Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florin, da-mi ceva de ce sa ma agat cu vagoanele astea. Sa stiu ce caut prin poze, poate gasesc pe undeva, ceva.

Later edit: le-am identificat pe un site elvetian in care se mentiona ca an de vanzare catre CFR 1949. Cautam.
 
Poza nu am ca sa o postez. Doar aici am gasit referire la vagon:
http://www.voepelm.de/t_b/sbb4/SBB%20P%20558801-02%20Kuehlwagen/SBB%20P%20Kuehlwagen%2055880X.htm

La recensamantul vagoanelor acoperite din 25.04.1950 apare un vagonul Rcfw 3135235 fabricat in 1943 la Rothgeber, vagonul a fost retras din circulatie pentru renumerotare pentru ca numarul aparea de 2 ori. Exista o sansa ca vagonul sa fie cel cautat de mine.
 
Fost vagon de cereale reconditionat si expus in curtea unei fabrici din Tg.Mures.



Pe placuta fabricantului am reusit sa descifrez doar Grazer si anul 1929.
 
uau! daca toate fabricile ar face la fel :)
bine conservat vagonul.din cate vaz, un G la care au adaugat o creasta :p pentru incarcare...
 
floo a spus:
O fotografie din perioada interbelică’, pe care am achiziţionat-o recent:


Seria I, probabil. Are cineva mai multe informaţii despre aceste vagoane?

Se pare ca detin restul de fotografii din acelasi lot executat de Gh.Laczko din Curtici.
Pe spatele primelor trei fotografii aveti si data cand au fost luate- 1937.
Ultima fotografie din lot nu-si are locul aici, dar poate o identificati ca gara (Curtici??) si o puteti muta unde-i este locul (acelasi autor)


 
Salut Puiu,

Multumim frumos, excelente poze!
Cu atatea detalii, sa vedem, se incumeta cineva sa modeleze vagonul CFR 413872? :D

Iar gara in mod sigur este Curtici, tronsonul de cale ferata Szeged-Curtici fiind inaugurat in 25. 11. 1882.
 
Salut Dorine,

Multumesc pentru precizari si aprecieri.Regretul meu este ca nu vom mai avea parte de o asemenea ordine si curatenie intr-o gara de margine de tara si nu de capitala de judet !

P.S.Ce zici de cosul de fum de pe corpul central ?
 
Un fost G fabricat la Arad in 1925, acum folosit ca magazie:

 
Si o intrebare via Germania:

Au circulat dupa 1944, dar NUMAI inregistrate in parcul CFR si vagoane rusesti, foste prada de razboi? Ca au ramas in tara stfel de vagoane, pentru asta avem dovezi dar, erau folosite numai in trenuri de lucru, nu insa in parcul activ. Sau, totusi, nu? De aici fac exceptie si vagoanele basculanta de tipul Canal, tratate cu ceva timp in urma.
 
buna,
De aici fac exceptie si vagoanele basculanta de tipul Canal,

acelea s-au livrat noi in 1949, fiind construite dupa cunostintele mele de uzinele din Kaliningrad (fost Königsberg) in Prusia Orientala.

ma indoiesc de prezenta vagoanelor foste SZD in parcul curent CFR, chiar si in anii 1950. dovezi contrare ar fi binevenite.
 
buna catalin,

dupa cum se vede din pozele tale, "cazanul" (termen traditional ceferist) este mult mai recent decat sasiul vagonului.

este probabil unul din vagoanele care au avut RK in anii 1950 la care s-a schimbat rezervoarele originale nituite cu unele noi, cu capacitate usor sporita si sudate.
 
Rumanians Send Aid Across Border To Stricken… 1956
http://www.britishpathe.com/video/rumanians-send-aid-across-border-to-stricken-hunga

Ce date aveti despre vagoanele de marfa pentru transport mobila, MAV din 1890?
 
buna,

vagoanele de transport "mobila" se foloseau nu numai la mobila ci si alte obiecte usoare care trebuiau protejate, precum coletarie.

cele MAV ajunse la CFR dupa preluarea Ardealului aveau 2 sau 4 osii, pereti laterali inalti, acoperis cu sectiune trapezoidala... altceva pe moment nu imi mai amintesc.
 
Florin, date se mai gasesc si multe din ele nu mai am timpul sa le pun pe forum. Sa nu mai spun ca la anumite subiecte nu reusesc sa postez deloc (poate sunt cumva blocat, habar n-am).
Intreaba-ma punctual si incerc sa-ti raspuns.

PS: un exemplar din cele pe 4 osii era/este in Bucuresti Triaj folosit ca magazie (e chiar la gardul dinspre linii) si poate fi recunoscut prin forma deosebita a acoperisului, asa cum scria mai sus Horia (cel perfect trapezoidal era la vagoanele de transport carbune, vagoanele de transport mobile aveau latura mica rotunjita).

PS: cred ca te referi la lotul construit in 1892 nr CFR 191.991-192.000. Nu am cunostinte despre un lot din 1890.
 
@ Florin,

Te referi la ACEST: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/Gh_car/gh_car_main.htm gen de vagoane?