Siemens Desiro săgetând culorile toamnei din Parcul Naţional Comana<i></i>,
28 octombrie 2011<i></i>
Culorile pastelate ale toamnei reprezintă un bun prilej de a-ţi face drum prin Rezervaţia Naturală a Parcului Naţional Comana. O floră bogată aşternută de-a lungul Neajlovului sau o faună deosebită ascunsă prin păduri şi prin lacurile din zonă înseamnă, conform statisticilor, o a doua oază a
biodiversităţii din România după Delta Dunării.
Ca o coincidenţă sau nu, dar tot aici se află calea ferată care leagă oraşul-port la Dunăre, Giurgiu, de capitala României, Bucureşti. în trecut, mai exact în 30 octombrie 1869, se dădea în folosinţă
linia construită sub semnătura Domnitorului Alexandru Ioan Cuza, legătura de 67 de kilometri fiind realizată în nici 3 ani de zile.
Considerată
prima linie de pe teritoriul ĂĹĄărilor Româneşti ale acelor vremuri, însă a zecea linie de pe întreg teritoriul României contemporane, aceasta traversează Lunca ĂËabăr ââŹâ Argeş şi Câmpia Burnazului şi străpunge Parcul Naţional Comana. Astăzi, linia este fragmentată datorită prăbuşirii podului feroviar peste Râul Argeş în noaptea de 13-14 august 2005, rămânând doar trenuri care circulă pe ruta Giurgiu ââŹâ Grădiştea.
Săgeata Albastră, în fiarele şi tehnica automotorului diesel german Siemens Desiro Seria VT 642 a fost aşteptat de mine şi de camaradul FeRoviaR, Mihai-Călin, în dreptul localităţii
Comana, pentru a putea fi transpus, pentru dumneavoastră, în câteva secunde de mişcare feroviară, naturală, tomnatecă. Plimbarea ââŹÂde terenââŹÂ dintre halta ĂĹĄepeş Vodă şi Comana este prezentată, de asemenea, în câteva cadre motrice care accentuează şi mai mult farmecul locului, invitându-vă totodată să vă plasaţi în itinerariul dumneavoastră o vizită în Parcul Naţional Comana!
Vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=ANxTBATt83M