Vagoane tip Zas, Zast, Zaes, Zaest, Zaefs, Zaefst

  • Forumul este in proces de upgrade!

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#1
Zas, Zast, Zaes, Zaest, Zaefs, Zaefst - Vagoane cisterna pe 4 osii pentru transport produse petroliere

Vagoanele sunt destinate transportului produselor petroliere albe (motorina, benzina si altele).
Cisterna montata pe vagon este de constructie sudata.
Incarcarea cisternei se face gravitational pe la partea superioara a cisternei prin gura de incarcare.
Descarcarea se face gravitational pe la partea inferioara prin intermediul robinetului central si a celor laterale.

Vagonul tip Zaefst nu este apt sa circule in Marea Britanie.

Pentru transportul produselor petroliere vagoanele sunt executate in doua variante :
- pentru produse albe , fara serpentina de incalzire
- pentru produse negre si motorina , cu serpentina de incalzire

Alegerea tipului de vagon cisterna in functie de capacitatea de transport:
- Pentru produse petroliere albe : Z, Zas
- Pentru produse petroliere negre : Zes, Zaes
- Ulei de floarea soarelui : Zas
- Alcool etilic : Zas
- Bitum cald : Zaekks
- Acid sulfuric : Zas


Seria vagonului
- Literala : Zas (1) / Zas (2) / Zast (1) / Zast (2) / Zaes (1)
- Numerica : 7855 / 7855 / 7855 / 7855 / 7881 7882 7883-7884
- An fabricatie : 1975-1977;1980 / 1989/ 1975; 1977 /1989 /1975-1976; 1976-1989; 1979
- Observatii : - / - / alte produse / alte produse /-
- Apt Riv : Da / Da / Da / Da / Da


Seria vagonului
- Literala : Zaest (1) / Zaes (2) / Zaest (2) / Zaes (3) / Zaest (3)
- Numerica : 7882 / 7991 / 7971 / 7971 / 7889 / 7880 / 7880
- An fabricatie : 1977;1978 / 1988-1990 / 1990 / 1990 / 1963-1969 / 1969;1971;1974 / 1969;1970
- Observatii : alte produse / - / alte produse / alte produse / -
- Apt Riv : Nu / Da / Da / Nu / Nu
- Vagoane in parc : 4 / 942 / 275 / 5 / 796 / 250 / 2


Seria vagonului
- Literala : Zaes (4) / Zaest (4) / Zaes (5) / Zaest (5) / Zaes (6) Zaest (6)
- Numerica : 7880 / 7880 /7880 / 7881 / 7880 / 7883 / 7887 / 7879 /7878 / 7879
- An fabricatie : 1970 / 1970 / 1974 / 1975-1976 / 1975 / 1979 / 1980 / 1980
- Uzina constructoare : Gh Dimitrov Sofia
- Observatii : - / alte produse / - / - / alte produse / - / - / alte produse
- Vagoane in parc : 289 / - / 119/ 454 / - / 289 / 377 / -


Seria vagonului
- Literala : Zaefs (1) / Zaefst (1) / Zaes (7) / Zaest (7) / Zas (3)(R)
- Numerica : 7992 / 7992 / 7882 / 7883 / 7884 / 7878 / 7882 / 7965 / 7957
- An fabricatie : 1980 / 1980 / 1977;1978 / 1979 / 1979 / 1980 / 1977 / 2000-2004 / 2004-2005
- Observatii : - / alte produse / - / - / - / alte produse / - / - /
- Apt Riv : - / - / - / - / - / - / Da / Da
- Vagoane in parc : 17 / 17 / 699 / 372 / 372 / 240 / 3 / 900 / 436

Uzina constructoare:
Zaes (1) 7889 : 23 Aug Bucuresti, Gr R Bucuresti
Zaes (1) 7880 : Gr R Bucuresti, Umerva Ploiesti
Zaes (1) 7880/7881 : Gh.Dimitrov Sofia

Zaes (2) 7881 : Meva T. Severin , Romvag Caracal
Zaes (2) 7882 : Meva T. Severin

Zaes (3) 7882 : Meva T Severin
Zaes (3) 7883 , 7778 : Meva T. Severin

Zaes (4) 7991 : Meva T Severin

Zaes (5) 7878 , 7882 , 7883 : Gh. Dimitrov Sofia


Seria : Zas (1) / Zast (1) / Zaes (1) / Zaest (1) / Zas (2) / Zast (2)
- Lungimea peste tampoane : 12660 mm / 12660 mm / 12660 mm / 12660 mm / 13440 mm / 13440 mm
- Ampatament vagon : 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm / 8400 mm / 8400 mm
- Diametrul interior al recipientullui : 2800 mm
- Capacitate rezervor :
- Cu serpentina : - / - / 60 m3 / 60 m3 / - / -
- Fara serpentina : 61 m3 / 61 m3 / - / - / 68 m3 / 68 m3
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : - / - / 24.5 t / 24.5 t / - / -
- Fara serpentina : 23.5 4 / 23.5 t / - / - / 22.5 t / 22.5 t
- Frana automata : Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP /
- Viteza maxima : 100 k/h / 100 k/h / 100 k/h / 100 k/h 120 km/h / 120 km/h


Seria : Zaes (2) / Zaest (2) / Zaes (3) / Zaest (3) / Zaes (4) / Zaest (4)
- Lungimea peste tampoane : 13440 mm / 13440 mm / 12510 mm / 12510 mm / 12510 mm / 12510 mm
- Ampatament vagon : 8400 mm / 8400 mm / 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm
- Diametrul interior al recipientullui : 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm /
- Capacitate rezervor :
- Cu serpentina : - 67 m3 / 67 m3 / 60 m3 / 60 m3 / 60 m3 / 60 m3
- Fara serpentina : - / - / - / - / - / -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 25 t / 25 t / 24.5 t / 24.5 t/ 24.5 t / 24.5 t
- Fara serpentina : - / - / - / - / - / -
- Frana automata : Ke-GP / KE-GP / HK-GP / HK-GP / KE-GP / KE-GP
- Viteza maxima : 120 km/h / 120 km/h / 100 km/h / 100 km/h / 100 km/h / 100 km/h


Seria
Zaes (5) / Zaest (5)
- Lungimea peste tampoane : 12530 mm
- Ampatament vagon : 7120 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 10300 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2800 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : 60
- Fara serpentina -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 22.8 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 100 km/h

Seria : Zaes (6) / Zaest (6) / Zaefs (1) / Zaefst (1)
- Lungimea peste tampoane : 12160 mm
- Ampatament vagon : 7120 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 10300 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2800 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : 60
- Fara serpentina -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 24.5 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 100 km/h


Seria : Zaes (5) / Zaest (5)
- Lungimea peste tampoane : 14240 mm
- Ampatament vagon : 9200 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 11900 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2800 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : 70.4 m3
- Fara serpentina -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 21.5 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 100 km/h

Seria : Zaes (6)
- Lungimea peste tampoane : 13440 mm
- Ampatament vagon : 8400 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 11430 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2900 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : -
- Fara serpentina :73 m3
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 23.4 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 120 km/h





Predeal 04.06.2010
33 RIV 53 RO CFR 7986 320-2 Zaes - Lesie Soda
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Brasov 21.03.2009
84 INTERN 53 RO CFR 7886 269-0 Zaes - Melasa
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Siculeni 18.08.2009
31 RIV 53 RO CFR 7982 271-3 Zaes - Uran
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Simeria 01.05.2009
33 RIV RO CFR 7987 778-0 Zaes

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Onesti 30.04.2009
33 RIV 53 CFR 7961 204-7 Zaes - Acid Clorhidric
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Predeal 02.04.2010
82 IINTERN 53 RO CFR 7881 386-9 Zaes
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum



Iasi 17.07.2009
84 INTERN 53 RO CFR 7886 236-9 Zaes - Benzina
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Frank_L

Active Member
23 Oct 2013
90
0
Uelzen, Germania
LOCATION
Uelzen, Germania
#4
Salut...

Edit: I have moved my questions on an other place...
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12662&highlight=

Salut
Frank
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#7
In trecut, acizii si lichidele caustice se transportau in oale speciale, executate din argila arsa sau faianta, asezate pe un postament special din lemn de stejar si fixat pe sasiu.

Pentru transportarea acidului clorhidric sau a altor lichide caustice, care prin continutul lor corosiv ataca partea metalica a cisternei, la unele vagoane-cisterna, intreaga suprafata interioara a cisternei era captusita cu un strat de cauciuc, cu grosimea de 5 mm.

In 1963, la Uzina mecanica din Turnu Severin s-au construit pentru prima oara pentru transportul acidului clorhidric si azotic, vagoane cisterna pe 2 osii, cu cisterna executata complet din aluminiu. Cisterna era executata prin sudura cu electrozi de aluminiu.

S-au fabricat vagoane cisterna cu cazane din material plastic armat cu fibre de sticla avand un strat protector interior dintr-un material polimerizat. Aceste vagoane erau destinate pentru transportul produselor petroliere si a acidului sulfuric. Pentru stratul protector interior se folosea un material de compozitie, denumit K-153 care continea rasina epoxidica, rasina poliesterica si tiocol.
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#8
81 53 RO-CFR 7881 985-6 Zaes -Titei


82 INTERN 53 RO-CFR 7882 164-9 Zaes -Titei


82 INTERN 53 RO-CFR 7882 170-7 Zaes -Titei


31 RIV 53 RO-CFR 7883 899-1 Zaes -Titei
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#10
Zasfwg 881.390 Butan



https://www.delcampe.net/fr/collections/photographie/photos/trains/romania-gas-transport-wagon-train-155x105mm-472706130.html

Ce se stie despre vagon? A fost reinmatriculat ca Zas?
 

Gam3

Well-Known Member
Membru personal
18 Iun 2016
5.043
0
Iași
LOCATION
Iași
#11
Uahs apoi in seria Z.
Poza vagonului apare pe coperata unei reviste CFR, nu mai tin minte anul exact.