Imbunatatire vagon transport vin, cod 46744 Marklin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.124
92
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal
De cand am achizitionat acest vagon si l-am examinat indeaproape, prima lucrare care se impunea era schimbarea aspectului butoaielor:

In timpul pauzelor la alte lucrari din atelierul nostru am demarat si actiunea de modificare a acestor butoaie. La sfatul lui @Victorian metoda de realizare a butoaielor am imprumutat-o din navomodelism, adica discuri din lemn de diametre corespunatoate insirate pe o tija:

Urmatoarea problema a fost gasirea unui furnir care sa imite destul de bine, alegerea fiind un furnir de nuc care, cred eu, este ok.
Dupa ce am studiat mai multe poze am ales sa tai "doage" de 2mm latime si sa incep sa le pozitionez:

La pozitionare principala problema este ca fiecare doaga trebuie prelucrata in parte dar modelim, nu? :lol:
Revin cu poze
Spor
 
Cateva poze din timpul lucrari:

A aparut siultimul un scelet simplificat pt butoi:

.... si stadiul lor aseara:

Am renuntat sa mai lipesc doagele cu aracet din cauza timpului lung de uscare, am lipit cu Revell Contacta si nu tine asa ca am revenit la aracet. Colegi formulisti spune-au ca si prenandezul sau superglue sunt ok in astfel de lucrari.
Spor
 
aracet cu lemn e combinatia care trebuie.ai rabdare de pe o zi pe alta sa se lipeasca sau foloseste aracet rapid.
 
prenadezul face priza buna pe lemn, conditia e luciul furnirului. Doagele sunt elipse alungite cu capetele retezate. Altfel nu iti ies diametrele butoiului. La nave sunt si butoiase turtite, acolo e belea. Spor si sa le umpli cu ceva select!

Sa nu uit: ........cu prenadezul

Aplici pe ambele suprafete de contact, lasi 10-15 minute , apoi lipesti prin presare. Iese!
 
B74MRV a spus:
Sal
Ce ma deranjeaza la cianoacrilat este lipsa de control asupra picaturi dar am trecut la cianoacrilat-gel, in ac lung si care nici nu este atat de lucios.
Spor

Este posibil sa ai probleme cu cianoacrilatul.
La materialele in care nu patrunde sau nu le "topeste" lipitura este rece, cam ca lipitura unei benzi dubluadezive, asa ca ai grija cum umbli cu butoaiele.

Tot aracetul este cel mai bun pentru lemn.
 
Sal
Printre alte lucrari desfasurate in atelier am continuat lucrarea la butoiase adica am terminat de lipit doagele.

Urmeaza aducerea capetelor la acelasi nivel, formarea capacelor, spalarea pe interior cu aracet (sa fiu sigur ca nu am surprize sa curaga), slefuirea si probele de baituire sau lacuire directa in functie de rezultate.
Spor
 
nenea...ma uit la butile matale si imi lasa gura apa :p ...mai ca imi vine sa dau iama prin camara sa dau cep la o sticla :evil:
 
sunt apolitic nenea...si oricum nu am drept de vot.sunt cetatean roman si nu am de gand sa renunt :D
 
nenea,bag seama ca matale ai de gand sa ma pui pe butoaie :p ...ba o sticla de Malaga,ba o lada de Murfatlar...insa nu zic nu...multam fromos!

sa vedem ce o sa fie cand va da cep B74MRV la butoaiele alea noi...
 
Sal
Saptamana aceasta nu am avut atata timp liber cat mi-as fi dorit, asa ca lucrarea nu a avansat atat cat mi-as fi dorit. Am reusit doar sa retez capetele si sa slefuiesc unul dintre ele. Rezultatul arata asa:

Ajuns in acest stadiu m-am apucat de fabricat capacele. Am masurat, am decupat, am taiat si urmeaza modelit in forma pura:

Ce nu stiu este cum se descarcau aceste vagoane? Fiecare butoi avea canea pe lateral sau o teava de golire montata in cel mai jos punct, ceva asemanator cisternelor moderne?
Butoaiele originale aveau doar un desen:

Spor
 
Salut B74MRV, se umplea printr-o gaura de la partea superioara, se golea pe la canea, care ar fi trebuit sa arate in felul asta:

http://www.paintiax.erazor-zone.de/modellbahnstudio/galerie/pic8.php
(a doua imagine)

Desigur, vagonul este un pic diferit, este un vagon elvetian, dar butoaiele sunt tot butoaie...

Daca iti pui problema cum reuseau sa goleasca tot butoiul daca acea canea nu este la punctul cel mai coborat al butoiului, cred ca atunci cand nu mai curgea nimic direct, puteau sa strecoare pe gaura un furtun si sa sifoneze restul.