OSIN-Distribuția 1937 - Întrebare

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#1
Bun㒠ziua,

V㒠prezint o imagine cunoscut㒠a unei staţii de distribuţie a carburanţilor din perioada interbelică’.

https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303778&screenbreite=1366&screenhoehe=738

Poza este fă’cut㒠de Willy Pragher care pe atunci era fotograful de cas㒠al OSIN-Distribuţia. Mai multe imagini despre acest subiect gă’siţi aici:
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&sprungId=1303778&syssuche=osin&logik=&nolights=&letztesLimit=suchen

Mi se pare un subiect interesant pentru o dioramă’, dar:
Puteţi să’-mi spuneţi unde era exact locul respectiv în Bucureşti?

V㒠mulţumesc,
Mihai
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#3
Salut Horia,

Cunosc seria de imagini. Cumva depozitul de la Mogoşoaia era pe aceeaşi locaţie cu cel actual al Rompetrol. Dac㒠nu, unde era exact?

off-topic: vezi c㒠ai un pm de la mine
 

sesamcave

Well-Known Member
1 Apr 2016
737
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
#5
Salut !
Nu inteleg cui ceri scuze pentru incalcarea drepturilor de autor ?

Noua , celor de pe forum ?

Singurul indreptatit la scuze este autorul ( care este cam mort ) sau mostenitorului/lor drepturilor acestuia !


Un mare multumesc pentru postare !
Eu le aprecez asa cum sunt: legale sau nu !
Foarte interesante !

Multumesc inca o data !


Marius.
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#6
Salut,

Ceream scuze pentru c㒠am greşit. Mie personal îmi ceream... dac㒠pe forum nu sunt înţelese...

M㒠bucur c㒠a folosit cuiva sursa...

Deci unde era locul?
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#7
OSIN era una dintre cele mai importante societă’ţi de distribuţie de carburanţi în perioada interbelică’. Un fel de Petrom, dar în intregime românesc. Aveţi pe acest blog câteva informaţii în plus:
http://automobilia-romania.blogspot.com/2011/01/plic-osin.html
 

sogard_2003

Well-Known Member
19 Ian 2016
3.604
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#8
Eu ma bucur enorm ca ai gasit aceste poze, am reusit prin intermediul acestora sa mai cunosc o bucatica din istoria tarisoarei noastre. Este interesant de studiat ce tip de camioane erau acelea, poate se gasesc in comert la scara redusa pentru o eventuala conversie ! Mi se par extraordinar de ingrijite si masinile si statia de distributie. In prima instanta mi s-au parut cam ireale pozele pentru o Romanie .... :(
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#9
Buna,

@sesamcave: fotografiile apartin unei arhive de stat straine care interzice strict reproducerea lor (e si logic, pentru ca se pot cumpara), deci Mihai a actionat corect inlocuind poza din postarea initiala cu un link.

Acum despre subiect: am stat ieri seara mai bine de un ceas cu diferite publicatii romanesti din perioada interbelica pe genunchi, de la periodice la faimoasa "Enciclopedia Romaniei" a profesorului Gusti, si din pacate ca adresa mai mult decat "comuna Mogosoaia, plasa Baneasa" sau "satul Mogosoaia, plasa Baneasa" in cele ante 1935 n-am scos.

Privind logo-ul firmei, nu m-as grabi sa il compar cu Petrom-ul de azi ci mai degraba cu "inaintasa" sa. Ma frapeaza asemanarea (floarea soarelui stilizata de culoare rosu-portocalie) cu logo-ul PECO existent din anii 1950 si pana dupa 1989 (si acelasi Corporate ID d.p.d.v. al culorilor folosite), care a fost preluat mai tarziu intr-o forma modificata nu de Petrom ci de Rompetrol...

In legatura cu anul in care a fost facuta seria de poze, nu sunt convins nici de 1937 si nici de 1944; in ele apare un Rangiertraktor Breuer model IV cu cabina inchisa, seria a II-a (productie post 1939) si numarul scris pe acesta (96) tinde sa indice mai degraba un numar fals cu scop de propaganda (vezi avioanele inmatriculate aiurea din epoca) fie un simplu numar de inventar.
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.873
0
#10
Am rasfoit arhiva Banatului si am dat de ceva

Liebling

https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1306043&screenbreite=1024&screenhoehe=738


Si Bucova linia cu cremaliera
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1305867&screenbreite=1024&screenhoehe=738

Apoi arhiva Carpatilor

Timisul de Jos,
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=2844582&screenbreite=1024&screenhoehe=738

Moldova
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1611834&screenbreite=1024&screenhoehe=738
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#11
Buna Dan,

In acea arhiva sunt mai multe zeci de poze din Romania, fie Regat, fie Banat, Ardeal sau Partium. Multe sunt fotografii din timpul celui de-al doilea razboi mondial, insa sunt si unele mai vechi precum cele ale lui WIlli Prager de la Sinaia din anii 1920.
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.873
0
#12
Am vazut inclusiv din satul vecin poze din 1943, strazi si case pe care le cunosc in prezent, am vrut insa sa extrag cele legate de domeniul feroviar.
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#13
Salut,
Deci cu locaţia nu stă’m prea bine... Atunci uite despre modelism:

Mulţumesc, Horia pentru Rangiertraktor Breuer, ştiam ca vă’zusem jucă’rica respectiv㒠ca model, dar nu ştiam cum se numeşte. Iată’-l:
http://www.elriwa.de/de/Rivarossi-HR2308-Rangiertraktor-Breuer-DR-Ep.IV-mit-Kesselwagen.html
http://www.lokpavillon.de/hersteller/angebotsliste-rivarossi.htm
din pă’cate Ep.III sau chiar IV, dar... avem!

Cisterne avem:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8856 şi http://www.roco.com/products/Fleischmann/543708.aspx
Distribuţia OSIN lua marfa de la mai toate rafină’riile vremii, deci pe modelele Flm. se pot aplica decaluri cuvenite (dac㒠vrem sa fim foarte catolici în reprezentarea detaliilor). Aici ar fi bine de ştiut cum se pot obţine respectivele decaluri. Era vorba pe forum mai demult de o imprimant㒠specială’, dar nu mai ţin minte contextul.

Despre camioane:
Modele posibile din epoca respectivă’:
Dodge 1/2 tona pick-up model 1929 http://auto.howstuffworks.com/1935-dodge-kc-half-ton-pickup.htm

Chevrolet model 1930 http://www.maincareenergy.com/about.htm

Ford model AA 1927-1931 1 tona
Ford model BB model 1932
http://public.fotki.com/TheNewcityFamily/model-car-projects-/1927-1931-ford-mode/
http://public.fotki.com/TheNewcityFamily/model-car-projects-/1932-1933-1934-1935/
http://www.racingjunk.com/Ford/2284229/1932-FORD-BB-TANKER-TRUCK-ORIGINAL-AND-RARE.html

în imaginea https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303781&screenbreite=1366&screenhoehe=738
cred ca se pot identifica, aici chiar va rog sa ma contraziceţi daca greşesc:
- în stânga pe primul rând, în prim plan: tip 1
- în stânga pe al 2-lea rând, în prim plan: tip 1 şi tip 2 în planul al 2-lea.
- tipul 3 cu cabina rotunjita (primul şi al 5-lea din stânga şi cel de pe rândul al 3-lea cu botul spre dreapta),
- tipul 4 din centrul imaginii, cel nealiniat.

în imaginea https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303779&screenbreite=1366&screenhoehe=738, pe grila camionului cu botul spre dr. din plan îndepă’rtat parc㒠se vede M.A.N. (sau e wishful thinking) Oricum aceast㒠imagine mi se pare cea mai bun㒠de studiat în continuare, datorit㒠focusului bun.
Recunosc c㒠m-am pierdut între Dodge şi Ford în acea epocă’, parc㒠toate seamă’n㒠cu toate...Mai ziceţi şi voi c㒠eu nu mai pot! :mask:
Deci
tip 1 = ?
tip 2 = ?
tip 3 = ?
tip 4 = ?
alte modele?

Despre cisterne în aceeaşi imagine ca mai sus:
Identific trei tipuri de cisternă’:
1. tip mic (probabil 1/2 ton㒠) la camioanele din stânga imaginii, cele cu botul spre stânga, primele dou㒠rânduri şi al 4-lea rând. Forma elipsoid㒠în secţiune cu lateralele verticale şi un singur chepeng de alimentare
2. tip mediu (probabil 1 tonă’) la camioanele din stânga imaginii, cele cu botul spre stânga, primele doua rânduri şi al 4-lea rând. Forma elipsoida în secţiune cu lateralele verticale, cu dou㒠sau trei chepenguri (vezi primele 3 din şirul de camioane parcate în dreapta)
3. tip mare (tonaj????) pe camionul din centru dreapta, cel nealiniat şi de asemenea se observa o cisterna complet elipsoidală’, mare, la un camion din primul rînd din stânga (vezi reflexia soarelui).

Cam ce culori credeţi c㒠erau pe camioane? în imaginea 169150 se vede ca flă’că’rile circulare sunt mai închise decât vopesaua de pe cisternă’. Deci conform culorilor mă’rcii de aici: http://automobilia-romania.blogspot.com/2011_01_01_archive.html (cautaţi "Plic OSIN") am avea aşa: cisterna galbenă’, sigla portocalie cu text negru (aici iar ne trebuie decaluri). Și cabina? pai eu aş zice ca poate albastru închis.
Acest articol prezint㒠bidoane de ulei şi confirm㒠c㒠OSIN era precursorul PECO, cel puţin d.p.d.v. al siglei
http://automobilia-romania.blogspot.com/2009/10/bidoane-pline-de-istorie.html.
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#14
în imaginea https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303781&screenbreite=1366&screenhoehe=738

primul camion din stânga Dodge model 1929
surse:
http://www.flickr.com/photos/chaparralbrad/5382796441/sizes/l/in/photostream/
http://forums.aaca.org/f170/truck-carrying-block-rock-269851.html

Urmă’torul în spatele lui ar fi un Ford model AA - 1929 sau 1930. Aici avem noroc c㒠s-a ocupat Busch.

http://www.busch-model.com/englisch/color.htm
 

claudiu_ne2000

Well-Known Member
7 Apr 2008
278
0
DEVA
LOCATION
DEVA
#15
...pozele cu OSIN din cate am citit si eu (pe site) au fost facute in 1937...

la descrierea pozei apare

Bukarest, Distributtia [OSIN]: Parkende Tankwagen im Hintergrund Garagen / 18. Juni 1937


tot in acea colectie apare si o calatorie cu un motor Malaxa...in acea arhiva sunt peste 15.000 de poze...
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#16
Buna,

Asa cum spuneam mai sus, anul in care au fost facute pozele nu este sigur; desi in arhiva apare 1937, in poze este infatisat un vehicul produs dupa 1939. Asemenea erori la poze din arhive sunt insa frecvente.

Privind autovehicolele, "Fordurile AA" sau "AAA" sunt probabil Matforduri produse la uzinele denumite ulterior "Automatica" din Floreasca (demolate relativ recent), singurul camion usor produs in serie in Romania in anii 1930 si cunoscute inca de batrani ca "Ford cu mustati".

MAN-ul este mai degraba un NAG sau Vomag.
 

ICRA

Well-Known Member
24 Aug 2011
623
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#17
Horia_Radulescu a spus:
Buna,
Privind autovehicolele, "Fordurile AA" sau "AAA" sunt probabil Matforduri produse la uzinele denumite ulterior "Automatica" din Floreasca (demolate relativ recent), singurul camion usor produs in serie in Romania in anii 1930 si cunoscute inca de batrani ca "Ford cu mustati".
Foarte interesant! Ceva date despre despre uzina Ford din Floresca exista?
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#18
Salut,

Pe situl Automatica a ră’mas Hala Ford, partea originală’, fiind clasat㒠ca monument istoric. Au fost demolate toate celelalte hale.