Vagoane seria 84-83

RADUSHIMO

Active Member
28 Noi 2008
125
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
#1
mai nou in seria 20-76 a aparut vagonul 101 sub denumirea de B10meeb care este defapt un 21-76 dar care ofera 2 locuri pentru persoanele cu dizabilitati. este doar un vagon pentru moment si a fost prezentat in premiera la zilele feroviare 2009. curajosi inginerii de la Astra dar cam tarzior. Grivita are de un an seria 84-83 care ofera si rampa pentru carucioare.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#4
Dragos are dreptate. Bbd 84-83 este un ecemplar unic, un fost ABbd406 al DB Regio, care la origine este un BD "lange Halberstaedter" de la jumatatea anilor 1980.

Baietii de la Grivita au pastrat compartimentele normale (5/6 locuri) si pe cel destinat persoanelor cu mobilitate redusa (amenajat déjà la DB AG in anii 1990) si au facut un mic salon unde se afla compartimentul de bagaje.

B10mee 21-76 101 este un Z1 standard cu loc pentru persoane cu mobilitate redusa cum ar trebui sa circule de 15 ani in absolut toate IC, R si A din republica bananiera. Bine ca s-au trezit macar acum.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.100
41
Iași
LOCATION
Iași
#7
Vagoane seria 84-83

Vagon de viteza si comfort sporit cu amenajari pentru persoane cu mobilitate redusa.

Constructie : 1986, VEB Waggonbau Halberstadt - Republica Democrata Germana
Modernizare : 2008 , Atelierele Grivita

Minim 4 bucati

Lungimea peste tampoane : 26400mm
Lungimea cutiei vagonului : 26100mm
Ampatament vagon : 19000mm
Inaltimea cutiei vagonului : 4050mm
Latimea cutiei vagonului : 2825mm
Numar total de locuri : 52
Numarul compartimentelor (clasa II) : 3
Numarul comp. pers. mobilitate redusa : 1
Numarul saloanelor (clasa II) : 1
Numarul locurilor (comp.) : 18
Numarul locurilor (mob. redusa) : 4
Numarul locurilor (salon) : 24
Numarul locurilor (strapontine) : 6
Numarul locurilor pentru biciclete : 6
Numarul toaletelor (acces mob. redusa) : 1
Usi de acces pivotant-pliante cu actionare electropneumatica si blocare automata la viteze mai mari de 5 km/h
Lifturi cu platforma amplasate langa usile de acces pentru persoane cu mobilitate redusa
Instalatie sanitara cu WC ecologic amenajata pentru utilizarea si de catre persoane cu mobilitate redusa
Ferestre cu geam termopan in rama de aluminiu aplicate pe carcasa
Instalatie automatizata pentru aer conditionat cu agent frigorific acologic
Indicatoare de ruta electronice si info-displey-uri pentru publicul calator cu afisarea pozitiei pe traseu a vagonului
Instalatie de sonorizare
Numarul boghiurilor : 2
Tipul boghiurilor : GP 200s
Ampatamentul boghiului (GP 200s) 2600mm
Frana : KE-GPR-(D)
Masa proprie : 45t
Masa in serviciu : 50t
Viteza maxima admisa : 160km/h
Raza minima de inscriere in curba : 150m
Sisteme de curent admise : 1500V 50Hz
Admis in circulatie internationala : nu

84-83 002-0
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Electricul

Well-Known Member
20 Dec 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
#8
Incadrez aici vagonul pe care l-am pozat in compunerea IR 1745 Bucuresti Nord-Satu Mare. Este Vorba de un 84 83 -003-8, in orice caz interesant in aceasta configuratie. Nu prea l-am vazut.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#9
Buna,

Vagonul acesta nu are nici o legatura cu restul de mai sus.

Este un fost BDsmb al DR (Ost) construit incepand cu 1986 la Halberstadt (DDR) pe platforma UIC Z2 si echipat cu boghiuri Görlitz-Prag (GP200s).
Este un vagon care in configuratia initala avea compartimente de calatori, inclusiv unul pentru persoanele cu mobilitate redusa inclusiv toaleta aferenta si unul de bagaje.
Pentru comparatie, daca in 1986 in fosta Germanie Democrata se construia asa ceva, in Romania handicapatii locomotori stateau acasa si se inchideau cu cheia.

Dupa 1992 au ajuns BDosmb, apoi unele modernizate precum cel din imagine ABbd406 la DB Regio.
 

Electricul

Well-Known Member
20 Dec 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
#10
Multumesc de informatie, poate il vom pune la un topic nou; chiar este un vagon cu care mai ales in partea aceasta nu m-am intalnit. Oricum am remarcat gradul de decolorare a culorilor aplicate la noi, cu toate ca, banuiesc, sunt cativa ani de la procesul de modernizare. Ceea ce ai spus tu privind accesul persoanelor cu mobilitate redusa sau handicap in asemenea vagoane, chiar iti da de gandit un pic. Horia, acest exemplar este singurul in serviciul CFR? Respect