Uzinele Malaxa

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dechid acest topic deoarece vreau sa aflu si sa adun cat mai multe informatii despre cele doua uzine.
De aceea ii rog pe cei mai bine informati sa imi spuna ce a ramas din cele 2 uzine.
Stiu ca Uzina Timpuri Noi (Lemaitre) a fost pusa la pamant desi era monumet istoric (ea se taia cu autogenul in anul in care faceam practica).
Desi am crescut in zona Poarta 4 Faur nu cunosc daca mai exista vreun corp sau anexa din fosta uzina Malaxa.

Multumesc pentru viitoarele contributii.
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,
în primul rând, spune-ne şi nouă’, te rog, de ce le-ai pus pe amândou㒠în aceeaşi oală’(topic).
Malaxa (antebelic)= 23 August (postbelic) =Faur (post '89)
Parte din ea înc㒠funcţioneaz㒠pe acelaşi amplasament.
Bă’nuiesc c㒠în ultima ta fraz㒠te întrebi care erau clă’dirile originale de pe vremea lui Malaxa...îţi recomand s㒠studiezi blogurile despre istoria Bucureştilor, de unde cred c㒠poţi începe documentarea. De exemplu aici. De asemenea aici e un filmuleţ interesant, mai ales pentru ultimele secvenţe, din curtea Uzinelor Malaxa.
Eu am gă’sit un articol interesant despre Lematre aici.
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
misha a spus:
Salut,
în primul, rând spune-ne şi nouă’, te rog, de ce le-ai pus pe amândou㒠în aceeaşi oală’(topic).
Amandoua stiu ca erau uzine de material rulant. Cand o sa ma informez indeajuns o sa creez doua topicuri specifice.
Merci de linkuri.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Lemaitre a reparat material rulant de toate categoriile. Nu stiu sa fi fost implicata si in activitatea de constructie "de la 0". Astazi din vechile uzine nu mai exista nimic. Asa cum spuneati mai sus uzina a fost rasa in ultimii ani pentru a face loc unui complex de birouri si locuinte.
Cu parfum de legenda a ramas povestea caii ferate care lega uzina de Gara Filaret si care dupa ce cobora dealul Filaretului urma actuala strada a Lanariei (langa strada Candiano Popescu, cunoscuta soferilor bucuresteni fara legatura cu calea ferata...), trecea Dambovita si intra in incinta uzinei.

Malaxa, pe langa activitatea de reparatii este cunoscut si pentru constructia de material rulant, material de razboi, automobile, etc... Nu mai are rost sa intru in detalii pentru ca se cunosc. Monografia Uzinelor Malaxa este una din lucrarile de referinta pentru cei care doresc sa se documenteze mai mult despre aceasta uzina.
Da, mai sunt parte din corpurile originale si arhitectura industriala specifica anilor '30/'40. Se diferentiaza de restul constructiilor pentru ca sunt din caramida. Cele adaugate uterior sunt hale din beton armat. In fata halei originale mai era pana anul trecut si podul rulant ramas tot din anii '30.

Din incinta acestor hale pornea calea ferata industriala care facea legatura cu reteaua CFR in locul unde astazi este gara Titan.
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc Catalin pentru adaugiri. Se poate sa pui un semn in GE pentru corpurile de cladiri ce apartineau uzinelor Malaxa? Vreau sa le fotografiez.

Merci.
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
îţi urez succes! Vezi c㒠uzinele funcţionează’, e cu intrare pe poart㒠cu paznic, sper s㒠nu fii dezamă’git..
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
misha a spus:
îţi urez succes! Vezi c㒠uzinele funcţionează’, e cu intrare pe poart㒠cu paznic, sper s㒠nu fii dezamă’git..
ok dar inca nu stiu unde sunt cladirile istorice!
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
http://lanivelulochiului.wordpress.com/2010/08/28/horia-creanga/
Cam ă’sta era stilul arhitectural al epocii, aplicat de Horia Creang㒠şi la UM.

http://www.george-damian.ro/galerie-foto-uzinele-malaxa-in-imagini-1022.html
Pe aici mai gă’seşti şi alte imagini.

Din pă’cate nu am mai multe informaţii referitoare la clă’dirile vechi, dar, aşa cum a scris şi Că’tă’lin... sunt mai mult din că’ră’mid㒠decât din beton. Fă’-ţi nişte printuri de la pozele de epocă’, eventual, şi încearc㒠s㒠identifici la faţa locului clă’dirile.
Pe GE, se vede poarta 2 cred, aceea unde întoarce tramvaiul în faţa gă’rii Titan. Cam de acolo ar trebui s㒠începi... Presupun c㒠acolo era poarta principală’. http://www.muzeuldefotografie.ro/2010/01/o-harta-a-bucurestiului-interbelic/ aici ai o hart㒠care arat㒠linia tramvaiului 50N spre "Fab. Malaxa" Vergului=actual Basarabiei
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
ICRA: sunt complet in afara subiectului GE.
Cel mai simplu: mergi la poarta Faur 4 (capatul lui 331) si arunca o privire peste gard. O sa vezi un lung sir de cladiri rosii din caramida cu un pod rulant in centru. Alea sunt halele vechi.

La poarta Titan 1, in spatele blocului turn din intersectie se vede cladirea lui Creanga, tot din caramida rosie. Este o cladire masiva, perpendiculara pe bulevardul Basarabia cu ceva vegetatie in fata.

Eu nu am avut timp sa caut o harta cu cladirile uzinei pana la nationalizare. Suprapusa peste actuala harta o sa dea o imagine exacta a ceea ce mai exista din uzina originala.
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Că’tă’lin, deci poarta principal㒠veche, cea cu "MALAXA" din litere art deco metalice deasupra, nu era în faţa actualei gă’ri Titan? Cea despre care am presupus eu c㒠este poarta 2?
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
catalin a spus:
ICRA: sunt complet in afara subiectului GE.
Cel mai simplu: mergi la poarta Faur 4 (capatul lui 331) si arunca o privire peste gard. O sa vezi un lung sir de cladiri rosii din caramida cu un pod rulant in centru. Alea sunt halele vechi.
Poarta 4 este capatul lui 311 si 101. Stiu ca se poate intra prin poarta 3 (langa rep Fiat) fara sa te verifice nimeni dar probabil sunt curti diferite.
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pă’i vezi acolo, la faţa locului! Am vă’zut la un moment dat o imagine o poart㒠cu litere de fier pe cer... (genul "Arbeit macht frei"). Bă’nui c㒠aia era poarta principal㒠pe vremea lui Malaxa. întrebarea era care poart㒠este.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
misha a spus:
Că’tă’lin, deci poarta principal㒠veche, cea cu "MALAXA" din litere art deco metalice deasupra, nu era în faţa actualei gă’ri Titan? Cea despre care am presupus eu c㒠este poarta 2?
Misha, eu stiu ca poarta era aici (vezi dunga rosie). Scuze, dar atat m-am priceput in materie de notatii.
Informatia trebuie verificata si din alte surse (inclusiv eu trebuie sa mai caut prin hartii ):



In dreapta sus este cladirea garii Titan. Repet, informatia trebuie verificata.

Aici se vede bine aceasta poarta si cladirea din stanga, din ce stiu, este inca "in picioare":

http://www.forumtrenuri.com/t776p10-pagini-din-istoria-cailor-ferate-romane

http://farm7.static.flickr.com/6182/6152769577_da19092f85_b.jpg

pozele ii apartin lui Nokia2010
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Are dreptate misha sunt alea pe care scrie Republica unde intoarce tramvaiul pe Basarabiei.
Se vede si pe Google la nivelul strazii.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Mi-am cotrobait prin amintirile din vremea cand bateam orasul la picior. Imi mentin cele scrise cu o pagina in urma. Intre timp am aflat ca zona se numeste poarta Faur 1 (habar nu aveam pana astazi), cladirea din imaginile de epoca exista si astazi.

Uite-o in aceasta poza gasita la repezeala pe internet:

http://www.kampus.ro/popup.php?img=images/descrieri/Faur-Poarta-1-720px.JPG

versus poze de epoca:

http://farm7.static.flickr.com/6182/6152769577_da19092f85_b.jpg

Fosta poarta era in stanga cladirii (cum ne uitam la poza contemporana noua) si este exact in zona pe care v-am indicat-o in postul meu anterior.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
@ Catalin:

Cladirea este evident aceeasi, in ciuda schimbarii tamplariei initiale!

Dar ce minunatie de poza este asta de epoca... se vad acolo nu mai putin de 10 locomotive de manevra in constructie, e o chestie un pic mai deosebita care pare sa fie o locomotiva de manevra cu o extensie? Oare ce-o fi aia? Pe urma trei automotoare de tipuri diferite -Grozav, Catalin, am acum si poze de deasupra lor... si niste tendere, plus un sasiu al unei locomotive din seria 142!
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Buna Victorian,

fiecare imagine din curtea acestor uzine e o cutie a Pandorei. Mai ales cand vine vorba de tipul mare de automotoare construite aici, atat de diverse si de fascinante in acelasi timp pentru pasionatul de istorie feroviara.

Nu stiu ce este acea constructie. Nu am cunostinta de un LDM modificat cumva fata de desenul "standard". Tot ce pot sa fac este sa presupun ca este o cabina de LDM ce sta pe un boghiu uzinal si asteapta sa intre in hala de montaj.