Autobuze ghidate pe sine

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Se pare ca exista in devoltare un sistem hibrid de transport:

http://www.roadtraffic-technology.com/projects/guided-busway/

http://www.youtube.com/watch?v=-8veqaMpfOE&feature=related

Sa fie oare un pas inainte in domeniul transporturilor ? Avand in vedere procesul de constructie pare a fi ceva mai ieftin si mai rentabil decat calea ferata.

Iata si sistemul de ghidare al autobuzelor:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Obahn_guide_wheel.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:MB_O_405_N_MVV274_guide_wheel_detail.jpeg
 
Sincer mi se pare un mare bullshit.
Poate intr-adevar autobuzele ar necesita modificari minime (desi ma cam indoiesc ca sunt chiar minime). Soferul tot va trebui sa fie prezent acolo, deoarece vad ca practic sunt doar trasee distincte care intersecteaza alte strazi normale.
Nu stiu la costuri daca e mai ieftin sa torni niste beton (care oricum va trebui dupa aia turnat si returnat - sincer mi se pare cam dubios de subtire ce-am vazut in filme, dar poate nu se vede tot) decat niste terasamente si sine de tren, dar impactul in zona este cam acelasi, in sensul ca trebuie rezervat locul pentru 'sina' de beton respectiva (defrisari, demolari etc).
Ce as fi curios sa vad (si stiu ca exista niste cercetari in acest sens, dar care se pare ca stagneaza) ar fi un model gen faller car system. Poate ca ar costa mai mult per autobuz, dar impactul ar fi minim, trebuind doar montarea unui ghidaj magnetic in mijlocul benzilor strazii. Se tot aude de sistemul asta de cativa ani (daca nu zeci de ani), dar nu stiu daca l-a implementat careva mai mult decat o bucata de cercetare, sa nu zicem ca nu s-a facut ...
 
Apropos, radeam mai de mult de francezi, care aveau cauciucuri la metrouri (cel putin pe unele trasee). Ziceai ca suntem intr-un banc cu romani. Dar de fapt si de drept era o explicatie cat se poate de logica, in anumite zone trebuiau reduse vibratiile la minim, si cauciucurile asigurau acest lucru. N-am inteles cum mai faceau BOD daca nu atingeau rotile de fier sinele, dar asta e deja alta mancare de peste.
 
In Germania stiam ca exista de prin anii '80. Mai nou, am aflat de pe net, ca exista si in Australia. Daca gasesc linkul, il afisez.
 
macleod a spus:
Sincer mi se pare un mare bullshit.
Poate intr-adevar autobuzele ar necesita modificari minime (desi ma cam indoiesc ca sunt chiar minime). Soferul tot va trebui sa fie prezent acolo, deoarece vad ca practic sunt doar trasee distincte care intersecteaza alte strazi normale.
in afara, in marile aglomerari urbane, exista benzi dedicate pentru autobuze pe strazile mai largi, si sunt delimitate chiar si cu borduri de beton. acolo se poate aplica sistemul asta, reduce din stresul soferului. un alt avantaj ar fi in centru autobuz, in zonele suburbane tren. nu necesita asfalt complet, ci doar sub roti, si nici nu sunt grele ca sa necesite terasament serios ca la trenuri. dar totusi ca si capacitate de transport nu mi se par prea rentabile :?:.

legat de metrou, daca te uitai mai atent, la capetele boghielor sunt si niste roti mai mici dispuse in plan orizontal, care asigura inscrierea in curbe atunci cand rotile de fier nu o fac. uite aici un filmulet cu linia 6 de metro din Paris: http://www.youtube.com/watch?v=upFAnfKTVf0 . Intr-adevar au acele roti pentru a reduce vibratiile si a atenua zgomotul - dupa cum se vede in imagine, metroul are zone unde circula la suprafata, si sunt chiar prin zona centrala a Parisului.
 
Am vazut niste filme de prin brazilia parca, dar acolo din cate 3-4 benzi pe bulevard isi permiteau sa aloce una numai pentru autobuze (plus ca era plin de autobuze pe banda respectiva, deci isi justifica alegerea. Ma rog, si la noi ar fi trasee unde s-ar justifica banda separata, dar cand ai 2 benzi, dintre care pe prima mai parcheaza din cand in cand diversi bizoni, si vrei sa aloci una doar pentru transportul in comun, atunci se va lasa clar cu scandal.
Problema principala in Bucuresti este cu intersectiile (sa nu mai vorbim si de ce fac soferii prin intersectiile respective). Inca mai asteptam de vreo doi trei ani semafoarele mega inteligente care sa descongestioneze traficul cica, si tot la fel e treaba. Asa ca cu toata banda separata pentru ratb, cred ca ar fi valabila pana fix in prima intersectie, unde vor ramane autobuzele blocate la fel ca celalalte masini.
 
nenea,merge sa pui banda de autobuz unde vrei,numai sa vrei....si pe o strada de 2 benzi,o faci sens unic si ai banda pentru bus si banda pentru automobile...ca se parcheaza la dublu sau triplu,aia e treaba politiei,are de unde incasa amenzi.
 
buna,

sistemul a existat la Hamburg din 1978, insa a fost abandonat ulterior; la fel si la Essen.

conceptul de Spurbus se dorea a fi o concurenta "ieftina" la Stadtbahn (ceea-ce la noi s-ar chema "metrou usor" à la linia 41 RATB) si a avut un oarecare succes in Germania in anii 1980 cum spunea Oleco.
 
buna Oleco,

daca imi amintesc bine, in Germania sunt 6 sau 7 Frankfurt (unul pe Main, unul pe Oder, unul pe Tauber, unul in Odenwald s.a.m.d.) in Canada vreo doua, in SUA vreo zece... asa ca amicul Cosmin poate alege :D
 
Horia,

stii bine la care Frankfurt ma refer,mai ales cand am pomenit de aeroport.pe tabelele de sosire/plecare se afiseaza FRANKFURT...scurt si la obiect.celelalte nu mai conteaza.
 
Nu te supara Cosmin, Horia este mai acid cateodata, dar nu spune cu rautate. Nu-l intelege gresit. Ca fapt divers, uneori sunt pus pe caterinca, dar sa nu mi-o iei in nume de rau :-?
 
Am gasit astea

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2876003116000&set=o.378686148843908&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2504741034680&set=o.378686148843908&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2504012936478&set=o.378686148843908&type=3&theater

A fost o adaptare a autobuzelor la sine, ori s-au folosit componente de autobuz incercind de faot sa faca un automotor folosind ceeea ce le putea oferi industria locala repede si ieftin?
 
Despre Ikarusul portocaliu a fost un autobuz transformat în automotor, dar era prea uşor şi nu putea pune frâne... nu a funcţiont mult.
 
Probabil nu o fi fost un proiect viabil sa treci autobuze pe sine,dar de modelit poate fi o idee buna,zic eu,poate altii au alte pareri.
 
Pentru tractiunea feroviara sunt implicate alte calcule, la ora actuala probabil si protocoalele de siguranta sunt cu totul altele, insa trebuie sa recunosc faptul ca arata extrem de pitoresc. Oricum arata mai decent decat jegurile care mai circula inca pe unele din liniile noastre :D .