Zilele FeRoviaRe 2011<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=C2ILrtBQ5Do
Exponatele în mărime 1:1 prezentate în cadrul Zilelor FeRoviaRe 2011 organizate de Club Feroviar şi Romanian Railway Industry Association au fost deopotrivă locomotive noi sau modernizate, vagoane de călători de serie nouă sau ediţii modernizate a unor vehicule clasice. Principalii expozanţi au fost reprezentaţi de CFR Marfă, Atelierele CFR Griviţa, Mav Tackcio, Cargo Trans Vagon, Siemens, GFR, Remarul Paşcani, Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, Astra Vagoane Arad şi Softronic.
Aşadar, la liniile 6, 7 şi 8 ale Gării de Nord Bucureşti, au fost prezente locomotive de ultimă generaţie, atât de producţie externă, cât şi de producţie internă, şi anume: locomotiva diesel-electrică Siemens ER20 BF ce aparţine operatorului privat CTV, locomotiva electrică Bombardier Traxx P160 AC2 de serie 480.000 a operatorului ungar MAV Trakcio, precum şi locomotiva electrică Transmontana cu a sa putere de 6.600 kW şi viteză maximă de 160 km/h. Alături de aceste vehicule FeRoviaRe active au mai fost expuse şi variantele clasice, dar cu echipamente electrice şi electronice îmbunătăţite ale locomotivelor electrice şi diesel-electrice din parcul CFR, şi anume: 060-EA de serie 47 destinată transportului de marfă şi cu o putere de 6.600 kW, clasicul model 060-DA de serie 60 şi locomotiva recent apărută ââŹâ Carpathia DE-M - cu o putere de 2.300 de CP, propusă de Remarul 16 Februarie. Totodată, clujenii de la Remarul 16 Februarie s-au gândit să integreze partea activă a unui vehicul motor cu partea pasivă a unui vehicul remorcat şi au pregătit pentru Zilele FeRoviaRe automotorul diesel-hidraulic ADH11, provenit din mai-experimentatul model german, DB 614.
în altă ordine de idei, vagoanele expuse în cadrul celei de-a şasea ediţii a Zilelor FeRoviaRe au reprezentat o surpriză plăcută. Atelierele CFR Griviţa au expus în faţa publicului şi a oficialităţilor invitate vagoanele tip clasă şi de dormit, 21-96, respectiv 71-70. Aspectul exterior fără de cusur, alături de aparatele de rulare moderne şi capabile de viteze de până la 200 km/h au întors privirea multor vizitatori. Astra Vagoane Arad s-au remarcat prin pragmatismul de care au dat dovadă de atâta timp şi s-au prezentat cu vagoanele clasă, 21-87 şi de dormit, 70-91. Pe de altă parte, Remarul Paşcani şi-a concentrat atenţia către modernizarea de vagoane clasice etajate, fie în cuplu, fie în vagon de sine-stătător. Astfel, trenul etajat a căpătat o nouă viaţă cu o perspectivă alb-portocalie sub sloganul ââŹÂAcvilaââŹÂ. De asemenea, clasicul vagon de clasă I 19-47 a fost echipat cu boghiuri noi-nouţe capabile de viteze specifice traficului regional şi a fost văzut de către cei de la Remarul Paşcani sub o nuanţă alb-verde şi seria de identificare 10-31. Confortul oferit la interior de către toate vagoanele prezente la Zilele Feroviare au depăşit aşteptările oricărui privitor, iar în gândul fiecăruia care a testat acest parametru definitoriu al transportului de călători pe calea ferată ââŹâ confortul - nu s-a regăsit decât dorinţa de a vedea cât mai multe astfel de vehicule pe Căile Ferate Române!
Nu în cele din urmă, o apariţie foarte interesantă a fost şi vagonul Saadkms destinat transportului de autotrenuri cu remorcă. Acest tip de transport intermodal, numit în continuare Rollende Landstrasse, are numeroase avantaje, printre care: protejarea mediului înconjurător, decongestionarea traficului rutier, încurajarea transportului feroviar rapid, sigur şi economic. Iar dacă autotrenurile sunt transportate pe calea ferată, şoferii care deservesc aceste vehicule se vor urca într-un vagon tip cuşetă cu 39 de locuri şi cu acces la un spaţiu cu bar şi bucătărie. Acesta a fost prezentat, de asemenea, având seria 85-30.
în concluzie, ne bucurăm de prezenţa acestor vehicule noi sau modernizare, aduse cu efort şi cu drag în capitala României în cadrul evenimentului organizat de Club Feroviar şi Romanian Railway Industry Association. Specialiştii care au însoţit aceste exponate au fost foarte primitori şi au oferit informaţii interesante despre maşinile pe care le deserveau. Sperăm ca, în contextul susţinerii transportului feroviar pe calea ferată, modernizarea, proiectarea şi construcţia de material rulant să redevină o ramură importantă a economiei româneşti, aşa cum ne-a transmis-o Nicolae Malaxa cu a sa uzină autohtonă constructoare de locomotive şi automotoare.
PS: Mă bucur că ne-am văzut,
stagexp!