• Forumul este in proces de upgrade!

Modul foto

stageexp

Well-Known Member
#1
Salutare,
cu ceva vreme in urma, am construit un modul foto destinat mai mult exercitiului cu privire la diferite tehnici si la fotografierea materialului rulant. Intre timp am si facut cadou acest modul, acum sunt in etapele preliminare ale construirii altuia, zic eu, sau sper eu care sa fie mai reusit. Un modul de acest tip, in opinia mea, trebuie sa nu fie foarte mic pentru a contine exemplarul de material rulant dorit, in anumite situatii fiind necesara fotografierea mai multor machete simultan, de exemplu o garnitura, nici foarte mare, pentru manevrare corespunzatoare. Are evident un fundal in care sa se "piarda" modelul. Si normal, ar fi interesant sa aiba si o tema.

Tema acestui modul, folosind ce am avut la indemana este o statie de uleiuri plecand de la un kit pe care il aveam deja (tema imaginara).

Am purces la construirea bazei, din sipci de lemn recuperare de la tot felul de actiuni de natura tamplaristica. Peste sipcile respective se gaseste o foaie de mucava de 3 mm, destul de rigida pentru a sustine ulterior elementele de decor, fiind in acelasi timp usoara. Fundalul este de asemenea realizat sub forma unui cadru, rigidizat cu doua legaturi oblice, prevazut a fi demontabil din considerente de gabarit, deci se monteaza si demonteaza usor cu 2 suruburi cu piulita fluture. Demontarea sa permite stocarea acestui modul pe un dulap de exemplu, cu fundalul demontat si asezat sub el in modul sandwich.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

stageexp

Well-Known Member
#2
Pe structura astfel creata am lipit o o bucata de polistiren extrudat pe care se va creea terasamentul de cale. Deci calea este suprainaltata fata de rest, prisma de pietris este asigurata de o alta fasie de polistiren extrudat pentru parchet laminat. Lipirea se face cu adeziv prietenos cu materialele de tip polistiren. In fundal, se regaseste statia de uleiuri montata pe o baza din polistiren, caroiata si imbatranita astfel incat sa sugereze o suprafata din beton si liniile de demarcatie corespunzatoare. Practic s-a folosit polistiren de 2 cm si de 3 mm.

Ulterior, mersul a fost cel standard pentru o macheta feroviara: lipirea sinei de suportul din polistiren, confectionarea terasamentului din nisip, aplicarea de plasa si ipsos, aplicarea de hartie si aracet. Personal imi place sa combin aceste doua metode, adica in functie de zone si necesitati, folosesc o structura din ziare mototolite peste care vin cu plasa de polistiren si schit sau ipsos, respectiv hartie de bucatarie si un amestec de apa si aracet. De asemenea prefer sa vopsesc ulterior suprafata obtinuta si nu sa amestec colorant in aracet.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

stageexp

Well-Known Member
#3
Am decis electrificarea modulului, adica montarea de stalpi de lumina home made acolo unde va fi statia de uleiuri, precum si contact electric la sina. Acest lucru a fost facut in ipoteza in care se doreste a avea poze de noapte, in rest, rama modulului permitand montarea de proiectoare exterioare pentru fotografie de tip studio.

Cateva cuvinte despre realizarea acestor atalpi de lumina:
am folosit LEDuri din brichete chinezesti, de diametru mic, de asemenea brichetele mai au un suport al celor trei baterii de ceas care alimenteaza LEDurile. Aceste suporturi s-au pretat la confectionarea cozoroacelor lampilor stradale, dupa ce le-am frezat usor canalul pe care il aveau initial, astfel incat sa imi permita montarea unor tevi de alama de 2.6 mm. Trebuie sa constat ca dimensiunea acestor stalpi de iluminat este putin cam mare, in ceea ce priveste partea propriuzisa a corpului de iluminat, insa in decor acest lucru nu are un impact asa de mare. A fost solutia cea mai rapida pe care am avut-o la indemana.

Din decupajele de mucava de la o macheta de arhitectura, am confectionat bazele lampilor, in care am fixat tevile de alama dupa gaurire initiala. Pentru lipituri am folosit exclusiv cianocrilat. Acesta a permis lipirea rapida si sigura a metalului pe plastic.

Rezultatul a fost o baza din mucava, teava de alama prin care am tras un fir la lampa, al doilea fir a fost lipit in apropierea bazei de teava de alama. Capacul transparent al lampii a fost realizat din plastic striat portocaliu, care sa indulceasca putin lumina alba, iar peste suportii de baterii folositi la corpul lampii sau folosit capace din forex. S-a vopsit totul cu vopsea acrilica tamyia alb.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

stageexp

Well-Known Member
#4
Statia de uleiuri este imprejmuita de un gard din dale de beton. Puteam alege intre doua solutii, gardul unitar, dupa care sa simulez piesele de fixare a dalelor (adica pe romaneste stalpii in forma de H verticali din beton) caz in care ar fi iesit parca prea drept, astfel incat am optat pentru confectionarea din bucati, care sa duca la un gard usor darapanat, putin in paragina, imagine completata de un wheatering si nsicaiva ierburi aplicate. Toate componentele, deci stalpii, placile din beton (cate 3 la numar pe verticala pentru fiecare sectiune), poartea s-au realizat din forex, lipit cu superglue, vopsire cu acrilic si uleiuri. Pentru urmatoarea constructie de acest fel voi modifica dimensiunile, pentru ca numarul de dale sa corespunda mai mult realitatii. In functie de dimensiunea gardului se folosesc cate 3 sau 4 dale.

Pentru completare am mai introdus un element de decor, la trecerea de cale ferata respectiv in curtea statiei de uleiuri. Am modificat un camion de bere, scara H0, probabil epoca II. Acesta era initial acoperit. A urmat revopsirea si murdarirea, camionul asteapta cuminte la trecerea de cale in timp ce remorca este deja garata in curtea statie de uleiuri. Ca marfa niscaiva butelii cu forma interesanta din scratch.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

stageexp

Well-Known Member
#5
Ulterior s-a aplicat iarba, alte resturi de vegetatie, niscaiva elemente suplimentare de decor.

Am montat instalatia electrica, am confectionat posterul prin printarea de tip poster (adica pe 9 coli) a unei imagini panoramice, din care am taiat partial. Printarea am facut-o pe hartie standard, din motivul de a nu avea calitate fotografica sau stralucire prea mare, fiind nevoie de un fundal usor estompat si nu de unul prea evident, dupa parerea mea modelul fiind acela care trebuie sa iasa in evidenta. Normal, se poate printa imaginea dintr-o bucata, dar costurile sunt ceva mai mari.

Dupa utilizare fundalul se detaseaza si se stocheaza usor, fara a ocupa mult spatiu, durata de montare si punere in scena fiind de cca 5 min.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

misha

Well-Known Member
#8
Mi se pare c㒠a ieşit bine. Felicită’ri pentru rezultat şi pentru prezentarea etapelor construcţiei.
îmi poţi spune, te rog, dimensiunile şi cam cât timp de lucru efectiv ai cheltuit?

Fiind vorba de modul de poze, poate ar mai trebui adă’ugate detalii pe lâng㒠şină’: un semnal mai ruginit, vreo alt㒠fieră’tanie, borne kilometrice, d'astea.
Nu ştiu dac㒠ai vă’zut site-ul ă’sta, apropos de clă’diri mai pă’ră’ginite: http://www.009.cd2.com/members/how_to/nouaillier_a.htm

Eu cred c㒠ar da mai bine cu tufişurile roşii scoase şi cu bră’duţii mutaţi lâng㒠gardul gă’ză’riei, iar în locul brazilor... nu-mi vine nimic deştept în minte...
 

stageexp

Well-Known Member
#9
Mersi, modulul poate fi mult imbunatatit, a fost o incercare.
De altfel l-am si dat, voi face altul cat de curand.
Din ate imi aduc aminte, dimensiunile erau undeva la 80 X 50 cm.

Ca timp e destul de greu de estimat, pentru ca nu pot lucra continuu din cauza jobului si a altor activitati. Vara recunosc ca mai deloc. Mai am si obiceiul de a ma apuca de multe deodata, uneori de pana la 10 machete din diverse domenii.
Daca ar fi insa sa consideram un timp aprox continuu de lucru, ar putea fi terminat intr-o saptamana lucrand cam 2 ore pe zi, inclusiv cu pauzele tehnologice de uscare a dezivilor si vopselelor.

Referitor la site, il stiu, cred ca a mai fost postat pe un forum, aici sau in alta parte, nu mai stiu.
Ceea ce este acolo e arta, e nevoie de mult talent, eu nu ma consider un meserias la nivelul din pozele respective. Tendinte de evolutie exista firesc.
 

misha

Well-Known Member
#10
Mulţumesc de info. Te întrebam de dimensiuni ca s㒠ştiu cât "mai aveai" pân㒠la un modul standard... deci cam înc㒠o treime...

Da, site-ul a mai fost postat, dar e prea bun pentru a nu fi reamintit din când în când. Nu cred c㒠e atât de mult talent, cât ră’bdare, timp şi linişte în creier. Eu unul nu cred c㒠aş avea ră’bdarea necesară’.
 
Sus Jos