• Forumul este in proces de upgrade!

Caile Ferate "La Ursu"

mpursu

Well-Known Member
Culorile mele favorite sunt albastru şi roşu

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Pe linia exterioar㒠se afl㒠trenul expres, tractat de locomotiva electric㒠060-EA CFR seria 40, iar pe linia interioar㒠se afl㒠un tren de marf㒠tractat de locomotiva diesel BR216. Ambele locomotive au farurile aprinse şi, deoarece ambele au decodoare cu sunet, era şi de aşteptat ca funcţiile F1 s㒠fie activate. în plus, 060-EA CFR are activat㒠funcţia F8, care ră’spunde de aprinderea farurilor centrale în sensul de mers. Pentru conformitate:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

îmi place tare mult ideea conducerii celor dou㒠trenuri cu dou㒠controllere separate

în aceast㒠configuraţie s-a întâmplat şi o premier㒠mondial㒠absolută’: RocoMultiMouse (roşu) a citit valori reale ale CV-urilor
. Daaaa, ştiu, pentru mine este premieră’
, fiindc㒠pe vremuri am avut şi eu RocoMultiMouse roşu plus amplificatorul Roco 10764. Știam c㒠aceast㒠combinaţie nu permitea RocoMultiMousului s㒠afişeze valorile reale ale CV-urilor fiindcă’... pur şi simplu "cutia neagră’" nu era în stare s㒠i le trimită’
, fapt pentru care am schimbat rapid macazul spre staţia LenzSet100
 

mpursu

Well-Known Member
RocoMultiMousePro (albastru) îşi gospodă’reşte bateriile, stingându-şi afişajul la câteva secunde dup㒠ce a fost acţionat㒠o comandă’, respectiv oprindu-se dac㒠nu este acţionat vreme de câteva minute.
întrebare întrebă’toare: îşi mai aminteşte cineva cum se poate conecta un RocoMultiMouse (roşu) la staţia LenzSet100, printr-o modalitate simpl㒠pe cât posibil?
 

sogard_2003

Well-Known Member
mpursu a spus:
întrebare întrebă’toare: îşi mai aminteşte cineva cum se poate conecta un RocoMultiMouse (roşu) la staţia LenzSet100, printr-o modalitate simpl㒠pe cât posibil?
Cu un cablu ? :lautar: :mrgreen:
Nu cumva trebuie schimbata adresa X-bus cu una de slave ?
 

dac

Well-Known Member
Cu un adaptor de la RJ12 la DIN5. Uite schema aici (vezi NetBox):
http://usuaris.tinet.cat/fmco/lokmaus_en.html
 

mpursu

Well-Known Member
mpursu a spus:
...îşi mai aminteşte cineva cum se poate conecta un RocoMultiMouse (roşu) la staţia LenzSet100, printr-o modalitate simpl㒠pe cât posibil?
... împreun㒠cu controllerul staţiei LenzSet100 (întrebarea a fost incompletă’) :)
 

dac

Well-Known Member
Controllerul Lenz il conectezi normal, iar MMausul la mufa LMAB (cele 4 fire centrale, conform schemei lui Paco). E posibil sa fie necesara alocarea manuala a unei adrese MMausului, intrucat nu stiu daca Lenz stie sa ii aloce una in mod automat.
 

mpursu

Well-Known Member
Mulţumesc! Voi încerca şi eu.
între timp... se pare c㒠expresul meu a devenit prea greu de tractat din cauza culegă’toarelor de tensiune care-i frâneaz㒠roţile, fapt pentru care locomotiva 060-EA CFR începe s㒠nu mai fac㒠faţ㒠:oops:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Chiar aşa, fenomenul se cheam㒠"cabrare"?
Deja încep s㒠m㒠gândesc la modificarea culegă’toarelor Tillig, pe care le-am montat în vagoanele Balkan Express, astfel încât ele s㒠nu mai calce direct pe roţi, ci pe osiile plasate una-aşa-şi-una-invers. Astfel culegerea bipolar㒠per boghiu va fi menţinută’, iar frânarea roţilor va fi mult mai "blândă’".
 

gamitzu

Well-Known Member
A doua varianta ar fi sa-i mai adaugi greutate prin colturi pe sub carcasa pe unde merge, desi cred ca are destula. Am patit si eu asa ceva si cred ca de vine este modul de a culege curentul din sine. Eu nu inteleg de ce nu folosesc metodele de la N si la HO. Sa culeaga curentul din capetele conice ale axelor. Daca merge la N mergea si la o scara mai mare. :D
 

mpursu

Well-Known Member
Of... Am identificat vagonul cu cea mai puternic㒠frânare, respectiv vagonul de dormit TEN (Rivarossi). Acesta a fost dotat din construcţie cu osii metalice cu axe întrerupte, deci avem la dispoziţie roţi metalice şi axe grosuţe din plastic, în care sunt înfipte jumă’tă’ţile de ax metalic fixate în roţi. Astfel, culegerea tensiunii pe osii nu mai intr㒠în discuţie, deci singura modalitate ră’mas㒠const㒠în colectoare care calc㒠direct pe roţi. Colegul nostru Gyuri (că’ruia îi mulţumesc înc㒠o dat㒠:aplauze:) mi-a construit dou㒠module colectoare şi le-a montat pe boghiurile vagonului. OK, avem astfel 4 + 4 = 8 colectoare, deci culegerea tensiunii este impecabil㒠8), dar... cele 8pt lamele metalice frâneaz㒠cele 8pt roţi chiar foarte mult :-|
Am mai intervenit şi eu, modificând pe ici pe colo formele, dimensiunile şi prinderile lamelelor, ceea ce a dus la o oarecare micşorare a frână’rii, dar nă’zdră’vanul vagon a ră’mas campion din acest punct de vedere. Aşa c㒠m-am apucat din nou de studii, mă’sură’tori etc.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Diametrul roţilor este de 10.3 mm, iar lungimea axelor este de 24 mm vârf-la vârf. Osiile
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
au diametrul corect, dar lungimea osiilor este prea mare. Osiile
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
au lungimea axelor corectă’, dar roţile sunt prea mari. Cunoaşte cineva vreo 4atru osii metalice, izolate pe o parte, cu dimensiunile de mai sus?
Deocamdat㒠am ajuns la o soluţie de compromis: am modificat (din nou) prinderile lamelelor, astfel încât le-am dublat lungimea util㒠şi le-am determinat s㒠calce pe câte o singur㒠roat㒠per osie.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Astfel am mă’rit elasticitatea lamelelor, ceea ce a redus destul de zdravă’n frânarea, menţinându-se culegerea bipolar㒠a tensiunii pe boghiu. Totuşi... parc㒠nu-mi place faptul c㒠o osie este împins㒠permanent spre dreapta şi cealalt㒠spre stânga :oops:
Tare mult aş dori s㒠pot realiza culegerea tensiunii pe axele osiilor şi nu pe roţi
... M㒠puteţi ajuta în acest sens?
 

dac

Well-Known Member
Glumesti, nu ?

Lungimea osiilor Piko este mai mare cu 0,4 mm. Chiar tu spui ca osiile sunt impinse lateral, deci exista un joc probabil > de 0,4 mm. Si chiar daca nu ar fi, un pic de tensionare a boghiurilor de plastic ar obtine jocul necesar.
 

mpursu

Well-Known Member
Am încercat s㒠montez osiile
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
din colecţia mea, dar axele au lungimea de 24.4mm şi nu am vrut s㒠forţez boghiurile. Doresc s㒠pă’strez acel foarte mic joc în "lagă’rele" boghiului, ca s㒠nu creasc㒠frecarea existent㒠deja prin prezenţa lamelelor colectoare.
Èťinând cont c㒠expresul meu este compus din 7(şapte) vagoane iluminate, frecă’rile cauzate de toate lamelele colectoare se adună’. Astfel, deşi fiecare vagon în parte ruleaz㒠binişor, întregul tren este zdravă’n frânat. De aceea doresc eu s㒠reduc frecă’rile individuale cât de mult posibil, astfel încât întregul tren s㒠fie mai uşor de tractat.
 

gid

Well-Known Member
mpursu a spus:
Totuşi... parc㒠nu-mi place faptul c㒠o osie este împins㒠permanent spre dreapta şi cealalt㒠spre stânga
Cred ca pe langa forta de frecare dintre lamela si roata mai ai una si intre roti si sine, impise fiind in lateral. Plus uzura neuniforma, poate si o eventuala deformare.
Da, deci trebuie sa schimbi ceva... :)
 

dac

Well-Known Member
Poti folosi fara nici o grija osiile Piko daca osiile originale au aceeasi conicitate a extremitatilor. Boghiul poate fi largit daca tragi usor de el. O micropicatura de ulei de mecanisme fine in fiecare lagar face f. mult.

Si eu am schimbat osiile originale (descentrate) de la Heris-uri cu osii Piko si intrucat boghiul era prea elastic si frana noile osii, l-am largit plastic folosind aer cald de la un foehn.
 

gamitzu

Well-Known Member
Am reusit sa fac niste poze la un tender Bachman, la N fireste. Daca aveam un Kato vedeai piesa din cupru sau bronz curat. Astea sant brunate cred, ca au o culoare neagra. Oricum eu zic ca e elegant si usor de facut. Poti incerca cu un punctator conic sa faci cupele, pe o bucata de aluminiu. Asa ai culege direct din capete. La tot ce am eu loco la N, izolarea dintre sine, ruperea contactului electric se face intre roti. Practic axul e tubular din plastic iar rotile au niste protuberante striate care intra in el. Daca ai reusi sa faci asta ai scapa si de uzura boghiului, la tine practic daca nu ma insel, ai axul de otel , conic, ruland in carcasa de plastic a boghiului. In timp va capata joc cum am patit eu cu vechile TT-uri, care ajunsesera cu lagarele complet descentrate.
Uite ceva poze poate iti folosesc. Spor la mesterit. :D

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
Preferata mea era BR171 "DB Cargo" de Rivarossi, datorit㒠celor două’sprezece roţi cu spiţe, celor dou㒠pantografe simetrice etc
 
Sus Jos