Uzina Ford si zona Floreasca

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
654
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am facut un model 3D al fabricii pe care o sa il inbunatatesc (masinile nu imi apartin).
Poate cineva mai are poze sau planuri cu fabrica sau cu zona inconjuratoare din anii 1935-1940, m-ar ajuta foarte mult.

 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.828
33
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Sper sa te ajute cineva cu mai multe informatii, desi am o oarecare doza de pesimism. In zona respectiva mai exista hipodromul Floreasca si cam atat.
In mijlocul anilor '30 acolo era capatul Bucurestiului...

Poza din 1934 este interesanta dar legat de subiect are putina relevanta. La vremea respectiva tramvaiul 5 intorcea in Piata Dorobanti, traseul nefiind inca prelungit pana la hipodrom.

Referitor la desenul tau, nu uita de frumosul brau de piatra din partea inferioara (se vede bine pe poza din anii '30) si mai ales schimba sigla Ford de pe acoperis...
Se gaseste pe net exact formatul din anii '30 al siglei. Daca nu, am una pe acasa, trebuie doar sa o pozez la o rezolutie mare. Nu stiu ce culoare avea, insa in buna traditia a companiei cred ca era albastra. Ca fapt divers, dupa schimbarea regimului sigla a fost inlocuita cu o stea rosie !



Referitor la dimensiunile principale ale cladirii, poate te ajuta PUZ-ul sectorului 2 (in gasesti pe situl primariei), PUG -ul Bucurestiului (este pe situl primariei capitalei) sau aici:

http://lege5.ro/GetImage?id=42124

Din ce stiu eu corpul 3 este cel adaugat ulterior.
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
654
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut Catalin,

Multumesc de info. Nu gasesc informatii despre linia lui 5 sau ce tip de tranvai circula pe timpul ala. Am postat si pe forumul de tranvaie dar fara succes.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.828
33
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Prea multe variatii nu ai. Conform parcului din 1938 RATB-ul interbelic (STB) avea:

Simmering - 87 buc.
Thomson-Houston - 145 buc.
Dyle-Bacalan - 133 buc

Cum un Thomson V09 inca exista si circula la evenimentele speciale RATB (poze cu el sunt destule pe net) ai destul material sa realizezi un tramvai care a circulat in perioada respectiva pe linia lui 5.

PS: la diverse parade ale tramvaielor bucurestene numarul 5 este purtat de un tramvai cu cai. Asta si pentru ca linia 5 a fost una din primele infiintate in Bucuresti si deservita de tramvaie cu cai. Dar in perioada existentei fabricii Ford pe 5 erau Thomson-uri si Simmering -uri (atentie, Simmeringul care acum face parte din flota nostalgica a RATB nu are legatura cu vechile tramvaie bucurestene).



sursa: situl muzeului tehnic Dimitrie Leonida.

Un tramvai Simmering al liniei 5 la inceputul anilor '30 :



sursa: situl RATB
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.828
33
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
ICRA, azi am gasit in biblioteca un articol din 1979 semnat Emil Prager in care se mentioneaza ca hala avea la inaugurarea din 1936, 81,00 x 42,00 m. Sunt singurele date existente in text plus doua poze de pe santier reproduse execrabil ( nu se distinge mare lucru ). Daca vrei le pot scana si posta saptamana ce vine. Sper ca fiecare informatie, oricat de marunta, sa te ajute.
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
654
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc Catalin, chiar te rog daca poti sa scanezi. Cam acolo sunt si eu 46m in latime
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
654
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc Catalin pentru imaginile de arhiva, interesant. Pacat ca nu apar muncitori sau utilaje.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.828
33
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
stanga sus, aproape de lac, fabrica si imprejurimile in 1944 (imagine germana de recunoastere) :

http://www.wwii-photos-maps.com/romania/slides/Bucuresti%20%20129.html
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.828
33
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Corect. Cliseul e din 1939. Cred ca si scrie pe el dar nu am fost atent la legenda si pentru ca nu stapanesc deloc germana.

Imaginile cu pricina au fost folosite in 1944 de armata germana pentru a lovi obiectivele strategice ale fostului aliat. Motiv pentru care aceste imagini au notate cateva obiective civile si militare ...
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Frumos si asa ! Parerea mea este ca o punere in opera i-ar da o valoare si mai mare efortului tau !
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.828
33
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Luminatorul din desenele tale nu-mi da pace (postul din 26 octombrie)...
Poza de mai jos sigur o cunosti. Luminatorul din poza "Automatica" are niste aerisiri si cateva mici detalii precum acel zid din prim plan in forma piramidala care la tine e altfel.



sursa pozei este trecuta pe poza.

PS: se vede diferenta intre hala veche si prelungirea ei. Dar si steaua rosie in locul siglei Ford...