Re: Caile Ferate
S-a încercat și rodajul, respectiv rulare înainte / înapoi cu viteză moderată etc., dar manifestările audio nu au dispărut
Cunoașteți o simpatică lege a lui Murphy, care spune că "
un lucru se declară perfect atunci când mai are nevoie de câteva mici corecții, iar efectuarea acestora îl vor compromite total" ?
Din aproape în aproape, (cred din nou că) am identificat sursa cârâitului, respectiv angrenajele roților tenderului. Astfel am observat că nu erau unse nici lagărele roților tenderului, nici roțile dințate și nici axele acestora, deci... le-am uns EU generos cu o unsoare siliconică pe care o mai folosisem cu succes în cazuri similare. Spre marea mea bucurie, cârâitul a dispărut total
Foarte încântat, am plasat din nou BeRea39 pe ovalul temporar de cale ferată și am lăsat-o în funcțiune cu viteza 14 (din 28). A dat ea niște ture foarte frumos, după care a început să se tot oprească brusc cu farurile stinse, iar după circa o secundă își aprindea farurile și pleca mai departe, iar se oprea etc. Da'asta ce-o mai fi?!
Rapid BeRea39 s-a întors pe rollertester și am căutat CV30. De ce tocmai acesta? Fiindcă locomotiva este înzestrată cu un decodor train-O-matic, iar CV30 ne spune dacă a fost ceva în neregulă în timpul funcționării. Surpriză!!! Am găsit valoarea 1, adică scurtcircuit la motor! De unde așa ceva, din moment ce am avut grijă să lucrez corect și să nu se atingă nimic?! Atunci m-am uitat mai bine la ecranul Tomprogrammerului și am observat un curent consumat de peste 600mA
Asta-i bună!!! De unde și până unde asemenea curenți?!? La mersul în ambele sensuri se absoarbe acest curent foarte consistent, dar protecția la scurtcircuit se declanșează numai la mersul înainte. Prin comparație, BeRea17 Fleischmann consumă doar vreo 120mA, cu luminile aprinse și cu sunetul oprit, la aceeași viteză 14 din 28. Tenderele locomotivelor BR39 și BR17 sunt acum identice, datorită operațiilor descrise anterior.