai mici, cam pe la 180-185.
 
Tinand cont ca la noi piata este destul de mica, ca si putere de cumparare, n-ar fi ok lansarea unui model al aceleiasi locomotive de doua firme diferite. Insa vorbind de locomotiva 060-EA, totodata si de faptul ca piata este totusi libera, eu cred ca ambele modele vor avea succes.Chestia cu numarul de serie reprezentat de model o iau foarte in serios, pentru ca prefer de 100 de ori s-o am pe masa de exemplu pe una ca 41-242 decat cine stie ce anonima care in realitate arata ca dupa razboi.E doar un exemplu. Eu cred ca ar trebui sa se tina cont si de asta cand se fac modelele. Inca un exemplu ar fi cazul in care AF ar veni cu "roscata" 41-105, iar NMJ cu 40-111. Desi sunt cu dunga rosie, difera mici elemente ale schemei, una e din seria 40, alta din 41, si asa mai departe.Iar in cazul ala le voi lua sigur pe amandoua, chiar daca una va fi mai de calitate, iar alta mai putin, doar din dorinta de a diversifica un peisaj intr-un depou prin doua serii distincte. Multi stiu ca nu dau doi lei pe asta, insa este un detaliu la care eu tin foarte mult si care-mi va cantari greu la alegerea modelului.

Pentru mine sincer e foarte putin relevant cine o produce, atat timp cat se reprezinta ceva corect. Iar daca are si o anumita valoare istorica si/sau sentimentala, atunci o iau sigur. Si cred ca nu sunt singurul.

Eu unul ma abtin sa fac orice comentariu legat de cele doua proiecte. Legat de primul proiect, motivul ar fi acela ca n-am vazut masina in realitate, n-am rulat-o nici doi centimetri pe diorama si nici macar poza de prezentare nu releva mare lucru. Astept sa vad modelul si imi doresc sa fie unul de calitate. Pentru ca asta nu va face cinste doar celor de la Amintiri Feroviare, ci intregii noastre comunitati de pasionati. Legat de proiectul NMJ-Trenulete, nu comentez din simplul motiv ca n-am vazut nimic, desi la fel imi doresc sa fie unul de calitate dar distinct in ceea ce priveste inmatricularea locomotivei reprezentate, pentru a o putea cumpara.

Din acest punct privesc treaba, si e lesne de dedus ca ma bucur ca exista doua proiecte pentru aceeasi locomotiva, doar din simplul fapt ca voi avea o arie mai larga de alegere si imi voi putea diversifica "parcul" prin locomotive cu inmatriculari diferite, indiferent de la cine sunt cumparate.

Eu zic ca cel mai bine e sa asteptam, iar in momentul in care vom avea cate o locomotiva din ambele proiecte, sa le punem fata in fata si sa le analizam la rece cu plusuri si cu minusuri. Si atunci putem vedea exact, ce e mai bun sau ce nu e mai bun. Pana atunci nu sunt decat discutii care dupa parerea mea nu duc la nimic. In orice caz si oricine ar face orice, parerile intotdeauna vor fi impartite, pentru ca sunt oameni si oameni, din acest motiv nu-i vei putea multumi pe toti niciodata.
 
Sulzer1150

Spui niste lucruri perfect adevarate.

Dar sa nu uitam ca poate nici macar douazeci de oameni nu stiu dece iti place tie 41-242.


Astfel de lucruri au valoare sentimentala si nu modelistica. E imposibil de multumit pe fiecare in parte. Cati fosti mecanici nu vor locomotiva pe care au lucrat, cati pasionati si iubitori nu vor locomotiva X "ca e de la ei din depou" sau ca a facut scoala sau mai stiu eu ce.

Pentru o varietate cat mai mare de versiuni nu e nevoie de mai multe proiecte ci de cat mai multe portofele.

Numarul de locomotive vandute este determinat de puterea de cumparare nu de varietate, astfel se vor vinde acelasi nr de locomotive cu investitii duble. Deci risipa.


Si plus de asta probabil nu sunt mai mult de doua sau trei locomotive de acest tip la fel.

Singurul lucru interesant nou este 001 si atat!!! Dar momentan ramane la stadiul de FOTOGRAFIE.

Piata din Romania nu a zis nimeni ca nu este libera, ba din contra si chiar sunt foarte multe lucruri de care avem nevoie care sunt cu siguranta mai importante decat 060-EA. ( nu as dori sa incepem aici o polemica din punctul de vedere personal al fiecaruia, eu ma refer la inportanta din punct de vedere istoric care au contribuit la dezvoltarea acestui mijloc de ransport)

Iarta-ma daca te dezamagesc dar cred ca asteptam inutil "dragostea noastra" sau "febletea noastra" care fiecare dintre noi o are, dar gandind ca totusi este comert acesta, si alegerile pentru numerele de serie sunt conduse de aceasta regula. Fiecare v-a trebui sa o bibileasca dupa propriul amor.

In alta ordine de idei cine ar fi preferat ca a doua anuntare sa fi fost un EC sau LDH sau un automotor Malaxa?

Astfel de discutii purtate in limita bunului simt fara certuri si fara sa ne ascundem inutil in spatele unor nume inventate cum am vazut ca se mai poarta pe unele forumuri din disperarea de a atrage ceva trafic eu zic ca se pot tine.


Sulzer1150 a scris:

Legat de primul proiect, motivul ar fi acela ca n-am vazut masina in realitate, n-am rulat-o nici doi centimetri pe diorama si nici macar poza de prezentare nu releva mare lucru.

Credeam ca ai fost la Brasov. Stiu ca a fost prezentat doar prima proba dar cred ca e deajuns sa iti faci cat de cat o idee!!!


O seara buna tuturor
 
EA-ul de la Amintiri este superb!are si dunga alba la bandaje,detalierea este punctul forte al locomotivei.Eu personal am asteptat de mic copil aceasta locomotiva,nu credeam ca apuc sa am locomotive CFR in colectia mea.Preferam alta schema de vopsire,dar e bine si asa.Urez la toti trenulistii sa invarta de Craciun electrica noastra draga sub pom