Confectionare incarcatura vagon platforma Roco

Cristian-horea

Active Member
Trenulist
Se ia una bucata vagon Roco cu tepuse in vederea confectionarii unei incarcaturi autentice de transport de material lemnos. :D




Se iau nuiele de la un cos de nuiele "casat" :D




Se spala pana ajung asa:



Se indrealta capetele nuielelor pana ajung asa:




Se aranjeaza rand pe rand pana ajung sa arate cat de cat real





Se doreste incarcarea vagonului cu randul urmator de masa lemnoasa, dar se constata ca nu mai este material lemos disponibil :lol:





Continuarea va avea loc maine!

Imi cer scuze pentru calitatea unor poze! :oops:

Astept pareri si critici! :D 8)
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
Daca admiti la pareri, incearca eine kleine kestie: tai crengute din lemn de liliac groase de 5-7 mm, le lasi la uscat undeva pe un dulap (nu fortat pe soba sau calorifer), apoi tai capetele prin rotire sub un cutter si te-ai scos!
 

rooovidiu

Active Member
Trenulist
11 Noi 2008
190
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Arat㒠super. Pe mine m㒠enerveaz㒠c㒠nu pot tă’ia drept capetele butucilor. Le vei lilpi sau lega ?
 

rooovidiu

Active Member
Trenulist
11 Noi 2008
190
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Cu Pică’tura nu e bine s㒠le lipeşti. Nu prea lipeşte lemnul. Mai bine aracet pentu parchet. Vrei s㒠umpli tot vagonul ?
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@roovidiu cauta un distribuitor de proxxon sau dremel si vezi ca au niste discuri de taiere metalice circulare care fac minuni pentru lemn si plastic. se monteaza de obicei in varful masinii de gaurit si au diametrul de max 3 CM. eu cel putin asa ceva folosesc.


stima
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Nu se mai gasesc traforaje in Romania? :confused:
Eu sunt fan. Merge la plexiglas, merge la placaj/pfl, merge la cablaje...
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@liviuM your answer is yes se gasesc si cu panze mult mai bune ca pe vremea lui multimpuscatu. Uite ca de aste uitasem desi le folosesc si eu :D
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Mar 2016
1.102
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
www.okazii.ro
WEBSITE
http://www.okazii.ro/catalog?per_page=25&user_list=b74mrv&
YAHOO
b74mrv@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal
Esti sigur ca acest tip de vagon transporta o asemenea ........... stiva de lemne?
Technic vorbind, scandurile laterale erau folosite pentru a asigura incarcaturi voluminoase (ex: fan) si nu greutati majore.
Daca ai scote al 3-lea rand de busteni iar pe al 2-lea ai lasa doar 3 pcs, ai fi mult mai aproape de realitate.
 

Big_boy

Well-Known Member
Trenulist
9 Ian 2009
444
0
52
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Technic vorbind, scandurile laterale erau folosite pentru a asigura incarcaturi voluminoase (ex: fan)
Fanul in vagoane de cale ferata se transporta numai in vagoane inchise asta pentru a preveni pierderea marfii din vagon dar mai ales pentru prevenirea pericolului de incendiu .
Deci incarcatura aleasa (busteni)se preteaza la aceasta serie de vagoane si consider ca a fost corect aleasa.
Pentru cei interesati le recomand sa studieze Anexa II RIV care reglementeaza modalitatile de incarcare si asigurarea marfurilor pe vagoane precum si modul corect de amplasare a incarcaturii astfel incat sa fie uniform repartizata pe vagon pentru a fi respectata sarcina pe osie , sarcina pe roata si sarcina pe metru liniar de vagon.
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Mar 2016
1.102
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
www.okazii.ro
WEBSITE
http://www.okazii.ro/catalog?per_page=25&user_list=b74mrv&
YAHOO
b74mrv@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
:-? Big_boy: fanul era un exemplu. Problema este functia si rezistenta respectivilor tarusi si nu maximizarea incarcaturi :lol:.
Gandestete ca acei tarusi erau simple scanduri de 4-5cm grosime, de aici si observatia mea.
Documentul este o lectura interesanta.
 

Big_boy

Well-Known Member
Trenulist
9 Ian 2009
444
0
52
Timisoara
LOCATION
Timisoara
@B74MRV
Big_boy: fanul era un exemplu. Problema este functia si rezistenta respectivilor tarusi si nu maximizarea incarcaturi Laughing.
Gandestete ca acei tarusi erau simple scanduri de 4-5cm grosime, de aici si observatia mea
Fara sa jignesc , cred ca nu ai vazut in viata ta un adevarat vagon din acea serie de vagoane...sau daca ai vazut , nu ai studiat cu atentie modelul de incarcare si constructia vagonului ...
Tarusii(cum ii denumesti tu) sint din metal , profil "U" care confera o rezistenta mare si sunt multi ca numar si repartizati uniform....
Daca vei avea curiozitatea sa citesti Anexa II RIV , vei constata ca exista exemple de incarcare cu busteni pentru aceste serii de vagoane....
In realitate nu sunt vagoane sau serii de vagoane care sa aibe prevazute din constructie tepuse (pentru ca asa se numesc tehnic ) din material lemnos....
Deci modelul de incarcatura se preteaza la aceasta serie de vagoane.....
Pentru detalii puteri studia link-ul
http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/litera-k.htm
http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/21 RIV 53 RO-CFR 3315 851-1 Ks-PloiestiTriaj-001.jpg
 

Cristian-horea

Active Member
Trenulist
Sincer nu stiu daca am ales bine incarcatura, dar aceasta incarcatura mi s-a parut ca se incadreaza cel mai bine in vagonul platforma. :D Acestea fiind spuse, urmeaza prezentarea incarcaturii celui de al doilea vagon platforma, tot cu o incarcatura constand din material lemnos, dar diametrul trunchilor de copaci este mai mic, deci arata cat de cat mai realist si se apropie de scara 1/87. 8)
 

Cristian-horea

Active Member
Trenulist
Asa cum am spus leacul trunchiului cu miez moale este trunchiul plin :lol:



Poza de grup :D



Bustenii, dupa o prelucrare cu cutter-ul :wink: , dupa cum se vede au miezul plin :D



Primul strat al incarcaturii lemnoase este asezat in vagonul platforma :p



Al doilea strat :D





Stratul 3



Comparatie intre primul si al doilea vagon



Utimul strat, 4 :)



Comparatie fara blitz





Comparatie cu blitz



Urmeaza lipirea materialului lemnos astfel incat sa formeze o incarcatura stabila, dar si sigilarea cu un strat de lac transparent 8)

Astept Parei si Critici! :lol:
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Mar 2016
1.102
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
www.okazii.ro
WEBSITE
http://www.okazii.ro/catalog?per_page=25&user_list=b74mrv&
YAHOO
b74mrv@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Big_boy a spus:
@B74MRV
Big_boy: fanul era un exemplu. Problema este functia si rezistenta respectivilor tarusi si nu maximizarea incarcaturi Laughing.
Gandestete ca acei tarusi erau simple scanduri de 4-5cm grosime, de aici si observatia mea
Fara sa jignesc , cred ca nu ai vazut in viata ta un adevarat vagon din acea serie de vagoane...sau daca ai vazut , nu ai studiat cu atentie modelul de incarcare si constructia vagonului ...
Tarusii(cum ii denumesti tu) sint din metal , profil "U" care confera o rezistenta mare si sunt multi ca numar si repartizati uniform....
Daca vei avea curiozitatea sa citesti Anexa II RIV , vei constata ca exista exemple de incarcare cu busteni pentru aceste serii de vagoane....
In realitate nu sunt vagoane sau serii de vagoane care sa aibe prevazute din constructie tepuse (pentru ca asa se numesc tehnic ) din material lemnos....
Deci modelul de incarcatura se preteaza la aceasta serie de vagoane.....
Pentru detalii puteri studia link-ul
http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/litera-k.htm
http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/21 RIV 53 RO-CFR 3315 851-1 Ks-PloiestiTriaj-001.jpg
Tot fara sa jignesc, este evident ca vorbim despre lucruri diferite: eu vb despre vagonul prezent care avea acele scanduri laterale din lemn, imatriculare DB, tu vb de vagoane cu tarusi metalici ale CFR.
Dar discutia se incheie aici, big_boy replicile pe PM ca asa este normal.
Imi cer scuze pentru "poluarea" topic-ului.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.113
49
Iași
LOCATION
Iași
Din lucrarea Constructia si Intretinerea Vagoanelor de Cale Ferata, anul 1950.