Canalul Sip

claudiu_ne2000

Well-Known Member
7 Apr 2008
278
0
DEVA
LOCATION
DEVA
#3
pentru cei care vor sa cunoasca mai bine istoria acestui canal strans legata de istoria navigatiei pe dunare sa intre pe aceste topicuri:

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/290-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/425-canalul-sip-sip-canal-1890-1896-photos-from-the-orsova-archive/

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/294-canalul-sip-sip-canal-1890-1896-opening-festivities/
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#4
Dap, din pă’cate doar din text că’ci pentru a vedea imaginile trebuie s㒠fii utilizator premium, sau s㒠te rog de ei s㒠îţi trimit㒠pe PM. M㒠rog, fiecare forum cu regulile lui. Oricum mulţumim de link.
 

claudiu_ne2000

Well-Known Member
7 Apr 2008
278
0
DEVA
LOCATION
DEVA
#5
http://romaniaforum.info/index.php?page=Attachment&attachmentID=1413

se vede aceasta poza?...daca DA...voi incerca sa postez link-urile la restul s ale puteti viziona si voi
 

misha

Well-Known Member
16 Dec 2009
383
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#6
Sunt log-at acolo şi:
You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this page.

N-are nimica, voi studia ce pot distinge şi dac㒠e nevoie cer ajutor.

Mulţumesc,
Mihai
 

Semafor

Well-Known Member
21 Feb 2011
706
1
Pascani
LOCATION
Pascani
#7
Navigaţia prin zona Porţilor de Fier, era extrem de dificil㒠nu numai din cauza neînţelegerilor dintre marile puteri, dar şi din cauza stâncilor de la porţile de Fier, fapt care a determinat propunerea mai multor proiecte de soluţionare, printre care cel mai serios este cel derulat între 1890 şi 1896 de croire pe lâng㒠malul sârbesc a Canalului Sip : Gherdapul Mare (km 946,7 – km 944,6), la „Porţile de Fier”, pe lâng㒠malul drept al fluviului, şi canalul Micul Gherdap (km 944,2 – km 943,1) sau al „Porţilor de Fier mici” Pentru c㒠la aceast㒠lucrare era angajat㒠o întreag㒠flotil㒠de vase special echipate pentru forare şi să’pare în stâncă’, pe malul Dună’rii la ieşirea din oraş spre Ieşelniţa s-a construit, în 1890, un Åžantier de reparaţii sub numele de “Atelierele Navale.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Semafor

Well-Known Member
21 Feb 2011
706
1
Pascani
LOCATION
Pascani
#8
Cazanele Mari este cel mai cunoscut şi mai îngust defileu: aici Dună’rea se îngusteaz㒠la 150 m şi ajunge la o adâncime de pân㒠la 53 m. Pentru a face navigabil㒠Dună’rea între Baziaş şi Turnu-Severin, în aceast㒠regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri şi vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului IstvÃ¥n Szechenyi înc㒠în anul 1834 începe îndepă’rtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus şi continu㒠lucră’rile pân㒠la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, şi ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig şi Societatea de Discont din Berlin, pe dealt㒠parte, au fost începute lucră’rile de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prevă’zut iniţial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor GÃ¥bor Baross, care a primit dup㒠aceast㒠dat㒠porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioasă’, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectiv㒠un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) şi o extraordinar㒠cantitate de muncă’. Foloasele au fost în raport cu sforţarea depusă’, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinar㒠navigaţiei dună’rene, ceeace a atras dup㒠sine intensificarea comerţului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Canalul a fost inaugurat de împă’ratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, dup㒠care a efecuat o vizit㒠oficial㒠de trei zile în Regatul României. La eveniment, desf㒺urat la Orşova, au fost prezenţi regii Carol I al României şi Alexandru I al Serbiei.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.873
0
#9
Aici locomotive la canalul Sip

http://www.dailymotion.com/video/xqigxy_film-documentar-portile-de-fier-i-40-ani-2011_shortfilms
 

Semafor

Well-Known Member
21 Feb 2011
706
1
Pascani
LOCATION
Pascani
#11
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Limitele canalului deschis în albia Dună’rii sunt marcate prin geamanduri, iar pentru o mai mare siguranţ㒠a navigaţiei prin aceste locuri primejdioase, s-a înfiinţat un corp de piloţi speciali, de stat, care conduc toate vapoarele pe aceast㒠porţiune.
Cu toate aceste amenajă’ri hidrotehnice, pân㒠la construirea barajului de la porţile de Fier, navigaţia prin zon㒠se fă’cea sub controlul unor ofiţeri piloţi, care aparţineau de dou㒠agenţii de pilotaj pe Dună’re, cu sediile la Orşova şi Tekjia.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

dimitrov

Well-Known Member
26 Aug 2007
587
1
#12
Semafor mulţumesc, în nume personal, pentru ceea ce am citit şi vă’zut ca date istorice.....Åžtiam ceva, dar acum ştiu mai mult !! Cu mult㒠să’nă’tate !!
 

Semafor

Well-Known Member
21 Feb 2011
706
1
Pascani
LOCATION
Pascani
#13
Ma bucur ca v-a placut.
Pana sa descopar acea pagina pe F B nici eu nu stiam mai multe. Vazand imaginile am inteles mult mai bine istoria realizarii canalului Sip.
Partea mea a fost sa le pun cat de cat in ordine cronologica si sa le postez.