Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2016
1.584
0
48
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Apoi s㒠zîc şi io ce am vă’zut:

1. Din motive de ţin de Twin Peaks s-o gră’bit binişor cu inaugurarea.
2. Din motive de grabă’, au lă’sat nerostuit rostul de dilatare dintre şin㒠şi asfalt. Au tă’iat şliţul pe multe porţiuni ale traseului, au cură’ţat rostul şi pregă’tit pentru umplere, şi l-au rostuit pe distanţe scurte. Pe acolo (în zonele nerostuite), datorit㒠sarcinilor din şin㒠care se ivesc la trecerea tramvaiului, se inflitreaz㒠apa prin microfisurile care apar. Apa infiltrat㒠inseamn㒠distrugeri viitoare.
3. Din motive de grabă’, ca să’-i satisfac㒠pe şoferi, au dat drumul la circulaţia auto pe traseul de lâng㒠parc. Foarte bine, dar finisajul stratului de uzur㒠nu s-a finalizat, asfaltul dinspre parc lipsind cu desă’vârşire, existând tot o dat㒠o diferenţ㒠de nivel de 20-30 cm în unlele locuri. Unii şoferi mai neatenţi mai cad cu partea dreapt㒠a maşinii pe zona nefinisată’, unde datorit㒠diferenţei de nivel mai freac㒠cu baia de ulei, etc... Mă’car s㒠nu fi permis accesul auto pe acea porţiune. Aaaa... S㒠nu uit: în curb㒠în faţa Teatrului de Stat Maghiar, este la câţiva cm de linie o gur㒠de canal neacoperită’, care a smuls deja roata unei maşini.
4. Numă’rul de pasageri, în timpul zilei este destul de scă’zut, chiar foarte scă’zut.
5. Dac㒠bă’ieţii nu continu㒠extinderea traseului, aceast㒠reabilitare sun㒠a bani aruncaţi pe apa sâmbetei, chiar dac㒠85% a fost finanţare nerambursabil㒠iuropeană’. Eu voi da în judecat㒠municipalitatea pentru cei 15% cheltuiţi fă’r㒠a avea finalitate programul de dezvoltaree în umă’torii trei ani (înainte de perioada de prescriere).
6. La ora aceasta tramvaiul este o jucă’rie pentru copii, care vor s㒠se plimbe cu tramvaiul mov.
7. Pentru reabilitarea restului de strad㒠pe unde a fost reconstruit traseul tramvaiul acum se vor face liciţatii, proiecte atragere de fonduri iuropene cu care s㒠reabiliteze partea carosabilă’. Asta mai dureaz㒠pân㒠la urmă’torul moment Twin Peaks de peste ani....

E.

p.s. cic㒠între timp s-a schimbat curva, da a ră’mas bordelul. (aluzie non politică’)

Acelaşi
 

Gabi_Todoran

Well-Known Member
Trenulist
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
Azi n-am vazut urme de lucrari. Pe Baritiu asfaltul de linga sine a crapat deja si inca nu are un an. Am calatorit spre casa cu un tramvai verde ale carui roti incep sa-si piarda zecimalele lui "PI"...adica odata cu "victoria" resapatului ne revenim la starea de dinainte de lucrari. Asta ca sa nu mai zic ca a reaparut fluieratul din curbe care a lipsit in primele zile. Ieri in zona de dupa stadion "82" scotea sunete de joante nesudate peste suduri. In statia de la gara nu este nici acum o tablita ca sa stie omu' ca acolo e halta. Vb. aia: Am promis, v-am "facut"!

Numa' bine!
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
0
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Dr2005 a spus:
rooovidiu a spus:
Nu ştiam c㒠nu tot firul de contact a fost înlocuit.
A fost înlocuit㒠toat㒠reţeaua de fir-contact. Dar tot cu elemente model 1950 :(
Repet inca odata, firul de contact nu a fost schimbat decat in zona stadionului-parc. Asta inseamna sub 20% din traseu.

Gabi,
asfaltul a crapat intr-adevar pe baritiu insa cred ca din cauza faptului ca au dat drumu la tramvai fara sa puna "rostul" de care vorbeste Eusebiu mai sus, au taiat asfaltul pentru a face canal si al pune insa inca nu l-au pus pe mare parte din traseu.
Scartaitul in curbe este inevitabil orice fel de linie ai avea daca circuli cu tramvaie la care rotile de pe stanga si dreapta sunt legate prin acelasi ax, inevitabil una din roti trebuie sa patineze atunci cand tramvaiul ia curba. La swing insa rotile se invart in mod independent, deci nu scartie.
Cat despre lucrari, e drept, dupa alegeri au luat un "ritm" extrem de incet.
 

Gabi_Todoran

Well-Known Member
Trenulist
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
Nenea, rotile sunt chiar pe acelasi ax ca la vagoane. Doar antrenarea e pe un capat.
Zgomotul e dat de profilul rotii care nu e ok. Exemplu "19" care e unul din cele vechi cu chopper care merge mult mai fain decit cel verde de ieri (nu-i stiu nr.), n-am auzit sa fluiere in curbe si nici nu vibreaza la viteza mare. Linia de contact e schimbata pe portiuni, la gara in bucla de pe Caragiale s-a scos portiunea care o lua inapoi spre piata Garii (pt 100 si 102) aceea in care sa agatat pantografu' lui "81".
"Ritmu' " a murit iar noul primar din Floresti nu doreste prelungirea liniei in acea directie, mai ales ca acea comuna nu face parte din oras. V-as invita sa parcurgeti portiunea Gara Muncii. "Cremaliera" si gropile nu fac cinste orasului dar asta nu se vede de pe Motilor 1. Ar fi multe de zis da' asta e!

Numa' bine!
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2016
1.584
0
48
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Confirmare:

http://www.citynews.ro/cluj/alegeri-locale-37/noul-primar-din-floresti-nu-vrea-linia-de-tramvai-a-lui-boc-229158/
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 Aug 2007
588
1
...Astă’zi e miercuri 13.06.2012; a trecut aproape o să’ptă’mân㒠de când la Cluj a ajuns a doua "bucă’ţică’" de tramvai, fabricat în Polonia. Am avut bucuria s㒠conduc convoiul de la Borş la locul de descă’rcare, pe str. M-şal I.Antonescu, capă’tul din apropierea podului de pe calea Floreştiului. Venind dinspre Floreşti, ne-am lă’sat pe dreapta podului, am intrat pe I.Antonescu şi am urcat pe aceast㒠strad㒠pân㒠în giratoriul de sus, unde se desprinde str. Izlazului, unde am întors, şi am revenit jos la pod, aliniind trailerul pentru descă’rcarea tramvaiului direct pe şine.
Dar, s㒠începem povestea.......




08.06.2012......Tramvaiul, intrat în ţar㒠la 04:45 st㒠în aşteptare pân㒠dup㒠07:30, când ni se va trimite un nou aviz de competenţ㒠pentru eliberarea autorizaţiei speciale, avizul primit în ziua precedentă’, fiind tot cel de la primul tramvai. într-un fel e "bine" fiindc㒠am vreme de ceva "pozulit", mai pe lâng㒠tramvai, mai pe sub tramvai, nu fă’r㒠a simţi c㒠mă’car din când în când, "cineva" se mai uit㒠la mine....aşa, din pur㒠curiozitate.........







Fiindc㒠timp mai e destul, încep s㒠trag cu ochiul şi pe sub "poalele" tramvaiului, aşa c㒠încep cu genoflexiuni, prin locurile pe unde am accesul facil.....botul tramvaiului, sub postul de conducere.....





........cu imaginea asta termin cu "dedesubturile" şi revin la exterioare, nu de alta dar, sunt anunţat c㒠hârtiile sunt gata peste puţin timp....

.....în poza asta, a treia, suntem gata de plecare, dup㒠ce am fost "goniţi" de pe locul celor dou㒠poze anterioare, de un poliţist de frontieră’, care era deranjat de ceva (el ştia de ce) şi care ne ameninţase cu o amend㒠de 1000 lei...nu avea ră’bdare nici mă’car cât s㒠incarce şoferul buteliile cu aer, ca s㒠se poat㒠mişca din loc.....(dup㒠ce am stat pe loc de la cinci dimineaţa).....deci, ora 09:12 pornim spre Cluj, nu înainte ca la "Master" pe calea Borşului, s㒠mai stă’m pe loc înc㒠o jumate de oră’, la controlul i.s.c.t.r.-ului, finalizat cu bine, fiindc㒠n-au avut nimic de gă’sit.

....muncim din greu, am adunat toţi caii putere şi i-am pus la ham, că’ţă’rându-ne pe serpentinele Pietrei Craiului, cu toat㒠lungimea noastr㒠de 39 m cap-coadă’.

.....turismul (cu cutia de bagaje pe acoperis), care este în dreptul cabinei la capul tractor, va fi ghidul nostru prin oraş, pân㒠la locul de descă’rcare. Suntem la o pauz㒠de câteva minute, la intersecţia spre Să’vă’disla, de la intrarea în Floreşti, unde luă’m legă’tura cu persoana de contact.

...suntem pe str.M-şal Antonescu, în giratoriul de unde se desprinde str. Izlaz; aici întoarcem şi-o luă’m iar la vale, la locul de descă’rcare.



.......totul e gata pentru descă’rcare, manevr㒠care se face cu spatele tramvaiului; strada fiind în pantă’, tramvaiul coboar㒠uşor, prin frânare, de pe trailer şi odat㒠ajuns complet pe şine, dup㒠ce trailerul va fi luat de pe şine, se va pune în mişcare prin curentul din firul de contact, luând-o la deal şi o or㒠mai târziu, l-am gă’sit în depoul din "Mă’n㒺tur"....La 13:30 ne-am oprit la locul de descă’rcare.
Poate se întreb㒠careva cum luam virajele....în maşina de însoţire din spate, a stat al doilea şofer polonez cu telecomanda de la trailer, pe tot traseul, el fiind cel care "manevra" roţile trailerului la cea mai mic㒠curb㒠şi verifica alinierea remorcii la mersul pe linia dreaptă’.
Asta e povestea lui SWING nr.2! Vescule, credeam c㒠dau de tine , dar nici Gam3 nu ştia pe unde bântui. Din ce stiu de la cei de la "RATUC", pe 16.06 ar trebui s㒠apar㒠în Cluj, SWING nr.3 !!!
S㒠fiţi să’nă’toşi!
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Foarte interesant, cu ce viteza s-a mers ? Daca zici ca remorca trailerului era telecomandata cred ca a fost destul de importanta comunicarea intre sofer si cel care era la comanda remorcii. Daca vad bine partea suspendata intre capul tractor si partea cu roti a remorcii are niste cilindri hidrauluici. Tipul cu telecomanda controla flexibilitatea remorcii in acel punct sau remorca are si puntile cu roti telecomandate ?
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 Aug 2007
588
1
"sogard_2003"...în linie dreapt㒠am atins şi 90km/h, dar pe porţiuni scurte; altfel am rulat cu 80-85 KM/h ca s㒠"adună’m" cât mai puţine "tir"-uri în spatele nostru. Oricum, în zone dificile la dep㒺ire, tră’geam pe dreapta (unde lungimea parcă’rii sau drumul o permitea-aliniamente foarte lungi) ca s㒠fim dep㒺iţi de turisme şi de tir-uri....pentru c㒠in ciuda lungimii (sau a lă’ţimii) pe care-o vă’d unii "bizoni", aceştia nu ştiu decât c㒠ei trebuie s㒠dep㒺ească’, neţinând cont de eventualele consecinţe..... :-x
Pe partea din faţ㒠a remorcii se vede asazisul "gât" al ei, unde se vede acel coviltir/prelaz㒠; aici se afl㒠sistemul de comand㒠hidraulic㒠a remorcii (un motor electric şi/sau unul termic-un diesel mic, cu pompa de presiune şi comanda distribuitoarelor de presiune in tot sistemul remorcii, plus receptorul radio al telecomenzii. Telecomanda se foloseşte numai la direcţie şi centrare remorcă’. Sub prelata de pe gâtul remorcii pe partea şoferului este un mic oblon lateral rabatabil, care prin ridicare descoper㒠o ramp㒠de 8-10-12 manete de comand㒠a presiunii din suspensia remorcii, pentru a trece prin locuri cu înă’lţimi diferite, fiind necesar㒠ajustarea gă’rzii la sol.Tot aici pe gâtul remorcii mai e o priz㒠electric㒠pentru o telecomand㒠cu cablu (priz㒠ce are o sor㒠şi pe spatele remorcii, pe lâng㒠lă’mpile de poziţie). Telecomanda cu cablu o foloseşti când cea radio s-a dus ; la partea din faţă’, cablul îţi ajunge şi-cabină’, iar la spate poţi merge pe jos în spatele remorcii, la pas, bineînţeles :lol:
Din cabin㒠tractorului se ajusteaz㒠numai garda la sol a tractorului. La un tir obisnuit reglezi şi înă’lţimea punţilor spate la vagon (la greută’ţi "obişnuite").
Comunicarea între cei doi şoferi s-a fă’cut prin staţia de radio portabil㒠pe care o aveau şi ei (inafara celei fixe de pe tractor). O chestie nasoal㒠ră’u, cu polonezii, e ca ei lucreaz㒠în "am" cu o caracteristic㒠deosebit㒠pentru polonia, încât staţiile noastre, deşi au şi "am", nu te poţi sau abia, abia, te întelegi cu ei...aşa mari distorsiuni sunt între benzile de lucru.....
în ultimele poze vezi gâtul remorcii ră’mas pe tractor, restul fiind desprins pentru a facilita descă’rcarea ; se vă’d şi furtunele de presiune, deconectate, care duc presiunea la punţile remorcii.
 
A

Anonymous

Guest
Dr2005 a spus:
A fost înlocuit㒠toat㒠reţeaua de fir-contact.
Deci: reteaua de tramvai la Cluj este schimbata in urmatoarele locuri (parcurgand virtual linia 101 dinspre Manastur spre Gara):

- intre statia Minerva si revenirea la vechiul parcurs (imediat dupa ultima consola);
- de dinainte de prima consola si pana dupa ultima consola in zona podului Calvaria (deci putin inainte de pod si putin dupa pod);
- de dinainte de fosta statie de tramvai de la podul Garibaldi pana dupa curba de la intrarea pe Baritiu;
- de dinainte de macazul divergent de pe Horea (la intrarea in Piata Garii) si pana dupa macazul convergent de la intrarea in statia din Piata Garii.

Exceptand curba de la Gara si cu mici exceptii pe celelalte portiuni, piesele de pe portiunile mentionate sunt noi, chiar daca sunt clasice.

mesaj editat by forumadmin
atac la persoana unui coleg de forum
 

Gabi_Todoran

Well-Known Member
Trenulist
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
Salutare!
Vreau sa multumesc celor mai pasionatil ca mine pentru informatii.
In primul grup de poze ale lui "dimitrov" se vede foarte bine ce voiam sa zic intr-un post anterior referitor la antrenarea osiilor. Ceea ce se vede montat intre osii e motorul si reductorul "Voith" care antreneaza o osie. Cealalta are doar discul de frina pe capat. Antrenarea ei e pe partea opusa. Boghiul din mijloc n-are motoarele, are doar frinele pe disc.
In ultimele trei poze se vede bine cum in acea portiune nu s-a facut (inca sper ca se va face) rostuirea sinei cu asfaltul.
Asa cum spune radub (mult mai bine documentat decit mine) nu s-a inlocuit peste tot linia de contact, sunt zone unde e tot cea foarte veche, si in zone unde s-a schimbat traseul inca nu s-a scos sina veche, nodul Omega (Calvaria) si mai sus unde a intors "dimitrov". Da' acu' au 4 ani vreme s-o faca.
Inca n-am prins garniturile noi sa-mi dau cu parerea, dar am mers cu cele vechi si am observat ca pe portiunile drepte se poate merge lejer cu "gaz". Se aude trecerea peste suduri, poate cu timpul sa dispara zgomotul.
Am o intrebare pentru radub, poate stie, n-am vazut niciodata sa se slefuiasca linia periodic si sunt curios daca la RATUC este vreun utilaj pentru asa ceva. Evident ma refer la o vehicul autopropulsat.

Numa' bine!
 
A

Anonymous

Guest
Liniile ramase pe vechile amplasamente vor disparea, probabil, doar in masura in care reabilitarea carosabilului se va face cu tot cu fundatie si nu doar turnand asfalt peste cel vechi. Reabilitarile de la Cluj si Iasi (ce s-a reabilitat cu Martin Rose, desigur) seamana aproape ca doua picaturi din foarte multe perspective.

Bataia la trecerea peste suduri nu va disparea in timp, cel mult se va mai atenua putin. Rog expertii sa isi spuna cuvantul.

Din cate am vazut (dar poate ma insel) utilitarul-plug 246 ("MF"-ul, cum i se spune la RATUC, adica "multifunctionala") nu are dotari pentru polizarea sinei.
 

floo

Active Member
Trenulist
22 Mar 2008
126
0
Cluj/Oradea
LOCATION
Cluj/Oradea
Da, chiar el. A circulat doar între 1893 şi 1902.
Åži dac㒠tot a schimbat Eusebiu macazul pe istorie, aici se mai gă’sesc ceva fotografii cu acelaşi tramvai:
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J020.dir/bjc_cv_cs_foto_020.jpg
şi infrastructură’, în actuala Piaţ㒠a Unirii:
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J114.dir/bjc_cv_cs_foto_114.jpg
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J245.dir/bjc_cv_cs_foto_245.jpg
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J601.dir/bjc_cv_cs_foto_601.jpg
şi pe actuala str. Regele Ferdinand:
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J268.dir/bjc_cv_cs_foto_268.jpg

E o parantez㒠istoric㒠interesantă’, cred. Eventual, se poate muta într-un topic mai adecvat, dac㒠cred adminii.
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 Aug 2007
588
1
Florine, de ceva vreme (nu mai reţin motivul), nu mai am numă’rul tă’u în memoria telefonului; asta e cauza pentru care l-am sunat pe "Vornicul Iaşului"....,dar din cauza grabei (trebuia s㒠m㒠duc la DRDP s㒠scot o nou㒠autorizaţie pentru polonezi pe întoarcere, fiindc㒠la Borş au uitat s-o fac㒠tur-retur) am luat-o rapid din loc (mulţumesc directorului RATUC ; mi-a dat pe soferul lui, ca să’-mi fie ghid). Åži descă’rcarea a durat puţin, evenimentul "ră’cindu-se" repede. Eram gră’bit nevoie mare, fiindc㒠de la voi am plecat la Nă’dlac de unde am fugă’rit în toat㒠regula doi nemţi, pân㒠la Craiova, în 7 ore jumate, fiindc㒠li se termina diagrama.
Vreau o mic㒠lă’murire, la tracţiunea tramvaiului : cum a zis şi "Gabi-Todoran", boghiul motor are dou㒠motoare aşezate exterior, între cele dou㒠osii şi acţioneaz㒠fiecare la câte un capă’t de osie. Fiecare roat㒠are propriul disc de frânare. Intrebare : motorul acţioneaz㒠o osie complet㒠(adic㒠ambele roţi simultan situaţie în care transmisia are un sistem de sateliţi pentru turaţie variabil㒠la curbe) sau roţiloe sunt pur şi simplu complet libere pe osie (învirtindu-se independent una de alta şi de osia pe care sunt prinse), iar motorul are tracţiunea numai pe o singur㒠roat㒠a osiei??????
 

Gabi_Todoran

Well-Known Member
Trenulist
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
@florinn

80 e un KT4D Swingurile sunt 81 si 82. Inca n-am reusit sa merg cu vreunul.

@dimitrov
Osia e cu rotile montate rigid. Aici: http://www.voith.com/en/products-services/power-transmission/complete-wheelsets/complete-wheelsets-light-rail-and-trams-18505.html se vede (dai click pe Bevel Gear type KSH) cum e facuta treaba.
Eu banuiesc ca nu suna in curbe datorita faptului ca bandajele sunt strunjite STAS nu "aproximativ" made by RATUC. :D

Cum sina e toata noua si cu profil STAS alta explicatie nu gasesc decit ca acolo unde bandajul are profilul OK rotile se aseaza corect. Daca voi gasi o figura de unde se intelege aia o sa editez mesajul.