OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#43
Am observat şi eu. Probabil asta era situaţia existent㒠la momentul elaboră’rii cadastrului. Dac㒠observi pe marginea caroului sunt mai mulţi ani în care s-a elaborat respectiva zonă’. Lipseşte o bucat㒠de şin㒠şi un macaz, dac㒠nu m㒠înşel.
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#48
Exact!
Doar c㒠în GEarth, cu funcţia aia de "dat timpul înapoi", poţi vedea pân㒠prin 2006 pă’rţi din staţia OSIN, aşa cum apar în pozele lui Pragher.
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#49
Salut,

Aveţi mai jos o propunere work-in-progress (adic㒠sper s㒠mai am timp în viitor s㒠lucrez la ea) pentru dou㒠segmente cu staţia OSIN pe H0. Segmentele sunt ataşate unui modul standard special construit. Am mai multe "licenţe" poetice pe acolo, dar cea la care vreau s㒠v㒠atrag atenţia ar fi trecerea liniei care duce la staţie peste linia principal㒠a modulului standard. Aici m-am gândit s㒠existe o trecere denivelat㒠cu debleu pentru linia abă’tută’. Sper s㒠mearg㒠calculul pentru pante... Motivele sunt de estetic㒠a compoziţiei în principal.
De asemenea aveţi ataşat fişierul .dwg pentru a continua plă’nuirea.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#50
misha a spus:
Salut,

Aveţi mai jos o propunere work-in-progress (adic㒠sper s㒠mai am timp în viitor s㒠lucrez la ea) pentru dou㒠segmente cu staţia OSIN pe H0. Segmentele sunt ataşate unui modul standard special construit. Am mai multe "licenţe" poetice pe acolo, dar cea la care vreau s㒠v㒠atrag atenţia ar fi trecerea liniei care duce la staţie peste linia principal㒠a modulului standard. Aici m-am gândit s㒠existe o trecere denivelat㒠cu debleu pentru linia abă’tută’. Sper s㒠mearg㒠calculul pentru pante... Motivele sunt de estetic㒠a compoziţiei în principal.
De asemenea aveţi ataşat fişierul .dwg pentru a continua plă’nuirea.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
Foarte tare, felicitari!
Am o rugaminte nu se poate face o lista clara cu masiniile care ai descoperit ca lucrau la distributie. Lista sa o pui sus in primul topic?
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#51
Da, m㒠gândeam şi eu s㒠fac o recapitulare a camioanelor. Deci:

Greşala:Ford model 79 (1937-1940). Foarte posibil model produs în România
http://www.conceptcarz.com/vehicle/default.aspx?carID=18299&i=2 şi
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1937_Ford_Model_79_Truck.jpg


Nu este vorba de modelul 79, ci de modelul 86, ca aici: http://www.panzerfux.de/Bausaetze-nach-Hersteller/1-87/1-87-Miniaturmodelle/1-87-Fertigmodell-Ford-G917-T-Tankwagen-Holzkabine.htm?shop=panzerfux&SessionId=&a=article&ProdNr=MMN-0093&t=5901&c=7677&p=7677 sau http://www.miniaturmodelle.net/osc/catalog/popup_image.php?pID=85&osCsid=ns6kdbhem9uf89u5j28sgktig2

Ar mai fi cel puţin un Ford model AA, cele micuţe cu acoperişul pă’tră’ţos, colţos, ca s㒠zic aşa…

Camionul cu faţa din poza asta: https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303779&screenbreite=1366&screenhoehe=738 cel mai în prim plan, în stânga, ar fi un Dodge model ca ă’sta: Dodge 1/2 tona pick-up model 1929 http://auto.howstuffworks.com/1935-dodge-kc-half-ton-pickup.htm , sau modelul de camion provenit de aici (dup㒠forma radiatorului).

MAN Diesel model E1 2.5t (1935-1937)
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=670

Pe urm㒠n-am mai studiat aşa de adânc, dar, la sugestia lui Horia: în poza asta: https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303780&screenbreite=1366&screenhoehe=738 camionul mare din centrul imaginii ar fi ceva nemţesc, dup㒠botul lung specific. Eu aş zice Bussing NAG 500S model (1938-1941), ca aici: http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Germany/Bussing-NAG/Bussing-NAG_500_S/bussing-nag_500_s.html

Ca s㒠spun drept, m㒠aşteptam la propuneri de identificare şi din partea altora, dar…

Chestia este c㒠imaginile de la OSIN surprind un anume moment, s㒠zicem cca. 1937-1938, dar compania în mod sigur a funcţionat şi mai târziu. Adic㒠ce vreau s㒠zic este că’, printr-o ghicire educată’, cum ar zice americanu’, se poate face un parc de camioane OSIN pe şasie mai noi, modele 1940-1944, de data asta de la aliaţii nemţi care sunt mai bine reprezentate pe piaţa modelelor H0 sau N. Eu am un Opel Blitz pe care l-aş vedea cu o canistr㒠în spate…

Apropos de vopsire…
Aş zice c㒠cisternele erau galbene cu scris negru şi emblema cu flă’că’ri portocalie, iar cabinele albastru închis. Se observ㒠în unele imagini o diferenţ㒠de nuanţ㒠între aripile camioanelor şi cabină’, deci la unele aripile negre.[/i]
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.822
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#52
Misha, ceva din amintirile unui batran pacurar din targul lui mos Ploaie.

prin 1942-1944 culorile rafinariilor Unirea si Vega, parte a retelei OSIN (n.a.) erau galben si albastru. Cu galben erau vopsite toate cisternele de transport produs petrolifer (auto) sau literele imense de deasupra intrarii in rafinarie...
Cu negru erau scrise sloganurile. Cine isi mai aduce aminte astazi de Uleiul Vega, unge axul Pamantului....

Culoarea "oficiala" era galben (pentru cisterne) si albastru (pentru cabina). Cabinele insa aveau diverse "variatiuni" functie de vechimea vehiculului sau constiinciozitatea soferului, piesele de schimb existente, etc...
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#53
Mulţumesc pentru confirmare!

Acum am informaţii din dou㒠surse diferite pentru culorile OSIN. Informaţia referitoare la nuanţele diferite de vopsea ale camioanelor mi se pare de bun simţ, ţinând seama şi de vechimea diferit㒠a modelelor.

De asemenea mi se pare credibil ca OSIN-Distribuţia s㒠aib㒠culori în ton cu unii din distribuitorii ei de la Ploieşti, Vega şi Unirea, dar aici http://automobilia-romania.blogspot.com/2011/01/plic-osin.html apar ca producă’tori pentru OSIN alte rafină’rii: Steaua Romana, Astra Romana si Romano Americana. OSIN distribuia produse de la toţi?

în momentul de faţ㒠lucrez la o "colorare" a unei din imaginile lui WP. O voi post când e gata.
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.733
4
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
#54
M-am uitat pe planul de module si nu reusesc sa inteleg o chestie..linia ce vine dinspre distributie se incruciseaza intai cu linia curenta si pe urma are un macaz sau vine pe sub linia curenta?
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.822
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#56
Misha, recunosc ca nu am foarte multe informatii despre OSIN dar subiectul m-a captat suficient cat sa caut si eu...

Stiu ca in perioada interbelica au existat doua retele mari de distributie : OSIN si Unirea. Despre OSIN gasim informatii si din anii '30 si '40. Despre Unirea...nu stiu mai nimic dupa inceputul razboiului.

OSIN distribuia cu siguranta produsele VEGA-OIL (vezi multe din reclamele interbelice).
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#57
@Catalin:
Eu am înţeles, din ce am citit, c㒠OSIN şi Unirea nu erau la acelaşi nivel de distribuţie a produselor petroliere. Adic㒠OSIN erau "en-gross-işti", preluând carburanţii de la rafină’rii, iar Unirea era o reţea de benzină’rii. S-ar putea ca Unirea s㒠fi fost sucursal㒠a OSIN, sau OSIN s㒠fi avut propriile benzină’rii, dar nu am gă’sit informaţia asta.

@ICRA:
Corect, felicită’ri pentru demers, dar neterminat, întradevă’r. în imaginea asta:
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303782&screenbreite=1366&screenhoehe=738 ai spatele cisternei cu emblema portocalie cu negru. Èťi-aş recomanda, de asemenea s㒠ajungi la un desen vectorial al camionului (corel sau acad) pentru a se putea dezvolta proiectul spre model 3d şi matriţare ... dar ă’sta e un vis frumos...

@Radu161: trecerea aia prin pasaj subteran este o licenţă’. în mod evident nu a existat aşa ceva, dar cred c㒠ar da bine pe un modul. Problema mai mare este cu panta. Am fă’cut o simulare pe SCRAM şi pentru o diferenţ㒠de 75mm în punctul de intersecţie, din finit în finit (65mm-NEM + 10mm structur㒠pod) iese ori o pant㒠neacceptabil㒠pe un modul 1x1200mm sau o lungire a traseului ieşire de pe modulul standard pe 2x1200mm şi o pant㒠de cca. 5% pe H0. Acum, eu personal neavând posibilită’ţi de construcţie a seriei de module, mai visez şi mai plă’nuiesc cu mausul pe ecran. Deci ce am desenat acolo în plan trebuie coordonat pe înă’lţime sau construit㒠o abatere spre staţia de distribuţie pe direct, fă’r㒠trecere denivelată’.
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.733
4
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
#58
Eu zic ca pasajul e complicatie inutila, in special din punct de vedere al rampei. Ar fi 2 variante mult mai usoare:
1. Modulul standard sa fie de fapt o adaptare de la linie simpla la linie dubla, in care linia de la distributie sa dubleze linia simpla.
2. Linia de la distributie sa intre direct cu macaz in linia simpla.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.822
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#59
Misha: OSIN a avut cea mai mare retea de benzinarii din Romania. Mare parte din ele exista si astazi, chiar daca apartin acum benzinarilor de astazi. Spre exemplu benzinaria de langa Cazinoul Sinaia...
 

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
638
7
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#60
misha a spus:
@Catalin:


@ICRA:
Corect, felicită’ri pentru demers, dar neterminat, întradevă’r. în imaginea asta:
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303782&screenbreite=1366&screenhoehe=738 ai spatele cisternei cu emblema portocalie cu negru. Èťi-aş recomanda, de asemenea s㒠ajungi la un desen vectorial al camionului (corel sau acad) pentru a se putea dezvolta proiectul spre model 3d şi matriţare ... dar ă’sta e un vis frumos...
Desenul in autocad nu e o problema, 3D-ul e mai greu ptr ca nu am gasit nici un model 3d de cabina de la care sa plec. Are cineva acest model de cabina si este dispus sa ii faca un mulaj?

Merci.