DRG 1920 - 1936

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Decembrie 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
drg a scris :
"Salut tuturor modelistilor feroviari.Deschid acest subiect din doua motive 1: nu am vazut discutindu-se despe el si 2:ar fi pacat si egoist (cum de fapt am fost apostrofat de prieteni) din partea mea sa nu impartasesc ceea ce stiu. Ei ce parere aveti? Va place subiectul? Daca da , sa-i dam drumul.
Pareri ,intrebari sfaturi sint orcind bine venite."


Parcursul de la "colectie' la colectie tematica a fost la mine da lunga durata trecind prin mai multe schimbari.
Ca mai toata "lumea" am inceput cu un set Piko HO pe vremea cind nu aparusera inca Start seturile iar locomotivele si vagoanele erau inscriptionate ca acelea care se vindeau separat n-as spune profi pentru ca la vremea respectiva nu exista termenul.Trebuie sa recunosc acum cu mina pe inima ca PIKO lucra mai bine decit alte firme vestice la acea vreme.(anii 60-70)
Au urmat ai de acumulari cantitative;achizitionam dea valma mai tot ce imi iesea in cale. Anii "80 au fost ani grei pentru modelistii feroviari.Pe moment inchei aici voi reveni.


Anii '90 au schimbat situatia. Aveam si noi aces la alte firme si se deschideau alte perspective.Dupa ce am trecut prin diferite faze(de la orice fel de loks numai la cele cu abur, de le cele cu aburi numai la cele germane cu abur si insfirsit numaila cele cu abur Epoca II DRG.)m -am oprit la o perioada scurta din istoria feroviara anii 1920 -1936 in Germania.Alegerea a fost facuta pe criteriul:majoritatea loks.din landuri au fost preluate de DRG si mai toate loks. romanesti cumparate din Germania sau produse sub licenta provin din aceasta perioada.Era si o legatura de suflet cu aburoasele noastre in lipsa oricarui model CFR.
Cam atit despre mine.Asa ca orice tema e buna atita tinp cit ti-e draga ,este bine informata si bine instrumentata.
Despre citeva teme am sa revin ,s-a facut tirziu si mai trebuie sa si dormin.
 
Uite ca ma bag si eu dar nu inainte de a ura bun venit lui drg si a-mi exprima bucuria ca a avut curajul cineva sa deschida un astfel de topic.

Am spus ca ma bag deoarece, cu voia voastra, am sa-l rog pe drg sa creeze un subiect aparte in cadrul rubricii mari "Colectii tematice" si s-o intituleze cum crede el de cuviinta desi banuiesc ca se va numi "DRG 1920 - 1936" sau ceva de genul asta avand in vedere perioada aleasa.

O mare rugaminte drg. Este bine de stiut, in primul rand pentru a invata, sa scrii iar cum ai ajuns la aceasta perioada si cateva cuvinte de ce a fost inainte sa "stabilizezi si sa mentii frontul". Sigur este interesant de stiut, daca nu este secret, prin ce ai trecut pana sa iei decizia.

Multumesc pentru intelegere si sper ca propunerile mele sa nu incurce prea mult.
 
Buna idee LDH si multumesc pentru aprecieri.Am sa revin chiar de acum cu istoreioara mea asemanatoarte in mare parte cu a celor care si-au trait copilaria, adolescenta si tineretea inainte de 1990.
Sint nascut si crescut pina pe la 20 ani in Vrancea in Adjud si Marasesti. Vacantele la bunici in Marasesti si restul acasa la Adjud.Spun asta pentru a va da seama de unde incepe pasiunea pentru trenuri.Amindoua orasele sint noduri feroviare si la vremea aceea cu o puternica activitate pt. locomotivele cu aburi.
Nu era zi,mai ales in vacante sa nu ma duc in gara sa vad 'masinile'asa cum le ziceau mecanici si fochistii locomotivelor lor dragi.Ba chiar le dadeau nume ,personalizindu-le.Pentru ei locomottivele erau ca niste fiinte vii,senzatie pe care o simteam si eu dealtfel. Printre primele mele amintiri e momentul in care bunicul meu ma urca in marchiza unei locomotive si ma punea sa trag tignalul.
Apoi nenumarate ore petrecute cu gura cascata la propriu in depou la placa tunanta,in triaj la 'cocoasa'.
Am facut aceasta mica divagatie ca sa intelegeti mai bine dragostea mea pentru locomotivele cu aburi. Va dati seama socul pe care l-am avut cind am vazut prima oara un set TT.Aveam doar 8 ani si in acelasi an mi-a fost cumparat prmul set Piko.din Bucuresti de catre unchiul si matusa mea.Amindoi fiind ingineri i-au frapat diferenta de detalii dintre TT si Ho.asa ca mi-au luat un set Ho.
De aici am mai povestit eu cu completarea ca vacanta de vacanta veneam in Bucuresti si tot ce economiseam dadeam pe trenuri.Ani buni la rind raionul de trenuri de la Victoria a fost ca un rai pentru mine. Pina cind au inceput sa dispara de pe rafturi.O perioada buna, aproape 10 ani am neglijat aceasta pasiune si am trecut prin altele :fotografie,muzica,scule Hi-Fi...Abia dupa ce m-am stabilit in Bucuresti fortat de imprejurari ,am revenit in forta.
In fiecare an se organiza concorsul 'Mocanita'si atita timp cit a fost in Bucuresti nu am mai ratat nici o editie fie ca se tinea la Casa Armatei,in holul Arhitecturii ,Sala Palatului ,la Complexul Expozitional,la Muzeul CFR sau la Clubul CFR.Prima mea colectie tematica a fost:locomotive cu aburi construite de Piko.
Si fara modestie ,in afara de modele foarte vechi tot ce produsese Piko dupa ani '60 se regaseau in colectia mea. Cu o singura exceptie Br.56. Colectie cu care am si participat la o Cupa Mocanita.
Treptat , intrind in contact cu alti pasionati ,vazind si alte modele ale altor firme au inceput sa creasca si pretentiile.detalli mai fine, motorizari mai bune cu mai putin zgomot,linie profil etc...
In 1990 am hotarit sa dau tot ce aveam Piko si am inceput sa achizitionez numai lok-suri cu aburi de la firmele vestice.
Ca un copil ratacit intr-o cofetarie mi-au luat ochii locomotivele din epoca I asa numite laenderloks:din landurile germane. Cine nu e familiarizat cu epocile il sfatuiesc sa mearga pe site-ul MOROP pentru lamuriri:dealtfel atit LDH cit siPDI v-au sfatuit la rindul lor sa consultati site-ul MOROP.
Incerc sa va dau un exemplu sa vad daca pot posta o imagine fi- ti induratori e prima oara.
 
Am reusit.Aste a fost prima mea locomotiva luata dupa 90.E un Rivarossi Pt3/5
K.Bay.Sts. B. epoca I.
Pt. inseamna :personentender=locomotiva-tender
3=3osii cuplate
5=total osii
K.Bay.Sts.B.= Caile Ferate Regale ale Statului Bavaria
 
Din pacate nu mai e la mine iar cei ce ma cunosc stiu unde se afla.Au urmat alte asemeni achiziti dar la vremea respectiva('90-'91) nu se prea produceau modele Ep.I.Si am mai constatat ca Ep.I nu acoperea si modele ca BR 52 sau 50 pe care le stiam de acasa. Apoi a intervenit factorul financiar toate lok-surile de Ep.I erau mai scumpe decit versiunile lor DRG ,DB sau DR,clar datorita schemei mai complicata de vopsire.Usor ,usor am revenit la dragostea mea dintii locomotiva cu aburi in vopsire negru-rosu EpII DRG.
Dar asta e alta poveste.
Cu bine, DRG.
 
Salut. Ma gindesc sa va fac putina teorie despre Epoca II.Pentru Germania Epoca II e impartita in trei:
Ep.IIa :1920-1924
Ep.IIb :1924-1936
Ep.IIc :1936-1945
Ca sa fie mai clar am sa exmplific cu foto; ex Ep.IIa
 

dupa cum se vede culoarea e aceeasi ca de land dar cu placute noi din alama ale noi infiintate Companie a Cailor Ferate Imperiale Germane=DRG .
 

stiti istoria acestei locomotive :?: a fost construita in 1921 de LINCKE si a intrat in serviciu la DRG cu nr.38 3199, apoi a fost vinduta CFR-ului ,nu stiu exact anul si inscrisa la noi in circulatie cu nr. 230 106 apoi nu de mult timp a fost cumparata de un muzeu din Germaia ,reparata exemplar dupa parerea mea si acum tracteaza cu succes trenuri turistice (sonderfahrt0.
daca stiti amanunte sinteti bineveniti si daca an gresit ,corectati-ma.
 
Se vede clar diferenta :vopsire schimbata ce va deveni clasica si va remine pina la scoaterea la pensie a ultimei locomotive cu aburi in Germania Se observa disparitia placutei cu vulturul de pe marchiza inlocuit cu o placa cu inscriptia Deutsche Reichbahn.Vulturul negru pe fond galben intr-un cerc se va regasi numai pe vagoanele de persoane si pe automotoare.
Pemtru Ep.IIc au existat 3 inmatriculari succesive:alama fiind un material scump
a fost inlocuit cu aluminiu deci placute din aluminiu =1936 a doua inmatriculare:aparitia Reichadler in locul placutei cu Deutsche Reichbahn si a treia cind tot din economie (razboiul era in toi) dispar total placutele ,inscriptiile facindu-se direct pe marchiza cu vopsea alba.
Am doar un ex. pt cea de mijloc:
 
Salve Drg !!!
I-ti multumesc pt articolele la obiect, intr-o singura pagina de Forum ai reusit sa clarifici toata abureala din capul meu... si-a multor altora... :oops: , legata de epoca II.
Tot asa si-n continuare !!! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
PS
Pt a nu dilua informatiile impartasite de DRG, comentariile si intrebarile va rog sa le postati aici :
http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=17139#17139

rally
 
Am sa ma coretez singur: nu toata epIIc e DRB ci doar incepind din 1938 cind odata cu' Anschluss'(alipirea Austriei) a fost preluat tot parcul rulant austriac:si iar un exemplu:


O locomotiva austiaca inscrisa in circulatie ca Br.13-4



si o alta dar model Micro Metakit
 
sa revenim totusi la povestioarea colectiiei mele.Dupa cum spuneam la inceput (ani 90-91) am vrut sa merg pe Ep.I si am vazut dupa o febrila stiudiere a cit mai multe cataloage ca oferta pt Ep.I este subtire(de unde sa stiu ce o sa urmeze)Rivaross cu cea mai larga oferta abia avea 5 modele.Asa ca am, schimbat macazul si am trecut la Ep.II.M-am pus pe informare si am ajuns la concluzia ca Ep.IIb ar fi ideala pt. mine:sint si lok-surile preluate de la Laenderbahn cit si cele NOI(einheits),au schema de vopsire draga mie si sint un pic mai ieftine decit versiunile de landbahn pt ca sa stiti ,parte financiara a contat mai tot timpul.
NU poti sa le ai pe toate in viata,deaceea trebuie sa facem mereu alegeri.Si formarea unei colectii tematice e o astfel de alegere.
 
Pe masura trcerii timpului oferta de pe piata se imbogatea; toate firmele au inceput sa lucreze pe epoci ,unele fieme au revenit in forta (Brawa sau Piko) ,altele au 'reinviat' dupa colaps financiar si preluare de catre altii mai tari(Vezi Liliput , Rivarossi,Lima,Jouef,Arnold chiar de curind si Roco).
Ne mai facind fata avalansei de modele am hotarit sa mai restring inca o data aria temei si am renuntat sa mai achizitionez vreun model ce reproduce o locomotiva sau vagon Einheit(poti sa te lamuresti ce e cu acest termen la 'Discutii pe tema epocilor") = Unificare.Acum incerc sa achizitionez numai modele care reproduc materialul rulant preluat de DRG de la landuri.Cit despre Einheit-urli sint in stand-by pentru vremea cind m-or da banii afara din casa.
Iar acum cu nebunia asta de digital care m-a prins cu totul si pe mine nu mai fac fata nici la ce mi-am propus. Apropo de digital: stiti anul lui de nastere ? 1986!! va vine a crede ca exista de 21 de ani. Meritul introducerii pe piata ii revine firmei Maerklin.
Orice tema e buna am mai spus-o dar orcit de bogata, de bine informata,de pretioasa ar fi, atita timp cit tinem modelele in cutii sau cel mult in vitriune(cazul meu)vom fi niste modelisti frustrati daca nu construim si o diorama pe care sa vedem modelele dragi la lucru.Iar daca diorama pastreaza si tema aleasa atunci poti sa te consideri fericit. Dragii mei ,la lucru! :!:si pe miine.
 
Ca orice modelist feroviar de cind ma stiu am visat la o diorama cu tot ce trebuie.Cel mai dureros impediment in realizarea visului e lipsa spatiului.Si asa te restringi, mai tai pe aici ,mai tai pe dincolo si te trezesti doar cu o mica bucatica din ce ti-ai dorit.Asa am patit si eu ,m-am hotarit sa fac numai o zona de depou pt locomotivele cu aburi, bine inteles pastrind epoca mea IIb.
Nu o sa va dau acum detalii de constructie ,ce pot sa va spun e ca munca inainteaza foarte greu.Tot felul de obstacole.lipsa de materiale mai la inceput, lipsa de scule care sa-ti usureze munca .sau chiar sanatatea au aminat progresul dioramei.Orcite obstacole a-ti avea nu dati rabat la detalii,fiti perfectionisti si veti
fi rasplatiti in cele din urma.Nu va lasati guvernati de zicala"lasa ca merge si asa"
In modelism nu exista aceasta vorba.Poate o sa va povestesc odata si despre constructia dioramei daca intereseaza pe cineva.Cam atat si pe curind
 
drg a spus:
Ca orice modelist feroviar de cind ma stiu am visat la o diorama cu tot ce trebuie.Cel mai dureros impediment in realizarea visului e lipsa spatiului.Si asa te restringi, mai tai pe aici ,mai tai pe dincolo si te trezesti doar cu o mica bucatica din ce ti-ai dorit.Asa am patit si eu ,m-am hotarit sa fac numai o zona de depou pt locomotivele cu aburi, bine inteles pastrind epoca mea IIb.
Nu o sa va dau acum detalii de constructie ,ce pot sa va spun e ca munca inainteaza foarte greu.Tot felul de obstacole.lipsa de materiale mai la inceput, lipsa de scule care sa-ti usureze munca .sau chiar sanatatea au aminat progresul dioramei.Orcite obstacole a-ti avea nu dati rabat la detalii,fiti perfectionisti si veti
fi rasplatiti in cele din urma.Nu va lasati guvernati de zicala"lasa ca merge si asa"
In modelism nu exista aceasta vorba.Poate o sa va povestesc odata si despre constructia dioramei daca intereseaza pe cineva.Cam atat si pe curind

Ne intereseaza tot.
Aici trebuie sa spui ca la doctor :D

Nu uita drg ca Ep.II este o epoca "curtata" de multi modelisti dar inteleasa si redata foarte putin asa ca te asteptam.

Cu macheta reprezentand un depou chiar m-ai facut curios deoarece noi ceilalti facem o macheta pe care depoul daca este reprezentat este reprezentat mai modest.

Asa ca esti invitatul nostru sa ne spui prin ce ai trecut :lol: