BR24 de la Gßtzold la ROCO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Din 1928 parcul de locomotive cu abur al DRG se îmbogă’ţeşte cu o locomotiv㒠uşoar㒠pentru trenuri de persoane, cu formula 1’C-h2. “Calul de preerie” aşa cum avea sa fie botezat㒠seria 24, era o variant㒠cu tender a locomotivei din seria 64 a DRG.
Majoritatea locomotivelor au fost produse de fabrica Schichau AG din Elbing .
Pân㒠în 1940, ultimul an de fabricaţie, s-au produs în total 95 locomotive dup㒠cum urmează’:

Schichau AG (Elbing) 67 buc
Linke-Hofmann AG (Breslau) 7 buc
Hanomag AG (Hannover-Linden) 8 buc
Henschel & Sohn AG (Kassel) 5 buc
Friedr. Krupp AG (Essen) 6 buc

Dou㒠maşini (24 069 şi 24 070) deosebite de cele de serie, au fost produse în 1932 de firma Borsig Lokomotivwerke (Berlin-Tegel). Acestea aveau formula 1’C-h2v !!! Verbunddampflokomotive, c’est-à-dire cu un cilindru de un diametru (400mm) care scuip㒠într-un cilindru cu diametru mai mare (600mm) ! Nemţi, ce s㒠le faci, pân㒠nu fac ei variaţiuni pe aceeaşi temă’, nu se lasă’. Nu sunt destule cele 99 de serii (noroc c㒠nu toate “populate”).

Foto de pe situl dampfsound.de



…şi câteva date tehnice



Mai multe amă’nunte şi imagini cu modelul real, gă’siţi spre exemplu pe:

http://www.dampfsound.de/24/24.html (aici puteţi s-o auziţi....nu oră’că’ind cu nu ştiu ce cip, ci în realitate!)

http://de.wikipedia.org/wiki/DRG-Baureihe_24

http://www.rudigut.de/index.php?option=com_content&view=article&id=19:baureihe-24&catid=35:personenzuglokomotiven-br-20-39&Itemid=27

http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+24.html

http://www.kurrer.de/fundampf/24_009_18.jpg

http://www.kurrer.de/fundampf/funbr24.htm


Primul BR24 Gützold avea să’-mi intre în colecţie prin ’82-’83. Modelul ară’ta aşa cum probabil majoritatea îl cunoaşteţi: table pe post de biele, basorelief pe cazan, BEEECURI în faruri, un şasiu comun cu BR64, BR75…. Firesc, model al anilor ’60. Gützold produsese un model şi mai oribil, înc㒠din 1952 dup㒠http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/1-f.htm sau 1956 dup㒠http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_24 , adica ă’sta!



Orrriiibil!

Eeee, modelul Gützold al anilor ’60 era…tot jucă’rie!
(foto model din colecţia prof. Popa Nestor)







Desigur, nemulţumit de felul în care ară’ta modelul, m-am apucat de modificarea lui…Treaba a fost facut㒠pe la sfârşitul anilor ’80. AH! pardon, s㒠respectă’m adevă’rul istoric, ca s㒠m㒠porcă’ie LDH-ul…şi terminat㒠în 2010 !...cu montarea farurilor PIKO de G7.1  Modificarea nu a avut un rezultat pe mă’sur㒠(deşi şi meşterul Manole o termina mai repede). Locomotiva e departe de un model al zilelor noastre, mai ales c㒠nu m-am stră’duit ca la sora BR64, unde n’a mai ră’mas nimic original Gützold.



Am insistat in special în bot!



O opţiune putea fi modelul Fleischmann..dar…tot basorelief pe cazan, pră’pastia lă’sata în traversa frontal㒠de amintirea cuplei cu clonţ…cum se vede şi în poza de catalog.




Åži uite aşa, n’am rezistat ispitei de a-mi lua un BR24 ROCO . DIGITAL! (alt drac în colecţia lu’ PDI!)

Maşina e foarte bine executată’, cu detalii ireproşabile.

înc㒠n’am gasit nimic de modificat, adaugat… da’ n-o am decă’t de dinainte de Cră’ciun…aşa că’…A! Ba da! O să’-i scurtez kilometri de fire ai decodorului!







O locomotiv㒠urâţică’, dar bine “modelită’” de ROCO!

PDI
 
Sper ca ati inteles cu totii ca eterna mea problema referitoare la corectitudinea bielelor se refera exclusiv la mini_locomotivele cu abur, deoarece reproducerea lor la scara se poate face mai mult sau mai putin precis fatza de "omoloagele" lor din realitate. Deci este evident ca asupra locomotivelor cu abur reale nu planeaza nici cea mai mica umbra de indoiala din partea mea :D
Revenind la subiect, nu prea gasesc pe Internet poze ale locomotivei 24.004; totusi, iata aici inca una, culeasa de pe site-ul http://www.rziener.de/divlok1.html

Locomotivele cu abur 24 imi plac tare mult, asa ca intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat va sosi o versiune Roco si la caile mele ferate ;-)
 
Hai, uite, pentru tine o poza din Der Modelleisenbahner 4/72



Acum mai au ramas se pare 24.004, 24.009 si 24.083 si o "poloneza" ex.24.092
Prin anii '70, 24.009 a capatat inmatricularea DDR-ista, 37.1009 (Museumslok)

PDI
 
Multumesc pentru poza! Totusi... ceva nu-mi este clar :fluierat:
In pozele color de mai sus, realizate una 1978 si cealalta in 2003, contramanivelele locomotivei 24.004 sunt clar inclinate spre inapoi, spre deosebire de 24.009 care le are inclinate spre inainte, fapt pentru care am dedus ca sertarele ei functioneaza invers, deci admisia ar fi exterioara. Dar in poza alb-negru din din Der Modelleisenbahner 4/72, buclucasa piesa a distributiei apare inclinata spre inainte. S-o fi umblat intre timp la locomotiva sau la placile ei?
Pe http://www.dampfsound.de/24/24-2/24-2.html am mai gasit o poza a locomotivei 24.004, realizata in 1992, care confirma pozele color sus-mentionate:
210s15c.jpg
 
He - he! o fi fost montata in China de aia care au facut BR58 Rivarossi! :D
Mda, ai dreptate! (ca'ntotdeauna!)
PDI
 
@Montalbano
http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/1-f.htm deschide toata pagina de locomotive cu tender...de la 01 la 89.... La care te referi???

PDI
 
BR01.5 TT exista, facut de Tillig, noutate 2010!

Eu am facut la H0 dintr-un oarecare 01.5 PIKO pe 01.512 Ep.III cu roti boxpok. Am insa poze cu locomotiva in diferite epoci si ipostaze: cu roti cu spite, cu usa camerei de fum conica sau plata...acelasi 01.512!!! La fiecare RK puneau pe el ca gaseau prin atelier :D
Banuiesc ca te intereseaza un 01.5 pe TT in general, deci modelul Tillig e OK!
Cu ani in urma daca ma intrebai iti recomandam 01 (clasic) facut de BTTB si preluat de Tillig la care, nu-mi amintesc exact cine, facea un kit de transformare in 01.5.
Mi-am amintit! Beckmann!

PDI