CFR Calatori a cumparat una d-asta noua, acuma o fi venit timpul si la CFR Marfa din toata saracia sa ia una care sa traga garniturile pe ,,liniile grele de munte" 8)
Mai ales ca vad iarasi intr-o poza un vagon de transportat masini. Desi nu RO-LA.
Frontal in zona farurilor am vorbit de ieri cu un prieten ca seamana ci Skodele de la bulgari, in pliant am observat ca are arcuri elicoidale, intre timp in executie s-a adoptat alta solutie.
Asadar avem avem o locomotiva noua.Desi Electroputere o sa devina mol, mai exista resurse?? dar nu exista ideei.
Practic fiecare exemplar nou nu e decit o combinatie intre ceea ce s-a folosit de la inceput in constructia locomotivelor, cu ceea ce mai vedem pe la altii si cu ceea ce altii vor sa ne vinda astfel incit sa concuram cu locomotivele lor.
Se pare ca Romania nu poate sa produca de la zero o noua locomotiva.Dupa ce s-a decis asimilarea in productie a locomotivelor DA si EA, aproape fiecare incercare de a face ceva nou nu a fost decit o incercare nereusita de a mixa componente deja folosite la aceste locomotive cu unele care erau produse strict pentru noul model si nu a iesit nimic bun, exemple sint cu duiumul, in atitea serii sau prototipuri nu cred ca e cazul aici sa le enumar.
La capitolul design dar probabil si la anumite dotari se pare ca fiecare vine cu cite o idee pe care si-o impune probabil cu pretul sau.
Am vazut citeva poze cu bordul care e un combinatie de monitoare, becuri, butoane iar puterile astea tot mai mari exprimate in KW, seria e 48 deci nu mai are 6 sa ti se spuna ca de fapt are 6 osii in final la ce folosesc?
locomotiva cu toata electronica si informatica din ea urmeaza sa circule pe multe linii cu viteze inferioare venerabilelor 142, 150 sau 230 care, desigur,erau mult mai simple.
Am fost la o expozitie feroviara cu ceva ani in urma, cind a fost si o rama SBB, FLIRT de la Stadler. De atunci vad ca s-a renuntat la ideea unor altfel de vehicule feroviare, an de an se prezinta vagoane de calatori noi sau refacute care la rindul lor sint pline de ultimele noutati :x urmate de locomotivele astea Phoenix in ceea ce priveste transportul de calatori. Asta in conditiile in care in prezent circula trenuri formate din EA+2(3) vagoane.
Poate, poate... la o expozitie in viitor o sa apara si o firma care sa prezinte utilaje de reparat calea pentru a o aduce la la anumite standarde si daca tot se desfiinteaza Electroputere poate ca le ia cineva rama din curte sa incerce o ,,combinatie" cu ea asa cum a aparut Acvila.

deoarece si rama intra in categoria incercarilor de care am scris mai sus.
Sigur, circotasi vor fi mereu nu-i asa?
