Vagoane tip Uaai

  • Forumul este in proces de upgrade!

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#1
Uaai - Vagoanele tip Uaikks si Uaai pe 4-20 osii sunt destinate transportului de marfuri negabaritice, cu greutate mare (transformatoare, utilaje, etc.)

Sunt construite in doua variante, cu platforma scufundata si cu lonjeroane.

Marfurile pot fi transportate fie asezate pe platforma , fie sprijinite intre lonjeroane, fie cu prindere directa de lelementele vagonului.

Vagoanele pe 10 si 20 osii sunt prevazute cu mecanisme care permit deplasarea platformei/lonjeroanelor atat pe verticala cat si pe orizonatala, in vederea trecerii prin punctele unde gabaritul este depasit.

Varinate constructive:
- vagon pe 4 osii cu platforma scufundata
- vagon pe 6 osii cu platforma scufundata
- vagon pe 8 osii cu platforma scufundata
- vagon pe 10 osii cu platforma scufundata
- vagon pe 10 osii cu lonjeroane inalte
- vagon pe 20 osii

Vagon pe 8 osii cu platforma scufundata:
Cele 8 osii sunt dispuse pe 4 boghiuri tip Diamont. La fiecare capat al vagonului se afla montat cate un boghiu cu tampoane si unul fara tampoane.

Vagon pe 10 osii cu platforma scufundata:
Vagonul este compus din platforma scufundata, doua sasiuri de capat, doua boghiuri a cate 5 osii si instalatie hidraulica si electrica.
La fiecare capat, vagonul are cate o cabina, una pentru insotitor si una pentru instalatia hidraulica si electrica, necesare pentru ridicarea platformei, iluminat si semnalizare.

Vagonul pe 10 osii cu lonjeroane inalte:
Este destinat transportului de piese grele negabaritice, care se pot introduce intre lonjeroanele laterale amovibile si se pot sprijini pe borduri superioare netede ale lonjeronului sau pe alte 8 traverse amovibile inferioare.

Vagonul este impropriu pentru transportul pieselor neasamblate intre ele.

Vagon pe 20 osii :
Cele 20 de osii sunt dispuse pe 4 boghiuri a cate 5 osii. Doua boghiuri au montate pe ele tampoane si aparat de tractiune, si doua boghiuri , cele dispuse spre miljocul vagonului sunt fara tampoane si aparat de tractiune.

Seria vagonului
- Literala : Uaikks / Uaai(1) / Uaai(2) / Uaai(3) / Uaai(4)
- Numerica : 9397,9924 / 9930 / 9940 / 9950/ 9960
- An fabricatie : 1977 / 1973-1975/1961/1968; 1969; 1977-1978 / 1967
- Uzina constructoare : UV. Arad
- Numar vagoane in parc (in anul 2002) : 6 / 21 / 2 / 8 / 3

Uaai - Vagon de marfa cu platforma scufundata - 4 osii
- Lungimea intre tampoane : 19740 mm
- Ampatamentul boghiului : 1800 mm
- Lungimea utila a incarcaturii : 9500 mm
- Latimea maxima a vagonului : 2930 mm
- Sarcina utila : 30 t
- Tara : 35 t
- Viteza de circulatie :
- Vagon gol : 100 km/h
- Vagon incarcat : 80 km/h
- Tip frana : KE-GP

Uaikks - Vagon de marfa cu platforma scufundata - 6 osii
- Lungimea vagonului intre fetele tampoanelor necomprimate : 20440 mm
- Lungimea sasiului : 19200 mm
- Ampatamentul vagonului : 13200 mm
- Lungimea utila a partii scufundate : 7000 mm
- Latimea sasiului la miljoc : 2500 mm
- Latimea sasiului la capete : 2300 mm
- Inaltimea lonjeroanelor/platformei de la sina : 670 mm
- Diametrul cercului de rulare : 920 mm
- Sarcina pe osie : 21 t
- Tara : 38 t
- Capacitatea maxima de incarcare pe platforma scufundata : 75 t
- Viteza de circulatie :
- Vagon gol : 80 km/h
- Vagon incarcat : 40 km/h
- Tip frana : KE-GP

Uaai (1) - 6 osii
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Uaai - 8 osii
- Lungimea vagonului peste tampoane : 33000 mm
- Lungimea utila de incarcare a vagonului : 31000 mm
- Ampatamentul vagonului : 21300 mm
- Ampatamentul boghiului : 1800 mm
- Inaltimea planseului : 1700 mm
- Inaltimea vagonului cu tepusele ridicate : 3050 mm
- Latimea maxima a vagonului : 2450 mm
- Lungimea utila a planseului : 2150 mm
- Diametrul cercului de rulare : 850 mm
- Tara : 22.5 T
- Sarcina maxima pe osie : 22.5 t
- Tip frana : KE-GP
- Viteza maxima :100 km/h

Uaai - grup de doua vagoane pe 10 osii cuplate intre ele:
- Lungimea vagonului intre fetele tampoanelor necomprimate: 36680 mm
- Lungimea totala intre fetele traverselor frontale extreme : 35440 mm
- Tara pentru grupul de doua vagoane cuplate : 100 t
- Sarcina utila maxima :
- pentru sarcina pe osie 20 t : 2 x 150= 300
- pentru sarcina pe osie maxima de 21 t : 2 x 160=320
- Viteza maxima de circulatie:
- gol : 80 k/h
- incarcat: 30 - 40 km/h
- Raza curbei in care poate circula : R > 100 m

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

foto UV Arad

Uaai - 20 de osii cu lonjeroni inalti:
- Lungimea vagonului intre fetele tampoanelor necomprimate : 44320 mm
- Lungimea utila de de incarcare : 9700 mm
- Latimea utila de incarcare : 2440/3040 mm
- Nivelul suprafetei de asezare a sarcinii pe lonjeroni : 2680 mm
- Posibilitatea de ripare de fiecare parte a axului longitudinal : 160 max
- Tara vagonului : 175.5 t
- Capacitatea de incarcare maxima a vagonului : 210 t la 3.6 m / 230 t la 5.4 m
- Viteza de circulatie pe linie abatuta si in statii :
- in stare goala 20 km/h
- in stare incarcata : 10 km/h
- Viteza de circlatie pe linii industriale si de garare : 5 km/h
- Viteza de circulatie cu sasiul ridicat si /sau ripat : 5 km/h
- Raza minima de inscriere in curba
- gol : 100 m
- incarcat : 150 m

Uaai - 20 de osii cu platforma scufundata:
- Lungimea vagonului intre fetele tampoanelor necomprimate : 42320 mm
- Lungimea utila de de incarcare : 7000 mm
- Latimea utila de incarcare : 2900 mm
- Nivelul suprafetei de asezare a sarcinii pe longeroni : 870 mm
- Tara vagonului : 182 t
- Capacitatea de incarcare maxima a vagonului : 120 t la 3 m / 130 t la 6 m
- Viteza de circulatie pe linie abatuta si in statii :
- in stare goala 20 km/h
- in stare incarcata : 10 km/h
- Viteza de circlatie pe linii industriale si de garare : 5 km/h
- Viteza de circulatie cu sasiul ridicat si /sau ripat : 5 km/h
- Raza minima de inscriere in curba
- gol : 100 m
- incarcat : 150 m

http://img77.imageshack.us/img77/4986/februarie2007we4.jpg
poza de Romrail

Diferite vagoane straine Uaai:

Decembrie 2006 zona Campulung Moldovenesc - Suceava:

84 NE 72 JZ 9964 900-8 Uaai

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum



http://www.goederenwagens.nl/gallery3/index.php/type-u/Uaai/20070719_Oberhausen-West_004

Uaai pe 32 osii

http://www.lokomotive-online.de/Eingang/Sonderfahrzeuge/Uaai/Uaai838_1152.JPG

http://www.lokomotive-online.de/Eingang/Sonderfahrzeuge/Uaai/uaai.html

http://www.bahnbilder.de/1024/trafotransportwagen-uaai--9973-321-6-406358.jpg
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.871
0
#4
Interesant, Zagrebtrans cu inmatricularea veche JZ :confused: :confused:
remarc faptul ca au cabina pentru personal si nu mai e nevoie de vagon insotitor separat cum se practica la noi.
 

mishu88

Well-Known Member
13 Mai 2008
666
0
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
#6

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#11
Triajul Craiova, mai 2017

Vagoane Uaikks si Uaai CFR pe 4 osii si respectiv 10 osii

3153 9924 005-2

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum



Halta Jiul (vechi) mai 2017

Vagoane Uaai CFR pe 6 osii

8153 9930 001-3



8153 9930 008-8





Vagon Uaai CFR pe 10 osii cu lonjeroane inalte

8153 9950 006-6



Platforma scufundata pentru Uaai 20 osii, 3153 9960 001-6

 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#13
In triaj sunt o multime de comori ascunse...si multi caini.

O schita pentru vagonul pe 10 osii cu platfoma scufundata , de pe cfrmarfa.cfr.ro




Curios cum arata vagonul pe 8 osii, pana acum nu am vazut vreo imagine.
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#14
O sa revin cu date despre vagonul pe 8 osii, fabricat in 1961 la UV Arad.
Am si o poza dintr-o revista :D
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#15
De pe http://www.forumtrenuri.com/t169p450-vagoane-marfa#120776 , avem un scan interesant al Revistei cailor ferate (1968), postat de userul Nokia 2010.

https://www.dropbox.com/s/u2g1uhpi3bwhd1j/Revista%20cailor%20ferate%20-%20primu%20vag.%20transportor%20pe%2020%20osii%20al%20C.F.R%20%281968%29.PDF?m
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#16
Vagon de marfa cu platforma, pe 8 osii, capacitate 110 t, Uai

Destinat pentru transportul de transformatoare si pentru diverse transporturi de utilaje cu tonaj si gabarit mare
Vagonul este echipat cu 4 boghiuri tip "Diamond" cu cadru din otel turnat, frana asimetrica cu actionare laterala prin leviere verticale dispuse inclinat.

Seria Numerica 9940
Uzina executanta: UV Arad, livrare 1961

- Lungimea vagonului intre fetele tampoanelor necomprimate : 23040 mm
- Lungimea vagonului intre traversele frontale : 21800 mm
- Lungimea sasiului principal: 14900 mm
- Lungimea sasiului intermediar: 6065 mm
- Lungimea utila: 6590 mm
- Latimea utila: 2620 mm
- Ampatamentul vagonului : 14200 mm
- Latimea maxima a vagonului : 2980 mm
- Inaltimea platformei de la sina : 430 mm
- Greutatea proprie: cca 50 t
- Sarcina utila : 110 t
- Viteza de circulatie :
vagon gol : 80 km/h
vagon incarcat : 40 km/h
- Tip frana : frana automata tip HIK-G cu 2 echipamente complete, cilindru de 14"
frana de mana, montata la capetele vagonului actioneaza fiecare un grup de 2 boghiuri.

 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#18
La vagoane istorice ar mai merge un vagon cu platforma scufundata, tip Uai pe 4 osii. A fost fabricat la Linke Hofmann Werke 1939.
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#19
Re:

<r><QUOTE author="manlif2_0" post_id="105797" time="1295112228" user_id="1129"><s>
manlif2_0 post_id=105797 time=1295112228 user_id=1129 a spus:
</s>
Uaai 10 osii:<br/>
<br/>
<URL url="http://s384.photobucket.com/albums/oo281/manlif2_0/Trenuri/CFR%20Craiova/?action=view&current=IMG_0149.jpg"><s>
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
</e></URL><br/>
<br/>
Craiova triaj, 07.11.2010
<e>
</e></QUOTE>

Uaai 9950002-5 cu platforma scufundata , 31.03.2018<br/>
<br/>
<br/>
<URL url="https://ibb.co/cPnwfS"><s>
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
</e></URL> <URL url="https://ibb.co/ikXU0S"><s>
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
</e></URL> <br/>
<br/>
<URL url="https://ibb.co/ccZnn7"><s>
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
</e></URL></r>
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#20
Uaai 20 osii , de pe delcampe.net



https://www.delcampe.net/fr/collections/photographie/photos/trains/romania-heavy-load-wagon-train-photo-145x90mm-472030464.html



https://www.delcampe.net/fr/collections/photographie/photos/trains/romania-heavy-load-wagon-train-photo-120x85mm-472030608.html