Uzinele Malaxa

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
645
8
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Sursa: Arhivele Naţionale ale României, fototeca (Ministerul de Interne), album 44, le-am redescoperit de curand:















De aici.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
Si cate ceva despre autorul cladirii, arhitectul Horia Creanga, nepotul povestitorului Ion Creanga si fiul capitanului Creanga, cel care incanta vilegiaturistii veniti la baile de la vii de la Constanta cu placintele lui:

http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2013/04/arhitectul-horia-creanga-biografie-opera/
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.825
4
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Uzinele Malaxa au avut o filiala olteneasca, Atelierele Malaxa din Craiova, binecunoscuta Electroputere (dupa nationalizare). Autorul cladirilor este acelasi Horia Creanga...
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
Horia Creanga a proiectat toate cladirile de care avea nevoie Malaxa, in plus de asta tot lui i se datoreaza imbunatatirea designulului automotoarelor din seriile 900-1000. Schimbarile propuse de Horia Creanga sunt subtile, insa importante si se pot observa comparand pozele automotoarelor din prima serie, practic identice automotoarelor Ganz (1001-1002 si 1003-1004) cu cele de la 1005 in sus. Se pot observa fustele rotunjite, racordate lin la corpul automotorului, botul rotunjit si racordarile line cu zona tampoanelor, pozitia usor diferita a farurilor si farul central inglobat in partea superioara a automotorului.

Arhitectului Horia Creanga i se datoreaza designul reusit si eleganta deosebita a acestor automotoare. Mare pacat ca dupa 1950 toate cele din Romania au suferit modificari in zona tampoanelor, tampoanele originale, subtiri, fiind inlocuite cu unele mai butucanoase, astfel incat s-a ajuns la imaginea lor grosolana de azi. Singurul care si-a pastrat tampoanele originale este exemplarul unic de la Sankt Petersburg, de asemenea unul dintre putinele care mai are fustele in forma originala. Din pacate insa, ca sa nu fie totul perfect, i s-au inlocuit tablele laterale lise cu unele striate si are niste deformari in locul unde candva exista cupla automata.
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
645
8
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dorin tot respectul pentru ce ai scris despre arh Horia Creanga :aplauze: . Cred ca pentru "Malaxa" trebuie perecizata toata echipa adica Horia Creanga, Ionel Creanga, Lucia Creanga si pentru Febrica de Tevi se mai adauga si contributia lui Haralamb Georgescu.