recomandare sine + cateva intrebari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
:D Pai uite ce a iesit la raza de 11 inch, cu flex de la Atlas cod 80.



.
Nu stiu cat inseamna in cm, cred ca e cca 21cm si ceva raza. Eu am folosit flex de 70cm lungime, am plecat intai din tuneluri, pana dincolo de portale vreo 10-12 cm, am pus baalast si am acoperit relieful. Daca puneam in curbe intai nu prea aveam cum sa lucrez fara sa murdaresc tot.Curbele le-am pus la urma dupaa ce a fost gata tot relieful. Fasa gipsata face mizerie mare si e imposibil sa nu stropesti liniile cu gips.Ma rog, tine de fiecare .Racordarile au iesit foarte bine la linia de 9 mm. cred ca si la 16 iese bine.
 
:D Normal . Cu cat creste distanta intre sine, ecartamentul, creste si lungimea dilatarii liniei exterioare la curbarea ei. Da merge. Cositoresti intai sinele intre ele si apoi le pozezi. Eu am taiat cam 3 traverse din fiecare capat, am imbinat si apoi am lipit pe terasament. Apoi am completat traversele lipsa si am acoperit cu balast. Daca capeti experienta e usor dupa aia. :confused:
 
kablu a spus:
@sogard_2003 liniile PECO arata destul de bine , ceea ce le diferentiaza de restul este calitatea , care este mult peste orice altceva ce am avut pana acum . Macazele nu arata cel mai bine , cele scurte , dar la fel sunt foarte fiabile .Daca consulti forumurile de peste canalul manecii vei vedea ca baietii de acolo incep "slefuitul" sinelor abia dupa 2-3 ani de folosire :confused:
Motoarele PECO sunt cam naspa ! Cele cu terminatia W si WE sunt mai ok , consuma mai putin si poti sa le folosesti 100% in DCC , dar sunt mai scumpe cu cativa banuti . La aceeasi bani ( 4 lire sterline ~ 20 RON ) se pot cumpara alte relee ceva mai bune :fluierat:

Tin sa te contrazic putin,
ce inseamna ca sunt cam naspa? Da consuma mult, tocmai de aceea peco produce 2 tipuri, cele care consuma mai mult, destinate analogului, si pentru care se poate folosi o unitate capacitoare (cu condensatori) si cele care consuma mai putin, destinate digitalului.

Intrebarea mea este, ai incercat sa comuti un macaz PECO cu alta actionare cu bobina, nu cu motoras? Piko, Roco, etc, .. sa vezi daca are putere sa il mute?
Dar un pe un macaz pe care se instaleaza si un comutator de polaritate? il comuta si pe acela?

Macazele peco au arcuri foarte tari si e nevoie de actionari puternice. Pe mine nu ma deranjeaza deloc "consumul" pentru ca vorbim de fractiuni de secunda in plus cand ai zeci de macaze conteaza si pretul, un transformator cumperi doar o bucata si nu e asa scump pe cand actionari pui la fiecare macaz. :wink:
 
@Florinn : folosesc EXCLUSIV "infrastructura" PECO , mai nou si la H0e si 2 actionari electrice de la ei una cu sufix W alta fara :( . Nu stiu cum se comporta macazele PECO cu alte actionari gen PIKO sau ROCO pentru ca nu am asa ceva . Din pacate acum am doar o sursa de 16 V DC care genereaza si destul de mult curent pentru a nu avea probleme cu cele 2 actionari , care momentan zac intr-o cutie :( , deci nu pot pune un filmulet cu un PL-10W alimentat la 12V la o sursa care poate debita max. 1 A ...
Mie nu imi place modul "brutal" de actionare ... Restul il poti citi pe google.co.uk daca dai un search dupa un p.n. de PECO.
Pentru ca nu am fost multumit de aceste actionari am cosultat alte forumuri unde specialistii mi-au indicat alt producator de electromagneti cu cinematica mai "soft" precum si pret mai bun ( in UK un PL-10 sau W se vinde pe la 4-5 lire iar "celelalte" la 3.5 - 4 lire , depinde de unde cumperi ) .
Inainte de a face o comanda mai substantiala la motoare/actionari voi incerca si "memory wire"
p.s. e doar o parere despre actionari ...la fel in 2007 cand toata lumea vorbea de sine piko si flm eu aveam sine PECO :(|)
 
:D Simplu, un mod de a face actionarea, cam spartan da e o idee :D
http://home.cogeco.ca/~msmodels/memwire/
 
gamitzu a spus:
:D Simplu, un mod de a face actionarea, cam spartan da e o idee :D
http://home.cogeco.ca/~msmodels/memwire/


simplu si eficient...uite ce a facut nenea asta:

http://www.floodland.nl/aim/info_wissel_geheugendraad_en_1.htm
 
sogard_2003 a spus:
Au urmat si cateva puncte de sudura. din nou metoda aeasa de mine a fost sa dau cu pasta decapanta, si pe urma cositorire, si a iesit cam asa:


Intrebarea este care e diametrul minim al rotilor de alimentare ale locomotivei care pot rula pe tipul asta de macaze si incrucisari... Ma intereseaza in special incrucisarea, pentru ca exista o portiune destul de mare in care una din roti poate sa nu primeasca alimentare. Nu stiu daca sa cumpar incrucisari din alama cu alimentare activa prin comutator sau nu.

Pe de alta parte n-am studiat inca cum se poate actiona automat comutatorul incrucisarii (asa ca la macazul activ frog)...
multumesc,
 
Salut melc , nu stiu ce sa zic in privinta diametrului rotilor, cred ca e putin irelevant. Mai relevanta ar fi distanta dintre doua osii care sunt aliementate. Daca ai de exemplu o locomotiva cu doua osii aliemntate ( V36, V60, V20 ) ai toate sansele sa ramana nealiementata in mijlocul intersectiei pentru ca acolo sunt suprafete destul de mari nealimentate.

Eu am o singura locomotiva scurta, este V60 de la Minitrix, desi are 3 osii doar cele din capetele locomotivei culegeau tensiune si la viteze mici locomotiva facea figuri insa foarte rar si asta datorita decodorului care daca pierde tensiunea mai bajbaie putin pana reia rulajul. Eu am rezolvat problema foarte simplu prin adaugarea de lamele de contact la osia din mijlocul locomotivei.

Daca iti faci eu zic ca la 90% din cazuri nu o sa fie probleme. Sau... poti sa incerci Peco code 55 care au toata calea de rulare metalica. Se complica putin cu aliemntarea si polaritatile insa garantat o sa treaca si cea mai scurta locomotiva. poate chiar si una cu o osie :D :D
 
Diametrele rotilor conteaza pentru ca definesc punctul de contact cu sina.
Inafara de locomotivele cu doua osii alimentate exista locomotive (tot Trix) care au palpatoare pentru alimentare, cam patru la numar, (tocmai fiindca au rotile mici, vezi BR89) si merg pe sine normale (nu pe sine Trix sau Marklin).
Din cat m-am jucat eu pana acum, cu macaze Atlas si Shinohara din alama (si ambele par destul de bune) cam sunt probleme...
Mai ales daca modifici locomotive Trix express de trei linii ca sa mearga pe doua...
Uite cum arata un cross care pare Ok din punctul asta de vedere:
http://www.handlaidtrack.com/ho-scale-a/145.htm imaginea din dreapta.
Nu zic ca trebuie si cumparate...
 
Pai poti sa iti faci sine. Presupun ca esti pe H0 si asta te-ar avantaja foarte mult la constructiile manuale de infrastructura. Plus ca mai e si placerea de a lucra...:lol:

Eu sunt la N, deci diametrul rotilor cred ca variaza intre 6 - 12 mm la locomotive nu stiu cat de mult mai conteaza punctul de contact la scara asta... insa cine stie s-ar putea sa fie relevant la o locomotiva cu roti mici si putine.
 
I'm back (dupa o foarte lunga pauza neproductiva) si revin la proiectul meu.

Am luat un switchpilot si m-am jucat putin cu macazele Peco actionate de motoarele 10we. Merg relativ bine dar nu am apucat sa le testez si cu comutatorul de polaritate. Ma pot folosi de swithpilot sa comut o data cu macazul si un semafor?

In acest sens, am nevoie de niste informatii legate de semnalizare vizuala si semaforizare. Mentionez ca nu ma pricep deloc la asta si nici macar nu stiu ce inseamna culorile semafoarelor. Epoca este II-III.
 
Diametrele rotilor conteaza pentru ca definesc punctul de contact cu sina
Wuuuaaaw! :confused: :confused: :confused:

...super produs al învă’ţă’mântului românesc!

"Contactul" între un cilindru (sau trunchi de con în cazul roţii) şi un plan (suparfaţa şinei) e O LINIE DREAPTA! ....indiferent de diametrul roţii! :D :D :D
 
cerbra a spus:
Am luat un switchpilot si m-am jucat putin cu macazele Peco actionate de motoarele 10we. Merg relativ bine dar nu am apucat sa le testez si cu comutatorul de polaritate. Ma pot folosi de swithpilot sa comut o data cu macazul si un semafor?

Switch pilot nu ofera decat iesiri cu semnal de tip impuls. Semnaforul are nevoie de alimentare constanta pentru a putea sta aprins. Consulta manualul switch pilot, vezi ca se poate adauga o extensie care daca nu ma insel are relee.

O a doua varianta ar fi sa folosesti comutatoarele auxiliare care se monteaza pe electromagnetii macazelor. Se pot monta cate doua sau iti cumperi comutataore duble.
 
Switchpilot poate functiona si in mod continuu sau atata timp cat este apasat butonul. Am incercat deja asta.

Ce sunt aceste comutatoare care se monteaza pe electromagneti? Exista pt PECO? sau sunt universale?
 
Ok, am ajuns acum la calculatorul personal si am gasit raspunsul in manualul Esu.

Citez din manualul SwitchPilot :

"6.7.2. Wiring daylight signals and light bulbs or LEDs
If you use daylight signals with incandescent lamps (light bulbs)
or LEDs you must set the corresponding output to continuous
mode. "

Deci trebuie sa reprogramezi iesirile SwitchPilot-ului.

Pe de alta parte sa iti raspund si la intrebarea cu comutatoarele :

- la peco ai doua solutii : cauta produsul pe "
pl-13" sau pe "pl-15"
 
Ce nu am reusit eu este sa programez fiecare iesire in parte. Astfel ca la adresa 1 sa comute in mod impuls iar la adresa 2 sa comute in mod continuu (ambele simultan).

Pl-13 voi folosi pentru a alimenta inima macazului. Oare pot sa leg concomitent si semaforul?
 
in manualul SwitchPilot la pag21/cap 9 e prezentat modul de programare individuala a iesirilor.

Ai incercat asta sau ai sarit peste capitolul respectiv? - ca eu am patit-o sa "sar" peste randuri importante din manuale.