Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

despre lucrarile de la Cluj pot sa spun ca le urmaresc zilnic cu interes,
nu as fi de accord cu faptul ca s-a scazut ritmul,
eu ii vad lucrand 24h din 24, 7 zile din 7, s-a facut pauza doar de sarbatori.

Ieri s-au inceput lucrarile pe ultimul tronson pe care nu erau incepute, aprox 300 m, langa stadion, in rest au ramas doar cateva zone scurte (10-15 m) pe la intersectii, care nu sunt in lucru.

Pe Horia lucrarile avanseaza foarte repede, eu zic ca vor avea o intarziere de aprox 2 luni pe prima etapa a modernizarii (manasturi-gara), practic initial au anuntat 1 an ca termen, apoi au redus la 10 luni, acum se vor incadra in termenul de 1 an, poate o mica intarziere, dar nu cred ca notabila.

Posibil sa nu se fi tras prea tare la inceputul anului din cauza problemelor si intarzierilor la licitatia pentru achizitia tramvaielor noi.

@Dr2005, nu stiu daca se va schimba ceva la firul de contact, adica unde s-a modificat pozitia traseului au pus fir nou, dar in rest nu stiu ce vor face, sunt zone unde am vazut ca au scos firul si sunt zone unde l-au lasat.

Problema circulatiei pe linia de tramvai in Cluj este generata de strazile principale inguste (maxim 2 benzi / sens) si lipsa locurilor de parcare, daca ar scoate circulatia masinilor de pe lina de tramvai ar trebui desfintate toate parcarile de pe str. Horia de exemplu, valabil si pe alte strazi.

Astept o zi cu soare sa fac niste poze pe traseu.
 
Salut,
In Cluj, toata lumea e nemultumita.
Iar se fac gauri, iar vin aia si aialalti si fac arheologie!
De curind, intr-o dimineata, cind sa imi scot masina din garaj, pas!Prin fata lui, un riu invizibil isi croise albie si secase brusc.Nici sa fi avut Hummer nu-l puteai scoate la plimbare.
Lumea este iritata, in special vecinii mei, pensionari, care injura marunt dupa perdele si printre dinti ca iar e toata strada si orasul un mare santier.
Si nesimtitii naibii, nu mai termina odata cu tramvaiul ala!
Ei nu isi dau seama cum incurca circulatia?
Si ce sa cautam noi sa mergem cu el la gara?
Da ' ce? Mai circula trenuri? Mai exista trenuri?

Intr-un oras cit o batista( vorba lui Traian) dar care vrea sa fie european, nici n-ar fi admis sa umbli cu masina .
Eu ma bucur cind vad santier, mai ales de genul asta.Strazi si locuri uitate de zeci de ani incep sa se mai primeneasca.
Cit despre tramvai, daca o luam strict personal, da, ne incurca.
Nu ne duce unde si cind vrem noi ,nu ne lasa sa parcam in fata la Caffe River si in plus,mai trebuie si platit.
Haideti odata cu tramvaiul ala ca daca mai dureaza mult santierul, in gara nu vor mai fi trenuri ci doar povesti de adormit copiii.
 
Sunt aici ceva poze: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=129465129465 Se observ㒠că’, deşi elementele de reţea sunt noi, ele se bazeaz㒠pe aceeaşi tehnologie de acum 50 de ani (console, fir prost tensionat, piese de separaţie masive, greoaie, care necesit㒠circulaţia cu vitez㒠mic㒠pe sub ele).

-
Din fericire Gara Cluj are TFG-ul, deci mai sunt câteva trenuri care au că’lă’tori.

Parcă’rile alea de pe Horea oricum mai mult încurcă’, fiind plasate pe sub reţeaua de troleu, care şi ea e aproape de trotuar, c㒠nu erau maşini când s-a pus troleu pe acolo. în schimb, mi-a plă’cut pista de biciclete de acolo (pă’cat c㒠nu am venit cu bicicleta la mine - costa trenul prea mult şi nu aveam unde s-o las cât cântau Scorpions), dă’deau ca disperaţii bicicliştii pe acolo (şi mie îmi place s㒠sperii moşii şi babele care merg pe pistele de biciclişti, de obicei o frân㒠cu scârţ îi face s㒠sar㒠cât colo :evil: , merit㒠uzura cauciucurilor pentru sentimentul ă’la), pă’cat c㒠la capetele stră’zii se termina brusc.
 
Dar gara ar fi buna pentru o parcare.Hm, dar mai sint ceva trenuri, unde ar putea fi o parcare la gara mica? poate daca scot ceva linii. Atunci o sa mergem cu tramvaiul la parcare sa ne luam masina?

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10/gara-mica-in-paragina-de-un-an-primaria-o-vrea-parking-216276/
 
http://citynews.ro/cluj/din-oras-10/primul-tramvai-modern-ajunge-maine-la-cluj-vezi-cum-arata-227597/
 
Da, frumos.

din pacate lucrarile se pare ca vor fi intarziate putin,
din cauza vremii, a plouat in fiecare zi si nu s-a putut turna beton/asfalta.
In acest moment mai sunt de asfaltat anumite zone, la gara, zona stadion si opera maghiara, in rest lucrarile sunt cam finalizate.
 
Dr2005 a spus:
Dar şinele şi catenarele sunt gata? C㒠tramvaiul nu are nevoie de asfalt.

Pai daca am zis ca nu s-a putut pune asfalt am crezut ca se subintelege ca sinele sunt deja betonate si asfaltul trebuie pus intre ele :D

Ieri seara se asfalta la greu in zona garii, adica stratul final,
catenara era deja montata de la opera maghiara pana dupa stadion, stalpi si fir noi. Firul era tras si intins pe tot parcursul, nu era inca prins in "cleme", probabil se vor ocupa azi.
 
Am impresia ca recunosc masina lui Dimitrov in poze :D .

Nu pot intelege de ce s-au chinuit cu trailerul...nu exista cale ferata din Polonia pana la Cluj ? La Iasi cum de s-a putut aduce un intreg convoi de tramvaie intr-o singura garnitura ? Care sunt motivele alegerii transportului pe sosea ?
 
La Iasi s-au adus mai multe tramvaie odata, cumparate de cei de la Iasi, transportul fiind in sarcina lor (s-a facut licitatie pentru asta). Banuiesc ca aici livrarea la beneficiar e in sarcina producatorului si cum s-a livrat doar un tramvai, e mai usor pe trailer.
 
"sogard_2003"....parc㒠recunoşti....şi recunoşti bine, numai c㒠e maşina unui coleg al meu ; eu din pă’cate am avut nişte probleme şi nu m-a mai interesat care unde pleac㒠la "însoţire", fiindc㒠fi sigur că’, pentru tramvai, fă’ceam pe "dracu' în patru" ca s㒠fiu în miezul "dodoaştei"....oricum o s㒠stau de vorb㒠cu colegul meu, s㒠aflu "picanteriile" specifice transportului....noi, de obicei, când suntem mai mulţi la un transport, în pauze sau la aşteptare, ne depă’nă’m impresiile, tră’irile, şi pă’ţaniile - deşi asemă’nă’toare - unice fiecă’rui drum. Oricum, la firm㒠am "lă’sat vorbă’", ca la "obiecte feroviare" s㒠fiu prezent, la însoţire!. Åži, daaaa, aşa cum spune şi Florin, adusul pe "trailer" are avantajul rapidită’ţii şi-al descă’rcă’rii uşoare, la "faţa locului", a "obiectului" ce trebuie "ţâpat pe drum". în rest s㒠fiţi şi s㒠fim să’nă’toşi cu toţii şi s㒠ne vedem cu bine!
Tuturor să’nă’tate.
 
De astazi, la Cluj circula tramvaie noi pe linie noua:

img_4587_610.jpg
 
Wow, daca nu vedeam cladirile din jur, si firele, si multe altele puteam sa jur ca nu e poza din romania :p
Uite ca se poate sa avem si noi in tara vagoane de tramvai de calitate (atat design cat si probabil functionalitate).
 
O singura corectura, circula UN tramvai nou si restul reconditionate :)
Anul acesta vor fi achizitionate inca 5 la un ritm de unul pe luna. Iar la anul inca 12, deci vor fi un total de 12 tramvaie toate noi care vor inlocui toate tramvaiele vechi.
Pe langa discutiile cu utilitatea sau nu a liniei de tramvai , in care argumentul pro cel mai vehiculat au fost fondurile europene, exista o discutie si legata de aceste tramvaie noi care nu au asigurata finantare din fonduri europene ci exclusiv din bugetul local. La 2 mil euro o bucata , bugetul pentru 12 garnituri nu este deloc de neglijat, multi carcotasi sustin ca aceasta a fost de fapt miza liniei de tramvai la Cluj.
Cert este ca arata ca si intr-un oras european cu adevarat, vom vedea daca se justifica costurile.
 
Peisaj tipic romanesc, mii de cabluri atarnate de stalpi…de ce este linia de tramvai suspendata ? Urmeaza sa se asfalteze intre linii si borduri ? Pare o mica adaptare facuta acolo si arata tare ciudat.
 
Apoi s-au gră’bit, c㒠dar㒠mâine-poimâine este 10 iun. şi trebe luat㒠faţa votanţilor.
 
interesantul a spus:
Apoi s-au gră’bit, c㒠dar㒠mâine-poimâine este 10 iun. şi trebe luat㒠faţa votanţilor.

Nu vorbi prosti Eusebiu, in Romania nu se fusaresc treburile sa se termine repede inainte de alegeri, s-au grabit "pentru a se relua normal traficul auto".
Cat despre fire, ca si in Bucuresti e o intreaga epopee. Proiect inceput de 5 ani, finalizat pe o strada de 500m din vreo 300 km in total, sfarsit in tribunal :)