“Zilele Feroviare” Summitul Feroviar SEMN 2010

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Grea lovitura am primit :( . Vad ca BR614 are si a 3-a parte, cea de mijloc, ori la machete toti fac fara acea parte, deci imi va fi imposibila convertirea BR-urlui 614 in CFR astfel incat sa fie realistic :(
Cu cel mai frumos vagon sunt deacord, pe langa gramada de culori enervanta, e cel mai placut la vedere, poate il vedem pe internationale, arata un pic retro :evil:
Prin ani '90 CFR aveau vreo 3 rapide cu transport auto si n-au avut succes, spera ca acum la vitezele ametitoare de pe calea ferata sa aibe? :D
 
srazvi a spus:
Grea lovitura am primit :( . Vad ca BR614 are si a 3-a parte, cea de mijloc, ori la machete toti fac fara acea parte, deci imi va fi imposibila convertirea BR-urlui 614 in CFR astfel incat sa fie realistic :(
bagi la mijloc un vagon convertit dintr-o baza de genul
 
E o idee, un bouvagon de clasa a doua, cel putin din poza lui Florin asa pare :D . Apropo felicitari pentru poze :aplauze:
 
Citind ultimele opinii scrise mai sus, sincer am ramas uimit. Constat ca lumea vorbeste, dar habar nu are de ce vorbeste ! Uneori cunostintele reduse in domeniu dar dublate de o dorinta exacerbata de a da sfaturi si a emite pareri, fac pe unii sa afle ceva nou dar gresit de la inceput, iar pe altii sa rada de asemenea nascociri.
Automotoarele diesel seria DB 614 nu sunt automotoare din seria DB 628 ! Cred ca se poate face macar diferenta intre numerele 614 si 628, nu ?
Automotoarele din seria 614 au fost construite la inceputul anilor 70 si, subliniez asta, au fost construite de la bun inceput cu trei vagoane. Vagoanele de capat motoare au intercalat un vagon remorca. Acest vagon remorca este un vagon construit special pentru acest automotor si nu este un vagond DB suburban de serie asa cum, in mod aberant, s-a scris pe aici. Faptul ca nu este un vagon suburban oarecare se putea vedea si in imagini sau pe viu, in gara. Pe langa unele fuste specifice numai acestei serii de automotoare, vagonul remorca are si peretii inclinati spre interior incepand de sub ferestre. Un vagon suburban, fie el CFR sau DB, are peretii perfect perpendiculari pe sasiu, de sus pana jos, fara alte inclinatii. Asta se putea observa cu usurinta si din poze fara a fi un mare specialist.
Confuzia care vad ca se face, este intre automotoarele seria 614 si 628. Automotoarele seria 628 sunt construite inca de la inceput numai cu doua vagoane, dintre care unul este vagon motor si celalalt este vagon numai cu post de conducere. Automotoarele seria 628 au aparut cam cu 20 (douazeci) de ani mai tarziu. Diferentele intre forma cutiilor acestor automotoare este mai mult decat evidenta. Cele din seria 628 au peretii drepti, fara inclinatii, iar forma cutiei in partea frontala este in doua plane. Automotoarele din seria 614 au partea superioara a cutiei inclinate spre interior iar partea frontala a cutiei este in 4 (patru) plane, nu in doua !
De ce acest automotor are cutia inclinata la partea de sus ? Automotoarele din seria 614 au fost gandite inca de la inceput sa aiba suspensie pendulara. Desigur, erau echipate cu un sistem primitiv de pendulare care, ulterior, a fost desfintat si automotoarele 614 au circulat fara probleme si fara sa penduleze. Pendularea aceasta se facea prin scaderea presiunii in pernele de aer de la suspensia secundara. Adica, in functie de efortul in suspensie datorat razei de curbura mai mici sau mai mare, se reducea presiunea corespunzator in perna de aer ce era situata in interiorul curbei. Acest sistem nu a dat rezultate si automotorul a continuat sa fie exploatat fara sistemul de pendulare activ. Dar, cutia acestui automotor, fiind gandita sa penduleze, la partea superioara a peretelui lateral unde se imbina cu acoperisul, iesea din gabarit in timpul circulatiei in curbe cand automotorul pendula. Asa ca, pentru a evita iesirea din gabarit a acestui automotor, s-a ales solutia de a inclina peretii spre interior la partea superioara. Aceasta solutie se poate observa usor si la alte automotoare mai noi sau mai vechi de la DB, cum ar fi de pilda cele din seria 612.
Automotoarele din seria 628 insa, niciodata nu au fost gandite sa penduleze si, din acest motiv, cutia are peretii laterali perfect drepti la partea superioara.
A considera ca un 614 este un 628 la care i s-a pus un vagon intermediar intre vagonul motor si cel cu post de conducere este cel putin delirant. Nu mai zic ca vagonul remorca al automotoarelor 614 este echipat si cablat corespunzator pentru a fi transmise comenzile simultan de la vagoanele motoare de capat intre ele, fiecare fiind motorizat independent. Cum ar fi asta posibil pe un vagon suburban clasic la nivelul anilor 70, nu imi pot explica. Poate insa ne lamureste sustinatorul acestei idei.
Confuzia cred ca a plecat de la faptul ca, cel ce a facut afirmatia, a vazut in viata lui numai un 628 dintre cele doua ce sunt in serviciu pe la CFR si a considerat ca acest 614 este o ,,bricolare" a clujenilor de la Remarul. Trist insa. Asa ca, pentru a nu se mai face astfel de afirmatii, e necesar sa se faca o documentare mai serioasa inainte de a scrie. Pentru asta recomand consultarea cartilor din biblioteci, a lucrarilor de specialitate si, in ultima instanta, a internetului care de regula ofera mai mult poze in acest sens. Asa ca, recomand internautilor, sa rasfoiasca mai multe pagini de hartie, nu virtuale, ca au mai multe de aflat.
In ceea ce priveste modernizarea locomotivelor electrice cat si constructiile noi, cred ca este necesar sa cititi mai intai ceea ce s-a scris la link-ul propus de dl. care semneaza @ amiel unde am dezbatut mai pe larg acest subiect.
 
ne bucuram ca printre noi exista si oameni care chiar se pricep (si nu sunt ironic!). am citit cu placere si linkul postat mai sus.

insa consider ca sunteti porniti pe noi cam degeaba. de ce? pentru ca discutam de conversie a modelelor la scara h0, si nu de modelul real, 1:1 !!. deci in primul rand trebuie gasit un model de baza, pe care apoi in limita capacitatii (fie finaciare, daca rugam alte persoane sa faca conversia, fie a indemanarii modelistului de a realiza un model corect) modelul va fi mai mult sau mai putin corect, se vor face mai multe sau mai putine compromisuri. astfel sravi vrea sa ceferizeze un 614 H0, insa toate modelele H0 de pe piata nu contin in set decat capetele. eu i-am indicat ca posibil vagon de baza (pentru a fi modificat) un vagon suburban, pe post de vagon intermediar, astfel incat sa completeze garnitura H0. Nu a zis nimeni nimic de 628, nu a zis nimeni de a considera, in cazul modelului real (1:1) ca un 614 este un 628 la care i s-a pus un vagon intermediar intre vagonul motor si cel cu post de conducere
 
Stiu care e diferenta intre BR614 si 628(de altfel le am ambele la H0, ambele fleischmann) :lol: Am zis ca majoritatea fac BR 614 fara partea de mijloc, eu am unul din acelea fara partea mijlocie, aceea era problema. Multumesc Mircea Dorobantu ca am aflat ca pot sa-l pastrez asa sau sa construiesc de la 0 partea de mijloc.
Am si BR628 pe care nu l-am CFR-izat si stiam ca sunt mari diferente :D
 
Weeping Eye a spus:
insotitorii afirmau cu mandrie ca toate s-au facut in uzina proprie

Interesant c㒠cei 2 însoţitori din ea cam aveau pă’reri diferite, doar c㒠cel la costum nu prea îl lă’sa pe cel mai în vârst㒠(care probabil era ceva inginer) s㒠,,ciripească’". Totuşi, am aflat c㒠osiile montate NU sunt produse de Softronic... Tare îmi e ca nu cumva tot boghiul s㒠fie produs la Caromet Caransebeş, la fel ca pentru Phoenixuri şi restul EAurilor mai mult sau mai puţin noi ori modernizate.

S㒠v㒠dau şi eu câteva poze (cu întârziere, c㒠doar ştiţi c㒠forumul se poate accesa foarte rar din RDS): http://trenuri.uv.ro/Linii/zf2010.htm