Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
sogard_2003 a spus:
Peisaj tipic romanesc, mii de cabluri atarnate de stalpi…de ce este linia de tramvai suspendata ? Urmeaza sa se asfalteze intre linii si borduri ? Pare o mica adaptare facuta acolo si arata tare ciudat.

Aproape pe tot traseul este aceasta diferenta de nivel intre liniile de tramvai si vechiul asfalt. Daca se va asfalta si restul ? Da.
Cand ? pai..se va face dosar pt fonduri europene... dosarul va intra in preselectie in 2013...se va organiza licitatie...pe urma executia x luni (unde x e termenul necesar intr-o tara civilizata pentru se face fix acelasi numar de km de autostrada de la 0)
 
Ionut, nu inteleg o chestie, de ce nu s-a coborat nivelul liniei pana la nivelul asfaltului actual ? Din cate stiu asfalul vechi se scoate si se pune altul, ce vor face in cazul asta , pun strat dublu de asfalt ca sa ajunga la nivelul liniilor ?
 
E mai uşor aşa.
Cei de prin Cluj ştiu c㒠edilii, ca s㒠ias㒠mai ieftin prefer㒠s㒠îngroape oraşul.
E singurul oraş din ţar㒠unde la reabilitarea stră’zilor înloc s㒠sape fundaţii la adâncimea necesar㒠au preferat s㒠ridice strada si cu 30-40 de cm.
Astfel e singurul loc unde trotuarul urc㒠şi coboar㒠la fiecare acces auto în curţi.
Vezi str. Grigorescu, Constanţa (la o casa au ajuns aproape de nivelul pervazului şi vezi toate stră’zile reabilitate in ultimii 10-15 ani.
Cel mai mult sufer㒠bă’trânii, persoanele cu scaun cu rotile şi bicicliştii.
 
Totusi cum de au castigat cei de la PESA citisem intr-un articol ca tramvaiul de la Astra era mai ieftin un pic si cu mai multe locuri?
 
adrian78hd a spus:
Totusi cum de au castigat cei de la PESA citisem intr-un articol ca tramvaiul de la Astra era mai ieftin un pic si cu mai multe locuri?

Din contra, era mult mai scump si cu mai putine dotari. Si ca sa se faca complet de ras au atacat in instanta licitatia pe motiv ca tramvaiul polonez are o usa IN PLUS fata de specificatiile din caietul de sarcini.
A fost ceva de genul "de ce au castigat aia licitatia. Ca doar au oferit mai mult decat trebuia la pret mai mic"
 
Nu imi vine sa cred ca spune Interensatul :( . Ce tara de lumea a treia am ajuns.
Ma intreb ce se intampla cu cablaraia aia de pe stalpi cand se da legea sa le bage in subteran. Pana cand se aplica legea cred ca se mai pun trei straturi de drum si nu o sa mai poata sapa nimeni nimic, poate doar cu dinamita.
Nu se mai gandeste nimeni bine la nimic.
 
Citeva chestii proaspete :D :

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10/foto-video-tramvaiul-nou-circula-prin-cluj-napoca-228393/

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10/noul-tramvai-va-avea-wireless-cu-abonament-228454/


Am facut drumul de la Gara spre Manastur cu o garnitura din cele alb-verzi. Linia e facuta ca una de ICE. Din pacate mai e de lucru...statiile nu-s gata. Rostuirea sinei cu asfaltul la fel. Strazile pe unde e traseul au benzile laterale facute ca santurile, sunt pline de apele ploilor...(cica se vor moderniza in urmatorii 3 ani) Deh...graba e mare, duminica e singura zi in care contam si noi...
Vorba aceea : Cu un singur SWING nu se face primavara.

Numa' bine
 
Treaba nu e chiar asa,
sunt zone unde linia e mai sus, si zone unde e la nivel. Probabil ca ei au mers pe un proiect, pe niste studii, principii, adica construiesti sina corect si apoi corectezi strada, nu adaptezi sina la strada facuta prost. Parerea mea.

Gabi nu se face primavara dar uite ca un SWING te-a adus iarasi pe forum :D

Cand iesim la o bere ?
 
Deci!

E vorba de nivelul stră’zii, nu dac㒠e bine sau prost fă’cută’.
E vorba de un strop de bă’taie de joc faţ㒠de locuitori ridicarea nivelul a multor stră’zi, mai ales în cartierele rezidenţiale. Când plouă’, surprlusul de ap㒠de pe trotuare şi în unele locuri (Traian Vuia) se scurge în curţile oamenilor.
Asta legat de reparaţii de stră’zi în general.

Legat de traseul tranvaiului, pot zice c㒠pe el se mergea bine cu bicicleta pân㒠nu l-au deschis circulaţiel publice.
Dar un şofer ca şi mine vede din punctul de vedere al tramvaistului c㒠tot tramvaiul pierde la viteza medie de deplasare. Edilii nu au reproiectat circulaţia auto pe traseul tramvaiului, astfel sunt trei locuri unde la orele de vârf tramvaiul va sta cuminte pan㒠prinde al cincilea verde ca s㒠treac㒠şi el. Deci cele 20 de minute promise au zburat....
La podul de la HTL Napoca este semafor, unde spre centru se circul㒠pe o singur㒠banda tramvai şi şoferi :)
La Opera de Stat Maghiară’, la fel.
Pe Bariţiu situaţia e alta, acolo au marcat benzi de circulaţie inclusiv pe traseul tramvaiului pân㒠aproape de semanforul care dirijeaz㒠intrarea în piaţa Mihai Viteazul.
Pe Podul de pe Horea, la fel ca şi pe Bariţiu.
Aşa c㒠cele 20 de minute vor fi cel puţin 30, iar cele 40 n-au fost niciodat㒠40 ci vreo 50-60 de minute.
Dar noroc c㒠sunt alegeri şi au teminat 90% din lucră’ri. Speră’m s㒠aib㒠mă’car înainte de legislativele din toamn㒠acelaşi spor la lucru.
 
Singurul lucru pentru care îmi pare ră’u c㒠au dat în funcţiune tramvaiul şi liniele de tramvai c㒠l-au dat acum şi toat㒠lumea leaga asta cu alegerile. Lasa-ţi naibi politica pe alte forumuri !!!! Acelaşi lucruri cu politica şi pe alte forumuri cum ar fi tramclub.net. Numai politic㒠vedeţi !!! Dac㒠se şterge mesajul atunci e clar c㒠am dreptate şi numai politic㒠vedeţi !!!
Tramvaiul arat㒠super, nu îmi vine s㒠cred c㒠chiar exist㒠la mine în oraş.
 
Unde vezi c㒠ar fi vorba de politică’?
E vorba de realitate, nu s-a spus numele nici unui partid, vre-unei persoane, ci doar o constatare, aşa la final.
Realitatea nu o poţi nega, sau bă’ga sub preş.
 
Bad "breaking news"
http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/cluj-abia-sfintit-tramvaiul-si-a-dat-duhul-228503/
 
Probabil nu pe toata lungimea traseului. Dar pe acolo au trecut si tramvaiele vechi astazi... A cedat pantografu'...acu' e chiar "wireless" Swingu'
 
Corect nu aţi pomenit de nici un partid dar de alegeri tot aţi zis... asta tot politic㒠e !!!
Firul de contact a fost schimbat pe toat㒠lungimea traseului. Probabil pantograful nu a fă’cut fă’ţ㒠şi a cedat... Ce ghinion... Totuşi e prima zi de folosire şi firul nou, pantograf nou... Nu cred c㒠a dat un rezultat bun.
Se va repara repede şi mâine va fi iar pe roţi. Am vorbit cu cineva care a circulat cu el şi a zis c㒠e super. Deci toate cele bune noului tramvai şi celor care vor urma.
 
Tramvaiul Swing circul㒠din nou. A fost reparat. L-am vă’zut azi pe Bariţiu.
Nu ştiam c㒠nu tot firul de contact a fost înlocuit.
 
Ovidiu, Ovidiu, de ce nu vrei tu, oare, sa citesti cu atentie mesajele de pe forumurile patriei, inainte de a te repezi sa postezi? Despre reteaua de contact ti-am povestit pe Tramclub duminica trecuta...

PESA circula din nou astazi, insa in probe.

Ar mai fi de spus ca macazul de la intrarea in Piata Garii si cel de la iesirea de pe I.L. Caragiale beneficiaza de automatizare (lucrarile de montare a echipamentelor de comanda nu sunt inca finalizate), comanda cu transponder. Restul macazurilor sunt manuale.
 
A sosit si "82" adica al doilea Swing care se pare ca e tras in capatul Manasturului.
"81" circula singur fara "bascula de ajutor" in spate :D .
Statia din gara are borduri din vechile traverse de lemn iar pe Horea la stop soferii profita ca de obicei de banda tramvaiului pentru mersul inainte. Daca ar avea 20 de benzi tot nu le-ar ajunge.
In Manastur se mai asfalta pe linga traseu la modul "peticeala".

Ca tehnica, am observat pe una din pozele de pe alt forum, cum arata boghiurile motoare (cele de capat). Se pare ca pt. a cobori podeaua motoarele sunt amplasate cu axa perpendiculara pe axa osiei pe care o antreneaza pe capat. In acest mod un motor e pe o parte laterala, celalalt e pe cealalta. In imagine se vede scris "Voith" pe reductor. Marturisesc ca eu n-am vazut inca o astfel de solutie.

Arata cam asa: http://www.raitio.org/ratikat/helsinki/hkl/hkl_transtech/Voith_HKL-MGUI-Helsinki.jpg

Uitasem statia s-a mutat la locul ei in fata garii mari si nu se mai foloseste cea din zona garii mici.

Numa' bine!